Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz KMan #349 üzenetére

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    "A nappali forgalmi szolgálatra jelentkező 2592 vasutasból 271 sztrájkol – közölte a MÁV. "

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz raskolnikoff #425 üzenetére

    Az a baj, hogy a sztrájktörvény hézagait kihasználva, az embereknek ártanak, nem a menedzsmentnek, vagy a vállalatnak rossz ez a helyzet, hanem az utasoknak....
    A sztrájktörvénybe bele kellett volna venni az elégséges szolgáltatás mértékét, akkor nem tudnák ezt a cirkuszt művelni. :(

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz fokukac #428 üzenetére

    Persze de akkor minden sztrájkolóra ez vonatkozna, úgyhogy más cégeknél sem lehetne sztrájkolni.
    Mit csinálnál akkor az útlezárókkal, mert nekem gyanús a hasonló indíttatás itt is, mint az útlezáró gazdáknál.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz raskolnikoff #434 üzenetére

    A második linkedre próbáltam célozgatni...
    Lassan ott tartunk már ezzel az "annál jobb ez minél rosszabb" hozzáállással, hogy a direktben bűnőzők is szabadságharcosok lesznek. :((

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz gardener #578 üzenetére

    Utánaszámoltam, azért kocsival 22 nappal számolva, a jelenlegi benzinárral kb. 45k. :)

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #608 üzenetére

    A cél csak a sz.rkavarás volt amúgy is......, hogy tovább már ne menjek. Kíváncsi vagyok mit kap majd cserébe a következő választás után.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Ennyire nem kellene frissnek lenni.... Vajon mennyit mutat itt a naptár?

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz fokukac #649 üzenetére

    Menj Szoboszlóra, az 2:18 bár 201 km......

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz (Darkwood) #706 üzenetére

    Most már nem, mióta feliratozottak a jegyek. Érvénytartamon belül azonban visszaváltható kezelési költség levonásával és váltható a Keletibe.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bbazsy #705 üzenetére

    Itt letölthető a tervezet.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz (Darkwood) #714 üzenetére

    De itt nyilván Biharkeresztesen váltott menettérti jegyről volt szó, arra ez a pont nem vonatkozik, gondolom.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bajuszati #801 üzenetére

    Ez gyenge és régi. Ugyanez leírható lenne akár nyugdíjasra is, aki mondjuk 20 éve nyugdíjas az a régi rendszer adósságaiért is felelős?
    Kb annyira poén, mint az " Apád inkább kisszéket csinált volna helyetted " ....

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz fokukac #772 üzenetére

    Ha a cég tulajdonosa eladja a céget a menedzsment segítségével, akkor a menedzsmentnek miért jár a cégből? Vagy nyugaton is demagógia megy?
    Egyébként a Kádár rendszer idején a társadalmi munkával létrehozott érték kit illet meg például demagógiamentesen?
    Bár 90-ben mindenki azt kapta, ami járt neki. Mondja az, aki nem ló*t kapott...

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bajuszati #804 üzenetére

    A sztrájk eleve nem a bemondott célok miatt folyik szerintem, mivel ha eddig nem engedett a MÁV vezetés nem fog ezután sem. Az összeg nyilván légből kapott, hiszen ki számolta ki, akkor, amikor azt sem lehetett tudni, mennyi pénz jön be az eladásból?
    Azonban a linkelt írással már találkoztam, az tényleg színtiszta demagógia. A vasút veszteségének nagy része nem a gazdaságtalan működésből adódik, hanem a szolgáltatás költségei és az érte fizetett -központilag megállapított- díj közötti különbségek hozzák magukkal. A tarthatatlan állapotra huszonöt évvel ezelőtt már felhívták a figyelmet. Azóta minden évben. Nem vasútspecifikus a probléma: itt például a hatósági ár kontra piaci költségek másik meccse.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Kalandor #807 üzenetére

    Ha most lerohadna a .... -a annak aki kapott az eladás után a pénzből, nem több joggal, mint a MÁV dolgozói, akkor sok helyre szaladna a mentő.....
    Ha a Cargo dolgozói kapnak az eladás után részvényeket, míg a többi dolgozó nem, akkor ott nem dől a "dolgozó csak dolgozzon, a többihez kuss" elve? A MÁV az most sem valódi kapitalista vállalat, anno mikor kezdtem, még a "miénk" volt, dolgozóké. Ha dolgoztál volna akkor itt, akkor tudnád, hogy a vasútnál sokszor nem érvényesültek a "dolgozó a munkabérért munkát végez és kész" elvei. Ha a mai állapotot nézzük, akkor van már változás, de sok olyan dolgot elvárnak ma is, ami egy magáncégnél nem elvárás, vagy otthagyják a dolgozói. [link] A bejárásunk soha nem érdekelt senkit például, járj be vonattal oszt kész. Ha nincs vonat, akkor jöhetsz busszal a legközelebbi állomásig, onnan vonat, de bérletet már ne vegyél a buszra, mert csak azokra a napokra térítenek utazást, amikor dolgozol és azokról a jegyekről is hozzál számlát.... A munkakezdés akkor van, amikor elő van írva, de haza csak akkor mehetsz, ha már leváltottak. Ha ez órákkal később történik meg, akkor így jártál, túlórát erre soha nem kaptam, pedig 25 év alatt volt pár alkalom, elhiheted...
    A mostanában megszaporodó balesetek mutatják a munka felelősségét. Pár másodperc kihagyás sok ember életébe kerülhet itt is, a modernizálás sok esetben inkább a kockázatot növeli. Egy IT oldalon talán tudják az itt olvasók, mennyire bizonytalanul működnek esetenként programok. A számítógépes berendezések hibáit viszont nem olyan hatékonysággal védi ki a szabályozás, mint az esetenként 50-100 éve működő biztosítóberendezésekét.
    Persze ez a sztrájk a támogatottságából is lemérhetően /nálunk 1-2 % tudtommal/ nem a dolgozók bulija, csak szeretném, ha a másik oldal is megszólalhatna kicsit.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #810 üzenetére

    Kötött pálya? muhaha

    Az a szerencsétlen , aki szakembernek hiszi magát, de annyit ért a vasúthoz, mint én a programozáshoz, ami hidd el nem sok.
    A "Kötött pálya" szakmailag a Logouton megjelenő vérpistikék színvonalán van, egyetlen komoly elemzés sincs az ott megjelenő állítások alátámasztására. Ha akarod pontokba szedve cáfolhatom szinte bármely állítását. /mondjuk a legújabb írás, ami a sztrájktörvény elégtelenségéről szól, az nem vasúti kérdés, azzal egyet is értek/
    Nem kellene külső cég, aki itt van az is tudja hol a hiba, de a kicsiket nem kérdezik, a nagyok, meg fogalmazzunk úgy, hogy ellenérdekeltek.
    Nyereséget nem lehet kihozni a vasútból, ez sehol sincs így a világon, a veszteség mértéke pedig nem itt tárgyalható ki igazán.

    Gazdasági elemző fórumozók esetleg kiszámolhatnák, hogy a harmincezer vasúti dolgozó mennyi segélyt igényelne, munka nélkül, így pedig mennyi fizetést kap helyette nettó. A veszteség a két összeg különbsége lehet, ezt biztosan ki lehet hozni nullára szerintem. Az, hogy hová megy a pénz, itt semmiképp nem tárgyalható ki az elégtelen információk miatt.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Az itt vázolt helyzetért, /káosz gyakorlatilag/ a tisztességtelenül játszó, mert csekély támogatottsággal rendelkező szakszervezet és a sztrájktörvény, -legalábbis a MÁV-ra vonatkozóan- semmi konkrétumot nem tartalmazó rendelkezései a felelősek. Olyan nem lehetne normális esetben, hogy teljesen kiszámíthatatlanul induljanak és érkezzenek a vonatok, ha lenne normális menetrend, vagy a zord idő estére fenntartott szükségmenetrend szerint mennének a vonatok.
    Ez a mostani helyzet nem jó a dolgozóknak sem /a sztrájkolókra gondolok/ hiszen ellenük hangolja azt is, aki másképp szolidáris lenne velük. Nem jó a MÁV-nak sem, de a legrosszabb az utazni szándékozóknak. :(
    Igazából ez nem sztrájk, hanem anarchia. Persze ez nem is éppen egy igazán szervezett /főként nem dolgozói oldalról/ szakszervezet, hiszen minden tisztségviselőjét a MÁV fizeti. Gaskó pedig felügyelőbizottsági tag. Soha nem próbálták a dolgozókat /a nem tagokat/ meggyőzni a sztrájk szükségességéről, az agitáció a faliújságra kitett felhívásokra szorítkozik.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bandus #816 üzenetére

    Igazából a dolgozók a sztrájk idejére nem kapnak bért, tehát nem hiszem,. hogy élveznék, hogy ingyen nem csinálnak semmit. Gaskó nem tudom kit kérdezett meg erről, de nem hiszem, hogy sokan díjaznák az ötletét, amennyiben tényleg volna esély a követelések teljesítésére.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #817 üzenetére

    Itt például az első részben a leírt helyzet képtelenség, hiszen a szerelvények soha nem a végállomásról indulnak az elágazó állomásra, hanem fordítva. Tehát nem Sátoraljaújhelyről kell indulnia a szerelvénynek Szerencsre és onnan vissza, hanem fordítva, Szerencsről Sátoraljaújhelyre. Ha nem indul Szerencsről abba az irányba, indulhat másfelé, hiszen mostanság annyira kevés a működő gép és szerelvény, hogy egészen kacifántosan is közlekednek szerelvények és személyzetek, egyik vonalról a másikra. A mondott vonalrészen abban az időben egyáltalán nincs is valószínűleg szerelvény, ha megnézed az Elvirán, láthatod mikor indulnak a vonatok Szerencsről és merre . Az abban az időpontban kimaradó szerelvény más vonalon közlekedik valószínűleg, vagy karbantartják éppen. A Blogíró fixa ideája, amit Devecz úr "áldásos" tevékenysége ültetett el az agyába, hogy ha bizonyos időközönként mindig indul vonat egy állomásról, akkor majd azon a vonaton rengeteg utas lesz. Valamiért azonban az utasok nem eszerint szeretnek utazni, hanem reggel be a munkahelyre, délután haza például. Reggel tömött vonatok befelé, délután tömött vonatok kifelé például BPestre-ről.
    Ha kimész valamelyik fejpályaudvarra, láthatod, hogy délelőtt hétközben és nem szünidőben, ünnepen, nagyon kevés az utas kifelé, befelé se sok. Nem azért, mert kevés a vonat. Nagyon sok üresen közlekedő vonatot láthatsz bizonyos időszakokban. Ha azonban mondjuk félóránként akarunk vonatot indítani például a Nyugatiból nagyjából három-négy irányba /elővárosi vonatok/ akkor olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a metrohoz hasonlóan mindkét irányba tudnak közlekedni. Ezek száma véges. /Azért nem lehet hagyományos, csak vontatva közlekedő szerelvényekkel ezt megoldani, mert a pályaudvar nem ekkora igénybevételre készült anno/ Ezek a szerelvények viszonylag korlátozott számban állnak csak rendelkezésre, karbantartani és takarítani is kell őket, ez a tevékenység a kapacitás hiánya miatt nem végezhető kizárólag éjszaka. A nappali szünetekben elvégezhető a karbantartás egy része például. Az meg, hogy a kalauz , a mozdonyvezető csak malmozik a szünetben általában nem igaz, hiszen nincs a szerelvényhez kötve egyik sem, nem reggeltől estig dolgoznak, hanem hajnalban, reggel, délelőtt, délután, vagy este a legváltozatosabb időpontokban kezdenek és végeznek akár hat, akár tizenkét órás műszak után bármikor.
    A blogban /Kötött pálya/ ex chatedra kijelentéseket tesz a szerző, "megvilágítja" a tájékozatlan olvasót és levonja a következtetést akár egy példából az egészre vonatkozóan.
    Természetesen vannak kihasználatlan vonalak, kihasznált vonatok és nyilván rengeteg hiba is, egy ekkora évtizedek óta alulfinanszírozott hálózaton.
    A Kötött pályán olvasható írások mégis szakmai szemmel a "lefagyott a vindóz, micsinájjak" topiknyitásra hasonlít, PH!-s példával élve. Ha konkrét és komplex javaslatokat olvashatna az ember, melyik szerelvény, mikor, honnan, hány kocsival, aminek a forrását is megjelölné az író, akkor komolyan is vehetnénk.
    Azonban nem ez történik, ha továbbolvasod az írást, máris politikai következtetésekre jut a szerinte Sátoraljaújhelyen malmozó kalauzról.
    Ezen cikk kommentjére írt válaszból idézek:

    "
    Nem zavar, hogy írásod csak tovább növeli azt a (szerintem egyébként hamis) sztereotípiát, hogy MINDEN vasutas rosszindulatú, kőbuta, lusta, önző élősködő féreg? (Mert szerintem nem MINDEN vasutas rosszindulatú, kőbuta, lusta, önző élősködő féreg.)

    Kezdjük a szánalmas személyeskedéseddel. Nem ismersz persze, de azért beugatsz. Speciel biztos vagyok benne, hogy többet utaztam vasúton az elmúlt években, mint te, mondjuk 100 km kivételével beutaztam az ország összes vasútvonalát, sokat többször is. Beleértve a bezárt 14 vonalat. (Kimaradt eddig Mátészalka-Tiborszállás, Vámosgyörk-Gyöngyös, Fertőszentmiklós-Pomogy, néhány kisvasút és határátmenet.)

    És én jegyet vettem sokszázezer forintért. Abból kaptad a fizetésed (meg az adómból), bár nem örömmel adtam.

    Hogy mire jó az ütemes menetrend, azt úgyse fogod megérteni, mert buta vagy hozzá. Nem tehetsz róla, évtizedekig hülyítettek, te már menthetetlen vagy. A többiek, ha elolvassák pár korábbi cikkem, megérthetik."

    Tehát szakértelmét a megtett utaskilométerből vezeti le, szerintem nem kell kommentár.
    Sok éve használok Windowst, biztosan értek hozzá, "mér nem elég a Vistának 128MB memória, monnyon le a billgéc" írhatnám én is.... :(

    mod: azért nincs már nélkülük közlekedés, mert a Start külön cég lett, így nem ülhetünk fel helyettük a vonatra. Ha azonban tényleg liberalizálódik a vasúti közlekedés EU szerte, ilyenkor majd más vasútvállalat szerelvényei is közlekedhetnek majd. /Román, osztrák, szlovák például és vice versa/

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Rive #824 üzenetére

    Egy csöves rádióból buherált erősítő, egy 486-os tápjáról hajtva, rákötve egy blue-ray lejátszó. A bemenet és a kimenet szint és impedanciakülönbségei egy kókányolt nyákkal áthidalva. Nagyjából így néz ki a modernizáció a vasútnál.
    Nincsenek komplett rendszerek megvásárolva, az egyik állomáson még Siemens Halske itt is a biztosítóberendezés, a másikon már elektronikus, számítógéppel vezérelt, a két berendezés együttműködése nem mindig problémamentes. Ráadásul az elektronikus biztosítóberendezések sem ugyanazok mindenütt.
    Minden berendezés annyira biztonságos, amennyire a hibái megfelelően kivédettek . A "százéves szemafor" analóg rendszer, a "pláne vasutas-átlag" pedig aránylag hosszú ideig képzett, /bár manapság már itt is csökkent az idő/ régebben évente, most már csak kétévente újra vizsgázik.
    Az elektronikus biztber viszont produkált már furcsa dolgokat. Például nem tudom, mennyire ismered a régebbi berendezések logikáját, felépítését, de ott kizárták a szabad fény megjelenését a jelzőn, ha vonat volt a fedezendő térközben, foglaltnak jelezhetett tévesen egy térközt, szabadnak nem. Az újnál már hallottam róla, hogy előfordult. De várjuk meg, mit hoz majd a vizsgálat a monori baleset ügyében.
    mod:
    Hőmérséklet és hibatűrés szempontjából nem billen a mérleg a számítógép felé egyébként, klíma kell a működtetéséhez, a klíma elromlása esetén már bizonytalanná válhat gondolom . A terhelésre reagálás nem tudom, hogy néz ki profi rendszeren, de például a PH! szervere mostanában sokat hibázik, oldalak jelennek meg nálam időnként furcsa kinézetben, nem válaszol, stb. A régi berendezések súlyos és kopásálló elemi lassan kopnak, míg az elektronika gyorsan ki tud olvadni, ha baj van, ennek a kivédése redundáns elemekkel lehetséges csak, de ez nemcsak hardver, hanem szoftverkérdés is, mikor lépjen közbe a másik, mikor van már instabil működés. A berendezéseket építők nem ismerik a vasúti előírásokat általában, a kezelők , azok a bizonyos átlag-vasutasok, a számítógép működését nem tudják mindig megfelelően értékelni , mivel a vasútnál a 486/25Mhz még működő elem az OS/2 alatt, ez a legtöbb helyen "a" számítógép, otthon viszont másféle gépe van, ha van, nincs szokva "life-critical" rendszerekhez, ráadásul az új berendezéseknél a beavatkozás is sokszor csak az imádkozásra terjedhet ki, mert a vonat és a rá vonatkozó jelző fizikailag mondjuk 20 km-re van egy másik állomáson. Ha nem megfelelő a jelzés nincs ott ember, aki beavatkozzon. Komplett rendszerekben ez sokféle módon kivédhető, de itt a következő állomás már esetleg teljesen más rendszeren dolgozik, nem is látja, mi történik a szomszédban. Persze ez már messze van az eredeti témától, de azért a vasút bonyolultabb mint kívülről gondolják sokan......

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Rive #827 üzenetére

    Nem modernizáció fúj, sőt nem is elbaszás, csak kevés pénz, /relatíve, mondjuk a DB-hez képest/, sok különböző érdek, rengeteg vezetőváltás, /találós kérdés, hány vezérigazgató és hányféle vezetési szerkezet volt már 90 óta?/ a koncepciók kidolgozatlansága, meg persze állami cég, valódi tulajdonos nélkül eredményezi azt, hogy a fejlesztések eloszlása olyan amilyen. A pályázati rendszereket ráadásul tudtommal nem a vasút dolgozza ki, egy átépítésnél sok-sok alvállalkozó lehet, egyik helyen ilyenek, a másik helyen olyanok.
    Azonkívül az anyagi része: [link] Iszonyatosan magas összegekkel dobálóznak.Itt egy újabb szervezet. Egy gazdája semminek sincs... :(

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #830 üzenetére

    Ahhoz, hogy ingajáratban működjenek a szerelvények, ingajáratban működtethető szerelvények kellenek. Ilyenek a HÉV a Metro számára gyártott szerelvények. Ezek tipikusan bár sok járatot bonyolítanak, de gyorsan fordulnak egy útvonalon. Tehát nem kell belőlük sok. A vasútnál nem 5-10-15 km ez a forduló, hanem például a Nyugati és Szolnok között 100km. Ezen a vonalon Szolnok az az állomás, esetleg Cegléd, ahonnan ezek a vonatok, /amikből olyan sok azért nincs ám/ visszafordulnak.
    Ha Te mint alkalmi utas, aki tipikusan Tevan demagógiájának célpontja vagy, aki időnként utazik egyet-egyet, nem utazol el, mert nem vagy képes másként utazni, csak ha az óra meghatározott időpontjában indul a vonat, a menetrendet meg nem vagy képes megnézni, az közel sem akkora veszteség a MÁV-nak, mintha a bérletet vásárló, keményen perkáló naponta bejáró utas szokik át más közlekedési eszközre, amiatt, hogy a hangsúlyozom korlátozott számban rendelkezésre álló kocsik-ból álló szerelvények kevesebb kocsival és esetleg ritkábban is közlekednek a csúcsidőben, amikor a MÁV utasforgalmának meghatározó része zajlik. Ha valaki gyakran utazik hétvégén, tapasztalhatja, hogy a diákok haza- és visszautazása idején, amikor gyakorlatilag az összes rendelkezésre álló kocsi fut a hálózaton, kevés az ülőhely, gyakran kell akár 100-150 km-t is állni egy utasnak, holott mindenki ülőhelyért fizet elvileg, a zsúfoltság meg kiemelten jeles napokon, vagy az utazás szempontjából kifejezetten preferált időszakaszokban még állva is szinte elviselhetetlen.
    Azonban a MÁV-nak nem áll rendelkezésre annyival több szállítási kapacitás, /kocsik, mozdonyok, személyzet/ , hogy ilyen időszakokban a forgalom lebonyolítására megnövelje a szüséges mértékben a szerelvények számát.
    Ehhez jelentős beruházás kellene, amit a folyamatosan görgetett veszteségek miatt, hangsúlyozom, ez már a '80-as évek elején is így volt, nem tud finanszírozni. Ahhoz, hogy a MÁV valódi haszonelvű vállalatként működhessen, egyszer rendbe kellene tenni az egészet, azonban ez a legracionálisabb és legoptimistább számítások szerint is rettenetes összeg lenne, még akkor is, ha minden felesleges kapacitást /állomások vonalak stb./ megszüntetnének.
    Ha ez a rendbetétel egyszer meglenne, akkor valóban volna értelme az ütemezett menetrendnek, mert a meglévő mellé még beszerzett kocsikkal, mondjuk legalább 30-50%-al több kellene szerintem ehhez, már kiválthatóak volnának a csúcs idején szükséges többletforgalom lebonyolítására beállított szerelvények.
    A karbantartásról: Nagyon jó lenne, ha minden végállomáson elvégezhető lenne, de sajnos a javítások, karbantartások, éppen a költségek csökkentése okán, egyre koncentráltabban zajlanak a vasútnál, tehát a meglévő bázisok használata egyszerűen nem teszi lehetővé, azt, hogy mondjuk az utasforgalom szempontjából frekventált állomásról forduljanak vissza egész évben a szerelvények, így is sok az üres futás, /garázsmenet, mondjuk/ , ami a szerelvények karbantartási /itt természetesen nemcsak a javításról van szó, hanem külső és belső takarításról és műszaki átvizsgálásról is/ helyre történő eljutása miatt szükséges.

    Az újságíró látásmódjáról:
    A MÁV személyforgalmának becslésem szerint 80-90 %-a a legforgalmasabb vonalakon zajlik. Az újságíró által bejárogatott /100 éve még jelentős utasforgalmat bonyolító/ szárnyvonalakon alig van utas, itt sok állomásról akkor sem lenne, ha tízpercenként indulna vonat. Itt hiába sűrítené a vasút a járatokat, az utaslétszám, /hangsúlyozom, nagyon kis számokról van szó, van ahol ez az utasszám két-három utas szerelvényenként / megtízszerezése sem tenné nyereségessé a vonalak fenntartását, annál is inkább, mert ezeken a vonalakon gyakorlatilag a teherforgalom megszűnt.
    Az ütemes menetrend nem fogja más időpontra terelni a nyugdíjasokat, a gyeses anyukákat, stb. Mindenki akkor akar utazni, amikor szeretne, mert az az időpont felel meg számára. A legutolsó szempont az időpontválasztásnál, a járatok esetleges zsúfoltsága. Ez világosan látszik, az ünnepi forgalomban, amikor az utolsó egy-két vonattal utazik mindenki, holott mondjuk az eggyel korábbi járatok félig vannak, vagy időnként konganak az ürességtől.

    Analógiákat keresve IT oldalról a könnyebb megértés végett:
    A vasútnál jelenleg, a számítógépparkkal vett párhuzamos példával élve, nemhogy Commodore gépek is léteznek a rendszerben, hanem még golyós számológépek is, /abakusz/ , a legmodernebb részek, néhány százalékban tartalmaznak Pentium 4 -es gépeket, tudunk róla, hogy a dicsért külföldi vállalatoknál, már Core/AMD 8 rendszerek vannak, olvastunk róla, hogy léteznek négymagos procik is, az utasok számon kérik rajtunk, hogy miért nem futnak zökkenőmentesen a Win98 -al kompatibilis játékprogramok, a mondott újságíró pedig az ajtóban toporzékol, a betévedő kispénzű játékosok felé kiabálva, hogy minden játékprogramunkat futtatta már többször is, rengeteg pénzt nálunk hagyott, azonnal DirectX 10-es játékokat akar, ráadásul miért nem lehet nálunk PS3 -n és XBOX 360-on játszani.
    Hiába mondjuk Neki, hogy nálunk egy játékóra csak tíz forint, hogy ez tizenöt éve még csak egy forint volt, hogy ebből nem lehet fejleszteni, nem érti meg, azt szeretné, hogy minket tehetségtelen dolgozókat rendszabályozzanak meg, akik ha sokkal többet dolgoznának, biztosan jobb lenne a rendszer, csak mi lusták vagyunk, hiszen ha a régi gépekre föltennénk a Vistát, ha egyre nem fér, akkor kettőre-háromra, akkor "eljőne a kánaán" és minden játékos boldog lenne a teremben.

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz philoxenia #873 üzenetére

    Itt a videón látszik az "újságíró" komoly "szakértelme", hiszen ha már megkérdezni nem akarta, a peron méretét, hosszában meg lusta volt megszámolni a köveket, legalább széltében megszámolhatta volna, vagy szakaszonként lépve kiszámolhatta volna a kövek valódi számát.
    Az "Indexen lesz kinn" meg egyszerűen eufemizmus, hiszen az Indexen egy link van a blogjához mindössze. Ha az Ő stílusában szeretnék fogalmazni, hamarosan le fogja vonni a következtetést, hogy a köveket lerakó dolgozók hibáztak, miért oda rakták a köveket.
    Ha komolyan venné a dolgot, ahhoz, hogy Őt is komolyan vehessem, meg kellene tudnia:
    - ki, mikor rendelte meg a burkolat lerakását?
    -mennyibe került ez a vasútnak?
    -mennyiért lehetne megcsináltatni, a két összeg között van-e eltérés?
    -tudták-e a megrendelés időpontjában, hogy a megálló forgalma hamarosan redukálva lesz?

    Ezt oknyomozó újságírásnak lehetne nevezni. Ehelyett csak felvet egy problémát, aminek nem jár utána alaposan, csak saccolgat, kérdéseket tesz föl, amit meg is válaszolgat, ha másképp nem, szónoki kérdésekkel.Ez nem újságírás, ez a Logout vérpistike szintje. Ehhez nem kell más, csak némi íráskészség, meg a vonatjegy ára, amit nyilván más finanszíroz Neki, hiába hivatkozik az elköltött többszázezer forintra a régebben idézett válaszában.
    Ha nekem biztosítanának tesztelésre gépeket és konzolokat, rajtuk futó játékokkal, akkor hasonló szinten minden nap tudnék bármely játékot fikázó cikkeket írni az Indexre, mondjuk. Ide nem, mert itt hamar körberöhögnének.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz RedWing #880 üzenetére

    Az egészre gondoltam...

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz tildy #882 üzenetére

    Nem gonosz, a gonosz az, hogy úgy hallottam, /komoly helyről/, hogy pont vonatszemélyzetnek szándékoznak a jövőben diplomásokat felvenni, mert a mai fiatalok között olyan arányban vannak diplomások, hogy ezt megtehetik. A mi időnkben még az érettségi sem volt feltétel, de persze a mi korosztályunk a fiatalok egy részének felfogása szerint azért nem diplomázott anno, mert egyértelműen szellemileg alacsonyabb színvonalon áll, mivel a jelenlegi gyorsuló fejlődés az ember antropológiai jellemzőire is komoly hatással van.... :U

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz tildy #887 üzenetére

    A vasút dolgozóinak igen kis százaléka sztrájkol, jellemzően a Start vonatszemélyzete és esetleg kocsivizsgálói. Az állomány alapvető összetételéből kiindulva. /sok a fiatal/ nemigen van nagy részüknek ilyen korú gyereke.
    Számomra inkább az a hihetetlen, hogy még hisznek Gaskónak a sok sikertelen sztrájk után, tényleg jobb lenne, ha magasabban iskolázottak kerülnének közéjük....
    A sztrájkkal az egyik legtöbbet szívó réteg, pont a kollégáké, akik közül sokan járnak jelentős távolságról vonattal dolgozni, a bejárásuk és a leváltóik bejárása, plusz a hazajutásuk nehézségei miatt, szinte minden műszakban dolgozó vasutas rosszul jár, sok időt veszít. Az sztrájkkal szembeni ellenérzések egyre nagyobbak cégen belül is ezért. Tehát szolidaritást már innen sem várhatnak Gaskóék egy olyan sztrájkhoz, ami nyilvánvalóan reménytelen célokért küzd.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    Jelenleg a Nyugatiból Szolnok felé óra nyolc perc körül indulnak óránként vonatok. Este műszakváltás után ez változni fog, valószínűleg.

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Bubee82 #950 üzenetére

    Itt nézd meg, talán nagyjából igaz.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz bdav #958 üzenetére

    Látszat a MÁV-nál is van, csak nem utazol arra, én például a BKV fejlesztéseinek gyakorlatilag a száz százalékát nem látom és nem használom, vidéki lévén.....
    Gondolom Te meg a MÁV-nál felújított vonalakon nem jársz. Azonkívül mi lenne, ha a BKV az utakat is fel kellene újítsa, mint a vasút a pályát.
    A buszra a mi Volánunknál is csak elöl szállhatsz fel évek óta....

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz fokukac #977 üzenetére

    Akinek kocsija van, annak eddig sem volt olyan útvonalon, ahol jó a burkolat, elviselhető a forgalom és tudsz parkolni olcsón, vagy ingyen.

    Amúgy javaslom, Gaskót koronázzák királlyá. A Duna jegén. Most.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz leviske #979 üzenetére

    Mondjuk én a torkolatnál gondoltam.... :D Ott fagyosabb ilyenkor. A hangulat. Mehetne vonattal is.... :U

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #981 üzenetére

    Jó, de ki mozgatja a zombit? ;]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz ALI_G #987 üzenetére

    Itt nézd majd meg holnap, reggel olyan 8-9 között már lehet tudni, aznap milyen közlekedés várható. /A műszakváltáskor mindig változhat/

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Inv1sus #1027 üzenetére

    Tisztelt számvevőszék !
    1983 és 1993 között a vasút az enyém is volt, mint ott dolgozóé, a törvények jogtalanul elvettek tőlem 10000000 Ft-nyi vagyont, kérem a vagyon után járó kamatokat is, a 20 milkából levonhatják a négyet.

    A dolgozó

    Kb ennyire értelmes a szöveg, azonkívül vót huszonháromszor, először még februárban. :(

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Boxiné #1054 üzenetére

    Jelenleg még nincs megállapítva, de a mikulásrekordot hitelesítő guiness-szesek visszafelé azt hiszem megállnak megmérni....
    Persze a szokásos festékvastagságmérő nem lesz elég hozzá, de talán a tolómérőbe még belefér.... ;]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz gaben #1076 üzenetére

    Milliós nagyságrend forintban....

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz Wolverine #1079 üzenetére

    Ezt olvastam, ez sokkal jobb, mint a blogolós írások. :K

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz tildy #1089 üzenetére

    10 millió ember két százaléka sem kis szám, nagyjából 200 ezer embernél többen napi rendszerességgel nem használják a MÁV-ot tényleg. A naponta utazók persze többen vannak esetleg, pláne jeles napokon. Felénk itt az Alföldön aránylag jó a hálózat, sok a vonat a fővonalakon és gyorsak is. Itt sokkal több az utas általában, mint az ország átlaga. Itt felülreprezentált a MÁV, az ország más területeihez képest.
    Gondolj bele, a pestiek például naponta semmiképp nem használják a vasutat, a vasúttal gyengén ellátott részeken sem nagyon jellemző a napi utazás, tényleg le kellene választani sok kis vicinális vonalat, vagy a közlekedést ott teljesen más alapokra helyezni. A régi gyengén kiépített és karbantartott mellékvonalakkal "ellátott" területeken a busz általában sokkal jobban megfelel, pláne rövidebb utakra. A sebesség is más ott, az egy-egy szakaszon szállított utasok mennyisége is csekély. Az utazási irányok is változtak a nagyjából 100-130 éve épített vonalak messze kerültek már sok sűrűn lakott területtől.Akár a Volán is használhatná azokat a vonalakat megfelelő járműparkkal. A Volán és a MÁV közötti átmenet /jegy és bérlet szempontjából/ amúgy is lehetne ötletesebb és gördülékenyebb, nemcsak sztrájk idején.
    Mondjuk Velence környékén busztársaságból sem egy közlekedik a területen és egymás jegyét sem fogadják el, ráadásul a buszon sem mindig lehet jegyet váltani, tehát ott sem fenékig tejföl ez

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz hanee #1091 üzenetére

    A személyforgalom legnagyobb részét a napi rendszerességgel Budapestre be és onnan hazautazók teszik ki tudtommal. Hetente pedig a diákok az ország legváltozatosabb területeiről és vissza. A vasút előnye az elővárosokból a nagy tömeget szállítani képes kapacitás, a hosszú utakon pedig a rövidebb utazási idő és a nagy távolságra egy és ezért olcsóbb jegy. Pestre azért is jobb a vonat, mert mondjuk a kocsit nem is tudnád sokszor hová tenni.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz SystemRoot #1094 üzenetére

    Nem igaz a hír, legalábbis nem találtam a forrást.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz tildy #1093 üzenetére

    Azokra az utasokra gondolhat, akik Pestre járnak naponta, de nem nevez meg forrást, szerintem az ismerőseiből indulhat ki....

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz tildy #1098 üzenetére

    Az adatokat nem ellenőrizhetem, pláne országosan és frissen, de nagy vonalakban a leszűrt tanulságok jó része elfogadható számomra, saját tapasztalataimmal sok esetben egybevág.

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz kaller1 #1118 üzenetére

    Bizonyos munkakörökben nem tiltott a szesz.... ;] Mondjuk az ő sztrájkjuk egy perc állást sem jelentene.... :D

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz runner 125 #1192 üzenetére

    Szerintem közlekedtek vonatok... [link]

    Más kérdés, hogy rettenetes késésekkel...

    [ Szerkesztve ]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz zsid #1198 üzenetére

    Ez most olyan volt, mintha azt írtad volna, nem értem miért akad el a kispolák, mikor én a kamionnal simán átmentem ott....
    A váltófűtésnek nincs köze hozzá, milyen hosszú és hány vonat megy át rajta, míg át nem kell állítani. Az meg, hogy esetleg hülyeségeket hallasz a tévében/rádióban... Azt is mondták, hogy az M0-ra nem tudnak felmenni a kamionok, most mondjam azt, hogy az Alpokban kicsit nagyobb az emelkedő mint az M0-s.... :F [link]

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz legiaap #1201 üzenetére

    Még egy adalék, véleményt nem írok, csak tényeket, következtetést vonjon le mindenki maga...
    Két kolléga dolgozott vasárnap nappal, egyik helyen sem kellett váltót állítani, csak jelzőt, mivel vasárnap nincs a helyeken teherforgalom. Az egyik kitakarította a váltókat, a másik nem, /éjszaka volt esélyes, hogy állítani kell majd a váltót/. Az egyik 60-as születésű, a másik 78-as, az egyik 28 éve van a vasútnál, a másik talán öt-hat. Melyik takarított szerintetek?

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

  • philoxenia

    MODERÁTOR

    válasz zsid #1205 üzenetére

    Arra próbáltam célozni, hogy a MÁV szóvivő nem él a vasúttal együtt, a rádióban ő nyilatkozik, de váltót nagyon régen söpört nyilván... ;)
    Persze az orosz vasútról nem tudom milyen percre és napra pontos információval rendelkezel keress rá a menetrendi gyakoriságra például, hány vágányon, mennyi vonat, hány alkalmazott stb. A Nyugati és Keleti nagyon zsúfolt például, a menetrendek tervezése, a vágányspecializáció nem a lehetőségek figyelembevételével, hanem az igények elsődlegességével számol....
    A nagy pesti pályaudvarok a múlt század végén épültek, az akkori élettempó figyelembevételével, akkori vonatgyakorisághoz...
    Gondold el, hogy ha az utcák még mindig macskakövesek lennének a város nagy részében..

    Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

Új hozzászólás Aktív témák