- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- OLED TV topic
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Gaming notebook topik
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- SSD kibeszélő
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajuszati
tag
itt a pont
követeljenek béremelést, vagy 13 havi fizut, de hogy 250k csak mert a főnök üzletelt.
Egy jó kis írás a BOON on olvastam.
Tisztelt Dolgozó!
Társaságunk megvizsgálta az ön által benyújtott igényeket, és ezúton
szeretnénk tájékoztatni arról, hogy követeléseit jogosnak találtuk.
Ezek alapján ön a következő juttatásban és béremelésben részesül:
- Egyszeri 250.000 Ft rendkívüli juttatás a MÁV Cargo Zrt eladásával
kapcsolatosan
- 15% béremelés 2008. január 1-éig visszamenőleg
Egyúttal szeretnénk arról is tájékoztatni, hogy társaságunknál az
Állami Számvevőszék mai árfolyamon számolva 1993 és 2006 között 2000
milliárd forint tőkeveszteséget állapított meg. Mivel ön társaságunk
régi és megbecsült dolgozója, így ebben az időszakban már nálunk
dolgozott.
Ezért szeretnénk, ha ebből a veszteségből is olyan mértékben
részesülhetne, mint a MÁV Cargo Zrt. eladásából. Az ön által
felállított arányossági mutatók figyelembe vételével szeretnénk
tájékoztatni, hogy önnek ebből adódóan a következő fizetési
kötelezettsége keletkezett:
- Egyszeri 5.000.000 Ft befizetési kötelezettség a MÁV csoport
felhalmozott tőkevesztesége után
Új egyenlege ennek megfelelően 4.750.000 Ft tartozást mutat, amit kérünk
a mellékelt készpénzátutalási megbízás segítségével 2008. március
1-éig kiegyenlíteni. Társaságunk a várható igényeknek megfelelően
részletfizetési konstrukciót dolgozott ki ön számára, melynek során a
fizetéséből havi 50.000 Ft-ot levonva, a tartozás kamatmentesen
törleszthető a következő 100 hónapban. Kérjük, hogy amennyiben ezzel
élni kíván, azt postafordultá val jelezze.
További jó munkát kívánunk!
A MÁV csoport tagjai nevében:
Kis Piroska
Pénzügyi Csoportvezető
Ui.: 2008 év végén az éves eredmények figyelembevételé vel ismételt
egyenlegközlőt továbbítunk önnek.Biztos volt már , de....
-
lorcsi
veterán
most volt a tvben egy reklám
már 25 euróért el lehet jutni a mávval erdélybe
na persze -
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bajuszati #801 üzenetére
Ez gyenge és régi. Ugyanez leírható lenne akár nyugdíjasra is, aki mondjuk 20 éve nyugdíjas az a régi rendszer adósságaiért is felelős?
Kb annyira poén, mint az " Apád inkább kisszéket csinált volna helyetted " ....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
bajuszati
tag
válasz philoxenia #803 üzenetére
igen, de pont ennyire poén a sztrájkbizottság 250k kérése...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ha a cég tulajdonosa eladja a céget a menedzsment segítségével, akkor a menedzsmentnek miért jár a cégből? Vagy nyugaton is demagógia megy?
Egyébként a Kádár rendszer idején a társadalmi munkával létrehozott érték kit illet meg például demagógiamentesen?
Bár 90-ben mindenki azt kapta, ami járt neki. Mondja az, aki nem ló*t kapott...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bajuszati #804 üzenetére
A sztrájk eleve nem a bemondott célok miatt folyik szerintem, mivel ha eddig nem engedett a MÁV vezetés nem fog ezután sem. Az összeg nyilván légből kapott, hiszen ki számolta ki, akkor, amikor azt sem lehetett tudni, mennyi pénz jön be az eladásból?
Azonban a linkelt írással már találkoztam, az tényleg színtiszta demagógia. A vasút veszteségének nagy része nem a gazdaságtalan működésből adódik, hanem a szolgáltatás költségei és az érte fizetett -központilag megállapított- díj közötti különbségek hozzák magukkal. A tarthatatlan állapotra huszonöt évvel ezelőtt már felhívták a figyelmet. Azóta minden évben. Nem vasútspecifikus a probléma: itt például a hatósági ár kontra piaci költségek másik meccse.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
tildy
nagyúr
Szemét máv megszüntette az összes gyorsvonatot Újszászra
A békéscsabai gyors ált ott meg, egészena 7végéig"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Wolverine
félisten
válasz philoxenia #806 üzenetére
Speciel ajánlom a Kötött pálya blog olvasgatását a blog.hu-n; szakmai forrásnak tartom, és speciel Tevan Imre felkészült szakújságíró.
A vasút gazdaságtalanul működtetett szörnyeteg; a jelenlegi cég életképtelen. Hagyni kellene meghalni. (a saját ötletem: külföldi szakmai céggel átvilágíttatni a működést; aki akadályozza a vizsgálatot, azonnal végkielégítés nélkül kirúgni, pályamunkástól a vezérigazgatóig - azzal a kitétellel, hogy később sem dolgozhat a MÁV-nál semmilyen munkakörben külső tanácsadóként sem)"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Kalandor #807 üzenetére
Ha most lerohadna a .... -a annak aki kapott az eladás után a pénzből, nem több joggal, mint a MÁV dolgozói, akkor sok helyre szaladna a mentő.....
Ha a Cargo dolgozói kapnak az eladás után részvényeket, míg a többi dolgozó nem, akkor ott nem dől a "dolgozó csak dolgozzon, a többihez kuss" elve? A MÁV az most sem valódi kapitalista vállalat, anno mikor kezdtem, még a "miénk" volt, dolgozóké. Ha dolgoztál volna akkor itt, akkor tudnád, hogy a vasútnál sokszor nem érvényesültek a "dolgozó a munkabérért munkát végez és kész" elvei. Ha a mai állapotot nézzük, akkor van már változás, de sok olyan dolgot elvárnak ma is, ami egy magáncégnél nem elvárás, vagy otthagyják a dolgozói. [link] A bejárásunk soha nem érdekelt senkit például, járj be vonattal oszt kész. Ha nincs vonat, akkor jöhetsz busszal a legközelebbi állomásig, onnan vonat, de bérletet már ne vegyél a buszra, mert csak azokra a napokra térítenek utazást, amikor dolgozol és azokról a jegyekről is hozzál számlát.... A munkakezdés akkor van, amikor elő van írva, de haza csak akkor mehetsz, ha már leváltottak. Ha ez órákkal később történik meg, akkor így jártál, túlórát erre soha nem kaptam, pedig 25 év alatt volt pár alkalom, elhiheted...
A mostanában megszaporodó balesetek mutatják a munka felelősségét. Pár másodperc kihagyás sok ember életébe kerülhet itt is, a modernizálás sok esetben inkább a kockázatot növeli. Egy IT oldalon talán tudják az itt olvasók, mennyire bizonytalanul működnek esetenként programok. A számítógépes berendezések hibáit viszont nem olyan hatékonysággal védi ki a szabályozás, mint az esetenként 50-100 éve működő biztosítóberendezésekét.
Persze ez a sztrájk a támogatottságából is lemérhetően /nálunk 1-2 % tudtommal/ nem a dolgozók bulija, csak szeretném, ha a másik oldal is megszólalhatna kicsit.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
bajuszati
tag
válasz philoxenia #806 üzenetére
ezt csak érdekességnek linkeltem, nem gondolod hogy egyetértek
A Máv veszteségei elsősorban felső körökben keresendőek.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Wolverine #810 üzenetére
Kötött pálya? muhaha
Az a szerencsétlen , aki szakembernek hiszi magát, de annyit ért a vasúthoz, mint én a programozáshoz, ami hidd el nem sok.
A "Kötött pálya" szakmailag a Logouton megjelenő vérpistikék színvonalán van, egyetlen komoly elemzés sincs az ott megjelenő állítások alátámasztására. Ha akarod pontokba szedve cáfolhatom szinte bármely állítását. /mondjuk a legújabb írás, ami a sztrájktörvény elégtelenségéről szól, az nem vasúti kérdés, azzal egyet is értek/
Nem kellene külső cég, aki itt van az is tudja hol a hiba, de a kicsiket nem kérdezik, a nagyok, meg fogalmazzunk úgy, hogy ellenérdekeltek.
Nyereséget nem lehet kihozni a vasútból, ez sehol sincs így a világon, a veszteség mértéke pedig nem itt tárgyalható ki igazán.Gazdasági elemző fórumozók esetleg kiszámolhatnák, hogy a harmincezer vasúti dolgozó mennyi segélyt igényelne, munka nélkül, így pedig mennyi fizetést kap helyette nettó. A veszteség a két összeg különbsége lehet, ezt biztosan ki lehet hozni nullára szerintem. Az, hogy hová megy a pénz, itt semmiképp nem tárgyalható ki az elégtelen információk miatt.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Az itt vázolt helyzetért, /káosz gyakorlatilag/ a tisztességtelenül játszó, mert csekély támogatottsággal rendelkező szakszervezet és a sztrájktörvény, -legalábbis a MÁV-ra vonatkozóan- semmi konkrétumot nem tartalmazó rendelkezései a felelősek. Olyan nem lehetne normális esetben, hogy teljesen kiszámíthatatlanul induljanak és érkezzenek a vonatok, ha lenne normális menetrend, vagy a zord idő estére fenntartott szükségmenetrend szerint mennének a vonatok.
Ez a mostani helyzet nem jó a dolgozóknak sem /a sztrájkolókra gondolok/ hiszen ellenük hangolja azt is, aki másképp szolidáris lenne velük. Nem jó a MÁV-nak sem, de a legrosszabb az utazni szándékozóknak.
Igazából ez nem sztrájk, hanem anarchia. Persze ez nem is éppen egy igazán szervezett /főként nem dolgozói oldalról/ szakszervezet, hiszen minden tisztségviselőjét a MÁV fizeti. Gaskó pedig felügyelőbizottsági tag. Soha nem próbálták a dolgozókat /a nem tagokat/ meggyőzni a sztrájk szükségességéről, az agitáció a faliújságra kitett felhívásokra szorítkozik.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
veterán
én igazából ezen akadtam ki:
"A VDSZSZ bejelentette: most már a reptéri dolgozókkal való szolidaritásból akkor is sztrájkolnának, ha a MÁV teljesítené a követeléseiket. "szal jöhet itt a szöveg, hogy így juttatás, meg osztalék, meg százalék. de szerintem a sok tróger egyszerűen élvezi ezt az egészet, meg hog ynem kell dolgoznia mindig találnának rá valami okot, csak hogy tudjanak lébecolni.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Wolverine
félisten
válasz philoxenia #814 üzenetére
A cáfolatot várom, én sem értek hozzá, max. a józan ész szintjén, de szívesen olvasok róla
A külső céges átvilágítás szerintem azért kéne, mert őket az ellenérdekelt fejesek nem tudnák megfúrni (lásd még: aki akadályozza a munkájukat, az azonnal repül; gyanítom 5-10 ilyen eset után minden kiskirály visszavonulna...), legalábbis remélhetőleg. Az tény, hogy a személyszállítás nem nyereséges, de az sem elfogadható, hogy szó szerint átláthatatlan, mi mennyibe kerül, egy fejlesztés mit hozhatna a konyhára stb.
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából a dolgozók a sztrájk idejére nem kapnak bért, tehát nem hiszem,. hogy élveznék, hogy ingyen nem csinálnak semmit. Gaskó nem tudom kit kérdezett meg erről, de nem hiszem, hogy sokan díjaznák az ötletét, amennyiben tényleg volna esély a követelések teljesítésére.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
veterán
válasz philoxenia #818 üzenetére
cska azt nem értem, hogy a napnál is világosabb, hogy úgy sem látnak a cargoból egy forintot sem, miért kell ezzel szenvedni? ezt a gaskót meg simán leváltanám.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Wolverine
félisten
válasz philoxenia #818 üzenetére
Ha hihetünk az adatoknak, 10%-nyi munkavállaló sztrájkol; de ők pont a jegy- és kocsivizsgálók... akik nélkül nincs közlekedés.
szerk: muhaha. [link] (mondjuk én egy éve nem vagyok hajlandó vonatra ülni, ha főbe lőnek sem.)
[ Szerkesztve ]
"I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Wolverine #817 üzenetére
Itt például az első részben a leírt helyzet képtelenség, hiszen a szerelvények soha nem a végállomásról indulnak az elágazó állomásra, hanem fordítva. Tehát nem Sátoraljaújhelyről kell indulnia a szerelvénynek Szerencsre és onnan vissza, hanem fordítva, Szerencsről Sátoraljaújhelyre. Ha nem indul Szerencsről abba az irányba, indulhat másfelé, hiszen mostanság annyira kevés a működő gép és szerelvény, hogy egészen kacifántosan is közlekednek szerelvények és személyzetek, egyik vonalról a másikra. A mondott vonalrészen abban az időben egyáltalán nincs is valószínűleg szerelvény, ha megnézed az Elvirán, láthatod mikor indulnak a vonatok Szerencsről és merre . Az abban az időpontban kimaradó szerelvény más vonalon közlekedik valószínűleg, vagy karbantartják éppen. A Blogíró fixa ideája, amit Devecz úr "áldásos" tevékenysége ültetett el az agyába, hogy ha bizonyos időközönként mindig indul vonat egy állomásról, akkor majd azon a vonaton rengeteg utas lesz. Valamiért azonban az utasok nem eszerint szeretnek utazni, hanem reggel be a munkahelyre, délután haza például. Reggel tömött vonatok befelé, délután tömött vonatok kifelé például BPestre-ről.
Ha kimész valamelyik fejpályaudvarra, láthatod, hogy délelőtt hétközben és nem szünidőben, ünnepen, nagyon kevés az utas kifelé, befelé se sok. Nem azért, mert kevés a vonat. Nagyon sok üresen közlekedő vonatot láthatsz bizonyos időszakokban. Ha azonban mondjuk félóránként akarunk vonatot indítani például a Nyugatiból nagyjából három-négy irányba /elővárosi vonatok/ akkor olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a metrohoz hasonlóan mindkét irányba tudnak közlekedni. Ezek száma véges. /Azért nem lehet hagyományos, csak vontatva közlekedő szerelvényekkel ezt megoldani, mert a pályaudvar nem ekkora igénybevételre készült anno/ Ezek a szerelvények viszonylag korlátozott számban állnak csak rendelkezésre, karbantartani és takarítani is kell őket, ez a tevékenység a kapacitás hiánya miatt nem végezhető kizárólag éjszaka. A nappali szünetekben elvégezhető a karbantartás egy része például. Az meg, hogy a kalauz , a mozdonyvezető csak malmozik a szünetben általában nem igaz, hiszen nincs a szerelvényhez kötve egyik sem, nem reggeltől estig dolgoznak, hanem hajnalban, reggel, délelőtt, délután, vagy este a legváltozatosabb időpontokban kezdenek és végeznek akár hat, akár tizenkét órás műszak után bármikor.
A blogban /Kötött pálya/ ex chatedra kijelentéseket tesz a szerző, "megvilágítja" a tájékozatlan olvasót és levonja a következtetést akár egy példából az egészre vonatkozóan.
Természetesen vannak kihasználatlan vonalak, kihasznált vonatok és nyilván rengeteg hiba is, egy ekkora évtizedek óta alulfinanszírozott hálózaton.
A Kötött pályán olvasható írások mégis szakmai szemmel a "lefagyott a vindóz, micsinájjak" topiknyitásra hasonlít, PH!-s példával élve. Ha konkrét és komplex javaslatokat olvashatna az ember, melyik szerelvény, mikor, honnan, hány kocsival, aminek a forrását is megjelölné az író, akkor komolyan is vehetnénk.
Azonban nem ez történik, ha továbbolvasod az írást, máris politikai következtetésekre jut a szerinte Sátoraljaújhelyen malmozó kalauzról.
Ezen cikk kommentjére írt válaszból idézek:"
Nem zavar, hogy írásod csak tovább növeli azt a (szerintem egyébként hamis) sztereotípiát, hogy MINDEN vasutas rosszindulatú, kőbuta, lusta, önző élősködő féreg? (Mert szerintem nem MINDEN vasutas rosszindulatú, kőbuta, lusta, önző élősködő féreg.)Kezdjük a szánalmas személyeskedéseddel. Nem ismersz persze, de azért beugatsz. Speciel biztos vagyok benne, hogy többet utaztam vasúton az elmúlt években, mint te, mondjuk 100 km kivételével beutaztam az ország összes vasútvonalát, sokat többször is. Beleértve a bezárt 14 vonalat. (Kimaradt eddig Mátészalka-Tiborszállás, Vámosgyörk-Gyöngyös, Fertőszentmiklós-Pomogy, néhány kisvasút és határátmenet.)
És én jegyet vettem sokszázezer forintért. Abból kaptad a fizetésed (meg az adómból), bár nem örömmel adtam.
Hogy mire jó az ütemes menetrend, azt úgyse fogod megérteni, mert buta vagy hozzá. Nem tehetsz róla, évtizedekig hülyítettek, te már menthetetlen vagy. A többiek, ha elolvassák pár korábbi cikkem, megérthetik."
Tehát szakértelmét a megtett utaskilométerből vezeti le, szerintem nem kell kommentár.
Sok éve használok Windowst, biztosan értek hozzá, "mér nem elég a Vistának 128MB memória, monnyon le a billgéc" írhatnám én is....mod: azért nincs már nélkülük közlekedés, mert a Start külön cég lett, így nem ülhetünk fel helyettük a vonatra. Ha azonban tényleg liberalizálódik a vasúti közlekedés EU szerte, ilyenkor majd más vasútvállalat szerelvényei is közlekedhetnek majd. /Román, osztrák, szlovák például és vice versa/
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Rive
veterán
Heveny pletyka szerint minimum csütörtökig akarják húzni, hogy egybeessenek a BKV-sztrájkkal is.
Nem tudom, van-e erre elég pénzük, de ha igen, akkor marhára megszívtam... Én is
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rive
veterán
válasz philoxenia #811 üzenetére
Egy IT oldalon talán tudják az itt olvasók, mennyire bizonytalanul működnek esetenként programok.
Ebben nem az IT-oldal véleménye számít, hanem olyanoké, akik már láttak élesben life-critical rendszerfejlesztést. Egy tiszteségesen kivitelezett számítógépes rendszer sokkal-sokkal biztonságosabb, szebb, gyorsabb, olcsóbb, estébé, mint egy százéves szemafor - vagy az átlag, illetve pláne: a vasutas-átlag emberi munkaerő.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
philoxenia
MODERÁTOR
Egy csöves rádióból buherált erősítő, egy 486-os tápjáról hajtva, rákötve egy blue-ray lejátszó. A bemenet és a kimenet szint és impedanciakülönbségei egy kókányolt nyákkal áthidalva. Nagyjából így néz ki a modernizáció a vasútnál.
Nincsenek komplett rendszerek megvásárolva, az egyik állomáson még Siemens Halske itt is a biztosítóberendezés, a másikon már elektronikus, számítógéppel vezérelt, a két berendezés együttműködése nem mindig problémamentes. Ráadásul az elektronikus biztosítóberendezések sem ugyanazok mindenütt.
Minden berendezés annyira biztonságos, amennyire a hibái megfelelően kivédettek . A "százéves szemafor" analóg rendszer, a "pláne vasutas-átlag" pedig aránylag hosszú ideig képzett, /bár manapság már itt is csökkent az idő/ régebben évente, most már csak kétévente újra vizsgázik.
Az elektronikus biztber viszont produkált már furcsa dolgokat. Például nem tudom, mennyire ismered a régebbi berendezések logikáját, felépítését, de ott kizárták a szabad fény megjelenését a jelzőn, ha vonat volt a fedezendő térközben, foglaltnak jelezhetett tévesen egy térközt, szabadnak nem. Az újnál már hallottam róla, hogy előfordult. De várjuk meg, mit hoz majd a vizsgálat a monori baleset ügyében.
mod:
Hőmérséklet és hibatűrés szempontjából nem billen a mérleg a számítógép felé egyébként, klíma kell a működtetéséhez, a klíma elromlása esetén már bizonytalanná válhat gondolom . A terhelésre reagálás nem tudom, hogy néz ki profi rendszeren, de például a PH! szervere mostanában sokat hibázik, oldalak jelennek meg nálam időnként furcsa kinézetben, nem válaszol, stb. A régi berendezések súlyos és kopásálló elemi lassan kopnak, míg az elektronika gyorsan ki tud olvadni, ha baj van, ennek a kivédése redundáns elemekkel lehetséges csak, de ez nemcsak hardver, hanem szoftverkérdés is, mikor lépjen közbe a másik, mikor van már instabil működés. A berendezéseket építők nem ismerik a vasúti előírásokat általában, a kezelők , azok a bizonyos átlag-vasutasok, a számítógép működését nem tudják mindig megfelelően értékelni , mivel a vasútnál a 486/25Mhz még működő elem az OS/2 alatt, ez a legtöbb helyen "a" számítógép, otthon viszont másféle gépe van, ha van, nincs szokva "life-critical" rendszerekhez, ráadásul az új berendezéseknél a beavatkozás is sokszor csak az imádkozásra terjedhet ki, mert a vonat és a rá vonatkozó jelző fizikailag mondjuk 20 km-re van egy másik állomáson. Ha nem megfelelő a jelzés nincs ott ember, aki beavatkozzon. Komplett rendszerekben ez sokféle módon kivédhető, de itt a következő állomás már esetleg teljesen más rendszeren dolgozik, nem is látja, mi történik a szomszédban. Persze ez már messze van az eredeti témától, de azért a vasút bonyolultabb mint kívülről gondolják sokan......[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Mr.Grincs
veterán
Ha tényleg csütörtökig akarják szopatni a jónépet akkor nevárjanak jókedvű, és örömmel utazó utasokat a vonatokon. El tudom képzelni hogy még fight is lesz belőle
Ezekután nemszívesen mutatom fel a bérletemet. BKV dettó, igaz ott alapból bunkók az ellenőrök, de az a felvételi alapkövetelmény a céghez.... / MacBook Air A1466 / Apple iPod Classic 160GB / BMW F21 125d M-CCH-981, Automatic, DPF OFF / iPhone 13 256 GB Blue / MALTA, MELA!
-
Rive
veterán
válasz philoxenia #825 üzenetére
Nomost. SZVSZ alapvető különbség van aközött, hogy 'modernizáció pfujpfuj' meg 'echte ungarische módon még ezt is képesek vagyunk elb@szni'.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem modernizáció fúj, sőt nem is elbaszás, csak kevés pénz, /relatíve, mondjuk a DB-hez képest/, sok különböző érdek, rengeteg vezetőváltás, /találós kérdés, hány vezérigazgató és hányféle vezetési szerkezet volt már 90 óta?/ a koncepciók kidolgozatlansága, meg persze állami cég, valódi tulajdonos nélkül eredményezi azt, hogy a fejlesztések eloszlása olyan amilyen. A pályázati rendszereket ráadásul tudtommal nem a vasút dolgozza ki, egy átépítésnél sok-sok alvállalkozó lehet, egyik helyen ilyenek, a másik helyen olyanok.
Azonkívül az anyagi része: [link] Iszonyatosan magas összegekkel dobálóznak.Itt egy újabb szervezet. Egy gazdája semminek sincs...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Wolverine
félisten
válasz philoxenia #821 üzenetére
philoxenia, abban egyetértek laikusként is Tevannal, hogy az ütemes menetrend legfőbb előnye a kiszámíthatóság: ha nem kell a komplett menetrendet betanulnom, hanem annyit megjegyeznem, hogy páros óra 25-kor megy egy vonat, akkor sokkal jobban tudok tervezni egy váratlanabb utazást is. Ha ingajáratban működnek a szerelvények, akkor nem kell egy vonatnak bejárnia fél Magyarországot, mehet mindig ugyanazon a vonalon; és meglepne, ha a karbantartás 10%-ánál nagyobb lenne az az arány, ami egy kimaradás alatt javítható (igen, tudom, hogy cserélik a szerelvényeket és egy vonat nem jár egész nap). Viszont a tök másfelé elküldött vonat behozza a rizikófaktort a késéssel, és utána borulhat az egész rendszer. Gyanítom, vannak olyanok, akik meg is akarnák buktatni, és akkor lehetne bizonygatni, "mi megmondtuk, hogy ez nem működik". Apró bibi, hogy jobb helyeken így működik a rendszer, és nincs vele komolyabb probléma.
Az ütemességnek megvan az az előnye is szerintem, hogy nem kötelező a reggeli/délutáni csúcsban utaznia annak, akinek jobb a későbbi időpont is (jellemzően nyugdíjasok, kötetlen munkaidőben dolgozók, gyermekes anyukák stb.) - így a csúcs terhelése jobban eloszlik napközben.
A megtett utaskilométernek egy előnye van az újságíró szempontjából: utasszemmel látja, hol szar a rendszer. Valószínűleg ezt a forgalomszervezők is látják, csak ugye ott a probléma, hogy a rugalmasabb, modernebb menetrendet át kell verni a fejeseken, akik nem feltétlenül értenek hozzá (sógor-koma, ejtőernyős, szimplán hülye stb.), vagy ha igen, akkor sem feltétlenül olyan szemmel nézik a rendszert, mint az, aki használja. A vasútnak szolgáltatásnak kell lennie: a lényeg az utasok kiszolgálása lenne, és nem a "nesze b+ ez van, ha nem tetszik, akkor dögölj meg, egész eddig jó volt, nem is értem, mi lett hirtelen a baj" hozzáállás, amit én is sokszor tapasztaltam, amíg vonatoztam (és az utóbbi 10 évben az sem volt kevés). Jelenleg a MÁV-nak annyi köze van a szolgáltatáshoz, hogy így nevezi a ránk tukmált izét, amit vasúti szerelvényekkel lebonyolít."I'm the best there is at what I do, but what I do best isn't very nice." (Wolverine) / "Hello, I'm the Doctor. Basically... run." (a 11. Doktor)
-
nagyúr
válasz philoxenia #805 üzenetére
attól függ, milyen menedzsmentszerződés volt.
de a menedzsernek egy feladata van : hogy menedzseljen.Ha egy menedzsment képes olyan állapotba hozni egy céget, hogy az eladható, és lenne, aki megvenné, mert eredményes, akkor azt mondom, hogy megérdemlik a jutalmat.
Nade a MÁV-ra nem hiszem, hogy jelen formájában sok vevő jelentkezne, mert egy átláthatatlan, megreformálhatatlan pénztemető, ami oly' módon szolgáltat, hogy az egyszeri ember, amint megteheti, nem veszi igénybe a szolgáltatását, hanem inkább kocsival megy.
Szerintem innentől fogva le is zárhatjuk az összehasonlítást.Szerintem meg kell várni, hogy teljesen csődbe menjen, és az alapoktól újra kell majd építeni az egész céget.
Ui. most vezettem 4 órát azért, hogy fölhozzam a barátnőmet Pestre. ezúton üdvözlöm Gaskó urat meg a felmenőit.
Uui @bajuszati : nekem tetszett a levél, bár lehet, hgoy régi, de találó
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
szatocs
őstag
válasz philoxenia #818 üzenetére
Hacsak a szakszervezetnek nincs annyi pénze, hogy kifizesse nekik.
=== Szatocs ===
-
tildy
nagyúr
Retúr vonatjegyet elfogadják-e a volánok?
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BITBOYS
addikt
Sztrájkon innen, sztrájkon túl régebben a kötött pálya volt a legmegbízhatóbb szállítási eszköz. Nincs forgalomfennakadás, dugó, szinte mindenhol elsőbbsége van a vasútnak. Itt nálunk ez valamiért nem így működik. Ha nincs sztrájk akkor is késik a vonat, időjárástól függetlenül. Basszus, a Volán százszor megbízhatóbb mint a vasút? Privatizálni kellene az egész Mávot úgy ahogy van. Ki a ..szom kíváncsi már erre az egész balhéra, ami évtizedek óta a Máv körül zajlik. Szopatják itt a jónépet Bocs, kicsit mérges vagyok így December közepén, mivel még azzal is meg kell küzdene, hogy hazajussak.
tildy: A bérletet biztos elfogadják. Gondolom ha frissen vásárolt jegyről van szó akkor azt is.
[ Szerkesztve ]
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
tildy
nagyúr
Pénteken vettem, lefele már utaztam vele. De végül felhívtam az ügyfélszolgálatot, nem fogadják el
Retúr jegy km függően 3 napig, vagy 30 napig érvényes.100km -en túl ez utóbbi van,ésn 120 kmre vagyok pesttől most, 4 órától vizsgázom , mégis csak a bérletet fogadja el a volán....
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BITBOYS
addikt
A retúr jegy 3 napig érvényes, ma kedd van. Ha hétfő lenne el kellene fogadniuk.
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
BITBOYS
addikt
Igazad van, 100Km-er felett tényleg így van.
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
hemaka
nagyúr
Kicsit nevetségesnek találom én is amit művelnek már hónapok óta. Mintha a MÁV olyan nagyon profi lenne idehaza a közlekedésben, úgy verik a nyálukat. Japánban ha késik a vonat egy percet is, a vonatvezető öngyilkos lesz, meg hasonlók. Ha itt is ez lenne, nem lenne már mozdonyvezető egy db se Mo-on.
Elegem van már belőlük nagyon, állandóan csak a cirkusz megy. Ja, meg Győr felől csak Kelenföldig mennek a vonatok. És onnan hogyan jussak be a keleti pu-ig mégis, ha BKV sztrájk is lesz?
Ebből Volános hazajutás lesz, úgy látom.[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
De komolyan, mire jó ez az egész sztrájk?
-
MODERÁTOR
Indokolatlanúl nagy hatalma van egy ilyen szakszervezeti vezetőnek. Úgy kéne módosítani a törvényt, hogy a szakszervezeti vezetők felelősek legyenek a saját és családjuk vagyonával is az okozott károkért (persze csak akkor, ha jogtalan a sztrájk). Így máris jobban meggondolnák, hogy sztrájkoljanak e.
***
-
máyköl
veterán
Most volt szó a híradóba a sztrájkról. Lehet, hogy karácsonyig eltart. Mondjuk engem nem, csak a tesómat érinti.
-
szatocs
őstag
Azt ne adja nekik az isten, mert akkor nagy balhé lesz. Én most is azt csinálnám, valamelyik nagyobb állomásra ráküldenék vagy 50-100 olyan "tűntetőt", akik előszeretettel dúlják fel Bp utcáit. Szétveretném velük az egész kócerájt, és megnézném, hogy ha minden nap eljátszanák ezt más állomásokon, akkor mit szólnának a vasútiak. Mert nem hiszem, hogy egy dolgozójuk is be merne menni bármelyik állomásra, még a végén ő is kapna alapon. És lenne egy közlemény, hogy a nép addig megy, amíg nem mondják be, hogy vége a sztrájknak, és mindent megtesznek azért, hogy ne legyen szívatás a semmiért...
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
dragonfx
veterán
szégyne ez az egész amit a volán, a bkv meg a máv csinál.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Új hozzászólás Aktív témák
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- OLED TV topic
- YouTube
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- További aktív témák...
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce GTX 460-1 gb DDR5 256 bit videokártya
- Geforce G 210 -1 gb videokártya
- Díszdobozos Lenovo Yoga Slim 7i Pro "Kis Gamer" Ultrabook 14" -40% i5-11300H 16/512 QHD+ 2,8K OLED
- ÚJ Gamer PC I3-10105F(8Tx3,7GHz)16GB DDR4/512GB SSD/GTX 1660 6GB Super/500W 80+/ GARI! BESZÁMÍTOK
- Xiaomi MI Smart Zigbee Smart plug Okoskonnektor
- ÚJ Gamer PC I3-12100f (8Tx3,3GHz)16GB DDR4/500GB NVMe/GTX 1660 6GB/GARI! BESZÁMÍTOK!
- DELL monitor 23"
- Gamer PC - i5-6500 (4x3,2GHz) 16GB DDR4 /240GB SSD+500GB HDD/GTX 1050 Ti 4GB/GARI! BESZÁMÍTOK!