- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Berci77
tag
-
Casseius
tag
-
Vodike
tag
válasz Berci77 #12001 üzenetére
Én nem vagyok az a tuningolós típus (kivéve a CFW tuning), nekem ami a legjobban bevált:
- Rugli Csaba (The One) féle kormányoszlop hézagoló (ez egyébként zseniális)
- 10" gumi
- RollerMágus féle kijelzővédő (egyébként Rugli Csaba féle is zseni)
- Xiaomi Mi Portable Air Pump
- jól beállított gyári fék :-)Egyébként ezek mellett vettem persze monorimet, x-tech féket, akasztót meg ilyen szarokat, aztán el is adtam őket
Nekem a saját setup-omban az tetszik, hogy kényelmes, sallangmentes, gyors, könnyű, kompakt.
exTiga
-
Somatom
veterán
válasz Reggie0 #11998 üzenetére
Amikor a KFB -t kötöd, akkor a mocsok biztosítós ki sem néz az ablakon, hogy megcsodálhassa, míly pompás gépet építettél. Csak az a fránya papír kell neki. Szóval, az a roller lehet akár toronydaru is, ha van róla papírod. Ha viszont nincs, akkor nem köt rá biztosítást. Neki nem tiszte eldönteni, hogy az milyen kategóriájú jármű.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12000 üzenetére
Pont a hiányos megfogalmazások félreértéséből van a probléma!
Mindenkinek joga van saját gondolataival kitölteni az üres részeket, de attól még nem lesz hivatalos álláspont.És akkor visszatértünk az alap felvetéshez, a hozzászólásodból pont az nem derül ki, hogy az elektromos roller mégis miért lenne segédmotorkerékpár?
Vegyük sorra végig:
4. kerekek száma: kettő... PIPA
5. henger űrtartalom tényleg nem nagyobb 50 cm3-nél PIPA
6. legnagyobb tervezett járműsebesség ≤ 45 km/h PIPA
7-es pont is PIPA, hasznos teljesítmény ≤ 4 000 W.
Wow, akkor ez a jármű is segédmotorkerékpár. Várom a kegyetlen rendőröket, hogy a 2 kirívó rolleres esethez hasonlóan az ilyen járművet használókat is vegzálják majd.Bár az L1e alkategóriának nem felel meg, ahhoz pedálos változatot kellene találni.
Roller esetén viszont ezen a ponton az L1e bőven elvérzik:
"9. elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá"
A gyermekkerékpár sokkal közelebb áll ehhez. -
joczo1337
tag
Sziasztok!
Használtan vennék valami költséghatékonyabb elektromos roller.Melóhelyen van egy Xiaomi M365,vele jártam sokat,valami hasonló csak picit erősebb van?
Ezekhez már 50ezernél kezdődnek használtan,nyilván nem a kínálat legaljáról de ilyen 80körül gondolkodnék.
Köszi! -
Reggie0
félisten
válasz Casseius #12007 üzenetére
Koszi szepen!
Hat, sajnos abban nem lehet bizni, hogy megegyszer ugyanezt iteli egy masik biro, ugyanis az a kitetel, miszerint gyalogosnak kell tekinteni a roller-t egy korabbi(2013-as) KRESZ-ben volt, mar nem hatalyos, azt kivettek a legutobbi kresz modositassal. Valoszinuleg csak emlekezetbol dolgozot vagy egy korabbi ertelmezest olvasott.
Szerencsed volt.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #12008 üzenetére
Nem hianyos.
Nem lesz a kepen lathato segedmotors, mert nem gepi meghajtasu. Az L-es kategoria gepi meghajtasrol szol, mar a kategoria neveben is benne van.
A 4. pontnal elegansan kihagytad, hogy hivatkozik a 4. cikk(3)-ra, miszerint nem lesz PIPA.4. cikk
Járműkategóriák
(1) Az L kategóriájú járművek az e cikk és az I. melléklet szerint kategóriákba sorolt két-, három- és négykerekű gépjárműveket foglalják magukba; ide tartoznak a motoros kerékpárok, a két- és háromkerekű segédmotoros kerékpárok, az oldalkocsis motorkerékpárok, a könnyű és nehéz közúti kvadok, valamint a könnyű és nehéz emelt teljesítményű kvadok.
(2) E rendelet alkalmazásában a következő járműkategóriák és -alkategóriák érvényesek, az I. mellékletben szereplő leírás szerint:
a) L1e kategóriájú járművek (könnyű kétkerekű gépjárművek), a következő alkategóriákra bontva:
i. L1e-A járművek (motoros kerékpárok);
ii. L1e-B járművek (kétkerekű segédmotoros kerékpárok);
(....)
(3) A (2) bekezdésben felsorolt L kategóriájú járműveket a jármű meghajtása szerint tovább lehet csoportosítani: a)
belső égésű motor hajtja meg:
— kompressziós gyújtás (CI),
— külső gyújtás (PI);
b) külső égésű motor, turbina vagy forgódugattyús motor hatja meg; az ilyen meghajtással rendelkező járművet a környezeti és funkcionális biztonsági követelményeknek való megfelelés szempontjából azonosnak kell tekinteni a külső gyújtású belső égésű motorral meghajtott járművel;
c) elősűrített levegővel működő motor hajtja meg, és a kibocsátott szennyező anyagok és/vagy inert gázok szintje nem haladja meg a környezeti levegőre jellemző szinteket; az ilyen járművet – a funkcionális biztonsági követelmények, valamint a tüzelőanyag-tárolás és -ellátás szempontjából – gáz-halmazállapotú tüzelőanyaggal működő járműnek kell tekinteni;
d) elektromos motor hajtja meg;
e) hibrid jármű, amely az e bekezdés a), b) c) vagy d) pontjában említett meghajtási konfigurációkat, illetve azok többszörös kombinációit egyesíti, például több belső égésű és/vagy elektromos motort.
(4) Az L kategóriájú járművek (2) bekezdésben említett osztályozásával kapcsolatban, az a jármű, amelyik azért nem tartozik bizonyos kategóriába, mert a vonatkozó feltételek legalább egyikét túllépi, a következő olyan kategóriába sorolandó, amely tekintetében megfelel a feltételeknek. Ez a kategóriák és alkategóriák következő csoportjaira érvényes:
a)az L1e kategóriára az L1e-A és L1e-B alkategóriákkal együtt, valamint az L3e kategóriára az L3e-A1, L3e-A2 és L3e-A3 alkategóriákkal együtt;
(....)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Somatom #12012 üzenetére
Tudni tudsz, ha megvannak hozza a papirjaid. Az mas kerdes, hogy a gyartok nem foglalkoznak a hatosagi engedelyeztetessel es nem tartjak be az SMKP-kra vonatkozo szabalyokat. Pont ez a baj, hogy ha elfogadod, hogy SMKP-d van, akkor sem tudod szabalyosan hasznalni, mert a masik oldalrol szarnak ra.
-
Reggie0
félisten
válasz Casseius #12015 üzenetére
Nem is kell, mert nem a "roller"-t kell keresni, hanem a kategoriat, ami leirja:
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.Regen volt a jarmutipusok felsorolasanal a kerekesszekkel, babakocsival egy bekezdesben, ami konkretan kimondta, hogy a roller nem jarmu. Ez irta felul az r) pontot, de mivel mar nincs benne ezert az r) irja le.
-
Casseius
tag
válasz Reggie0 #12017 üzenetére
Te abból indulsz ki hogy oda IS sorolhatná a szabály, viszont kerékpárnak is tökéletesen megfelel:
Hatályos jogszabály: 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (Hatályos: 2021.02.01 - 2022.12.31): r/1.403 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.És amit nagyon benézel az ez a rész:
"2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez * Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től „AM” kategória Segédmotoros kerékpárok (robogók), azaz kétkerekű segédmotoros kerékpárok (L1e kategória) vagy háromkerekű segédmotoros kerékpárok (L2e kategória), amelyek legnagyobb tervezési sebessége 45 km/h (kivéve azokat, amelyek legnagyobb tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb vagy azzal megegyezik), és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek: a) kétkerekű típusnál a motor: - hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a belsőégésű motorok esetében, vagy - folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 4 kW-nál elektromos motor esetében.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Reggie0
félisten
válasz Casseius #12018 üzenetére
Igen, a kisebb rollerek oda is tartozhatnak. Azert irom, hogy tartozhatnak, mert nincs egyseges allaspont arrol, hogy az emberi ero hajt hogyan ertelmezendo. Egyesek ugy ertelmezik, hogy pedal szukseges hozza es ugy hajtas, kulonben csak lokdosod, mig masok azt mondjak, hogy az is hajtas. Viszont akkor a pedal nelkuli kerekparok is kieshetnek. Ezert kell a kresz modositas, mert ez a resz nem eleg egyertelmu. 300W folott viszont egyertelmuen SMKP jelenleg.
Az indexnek volt egy csataja ezzel, amikor a Lime-os rollereket teszteltek es a rendorseg a video alapjan megvagta oket.Amit te ideztel az a jogositvany kategoriakrol szol, azaz, hogy a jogositvan milyen kategoriaja milyen jarmuvek vezetesere jogosit fel. Nem a jarmukategoriakat hatarozza meg. Ezt sajnos te nezed be.
[ Szerkesztve ]
-
Grafiqs
őstag
Reggie0: A korábban linkelt képen látható bírósági ítélet indoklásának 15. pontjára ha reagálnál! Megköszönném!
Somatom: Egy általa helyesnek vélt jogértelmezése van.
G
Szerk.: Nem válasz lett belőle.
[ Szerkesztve ]
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
Grafiqs
őstag
válasz Reggie0 #12025 üzenetére
Idézet az általad hibásnak tartott indoklásból: "...a KRESZ tételesen felsorolja a járműveket és definiálja azokat." (kiemelés tőlem)
Csak, hogy rövidre zárhassuk! Mutasd meg kérlek azt a KRESZ függeléket ami tartalmazza tételesen felsorolva és definiálva a rollert.
Minden ami ezen túl van, csak a te sajátos jogértelmezésed. Amivel alapvetően semmi baj nincsen, csak nem terjeszd úgy mint alapvető igazság, mert nem az.G
És még mindig nem fogja, vagy nem akarja felfogni. Hihetetlen. A Föld tényleg a Naprendszer elmegyógyintézete lenne?! by Bon3ss
-
Reggie0
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12030 üzenetére
Akkor "lassabban írom": milyen szabályok vonatkoznak az ún. motoros
kerékpárokra, 300W és 1000W között? Mert az közismert, hogy alatta
kerékpár (ahogy a kis rollerek is azok lesznek*, mert a "pedálos kikötés"
egy baromság: vannak kézi hajtású kerékpárok is), s tudjuk, hogy fölötte
SMKP, de ez a kettő közötti történet (számomra) új... A KRESZ-ben mi?*: praktikusan most is azok, hiszen eddig az ülőhely nem teljesült, most
meg csak a pedálos hajtásba sikerült belekötni, ami azért eléggé karcsú. -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #12013 üzenetére
"Hat, sajnos abban nem lehet bizni, hogy megegyszer ugyanezt iteli egy masik biro,"
Pont abban lehet és kell bízni, hogy egy nálunk sokkal jobban hozzáértő jogász, aki komolyan utána nézett a dolgoknak az így értelmezte.... "ugyanis az a kitetel, miszerint gyalogosnak kell tekinteni a roller-t" ...
Hol szerepel az, hogy gyalogosnak kell tekinteni a rollert?
Már megint az van, hogy a hiányos rész EGYÉNI GONDOLATOKKAL lett kitöltve. -
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #12032 üzenetére
KRESZ:
r) * Megállapította: 289/2009. (XII. 18.) Korm. rendelet 28. § (2). Hatályos: 2010. I. 1-től. Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.Mivel az L1e-A resze az L1e-nek ezert a KRESZ ezt a kategoriat segedmotoros kerekpar kategoriaba huzza be az EU-s rendeletbol.
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #12033 üzenetére
Abban nem lehet bizni, lasd mennyi itelkezesi/ertlemezesi hiba van a birosagokon, amelyekre utolag korrigalnak(magasabb fokon) vagy szabalyoznak(jogegysegi hatarozatok). Pont ezert jo a precedens rendszer az angolszasz jogban, mert ha talalsz egy jogeros iteletet, amiben eldontottek egyszer valamit, akkor abban bizhatsz, hogy onnantol ugy van. De nalunk ilyen nincs.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #12034 üzenetére
Akkor nem teljesen tökmindegy a "nem létező" pedál különbségtételen
pörögni, ha az A/B bontás nálunk nincs, minden ugyanúgy SMKP lesz?
Azt állítottad, hogy azért SMKP az összes roller, mert nem L1e-A.Ui: a kerékpárba momentán is belefér 300W segédmotor, akkor egész
pontosan miért nem teljesíti a (kis) roller ezeket a feltételeket?
(Állításod szerint a pedálos részét nem teljesíti, de hát azt nem is kell!
Ha meg kéne, és teljesítené, akkor meg nem számítana semmit, vicc.)Megfordítva: a 300W alatti pedelec szerinted gépjármű, emiatt be kell
sorolni A/B kategóriába: belefér A-ba, de akkor is SMKP. Pedig nem.
Vagy én vagyok helikopter, vagy ez egy klasszikus 22-es csapdája?[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
válasz Vodike #12004 üzenetére
Köszönöm!
- ma érkezett a roller és a pumpa is, próba majd vasárnap
- az a hézagoló hol kapható? Mennyiben más, mint az 1 eurós aliexpresses gumialátétek?
--10"-es gumit nem erőltetném egyelőre, ha reszelni kell, később meglátjuk
- kijelzőt majd meglátom, nem tervezek esőben közlekedni, valami védőfóliát azért rakok majd rá.
- sárvédőre ajánlott valami merevítés?
- kormánytörésgátlóból van olyan, amivel össze lehet csukni a kormányt, vagy akkor ez felejtős?Köszi neked is Cabrio!
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #12037 üzenetére
Azert irtam, mert igy meg az EU-s kategoria szerint is SMKP, nem csak a magyar szerint.
Ui: irtam, hogy a kis roller a kerekpar. Csak minek arrol beszelni, amit kb. senki se hasznal. Itt a topic 90%-a 350W vagy felettivel rohangal.
A pedelec kulon kitetel szerint kerekpar a kreszben, igy atlep az EU-s rendelet szerinti kategorizalas felet, sehol sem irtam, hogy szerintem gepjarmu.
[ Szerkesztve ]
-
Vodike
tag
válasz Berci77 #12038 üzenetére
A hézagoló The One-nál kapható: [link] és össze sem lehet hasonlítani az aliexpressen kaphatóval. Eleve az aliexpress-es max pár hétig jó, aztán szépen elnyírod a gumit és ennyi volt. A másik baj vele, hogy nagyon könnyen kiesik a helyéről és elhagyod.
Ilyen a The One féle, a képen 2 db van, de amúgy csak egyet használsz és oda kell berakni a szorító csavar alá. Ja és ő is aliexpress árban adja (500 Ft)
- sárvédőre merevítés? a Pro2-n van merevítő pálca, nem? Legalábbis nekem volt..
- kormánytöréstől szerintem nem kell tartani normál használat mellett (én nem kímélem és 5k km van benne már), de egyébként nincs olyan amitől lehet csukni isexTiga
-
rukka
csendes tag
Hello, gondban vagyok pls help. Vettem a GoGobest.com ról egy Bezior S1 rollert, beüzemeltem viszont nem hajlandó tölteni annak ellenére hogy az akkuban alig van már dzsúz. Nem mentem vele semennyit; így jött. A toltot kimertem es jo, viszont ha rollerre dugom zold a led pdig pirosnak kéne lennie az jelzi a töltést. Mit érdemes csinálni? Van rajta egy szabályozó aminek van beállítás menüje, abban be tudok állítani valamit hogy töltődjön? Vagy menjek vele amíg le nem áll alattam és onnan próbáljam tölteni? Küldjem vissza hibásként? Minden tanácsot megköszönök.
-
DigitXT
félisten
Töltő hátoldaláról raksz fel képet? Csak mert eléggé ellentmondásos a
kijelző és a specifikáció: 48V-on a 48V akku még közel sincs lemerülve.
Viszont ha véletlenül 36V akkuhoz való lenne a kapott töltő, annak 42V
a kimeneti feszültsége, szóval ha 48V feszt lát, ott nem tud tölteni.Az mondjuk hab a tortán, hogy a kulcsos kapcsoló kb. 1V-tal a kijelződ
alá mér... erre szoktam azt mondani, ha 1 feszmérő van, tudod mennyi,
ha már 2 sose lehetsz biztos benne... Akkor kell a tuti 3., referenciának.Szerk: azt mondtad, kimérted és jó, átugrottam: mennyi a kimenő fesz?
Szerk2: pláne, hogy a speckó azt írja, hogy 48V a töltő, vicces: 54.6 kell.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez tök jó, akkor csak hülyeséget írnak a weboldalon (nem a feszt adják
meg, hanem azt, hogy 48V akkuhoz való). Eddig jó... Mi lehet még?
Mondjuk le van tiltva a BMS töltőáramköre: kevésbé valószínű. Akkor a
legkézenfekvőbb, kontakt hiba a töltő csatlakozónál: meg kellene nézni.
(Az nagyjából kizárt, hogy menüből le tudd tiltani az akku tölthetőségét.
Van olyan BMS, ami ezt tudja. De manuálisan nem sok értelmét látom.)Szerk: ja és ez 2A töltő, nem 1.5A, elvileg ennek lehet örülni, gyorsabb...
[ Szerkesztve ]
-
rukka
csendes tag
válasz DigitXT #12046 üzenetére
Oké, jelenleg az a terv hogy felteszem estére, reggel megyek vele addig amíg tudok hogy lássam nem-e csak a kijelző mutat hülyeséget miközben tele az akku. A csatlakozó nem lötyög, mélyebben nem bontanék bele, az garanciavesztős, akkor már inkább visszaküldöm (paypalos, sokat nem bukok rajta, egy szervíznél biztos olcsóbb).
-
DigitXT
félisten
A tapasztalat szerint ezek a kínai garis ügyek úgy szoktak menni, hogy
csinálj videót, meg mondják, hogy hol bontsd meg, hogy kiderüljön, mi
a baja, aztán küldik a hibás helyett a cserealkatrészt. Általában nem
az egész roller visszaküldése a megoldás. De ha nincs más út, az lesz.
(Pl. ha leírás és videó alapján szar az akkud, simán küldtek újat, nem is
kellett a rosszat visszaküldeni: aztán persze lehet, hogy erről már azért
leszoktak, mivel pár "élelmes" honfitársunk visszaélt a bizalommal, tök
hibátlan alkatrészt gariztatva, így kis hazánk is felkerült a feketelistára.
Ha így van, köszönjük meg az ügyeskedőknek, hogy nekünk lett rossz.)Szerk: annál a szerviznél biztosan, ahol elkérnek 25K-t, 500 Ft-os töltő
csatlakozó cseréje címén: picit magas rezsióradíj. Magadnak olcsóbb.
(Láttam én már leszakadt vezetéket a csatlakozó másik oldalán... Egy
pötty forrasztás... hibátlan. Persze, ha nem szabad megjavítani, pech.)[ Szerkesztve ]
-
eFeMeR74
senior tag
Itt a kijelző bizti rossz. 48v rendszernél 54,6V a max és a egész 41,5V lemehetsz a minimumig.
Nálad a kijelző szerint több mint félig felvan töltve az akku.
Az is lehet, hogy nagy hidegben kicsit behülyült.
Várj pár órát míg kicsit felmelekszik és akkor probáld tölteni. A BMS is tilthatja.
Egy jobb akku kondiciónál üinniél közelebb van a max 54,6V annál jobb, de már 54V max is bőven jó. A kijelzőn nem lehet állítani a min feszültséget? Mert akkor ir ki ehhez hasonló értékeket, ha ott is rosszul van beállitva 41,5 és 42v értéknek kell lennie.MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8