- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jagertibi
aktív tag
válasz Reggie0 #11489 üzenetére
Pont ezt írtam kinek mire van szüksége, meg hol él ugyebár. Engem nem zavar hogy megelőz bárki is és "vissza" se szeretném előzni őket. Nem megyek emelkedőre hiszen Kecskeméten lakom. Csupán munkába járós Á bol B be. Plusz a gyerekkel elgurulni fagyizni. Na meg ő is csak arra használja az övét hogy eljusson suliba meg vissza. Ha a hegyekbe vagy dombokon laknék kellene a nagyobb teljesítmény,vagy gyorsulás. Bár akkor elő venném a robogóm vagy bele ülnék a 132Kw-os autómba.
#11487DigitXT: Nem keverem a teljesítményt, hogy azt a 700W-ot amit leadna egy 350 es motor "csúcsba" azt nem túl sokáig tudja és ugye az uniós vagy bármilyen szabályozás is a motor alap teljesítményét veszi alapul. Nem a "leadhat akár ennyit is" a mérvadó. Szóval nem hiszem hogy Reggie0 erre gondolt.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11501 üzenetére
Kb. 15 km/h-val ment a rolleres, mert lassított. Az is túl sok volt. Elsüllyedt a kerék. 10 km/h is sok lett volna. Egyetlen megoldás: leszállni és áttolni azon a szakaszon. Nos ez a közlekedési mód nem való az autók közé.
Néha elered az eső. Ha úgy adja ki a helyzet kénytelenek vagyunk kisebb tócsán átmenni. Viszont fogalmunk sincs, hogy az tényleg kisebb tócsa, vagy 10 cm mély gödör, amitől szintén fejre áll a rolleres. Ezen a kerékpáros még jó eséllyel áthalad.
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #11503 üzenetére
Az, hogy letezik olyan uthiba, vagy olyan uttipus amiben rogton megall a roller, az nem azt jelenti automatikusan, hogy nem valo az utra. En mar autoval is kifogtam olyan katyut amitol repedt a felni es felpuposodott a gumi oldala. De nem ez a gyakori. Sot mindez akar kerekparuton vagy jardan is elofordulhat. A jarda sem jobb semmivel, mint az auto utja. Nyilvan esznel kell menni es olyan uton haladni, ami megfelel a jarmunek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jagertibi #11502 üzenetére
Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...
Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
(Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
"versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
(Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.
(Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jagertibi #11508 üzenetére
Akkor ezt nem te írtad? Egyébként szerintem csak addig nem fog érdekelni, amíg meg nem büntetnek miatta: nagyjából így vagyok ezzel én is, és még rengetegen, akiknek amúgy megy akár 30 km/h-val a "versenytechnika". Viszont járdán (!) még annyira se kéne 15-20-szal csapatni, nagyon gyorsan lehet nagyon nagy baj belőle. Sajnos tapasztalat. SMKP persze alapból nem közlekedhet járdán, szóval nem csak a bicikliútat bukod, de hát én is addig fogok nagyjából ugyanúgy menni, mint a KRESZ módosítás előtt (amúgy mire várnak vele, még finomítják?), amíg el nem kezdik következetesen büntetni. Utána marad a robogó a maga 30 lóerejével és 6L/100 km fogyasztásával, nesze neked zöld, elektromos mikromobilitás... Dugóban így se, úgy se fogok állni.
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11510 üzenetére
Mármint német autópályán? Nekem "1.4 nagyon siet" van... hát, azzal
felhajtani mondjuk az M0 hídra, amikor a kamion érkezik 90-nel: kihívás.
(Eléggé elbaszott felhajtó, szűk visszafordító után jó rövid gyorsító sáv.)Maradjunk annyiban, hogy mindenki a saját szükségletei és lehetőségei
szerint használ járműveket. Ha vmi alkalmatlan egy feladatra, oda mást
kell használni... (Vagy el kell kerülni a feladatot. És akkor lehet mondani,
hogy a probléma nem is létezik: 55kW should be enough for everyone...) -
Joshi
titán
Jó pár napja/hete olvasom az ilyen-olyan nézeteltéréseket, de csak kapkodom a fejem. Nekem pl eszembe se jutna rollerezni októbertől márciusig, vagy bemenni az autók közé. Szerintem nem erre való. Persze sok mindent lehet használni nem rendeltetés szerűen, szóval mindig lesz olyan aki megmondja hogy pedig de.
Ja én októbertől márciusig biciklire se és robogóra se ülök.
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11504 üzenetére
A 40-50 km/h sebességű rollerek indították el a témát, azokra írtam, hogy haszontalan járművek, mivel nincs normális úthálózat ahol lehetne használni őket. Járdára, kerékpárútra nem valók, az 50 km-h vagy nagyobb sebességgel közlekedő autók közé pedig amiatt nem valók, mert idehaza nem rendelkezünk annyira makulátlan utakkal, ahol ne kellene tartani az eséstől abban az esetben, ha a rolleres felveszi a forgalom tempóját. Kis kerékátmérő átka.
A járdákon, kerékpárutakon jelen lévő hasonló úthibák amiatt se számítanak, mert közelében úgy is mindenki lassítani fog, viszont az autósok, buszok, teherautók hasonló hibán lazán átmennek.
-
PociAti
senior tag
Én csak reménykedtem benne, hogy télen is fogom tudni használni a rollert, eddig pozitív meglepetés.
Kb. 10 perceket van kint a hidegben a roller, és a síelés is jellemzően kültéri sport, onnan ötletet merítve megfelelően fel lehet öltözni hozzá.Az egyéni közlekedést miért is cseréljem le a leginkább köhögős, taknyos időben mondjuk tömegközlekedésre?
Ha lenne valami elfogadható árú vízhatlan roller beruháznék rá téli / enyhén esős második gépnek. -
Dave™
nagyúr
Nekem is ez volt a dilemmám, de annyira lélekölő a rakparton araszolgatni, hogy simán vállalható kompromisszum a roller télen is. Felöltözve sisakban nem fázom, hazafele kb. pont olyan gyors mint az autó (csak itt folyamatosan haladok), nem kell aggódni a parkolás miatt, illetve valamennyi testmozgás is társul hozzá. Autók közé sajnos egy rövid szakaszon muszáj bemenni, mert csak óriási kerülővel lehetne megúszni, és nem rajongok érte én sem, de még nem volt belőle gond - szerencsére. Biciklivel azért érezhetően biztonságosabb és megnyugtatóbb érzés, de ott meg egyéb gondok vannak.
-
Logapeti
tag
Oké, hogy neked van autód, és nem szereted a hideget, ezért eszedbe se jut októbertől márciusig rollerezni. És akinek nincs autója? Az se üljön rollerre? Vagy aki kevésbé kényes a hidegre? Akkor ő októbertől márciusig nem rendeltetés szerűen használja a rollerét? Az autók közé menés más tészta, ott egy eséssel nem csak a saját épségedet veszélyeztetheted, és én is úgy érzem 3 hét rollerezés után, hogy veszélyes lenne a magyar utakon közlekedni velük.
Amúgy igen, simán fel lehet öltözni téli rollerezéshez is, jó kabát és kesztyű (és maszk) kérdése. Igaz, az én rollerem 25-tel megy max, azt 0 fok körül olyan 6-7 kilométer hosszan még jól viselem. Annál többet meg sose kell mennem városon belül egyszerre - igazából ennyit se, csak szeretek rollerezni. Fagyban inkább nem erőltetem, különösen, ha volt csapadék - na az megint veszélyes szerintem.
-
Reggie0
félisten
Pinter megmondta, hogy SMKP jelenleg, annak plane az uton van a helye a kresz szerint
#11515 Joshi: Nekem is van auto, de eszembe nem jutna azzal pl. munkaba jarni bp-en belul. Mar csak azert sem, mert kinyirom a 3 lityos dizelt, meg a kuplungot is az araszolassal. Aztan ott van az allando parkolo keresgeles. Rollerrel a brutto utazasi ido rovidebb es az ajtotol ajtoig visz, valamint megvan a haladas elmenye is, nem ugy erzem, hogy a dugoban araszolok.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Reggie0 #11518 üzenetére
+Dave™
+LogapetiÉrtem én mindenki érveit, de azt kell elfogadni, hogy:
1. nem mindenki lakik Budapesten bármennyire is nehéz ezt elfogadni.
2. nem mindenki szeret fagyos szélben rollerezni, biciklizni vagy motorozni.
3. ma már egy átlag prolinak is van autója és most nem feltétlenül kell több millás autókra gondolni.
4. Mindenkinek Boldog Karácsonyt. -
gergo5991
őstag
a hidegben való sportolást nem azért mondják mert a hideg izület jobban kopik vagy mi? ha egyenesen állsz a rolleron ugyan az, mintha kint állnál a hidegben és fél órát vársz a buszra egyhelyben. szóval én ilyen téren és ezzel a logikával nem látok akadályt. De 2-3 fokban már lefagyott a kezem, lehet jobb kesztyü kéne, na meg az arcomon elkezdődött egy kisebb arcüreggyulladás a hidegtől, de szerencsére átment rajtam.
-
yabba
aktív tag
Sziasztok,
A gyerek kapott egy Xiaomi Scooter Pro2 rollert. Elmentem vele egy MOL kútra és megpróbáltam felfújni a kerekeit (illetve megnézni mekkora nyomás van a kerekekben). 50 PSI-t írnak a kézikönyvben, az kb. 3,4 bar. Rácsavartam az első kerékre a rollerhez kapott átalakítót (vagy toldót?), egyből le is eresztett. Rácsatlakoztattam a kompresszort, túlfújtam 4,5-ig és gyorsan próbáltam letekerni. Nem igazán sikerült, de azért a kerék nagyjából keménynek tűnik, akkor sem lapos, ha ráállok a 80 kilómmal a rollerre, de gőzöm nincs mekkora nyomás van benne. A hátsó keréknél szerintem egy fokkal keményebbre sikerült a művelet.
Tudom, hogy béna vagyok, de hogyan kellene másképp csinálni? Hogy lehet felfújni a kereket normálisan, küzdelem nélkül?
-
gergo5991
őstag
karácsonyra szerezz be a gyereknek egy xiaomi kompresszort, nekem is az van, és nagyon jó. Rácsavarod és kijelzi mennyi van a kerékben, és pontos értéket is be lehet állni mennyire fújja a kereket. Lecsavarásnál egy minimális levegő szisszen csak el, szerintem nagyon jó technika, aztán bicajra és labdára is jó, vagy ha kell kocsira is, de az sokáig tart
-
Joshi
titán
Nem te vagy a béna, hanem az aki úgy gondolta, hogy az a toldó jó lesz. Itt többen vettünk egy ilyen pumpát és nagyon jó. Természetesen nem csak rollert lehet vele felfújni.
-
R a y
senior tag
Motoroztam télen, azért egy rollerrel bőven nem az a kategória. A motorozás télen az tényleg rip.
Rollerhez kicsit alá kell öltözni és kibírható, azt hittem olyan rossz lesz mint motoron, de nem.
#11523 Xiaomi pumpa!Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
jagertibi
aktív tag
válasz DigitXT #11509 üzenetére
Most tényleg az 5 Km/ó különbségen vagy megakadva ... Én is vidéken élek mint itt sokan mások. Senkit nem érdekel hogy egy pálcika rollerrel hol közlekedsz. És én is autóval járok télen (ami akadályt képez a pályán, igen azzal ),mert már érzem igy közel 50 évesen a fiatal kori téli biciklizés motorozás áldott hatását. És nem 6 literrel hanem 12 vel
-
TCSZ
senior tag
Sziasztok!
Pár napja láttam a Mammutban, hogy egy ember elektromos rollerrel közlekedik ott. Elöl két kereke volt és hátul egy. Volt rajta ülés is. Nem tudnátok segíteni, hogy mi lehet a típusa?
A google nem segített. Biztos rossz kereső szavakat használtam.
Előre is köszönöm a segítséget.Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.
-
Eriqo
csendes tag
Sziasztok! Van itt köztünk Segway F40/30/25 tulaj? Olvasom sok helyen, hogy az elindulás igen gyöszös, ami szoftveres korlátozásnak, egyfajta óvintézkedésnek tudható be. Ezt meg tudná valaki erősíteni?
-
lehella
senior tag
Eddig mondjuk nem volt annyira vészes a tél, meg heti 2 napot homeofficeban is dolgozok. De, nem okozott gondot rollerrel bemenni a munkahelyemre, -5 fokban is elindultam. A táv 10 km és kb 30 perc. Síkabát, síkesztyű. Motoron jobban fázok, nyilván nagyobb a menetszél is. Muszáj is voltam venni Tucano lábzsákot Az autókkal kapcsolatban én is így vélekedem, nem való nagy forgalmú útra.
Másik tény nálam is, hogy most nincs céges parkolóhelyem (Budapest), ez triggerelte a roller vételt is[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Jippy
tag
Sziasztok. Mostanában tervezek venni rollert. Megéri az e-twow felára vagy elég egy Xiaomi roller? Napi 8-10 km munkába járás, hétvégi hobbi menés. Nagyon megtetszettek az e-twowok. Ezért a dilemma.
-
PociAti
senior tag
Erre nincs jó válasz.
A napi 8-10 km távval még nagyjából bekategorizálható lenne a roller (dupla hatótáv + kis ráhagyás = minimum 25 km),
de a hétvégi hobbi menés fogalma és a szokások egyéniek (gyalogos vagy kerékpáros közlekedést váltanád le rollerra, vagy motorról nyergelsz át).
Illetve hogy mennyire dinamikusan közlekedsz, igényled-e a száguldást? Kell-e lengéscsillapító? Mi az ami tetszik? Mekkora tömeget kell megmozgatnia a rollernak?
Ne hamarkodd el a döntést, talán az első 1 hónap a legmeghatározóbb, ezért célszerű inkább március körül beruházni rá. Addig nézzél sok videót róla, szűkítsd le a listát 2-3 konkrét típusra, és figyeld az árak alakulását. -
gergo5991
őstag
válasz santa clause #11543 üzenetére
hát én már lementem 75re, de 80 kilósan is max 40km-t tudtam belőle kipréselni. az a 47 eco módba ment végig lejtőn vagy sik terepen vagy hogy a francba?
-
Casseius
tag
Üdvözlégy, tapasztalat exa olajos rugós Vs levegős lengés csillapítókkal kapcsolatban van valakinek?
Don't Worry, Be Happy
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...