- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11800 üzenetére
Hát, ha nem oldódik meg a dolog, akkor begorombulok, és kuka az egész
projekt. Ugyanitt pedig vadonatúj LG MJ1 cellák átvehetők, 800 Ft/db áron.
(Nincs feltétlenül szükségem 48Ah kapacitásra, csak egy jobb* vezérlőre.)*: nem programozható, és legkisebb fokozaton is beránt 50-60A-t, amitől a
fesz egy pillanatra benéz 42V-ig, ahol a vezérlő letilt. Félig használható így
csak ki az akku, mert onnantól kezdve nem lehet rendesen kigyorsítani.
(A feszültségesést megoldaná a dupla kapacitás, de egy kisebb vezérlő is,
sőt a vicc a dologban, hogy a kiegészítő akku a túlméretes vezérlő helyére
menne, így kisebb vezérlő kényszert is jelentene, de akkor meg felesleges:
22-es csapdája. Nem hinném, hogy rollereznék valaha is 50-60 km-t.
Próbáltam, poénból, de napi szinten biztosan nem lenne rá szükségem.
30 km úgy, hogy a végén se tiltogasson, és tekerjen az emelkedőn felfelé.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #11801 üzenetére
Begorombultam, csak fordítva, megcsináltam az előző ponthegesztőt.
Ugyanis már tudom, hogy miért hasalt el, lemerült akkuval nem volt elég
a fesz a FET lezárásához, így füstölt el 1.* Konkrétan a legelső ugyanígy,
csak ott a fostalicska bikázó akku volt a ludas... Azon kívül, hogy nem is
hegesztett, még ki is nyírta az elektronikát: most külső táppal nyugodtan
ki mertem próbálni, gyenge szar. De azért csak rápróbáltam, legalább így
kisebbet pukkan jeligére, mert az SMD forrasztás nem az erősségem...
De nem jött ki a füst... Megelőzendő a harmadik hibáját, ráforrasztottam
egy bazi vastag vezetéket a FET-ek bemenetét tápláló sínre, tuti ami fix...És rezignáltan végig tudtam csinálni többszáz hegesztést. Egyetlen hiba,
vagy váratlan jelenség nélkül: be is fejeztem a pakkot, persze zsugorfólia
már nem fér rá, annyira ki van centizve a hely, próbáltam. De cipőkanállal:*: a 8-ból. Ha nem lett volna a másikból csere alkatrész, mehetett volna
akár 7 db FET-tel is, valószínűleg kibírta volna. Így se mértem 70 foknál
többet rajtuk, igaz, komótosan dolgoztam... teljesen rendben működött.
Akku is csak félig merült. Tárolási fesznek tökéletes lesz. Persze a LiPo
őr visítozott, hogy a hegesztés pillanatában benéz 2.7 alá, de lelőttem...
(Jelige: bírja már ki 10 ms erejéig. 1.3V esés cellánként mondjuk durva.)Szerk: arra van valami házi megoldás, hogy kiderüljön, melyik szart be?
Mert ugye ha csak 1 db, nem kellene letakarítani az egész NYÁK-ot...
Csak ha ezeken rövidzárat mérek, akkor mindegyiken azt mérek, mivel
párhuzamosan vannak kapcsolva. Jobb híján mindent le, aztán vissza!
(Igen, azt is, amit véletlenül fújt le a hőlégfúvó...) Túltoltam, de bevált.
Úgy voltam vele, mit veszíthetek, max. továbbra sem fog működni, LOL.[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
Sziasztok! Bemutatnám a rollerem. :)
Zero 10x 60V modell, 3200 km.
Pár dolog cserélve illetve moddolva lett.
Alapból 21 ah akksi volt, de készült hozzá még 14 ah, így a 35ah miatt nincs hatótáv para :)
10x3" tuovt utcai gumi (már megjött ugyanez a méret és márka csak fél terepben, nemsokára felrakom, mert többet járok erdőben túrázni, mint városban.)
NUTT fék 160 mm tárcsákkal
Szitálásgátló
Erősített bilincs a kormányra + fémlap, így nem nyeklik nyaklik a kormány.
Pár apróság: visszapillantó, 2 extra lámpa, telefontartó, 3l táska, index hátul plusz féklámpa, házi hátsó sárvédőhosszabbítás :)
Reggie0: külön üdvözlet itt is, megvan még az Audi? :)
Sopron city :)
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11802 üzenetére
Amit javaslok: a vezerlo elekronika tapjat le kell valasztani egy diodaval es rakni melle egy normalis kondenzatort. Igy amikor bezuhan az akkufesz a logika meg mukodokepes marad es le tud zarni. Nem tudom, hogy ilyen aprosagot miert sporolnak le ezekrol a panelekrol.
Az en kinai szaromon is ez a baj: kikapcsol minden egyes kisutes utan, mert nem jut tap a mikrovezerlonek...[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
-
hdman
őstag
Látom, itt a többség dolgozni járni használja,én csak hobbiból hajtom, sokat járunk vele erdőbe túrázni. Én főleg emiatt vettem, és be is jött. Hála Istennek, nem vagyunk egyformák. Just for Fun :)
szitalasgatlo az lengescsillapito tag akar lenni, vagy valami specialisabb dolog?
[link]
https://a.aliexpress.com/_mtPHiV2Nekem is megvan még az RS, pár évig marad is, az tuti :)
[ Szerkesztve ]
Sopron city :)
-
Dave™
nagyúr
Péntekig én is rollerrel mentem, mert felöltözve nem fáztam, viszont egy kanyarodásnál kicsúszott alólam a roller a jeges aszfalt miatt (láttam, hogy nem száraz, ezért nagyon lassan mentem, de így is sikerült), és estem egy kisebbet. Így most úgy döntöttem, hogy fagypont alatt marad a kocsi, aztán amint felette vagyunk, váltok vissza. Érdekes, hogy hetek óta van fagypont alatt vagy a környékén, és eddig csak egyszer szaladt ki alólam a roller, de akkor le tudtam róla ugrani. Itt most úton történt, szerencse, hogy nem egy autó mellett. Tanultam belőle.
-
PociAti
senior tag
Nem kell jég a kicsúszáshoz.
Én sok évvel ezelőtt kerékpárral elszálltam egy kanyarban. Egyetemi előkészítőre jártam, és 4-5 órát állt a bicaj a fagyban, ez alatt az idő alatt a gumik "bakelitté" fagytak.
Járműveken a téli gumi nem csak bordázatban, hanem összetételben is eltérnek nyári változataitól. Fagyban se, merevednek meg, viszont melegben gyorsan elkopnak. -
PociAti
senior tag
válasz PociAti #11817 üzenetére
Annyi kiegészítés, igazán nagy hidegben az e-roller valószínűleg előbb letiltana, minthogy a gumi keménnyé fagyjon.
Viszont télen enyhébb időben is fokozottan oda kell figyelni a kanyarodásra, mert kb. +5°C környékén is valószínűleg már máshogy viselkedik (kevésbé tapad), mint melegben. -
Reggie0
félisten
válasz Somatom #11821 üzenetére
Mivel van felfuggesztes igy nem mondanam. Foleg nagyobb temponal nem erezni semmit, meg amikor felut egy illesztesi csik a betonnal vagy valami kiallo tereptargy, alig jon at valami, de sokszor meg sem erezni. Viszont ha lassan gurulok, akkor lehet erezni a gorongyoket.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
Reggie0
félisten
válasz Somatom #11823 üzenetére
Jah, ne is mondd. Most 3d nyomtattam muanyag betetet az elso felfuggesztesbe, mert a gyari kikopott es lotyogott a kerek. Erre ugy tunik 1 honap utan megadta magat a PETG. Igaz olyan lukakba/hibakba mentem bele, hogy csodalom, hogy meg egyben van a roller. De osszessegeben jol birja, a hatsoval meg abszolut nincs semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11823 üzenetére
Másra való a kettő... A 10-es levegős kerék, kényelmesen, csendesen gurul, és a
kisebb göröngyöket nagyon szépen fogja: a gond akkor van, amikor valami gyökér
megdobja a komplett gépet, azon nem segít. Nem véletlen mondják az ilyen vázat
használók, hogy hogyan kell rajta állni, mert egy ilyen hirtelen zökkenő meg tudja
dobni az embert, így ha félig lelógott a lába, mert egymás mellett volt a taposón...
Előfordulhat, hogy lecsúszik, és abból esés lehet... Ehhez képest a felfüggesztés
ugyanazon úthibát tök jól kimozogja, nem fog hirtelen megdobni. Ég és föld. Noha
tömör gumival rossz minőségű úton nagyon kellemetlen menni (jó aszfalton a tuti).Ebből következőleg: a legjobb élmény a levegős + nagyobb kerék + felfüggesztés.
(Az más kérdés, hogy megéri-e sok kilóval megnövelni a "pálcika" tömegét ezért.) -
Somatom
veterán
válasz DigitXT #11825 üzenetére
Azt nem tudom, hogyan kéne rajta állni. Én úgy állok rajta, mint anno a gördeszkán.
Nem szeretném tovább terhelni extrákkal, így is örülök, hogy egy lightos bevásárlás után még épphogy, de hazavitt a hegyre. Ha extráznám, az vmi jobb fék lenne, mert azt a súlyhoz képest harmatosnak érzem.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11827 üzenetére
Szerintem pont úgy. Én soha nem gördeszkáztam, de azon nyilván nem jó a
lusta rolleres verzió, amikor szépen egymás mellett van a két lábfej. Ez persze
teljesen szimmetrikus, így jó irányíthatóságot ad, de észnél kell lenni, mert hát
ilyenkor az ember hajlamos a kormányba kapaszkodni, aminek viszont nem az
a dolga, de mint azt tapasztaltam: gyenge rolleren nincs akkora jelentősége.Hát igen, a fék. Most képzeld el azt, amin még egy tárcsa sincs: na pont azért
lusta rolleres, mert tényleg nem lehet vele hirtelen manővereket bemutatni.
(Kilométeres féktáv, mindent jó előre meg kell tervezni, lejtőn megállást főleg...) -
Somatom
veterán
válasz DigitXT #11828 üzenetére
Áhhh, ez eszembe se jutna. Ha jönne egy akadály, akkor nem tudnám hátra vinni a súlypontot. Egyik lábam elöl, a másik hátul, a lábfejeim cirka 45-60 fokban a menetirányhoz képest.
Az enyémen dobfék van elöl. Lehet, hogy túlságosan megszoktam a bringám fékeit.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11829 üzenetére
Én tudok így álldogálni az FLJ-n is... Vészfékezésnél a seggem rakom hátra... Sajnos vagy sem, ez már már elég ahhoz, hogy ne legyen stoppie: meg tudtam állni 5.2 méteren 24 km/h-ról, ami a csak elektromos fékes S1-nél 20 méter volt. (A dupla motoros S1 megállt 10 méteren, ami igen nagy előrelépés, de akkor se elegendő, ha tényleg helyzet van... Komolyabb fékkel szerelt rollerekkel még jobb eredményt lehet elérni. Tesztelik ezt is megfelelő oldalakon. Pl. 24-0 km/h lista.)
Egyik legjobb ebben a tekintetben az Inokom OXO, a maga 2.6 méterével... Szerk: ha nem mutatja alapból, a "Show ESG Performance Data" opciót aktiváld. Rákerestem a Ninebot Max-ra, hát a 3.2-3.4 méter szintén sokkal jobb, mint amit én mértem, hiába van dupla tárcsafékem... úgy néz ki, még gyakorolnom kell ezt. Nyilván az ember nem akar fejerállni, progresszívan fékez. Igaz, nem mindegy az sem, hogy a pilóta milyen testtömeggel bír, mert végső soron azt kell lelassítani.
Szerk2: dobféket annyira nem tudod tuningolni: nyilván nem várható el, hogy olyat harapjon mint a dupla tárcsafékkel szerelt kerékpár... Tárcsánál játszik a nagyobb rotor, meg a hidraulikus fék, esetleg valami durvább fékbetét, de szerintem akkora sebesség úgy se lesz, hogy ezen múljon. Ha le tudja blokkolni a kereket, annál több se kell. Feltéve, hogy nem hirtelen teszi. De egy dobfék nem szokott olyat.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11831 üzenetére
Hát, ha kevésnek érzed a dobot (bár a tesztben kiemelkedőnek mondják!), tuti
maxra raknám az elektromos féket... Hátsó keréken akkorát úgysem tud fogni,
hogy baj legyen, sőt elméletileg a fékezési mód miatt megcsúszni sem képes.
(Dobfékes+elektromos fékes hátsó kereket imádtam: ha a kombinált fékerő túl
nagy volt, és megcsúszott, az elektromos fék automatice elengedett. ABS.)Szerk: FLJ-n momentán nincs villanyfékem hátul, de vezérlőcserével az is lesz.
Tudom, nem sokat tölt vissza, de az elmélet azért tetszik - meg vicces az a jó
kis Tatra villamos hang... (Ja és redundáns a fék, ha bármi lenne a tárcsával...)
Első keréken van, de ott annyira nem szeretem, kicsit túl hirtelen vágja oda.Pl. két kulcs.
Jogos, nem tudom, hogy kapható-e hozzá erősített fék mechanika. És kell-e...
Nekem az adagolhatóság elég fontos, főleg első keréken, ezért se jó oda ez a
Kugoo-féle fék. Összességében gyenge, de túl erősen indít (nem progresszív),
cserébe legalább a vezérlő kisagyát megsütötte, amikor lejtőn fékeztem vele...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11833 üzenetére
Beállítás kérdése. Fékkarra mindenképp reagálnia kell (legalább gázletiltásként),
gázvisszaengedésre szerintem felesleges, hiszen úgy soha nem tudsz vitorlázni.
De az M365 tuti állítható így is, úgy is. Általában a féknek kell legyen prioritása,
tehát még az olyan vezérlő is, ami amúgy nem fékez elektromosan fogadja a fék
kapcsoló jelét, és elveszi a gázt, ha úgy van, azaz pl. kikapcsolja a tempomatot. -
zhata
senior tag
válasz Somatom #11842 üzenetére
Szerintem a háromfokozatú KERS állítás untig elég. Nálam a Xiaomi Pro-n a harmadik fokozatban olyan erős, hogy 30 km/h sebességnél (CFW!) majd kitépi a kormányt a kezemből. Nem is ajánlja a Xiaomi.
Aminél még érddemes játszani CFW-nél, hogy mennyi idő alatt kapcsoljon be a KERS. A Xiaominál ez alapból - ha jól emlékszem - 5 másodperc. de ezt levittem kettőre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11846 üzenetére
Én meg nem is értem: mi az, hogy egyenletes sebességtartás mellett aktivizálódik a KERS? Ha a motor tartja a sebességet, akkor nem tud visszatölteni, értelmezhetetlen a dolog. Biztos én vagyok hülye, de ezt tényleg nem értem. Lejtőn jó, ha van, de akkor is jobb, ha csak fékre kapcsol be, szerintem, mert ahogy írtad, hogy lefelé rá kellett hajtani, mert befékezett, az nonszensz.
-
DigitXT
félisten
Ah szóval a tempomat tartja a sebességet, tehát el lehet venni a gázt, hiszen az
nem gázelvétel olyankor. De ez nem oldja meg, hogy szabadon akar gurulni vele.
(Jó, hát a Ninebot kicsit nagyobb, meg nehezebb, lehet, hogy nem is akarja már
az ember lábbal hajtani, de azért a lehetőség csak meg kellene legyen rá, nem?) -
lehella
senior tag
Ma reggelt bevállaltam rollerrel, szerintem rekord hideg volt nekem. -6 fokban indultam, -3ban érkeztem, a roller 70%-os töltöttséggel indult és 40%-ra érkeztem meg az irodába. Ez korábban mindig 55-60% körül indult és 10% körül érkeztem be. Ebből az jön csak le, hogy ebben a hidegben sincs sokkal nagyobb kapacitás esése az akkumulátornak, viszont az igaz, hogy minél kevesebb van benne, annál nagyobbat zuhan a szintje. A vezérlő a harminc perces út után 4 fokos, az akksi 18 fokos volt. Már kezd kiolvadni
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
Új hozzászólás Aktív témák
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Házimozi haladó szinten
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Napelem
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...