- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Forgalmihoz használ valaki tokot? Van valami bevált, praktikus változat? Fél éve van az okmányirodában kapott fóliában, de a fólia széle már kezd megviselt lenni.
Napokban felmerült egy vezetéstechnikával kapcsolatos kérdés. Az rendben van, hogy van 6 sebesség, de mennyire szabad ezt nem teljesen kihasználni. Sokszor lakott területen belül indulásnál kicsit feleslegesnek érzem végiggangolni mind a 6 fokozatot, legtöbbször elég lenne egy 1-2-4-6 sorrend is. Ez mennyire jelent egyenletlen terhelést a váltó számára? Gondolnám, hogy nem nagy probléma, végül is mindig az aktuális sebességhez-terheléshez kell fokozatot választani.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #51587 üzenetére
Okmányirodásat. Nekem is már elég rongyos mert zsebben hordom.
Nem számít a fokozat a lényeg, hogy a kellő fordulat legyen meg. Tehát 50-nél ne menj 6.-ban mert ugye a nyomaték öl nem a fordulat.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Valami tokot akkor szerzek, mert nem akarok új forgalmit csináltatni, ha elszakadna.
40-nél 4-est, 48-50 körül 5-öst, 55-58-nál pedig a 6-ost szoktam tenni, feltéve, ha nincs sor, nincs mögöttem senki, relatív sík terepen vagyok. 6-osban 60 körül kb. 1500-2000 között pörög a motor. Az rendben, hogy nem a fordulat öl, de gondolom célszerű minél alacsonyabban tartani az alacsonyabb fogyasztás miatt (!feltéve, ha nem terhelődik a motor túlzottan!).
[ Szerkesztve ]
-
kovacsroli
senior tag
válasz BigBlackDog #51587 üzenetére
Casco miatt nem hagyod a kocsiban?
Ha hülye vagy az olyan mintha meghalnál. Te nem érzed, csak másoknak fáj.
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #51589 üzenetére
"célszerű minél alacsonyabban tartani az alacsonyabb fogyasztás miatt"
Nem, azert ez nem törvenyszerü, mert ezen logika menten 5-800 as fordulaton közlekedve kellene a legjobb fogyinak lenni. Siman van olyan, hogy jobban kellene nyomni, alacsonyabb fordulaton a gazt, mintha egyet visszagangolsz. Igy a fogyi is kevesebb, hiaba forog jobban a motor.
A masik, amit Qru is mondott, hogy nem jo a motornak ha erölködik. Lehet hallani azert a hangjan, ha ismeri az ember a kocsijat. En 6-ik sebesseget 80-90 alatt nem valtok (nyilvan ez sebessegvalto függö is). Meg ugye ha nagyon alacsony fordulatban erölteted a motort, eröteljesebbek a remegesek es ez megöli hamarabb a kettöstömegüt is.
-
lenko
aktív tag
válasz BigBlackDog #51589 üzenetére
Én pl. 50-es táblánál kizárólag 60-al megyek 4-esben, ekkor forog kereken 2e-t. Felette kapcsolok 5-t. Azaz 60-as táblától, ahol 70-el megyek.
6 meg nincs.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #51589 üzenetére
Amíg nem erőlködik addig kevesebbe eszik. De nézd meg a manual-t benne szokott lenni az ajánlott tempó hol érdemes váltani.
Nálam pl ez van:
Ajánlott felváltási sebesség:
1-ből 2-be: 24 km/h
2-ből 3-ba: 40 km/h
3-ból 4-be: 64 km/h
4-ből 5-be: 72 km/h#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #51587 üzenetére
Nagy dízelt (3.0) én rendszeresen 1-3-6-ot kapcsolva használtam, felesleges végigkapcsolni, ha bírja erővel és megvan a szükséges fordulat.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Declare #51591 üzenetére
Emiatt írtam, hogy "!feltéve, ha nem terhelődik a motor túlzottan!". Értelemszerűen, ha esetleg azt érzem, hogy padlóig nyomott gázzal sem csinál semmit az autó -ilyen azért nem szokott előfordulni, mert előbb visszaváltok -, akkor gondolom, hogy többet eszik, mintha visszaváltanék. Mondjuk ez régebbi kocsiknál még simán elhiszem, de a Civicnél magasabb fokozatban, visszaváltás előtt alacsonyabb fogyasztást látok, mint miután visszaváltottam egyet. Pedig a gyorsulás nem nő, csak úgy érzem, hogy már szenved a magasabb fokozatban.
Kettős tömegű "sajnos" nincs -ha jól tudom-, de nem várnám meg, hogy rezgőüzemre kapcsoljon a motor.
-
lenko
aktív tag
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #51587 üzenetére
100 alatt 2, 100 fölött 6. Ha gyorsítani kell 100 fölött akkor 3.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Hat meg nem veletlen van millio sebessegi fokozat ma mar. Az optimalis tartomany mindig nagyon szük, ha sokat kileng a fordulat az biztosan nem jo a fogyasztasnak.
(#51597) BigBlackDog hat a parkettanal nem csinal semmit az auto, az azert elegge drasztikus szitu Ennel azert ha ismeri valaki az autojat az mar hallja a hangjan, mi az amikor szepen huz es mi az amikor, huz de erölködve, melyen hörögve stb.
En altalaban 1800 körül hasznalom, ha lejtös ut van es amugy is lassulni akarok picit akkor engedem max ilyen 1200 ig. Ha hideg akkor pedig meg akkor sem. Ha nincs kettöstömegü, akkor egy erzekeny pont kilöve.
(#51598) lenko de szeretnek kuplung lenni abban az autoban
(#51600) brumi1024 lecserelted az tsi t szivo honda civicre?
-
BigBlackDog
veterán
válasz brumi1024 #51600 üzenetére
Köszi, így megfontolom a tanácsod!
Egyébként a manual csak annyit ír, hogy mi a max. sebesség egy-egy fokozatnál (eszerint tényleg elég a kettes 97 km/h-ig), meg, hogy használjam a lehető legnagyobb fokozatban. Ja, meg azt is, hogy 1000 rpm alatt, ha kopogó hangot hallok a motorból, akkor váltsak vissza!
(#51601) Declare: Ilyen "parkettánál nem csinál semmit az autó" egyszer volt, a 1.7 CDTI (101 lovas) tanuló H Astrán. Csodálkoztam, hogy 40-nel az emelkedőn, padlógázzal, 4-esben, vagy 5-ösben nem történik semmi. Le is sajnáltam a kocsit, hogy csak ennyit tud padlógáznál?! Az oktató meg persze fel is volt háborodva, hogy nem a kocsija a szar, hanem nekem kéne jól megválasztani a fokozatot!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #51587 üzenetére
Jó kis trollgen hsz lett ez
Én már próbáltam többféleképp vezetni. A jelzés/nyilak szerint, érzésre, vagy ahogy te is, ésszel, de nem sok változást vettem észre, rendre 10 litert eszünk (szarjapán).
Én gyakran 1-2-4-6ot játszom, vagy 1-2-6ot, ha a szükség úgy hozza. Manapság szarok rá, 50 körül 6odik azt nyaljon sótMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Declare
őstag
válasz BigBlackDog #51602 üzenetére
szegeny tanulovezetö autok....na az még egy elcseszett egy sors, ha auto az ember
(#51604) lenko nekem hianyozna amit elfogadnek az mondjuk max a bmw nek ami megy most 8 sebessegese. Az allitolag valoban franko. Haverom, aki oriasi automata ellenes, ö is azt mondta, hogy az azert jo. Ellenben pl az uj passatnak az automataja az allitolag katasztrofa.
-
lenko
aktív tag
válasz Declare #51607 üzenetére
Az E46-ba azért nem egy mai konstrukció, az 6sebességes, de nekem nincs vele gondom, pl. egy DSG-hez viszonyítva, nem vettem észre, hogy rosszabb lenne. (kicsivel több a váltási idő, de az még bőven az elfogadható kategória nálam+ ugyanúgy van benne kézi mód is, ahogy húzogatod a kart úgy vált.)
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Declare
őstag
Nem rossz amugy az a valto, ha jol tudom (ha nem smg, mert az egy hulladek), de az nem kellene azert. Automata valtonal nekem a manualra nem all ra a kezem....egyszerüen valahogy nem adja, hogy bal lab oldalt pihen, jobb lab a pedalon tart es közben kezzel a valtot pöcögessem. Ha van kormanyvalto, azzal azert el lehet bohockodni, az jo dolog....majd 70 evesen egy automata s90 utodban elbobiskolok, amig az automata, radaros, gps-es, ultrahangos, villanyauto zümmögve elvisz haza
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Motoros topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen