- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12201 üzenetére
Valoszinuleg semmi koze a dolognak az akkuhoz, inkabb valamelyik csatlakozonal lesz erintkezesi hiba, vagy a nyomogomb megnyomasaval van gond, mivel elegge tre az a gumiszeru gomb, baratnom is nehezen tudja megnyomni sokszor.
Amit hazilag meg tudsz tenni az az, hogy lecsavarozod a kormanyrudrol fent a vezerlos egyseget(ket oldalt ket-ket csavar fogja), ott van egy csatlakozoja, azt szethuzod, es kimered multimeterrel, hogy a 42V megjelenik-e. Emlekeim szerint a kor alaku az egyik szelen levo pin es az utana kovetkezo kell, csak azt nem tudom, hogy jobb vagy bal oldalon, de az csak 2 meres.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
-
Twing94
újonc
Múlt héten próbáltam egy F30e-t, ahogy előttem is írták, kicsit nehezebb és robosztusabb. Én meglehetősen magas vagyok és ezáltal a súlyom sem 75kg(nem is lenne egészséges) így nekem kényelmesebb modell az f30-f40 páros. Súlyban kb. 1-2kg-al tűnik nehezebbnek a pro2-höz képest. Továbbá nem tudom, hogy a 8,5 col vs 10 col kerékméret neked mennyire fontos szempont. Én tuti az f30 vagy f40ből ruházok be tavasszal!
-
synar
őstag
válasz Twing94 #12205 üzenetére
Igen a kerékméret, meg a tubeless defekttűrő megoldás is tetszett az F30-F40 esetében. Még gondolkodom én is. A súly és a hatótáv ami a Pro2 mellett szól egyelőre. Itt van Youtube-on egy emelkedő összehasonlítás F40 és Pro2 között, 1-2 km/h-val a Pro2 nyer, hiába a mínusz 50W.
[ Szerkesztve ]
-
Twing94
újonc
válasz Twing94 #12096 üzenetére
Update rollerezz.hu készletről:
Hetek óta azt a választ kaptam tőlük, hogy nincs raktáron a roller, nem rendelhető a nagykertől/forgalmazótól.
Megkerestem a ninebotot akik azt a választ adták, hogy február eleje óta elérhető a termék.
Kicsit a nyakára jártam a rollereznek ismét, így ha minden igaz végre berendeltek egy adag rollert.
Kicsit érdekes, hogy nekem kell a forgalmazó nyakára járnom, de örülök, hogy hamarosan ismét elérhető lesz az F40 a webshopban. -
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12202 üzenetére
Meg fogom nézni még ma, köszönöm. Próbáltam egyébként a gumit is lehúzni, és úgy is nyomkodni, de nem jutottam sikerrel. Az a furcsa nekem, hogyha fel is van töltve 100%-ra az akksi, akkor is egy pillanatra lehetne piros a töltő amikor bedugom, de azonnal zöld ugyanúgy, mintha nem is lenne bedugva
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12208 üzenetére
Azert van, mert a tolto csak azt nezi, hogy folyik-e aram rajta. Ha nem folyik, akkor zold, ha folyik, akkor piros. Mas kommunikacio nincs az akku pontos allapotat igy nem ismeri a tolto.
Sajnos en is jartam ugy, hogy az egyik rollernek a csatlakozojat hibasan gyartottak le es emiatt gondok voltak vele.
[ Szerkesztve ]
-
RockHaRD
addikt
válasz RockHaRD #12212 üzenetére
Közben megtaláltam, a lenti kettőben ott a 42 volt. Fejét ripityára szét szedtem, a fék oldalon volt egy csatlakozó, amelyikben az egyik pin furcsán kint állt, helyre raktam, de nem javult meg a probléma. Nekem eddig terjedt a tudományom, annyit remélem sikerül a gyártóval megbeszélni, hogy ne az egész rollert kelljen vissza postázni, hanem küldjenek egy új fejet, ami 2 csavar + 1 csatlakozó, és máris a helyén van.
-
Reggie0
félisten
válasz RockHaRD #12212 üzenetére
Igen, az az, ott kell meglennie a 42V-nak. Ha mar szetszedted, akkor probald meg azt, hogy a jobb oldali karrol leszeded a kulso reszet es kezzel nyomd meg kozvetlenul a mikrokapcsolot, hogy kizarjuk a mechanikai meghibasodast a karon levo gumirozott cucc es a mikrokapcsolo kozott.
-
Kowi84
aktív tag
Sziasztok!
3 hónapja vagyok tulajdonosa egy Segway Ninebot F40E-nek. Napi szinten használom munkába járásra, ez oda vissza kb. 4km. Ez szinte végig emelkedő vagy lejtő, de nem sok sík terep van benne. Az emelkedők nem meredekek, illetve ilyenkor nem kínzom a gépet, lököm lábbal, hogy lendületesebben menjen. Beöltözve, táskával durván 105 kg lehetek, a visszanyerő maxra van állítva. Kerék rendesen fel van fújva (4 bar). Ezek az alapadatok.
Eleinte 3-4 oda-vissza utat bírt ki egy töltéssel (sose sütöttem ki, ezzel kb 20%ra merült). Gondoltam, hogy az akkori mínusz fokokban ez még elmegy, majd ha melegszik az idő biztos javul (gyári adat szerint 40km a hatótáv).
Meglepődésemre a mostani plusz fokokban, nemhogy jobban bírná, hanem alig bír ki 2 oda-vissza utat (8km!!!) már pirosban van a szintjelző.Összesen 193 km mentem vele eddig, és 92 napja van használatban az app szerint.
A kérdésem az lenne, hogy mennyire normális, hogy ilyen tempóban amortizálódik az akksi? Ennek így kell lennie? Esetleg ez felveti a garancia kérdését?
Vagy időközönként ki kéne sütni az aksit mintegy újraformázni? Vagy esetleg van valami akksi karbantartó funkció?Köszi a választ, előre is!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12218 üzenetére
Ez akku sérülésnek hangzik: gari... Ki lehetne mérni, hogy teljesen
egyértelmű legyen, de amíg garis, felesleges szarakodni vele. Sőt,
ha megbontod, még rád fogják, hogy elrontottad, és bukod a garit.Ui: ha nem volt különösebb oka annak, hogy nem töltötted, szvsz a
jövőben inkább töltsd, egy-egy kör után. Eleve ugye rosszabbul tud
menni, ha kevesebb a fesz. De ami fontosabb, hogy minél kevésbé
merül le, annál többször tölthető. A formázást felejtsd el, ezeknél a
li-ion akkuknál kontraproduktív, elméletileg nincs memóriaeffektus. -
Kowi84
aktív tag
válasz DigitXT #12221 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a választ.
Az esetleg előfordulhat, hogy valamiért a roller tévesen érzékeli az akksi töltöttségi szintjét? Az utóbbi pár töltés alkalmával észrevettem, hogy a kijelző szerint már tölteni kell, és a teljesítmény is érezhetően gyengébb (egy jel világít csak vagy az is pirosan, ez elvileg régen kb. 20%-ot jelentett), de amikor töltőte teszem 40-42%ot ír és onnan kezdi el tölteni.
Előfordulhat, hogy ez a fenti jelenség is az akku sérülésre utal?Illetve 0 km-es korában is már észrevettem, hogy sokkal-sokkal gyengébb az emelkedőkön, mint amit vártam. A leírás szerint 20 fokos lejtővel is képes megbirkózni, viszont a gyakorlatban szerintem 10 fokos lejtőt sem tud leküzdeni segítség nélkül (full töltöttséggel). Ha jön egy kis emelkedő, és előtte mondjuk meg kell állni és elvész a lendület, akkor vért izzad mire képes felszenvedni magát. Ez mennyire normális? Ennek így kell lennie?
-
Kopaszhancur
csendes újonc
Sziasztok! Elektromos rollert keresek terepre 400.000ft-ig.
Olyat ami kisebb esőben is használható, gyárilag szigetelt. A kugoo boosterről olvastam, hogy szükséges plusz szigetelés házilag.
Mit ajánlanátok?
Köszönöm a tippeket! -
PociAti
senior tag
válasz Kowi84 #12222 üzenetére
Nem az számít, hogy a természetben hány fok van, hanem a roller milyen hőmérsékletű helyiségben pihen.
Az általad felvázolt hőingadozás nem sokat számít azon a 10 perces úton, amin használod. Az többet jelent, mekkora hőmérsékleten tárolod.Próbáld ki, hogy 1-2 napra melegebb helyiségbe tárolod, 18-20°C között, és úgy futod a szokásos köröket.
A már említett keréknyomásnak is megéri utána nézni.
Számít hogy 8,5 vagy 10 hüvelykes a kerék,
tömlő vagy tömlő nélküli abroncsról van szó,
elöl hátul eltérő nyomást javasolt. -
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12222 üzenetére
Abszolút előfordulhat. Amikor az akku egy része leválasztódik a többiről, az nem
tud dolgozni, emiatt a feszültségesés is nagyobb, rosszabbul is megy a roller, és
az akku töltöttséget is alá méri, de legalábbis nem fogja tudni a szokásos módon
becsülni. Viszont amikor töltőre teszed, akkor ugyanaz a cellacsoport, ami eddig
a merítésnél okozott feszültségesést, töltésnél hirtelen megszaladó feszültséggel
reagál, lévén kisebb kapacitású, pongyolán fogalmazva "nem veszi a töltést".Ezekkel a hibajelenségekkel mindenképp gariztatnám, csak akkor szedném szét
mérésre, ha már lejárt a gari, és olcsóbb a bevizsgálás / javítás, mint egy új akku.
Amúgy ha ilyen sérülése van, az azon is ki kellene, hogy ütközzön, hogy levéve a
töltőről rögtön elkezd zuhanni a feszültség, aminek az oka, hogy nem lett teljesen
feltöltve, mert csak a gyengébb cellacsoport lett kész. Annak viszont emiatt kicsit
túlszaladt a feszültsége, így a töltés már nem azért állt le, mert az akku 100%-os,
hanem azért, hogy ne gyulladjon ki a retekbe. (Mivel nem életbiztosítás túlfeszelni
a cellákat, az ilyesmit a BMS figyelni szokta, és letiltja a töltést, mielőtt baj lesz.)Amúgy az app egész véletlenül nem mutatja a cellák feszültségét? Xiaomi tudja...
Azon rögtön látszana, ha szét van csúszva a balance... A roller teljesítményét így
látatlanban nem ítélném meg, de a gyártói specifikáció 20% emelkedőt hazudik...
Ezt tényleg vedd hazugságnak, mert a 20% igen durva emelkedő, így egy "350W"
motor soha az életben nem fog rajta értelmes sebességgel felfelé haladni... ha ezt
mégis tudja, akkor a névleges teljesítményének sokszorosát adja le: nem szokás.
~2x teljesítmény abszolút szokásos, de 3-4x már nem, mert leégne a motor.Ui: a 20% nem egyenlő a 20 fokkal, ahogy a 10 fok sem valami gyenge emelkedő.
(Közúton igen ritka, hogy 20%-os emelkedővel találkozz. Ezért merik azt hazudni,
hogy felmegy oda is, de amúgy nem megy fel. 2000W-tal talán: az meg nem 350.)
Kerestem egy fotót, egy viszonylag durva emelkedőről, ami amúgy csak 8-10%-os:
Egy ilyenen egy ~350W-os roller abszolút vért izzad, keményen kell lábbal hajtani,
és akkor is meglehetősen szenvedős a felfelé haladás. (Pilóta súlyától is függően.)
Egy ilyen emelkedőn felfelé mondjuk 20 km/h-val, az alattad nagyjából 1500W...
Természetesen vannak rollerek, amik gyárilag tudják, de jellemzően dupla motorral.[ Szerkesztve ]
-
leroyclub
senior tag
Sziasztok! Milyen használt e-rollert ajánlanátok 80.000 forint körül? 70kg vagyok, alkalmi használatra kéne 5-10km utakra. Xiaomikat nézegettem.
-
RockHaRD
addikt
Két nap után most rádugtam a rollert újra a töltőre, és most már piros, tehát az akksija az működik, és a töltést is veszi. Gondolom nem sokára visszavált zöldre, mert végülis fel van töltve, de továbbra sem működik. kugooscooter.hu-n vettem, de csak kínai elérhetőségek vannak, és nem reagálnak semmire
-
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12230 üzenetére
Közben most láttam, hogy lehet kapni magát az egész ravaszt külön, és eszembe jutott, hogy mindkét oldal csatlakozója megegyezik, ebből következik, hogy most szét kapom az egészet újra, és megcserélem a két oldalt. Ha így sem kapcsol be, akkor jó eséllyel a komplett elektronika adta meg magát. Ha bekapcsol, akkor meg csak kérnem kell egy új kapcsolót.
-
The DJ
addikt
Sziasztok!
Xiaomi Mi Pro 2 roller újdonsült tulajdonosa lettem. Alap kérdéseim vannak. Nézegettem videókat és olvasgattam is, látom, hogy létezik már hozzá "hack", amivel elég sok dologba bele lehet nyúlni FW szinten (végsebesség, KERS, indulás folyamata, stb.) Ezekkel érdemes foglalkozni? Van olyan tuning, ami mondjuk hasznos is és ajánljátok esetleg?
Másik: Milyen normális megoldás van arra, hogy én ezt le tudjam zárni, ha valahol ott hagynám, amíg pl beugrom egy üzletbe?
Harmadik: Látom tele van a net kiegészítőkkel hozzá. Van, amit ajánlanátok és tényleg hasznos és mondjuk must-have?
Tapasztalatokat és jótanácsokra is szívesen meghallgatnék Ez az első rollerem.
https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.
-
PociAti
senior tag
válasz The DJ #12232 üzenetére
Első 1 hónapban használd úgy, ahogy van. Ne változtass rajta.
Majd akkor jobban kialakul melyik irányba szeretnél elmozdulni.
Minden előnyös változtatás valahol, valamit hátrányosan érint. (Pl. a lengéscsillapító súly és méretnövekedéssel jár.)
Fél évvel ezelőtt a gyári FW is állítólag elég jó lett. Bár hiányozhatnak belőle funkciók, de előbb ezt használd.Másra nem kell figyelni, csak az akku fel legyen töltve és a testtömegednek megfelelően fel legyenek pumpálva a kerek. Erre a legjobb eszköz a Xiaomi Mi Portable Air Pump (DZN4006GL), jelenleg 13k körül van az ára, de megéri.
-
RockHaRD
addikt
válasz Reggie0 #12235 üzenetére
Ja, elfelejtettem megírni az eredményt. Természetesen így sem működik a cucc. Ami viszont inkább aggasztóbb, hogy a gyártó 4. napja nem válaszol, pedig külön írtam nekik a honlapjukon, és emailen is. A megadott whatsapp szám nincs whatsappban. 99%-ban Paypallal fizetek ilyesmit, persze, hogy ezt pont nem
[ Szerkesztve ]
-
Becenick
tag
Sziasztok!
A kérdés szerintem milliószor felmerült, de mégis megkérdem.
90 körüli kiló vagyok, nem nagy szintkülönbséggel rendelkező aszfaltozott terepre használnám, kb 10 km távra (arra az esetre, ha oda vissza út lenne, akkor max 20, de közben töltésre is lenne lehetőség). Nem szeretném a világ pénzét rákölteni se az eszközre, se kiegészítőkre. Ehhez kapcsolódik még 1 kérdés (teli kerék vagy fújható a preferált?)
Azt olvasgattam, hogy a fújhatóval jobb a komfortérzet, de kilyukad és macera. Ha pedig teli kereket választ az ember, akkor a belét is kirázza az embernek és ráadásul a többi dolognak sem biztos, hogy jót tesz a sok rázkódás. Cserébe nincs defekt. hm
A mindenféle egyéb tuningot meghagyom a fiatalságnak.
Azt sem akarom, hogy valami noname yiahong márkájú eszköz meghibásodása esetén keresgélnem kelljen a megoldásokat, hogy hogyan váljon ismét működőképessé a cumó.
Egy hétköznapi felpattanok rá oszt megyek típusú rollernek mit ajánlanátok?
(Xiaomi Mi 1s-t nézegettem, de nem tudom eldönteni, hogy az a felhasználás jellegének túl sok, vagy esetleg ott kezdődik a roller és épphogy túl kevés?)
Nyilván kereset kérdése, de szerintem baromira nem mindegy, hogy 130 rongyot hová "dob" az ember.
Előre is köszi a válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
sziasztok
valaki tud segíteni / kontaktot adni Győr és környékén egy defekt javítására? Vagy cserére, nem tudom mi az eljárás ilyenkor
10" MS Energy Neutron N2 plus-nál kaptam egy hátsó defektet és ott a fék meg a motor, én annyira nem bolygatnám meg 0 tapasztalattal.
[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz Becenick #12240 üzenetére
Szerintem felesleges a tömörgumi, sőt ártalmas ha lengéscsillapító nélkül használod, a sok rázkódás miatt előbb utóbb valami elmozdul-elenged-tönkremegy és csak nagyobb baj lesz.
Megfelelő nyomásra fújt gumik és slime mellett gyakorlatilag nullára csökken a defekt esélye.
Pro 2 teljesítmény és hatótáv alatt "hótziher h nem vennék semmit pláne akkor ha 90 kiló az ember.Don't Worry, Be Happy
-
sagesz93
addikt
válasz st6969 #12242 üzenetére
Szerintem ennél bonyolultabb ez a dolog, a defekten meg nem lepődtem meg, átmentem vele a városban egy bulizós éjszaka után lévő szakaszon, ahol kb 10 üveget törtek szét, rá 500méterre eresztett a gumi. Előtte elmentem vele 1000km-t és semmi gondom nem volt vele, 4,5baron használom egyébként. Én emiatt biztos nem váltanék tömör gumira. A többi az én lustaságom, vagy rossz elhelyezkedésem, Budapesten több opciót láttam ilyenre, Győrben keresve se nagyon találok. Persze tudom bicikliszervizek is foglalkoznak már ilyesmivel stb, csak hátha van valaki Győrben vagy közelében aki tud segíteni, egyszerűbb lenne nekem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hangyafasznyit vastagabb egy autógumi futófelülete... Az a tüske, amit
az észre sem vesz, egy rollerkereket simán átszúr... Az első utamom én
is beszoptam egy szúrt defektet. Aztán megint. (Nagyon kényelmes tud
lenni a fújt kerék, de ugyanakkora szívás, ha defektet kapsz: nyilván egy
vastagabb tubeless gumi jobban bírja, de az azért jóval ritkább rolleren.)Törekedni kell rá, ha lehet, meg van ugye a slime, aztán vagy segít, vagy
nem. Mindenesetre árulkodó, roller szerviz statisztika, hogy a legtöbbet
javított roller az M365 (egyik legnépszerűbb típus), legtöbb hiba: defekt.Ui: egy csomó defekt becsípődés/kidörzsölődés miatt van, ezeket ugye
a tubeless alapból lekezeli, hiszen nincs benne tömlő, fel se merül.
Megelőzni meg úgy szokták, hogy nagyon keményre fújják, amikor már
nem sok különbség marad a tömör gumihoz képest, főleg, ha légcellás.
Ha már pneumatikus, megéri a tubeless. Pont a fentiek miatt nem kell
kőkeményre fújni, durrdefekt veszélye sincs. Azért rugózás jó mellette:
rugózatlan tömör gumi a legszarabb = abszolút nem ajánlott Xiaomira.
(Tönkreteszi az akkut meg szétrázza a csavarokat, a vesekövedet stb.)[ Szerkesztve ]
-
Becenick
tag
válasz Casseius #12245 üzenetére
Csak ez már ugye megint egy másik ár kategória.
Mondjuk hozzá tartozik, hogy nem minden napos használatra gondoltam volna. Heti 2-3...
Na nem mintha ezzel átírtam volna a kritériumokat, amiket említettél (hatótáv és teljesítmény). Nekem az a max 25 km/h sebesség bőven fedezi az igényeimet.
De tisztában vagyok vele, hogy egy kisebb emelkedő és ott a legtöbb ilyen küttymüttynek vége is van. -
Becenick
tag
válasz DigitXT #12247 üzenetére
"Mindenesetre árulkodó, roller szerviz statisztika, hogy a legtöbbet
javított roller az M365 (egyik legnépszerűbb típus), legtöbb hiba: defekt."Mondjuk az nem sok mindenről árulkodik, hogy a legtöbbet javított roller az M365, ha az a legnépszerűbb típus. Adja magát. Ha az eladott mennyiség, használat jellege szerint lenne osztályozva, az más dolog lenne. De olyan statisztika nem lesz.
De a defekt, mint legtöbb szervíz igényes hiba, az beszédes.
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...