- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Házimozi haladó szinten
- Fujifilm X
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Az elektromos rollerek külső gumiköpenyeinek mérete univerzális? Tehát ha a kerékméret megegyezik, akkor a Xiaomira való méhsejtes gumi rámegy mondjuk egy Joyor vagy Niebot rollerre?
A következő szezonban tervezek beruházni egy rollerre, de amiket hallottam, az alapján esélyes, hogy vétel után azonnal lecserélem tömör vagy méhsejtes gumikra a ballonosokat, mert errefelé bringával is viszonylag gyakran szedek össze defektet és rollernél egy új külső min. 5k, ami nagyon sok pénz, ha havonta 1-2x ki kell fizetni, plusz ódákat zengenek arról, hogy pl. a Xiaomiknál is az első gumi cseréje mekkora szívás tud lenni.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Somatom #11143 üzenetére
Ideje lenne már, mert elég uncsi ez, hogy senki nem tud semmit, csak büntetgetnek össze-vissza. Bár akkor sem hiszem, hogy hirtelen mindenki le fogja szoftveresen limitálni a roller max. sebességét 25 km/-ra.(Kivéve, hogyha elkezdik paddal méregetni a rendőrök, akkor viszont betyár szigor lesz tényleg.)
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz IMIIKE1998 #11153 üzenetére
Nem hiszem, hogy ennyire belemélyednének. De, a nyilvánvaló szabálysértésekre sztem reagálni fognak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
lehella
senior tag
-
PociAti
senior tag
válasz IMIIKE1998 #11153 üzenetére
"csak büntetgetnek össze-vissza"
Ez nekem új, nagyon új. Mesélj! Ilyen pánikhangulat uralkodna?
Legfeljebb 2-3 mondvacsinált esetről hallottam, pedig naponta tízezer esetben oszthatnának ki büntetéseket e-rollereseknek, ha ugyanazt a protokollt követnék, mint abban a pár esetben (ami inkább volt személyeskedés, mint valós indok).A rendeletek megalkotása sokkal összetettebb folyamat, mint sokan gondolnák. Most is egy nagyon nem egyértelmű helyzetben kellene úgy megszabni a határokat, hogy ne akarja egyből mindenki áthágni azokat.
Ha a limitálást az ügyfél is meg tudja oldani szoftveresen, azzal a trükközésnek nem szabnak határt. Csak úgy kell módosítani az FW-t, hogy power gomb + behúzott gázkar (vagy más kombinációra) turbó üzemmódba induljon el roller szoftvere, sima bekapcsolással meg törvénynek megfelelő lassú jármű legyen belőle. Aztán ha megállít a rendőr, azzal a mozdulattal ki kell kapcsolni a rollert, így visszakapcsoláskor már minden rendben lesz.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz PociAti #11161 üzenetére
A büntetéses dolgot lehet nem jól fogalmaztam, mivel nekem nincs e-rollerem, csak egy-két ismerőstől hallott esetről, illetve az újságcikkekben olvasott "balhékról" tudok, de nem akarok kockáztatni, inkább megvárom, hogy elfogadják a módosítást.
Más: Lehet rosszul jön le nekem, de egyre inkább úgy tűnik, hogy az ilyen 100-150k-s rollerek nincsenek tartósságra tervezve. Debrecenben van Joyor szerviz+bolt helyileg, de az A3 és F1 típusokhoz még az enjoyroll oldalán sem lehet találni bizonyos alkatrészeket, Aliexpressen meg 8"-es, méhsejtes gumit nem találni. Megmondom őszintén, nekem ez kicsit csalódás, mert azért elvárná az ember, hogy legalább alkatrész legyen hozzá min. 4-5 évig.
Esetleg valakinek nincs tippje valami jó belépő rollerre, amihez van alkatrész dögivel, könnyen szervizelhető és tartós szerkezetű? Egyedül a Xiaomihoz láttam ezidáig normális alkatrészválasztékot, de ehhez is sokszor rendelni kellene bizonyos elemeket. A Kugoo jónak tűnik, de alkatrészt szintén nehéz hozzá lelni, a szervizelését meg nem biztos, hogy meg tudnám oldani.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #11164 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Reggie0 #11167 üzenetére
Köszi, ezek szerint rosszul kerestem. Amúgy az eddigiek alapján vagy Xiaomi Mi 1S lesz vagy Joyor F1, persze mindkettőnél első dolgom lesz tömör/méhsejtes gumikra cserélni a gyárikat. Joyor mellett szól a helyi szerviz+garancia, a Xiaomi mellett pedig az alkatrészellátottság.
-
Vodike
tag
válasz IMIIKE1998 #11168 üzenetére
Ha mehsejtesre csereled lengescsillapito nelkul, akkor a kovetkezo lesz
- csuszik, mint allat
- szetrazza a beled
- szetrazza a rollert (kormany, vezerles)
- szar lesz vele kanyarodniexTiga
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Vodike #11169 üzenetére
Én sokat rollereztem sima lábbal hajtós trükkrollerrel, azon is kibírtam, hogy ráz, pedig annak nagyon pici és kemény kereke van(heti 3-4x 10 km). Persze tisztában vagyok azzal, hogy tömör/méhsejtes gumival csak sima úton tudok 25-30 km/h körül menni, rosszabb úton elég a 10-15 is. Viszont én bringával is 1-2 havonta szedem a defekteket és nem akarok a rollerrel is hasonlóan járni, mert biciklin oké, hogy 5 perc alatt lecserélem, de a rolleren ez simán lehet 30-50 perc, plusz piszok drága a belső. Ezek alapján tényleg jó elgondolás a Kugoo féle tömör gumi+felfüggesztés, de ahhoz meg szervizet nem találok, plusz a garis ügyek miatt lehet postázgatni.
Reggie0:
Itt jön képbe A Joyor F1, mivel van helyi bolt+2 év gari, ráadásul azon a hátsó kerék alapból tömör gumis, így azt sem mondhatják, hogy én nem használtam rendeltetésszerűen, ha meg baja van, első utam a boltba vezet.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz IMIIKE1998 #11170 üzenetére
Te birod, de az akku mar nem biztos, hogy dijazza.
-
Dave™
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #11170 üzenetére
Biztosan nincs ez túlkombinálva? Naponta lenyomom Észak-Dél Budát, az úton elég sok Xiaomi rollert látok, mind normál gyári gumival. Igaz ott bicikliút van szinte végig, de nem hiszem, hogy havonta cserélgetnék a belsőket. Nekem eddig 1080 km van benne nagyon szűk két hónap alatt, és kutya baja.
-
lehella
senior tag
Nálam is 700 km két hónap alatt (ma is azzal jöttem be dolgozni), semmi probléma a kerékkel eddig. Ugyan én félig utcán félig bicikliúton használom, illetve van egy nyugtalanító szakasz ami oázis mellett fut és sok az üvegszilánk. Szerintem kulcsfontosságú a megfelelő keréknyomás is. Erre tényleg a legjobb a xiaomi pumpa. Ennek ellenére tervezek slimeot is beletolni.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11173 üzenetére
Ez rohadtul észszerűtlenül hangzik! Úgy faszság, ahogy van!
Mert ez azt jelentené, hogy a Xiaomi tulajdonosok maradék 1%-a vagy nagyon szerencsés, vagy számukra nem jelent problémát a gumi cserélgetés.
Közben meg az itt jelen lévők többsége meg tudja erősíteni, hogy normál nyomáson használva több ezer kilométert bele lehet tolni defekt nélkül, hacsak nem igazán peches. Mert üvegszilánkon, szegen is át lehet menni defekt nélkül, hacsak nincs nagyon rossz szögben az aszfalton. (És a keréknyomást is egész tág határok között el lehet hanyagolni, havonta elég ellenőrizni.) -
Reggie0
félisten
Egy sarkos pelda volt arra, hogy miert hulyeseg az az erveles, amit felhozol. Nem az utcan levo rollerek aranyabol latod a meghibasodasi statisztikat. Ha mar ott latod, akkor baromi nagy baj van. Pl. kerekparon is szepen lehet gyujteni a defekteket, megsem latsz miatta kevesebb kerekpart kozlekedni. Pro tipp: lehet a szervizeknel kene szimatolnod.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Defekt szóra rákeresve:
(#11172) Dave™ 1080 km defekt nélkül,
(#10014) Vodike 2000 km defekt nélkül,
(#10372) GoodSpeed, 4500 km két hátsó defekttel,
(#11174) lehella 700 km defekt nélkül,
én is 700 km körül járok, defekt nélkül, pedig már legalább 5-ször hajtottam át üvegszilánkokon (amiről biztosan tudok).Ha olyan gyakran lenne defekt, mint amit a "tömlős kerekek ellenzője" feltételez, a közel 9.000 km alatt nem csak 2 defekt gyűlt volna össze.
Hirdetési oldalak sincsenek tele defektes rollerek hirdetéseivel. Annál meg többet érnek, minthogy valaki egy (két) defekt után félrerakja a sarokba.Pörgősebb külföldi csatornákon se olvasok defekt cunamiról, jellemzően olyan balfékek ver a sors korai defekttel, akik elhanyagolták a rollerjüket (pumpálás nélkül használják). Illetve olyan aggodalmaskodó felhasználók problémáznak rajta, akik vásárlás előtt állnak, nincs is saját tapasztalatuk.
És e témában egy külföldi oldal részletének fordítása:
"A roller gumiabroncsok élettartama 2.000 és 6.000 mérföld (3.200 - 9.600 km) között lehet. Néhány hátsó gumi csak 3.200 kilométerig jó, míg mások 3x ennyi kilométert bírnak ki. Ez a gumiabroncs összetételétől, az útviszonyoktól és a vezetési stílustól függően változik. Általánosan elfogadott, hogy a 4 évnél idősebb abroncsokat kizárólag a koruk miatt kell nyugdíjazni.Összességében azt tudom mondani, hogy ha nyugodtan vezetünk, azaz nem gyorsítunk vagy fékezünk hirtelen, akkor az első abroncsok 30.000 km-t, a hátsók pedig 17.000-20.000 km-t is kibírnak."
-
Dave™
nagyúr
válasz PociAti #11180 üzenetére
Elég nagy szórásnak tűnik ez a 3000-20.000 km. A középértékével elégedett is lennék Fura, hogy a hátsó kopik jobban, az elsőre tippeltem volna.
Reggie0 Akkor most vagy sok defekt van és az emberek folyamatosan cserélik a belsőket, vagy félreteszik otthon a defektes rollereiket, vagy kevés defekt van, és ezért nem cserélik a gyári abroncsokat tömörre. Nekem az utolsó tűnik logikusnak.
-
R a y
senior tag
Jelentem én még friss e rolleres vagyok, szeptember óta van meg a pro2, 360 km van eddig benne, 69 PSIn használom a gumikat.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
PociAti
senior tag
Kösz az infót a rolleredről.
A fék + power gombnak most is van valami funkciója. Ha így kapcsolod be a Xiaomi rollert, akkor megjelenik a kijelzőn a villáskulcs ikon, ez talán a szerviz menüre utal.
Én csak példaként hoztam, hogy ehhez hasonló kombinációkat képes detektálni a roller. A gázkar a másik olyan elem, ami kombinációként még szóba jöhet. Nem tudom miként lehet megvalósítani, és nem is tudom mennyire körülményesen lenne megoldható. Mert ha mondjuk kicsi a memória, és csak egy FW tölthető fel, akkor eleve lőttek annak a lehetőségnek, hogy bootoláskor több FW közül lehessen választani, és sokkal trükkösebben (helytakarékosabban) kell megoldani.
Ha komoly igény lenne rá, akkor előbb-utóbb meg fogják oldani azok a programozók, akik az appokat írják. Ötletként fel lehetne dobni nekik. -
zhata
senior tag
válasz PociAti #11186 üzenetére
Köszi válaszod, előrebocsátanám, hogy már volt a rolleremen ilyen kombináció, hogy behúzott fékkarral bekapcsolva "turbo-33 km-h", anélkül meg 25. Talán innen: https://mp365.es/hacktool/en/pro/
Viszont a turbo módban nem volt KERSZ, a tempomat se akart működni, és - nekem legalábbis, rángatva indult.
Van egy kipróbált hack-om, ezt szeretném összedolgozni egy "rendőrbiztos" modullal, de
valahogy nem akar összejönni. -
zhata
senior tag
válasz PociAti #11186 üzenetére
De most adtál egy ötletet, mi lenne akkor, ha a hackelt modult úgy raknám fel, hogy előtte behúzott fékkel kapcsolom be a rollert, utána kikapcs, majd a zsarubiztosat meg utána úgy, hogy akkor normál módon kapcsolom be?
Csak kicsit aggódom, nehogy hagyományos, lábhajtányos rollerré váljon? -
PociAti
senior tag
Most nagyon nincs időm foglalkozni vele, de örülök neki, hogy elvileg megvalósítható.
A téglásítástól nem tartok, láttam leírást / videót a téglásított Xiaomi roller életre keltéséről. Az eszköz ára idehaza korábban 1300 Ft volt, azóta megdrágult, de így is elhanyagolható tétel: ST-Link V2 programozó debugger STM32 mikrokontrollerekhez. A folyamat (látszólag) sem igényelt különösebb szakértelmet. -
Leonov0
újonc
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék tőletek kérni roller választásban. Sok oldalnyi hozzászólást végigolvastam, de még mindig elég képlékenynek tűnik a hatótáv kérdése. Értem, hogy rengeteg változós dolog, így nehéz megbecsülni, de nagyobb biztonsági ráhagyással milyen teljesítményt kellene választanom, ha heti 2-3x szeretném munkába járáshoz használni, 2x15 km, amiben van budai dombos terület is, ~90 kg testsúllyal? Normál 18-20 km/h sebesség elegendő, járdán/kerékpárúton használva viszonylag kevés kereszteződésben megállással, akár téli hidegben is. Mindezt úgy, hogy ha esetleg munkahelyen nem tudom tölteni.
Eleglide S1 plus-t néztem ki, ennek 400W-os motorja van, 12.5 Ah akksival, amit 45 km hatótávra tesznek. Én ebből laikusként a felvázolt használat mellett nagyjából elegendőnek érzem erre a napi 30 km-re, de sok hasonló testtömegű ember írt már ide megannyi típusú rollerekkel 20-30-40%-al kevesebb hatótávot, mint amit a gyártó ígér.
Továbbá lehetséges-e olyan hatótáv növelés, hogy megbontás nélkül a töltőcsatlakozóra powerbankot (pl 10-20 Ah-sat) kötve abból menet közben is töltene/működhetne? Vagy ezek a rollerek töltés közben nem indulnak?A méret/súly lényeges, mivel lift nélküli panelben kell fel-le cipelgetni és nem az elsőre, tehát jó lenne ha minél könnyebb lenne.
Illetve a regeneratív fékről milyen tapasztalatok vannak? Egy adott úton oda-vissza viszonylatban hány százalék lehet a hatótáv nyeresége? Teszt videókat elnézve egy MI 365 talán 4-5 perc folyamatos lejtmenetben sem töltött vissza 2%-ot sem. Így a teljes hatásfoka nekem marginálisnak tűnik.Válaszokat előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
lehella
senior tag
válasz Leonov0 #11190 üzenetére
Hello,
én is budán nyomom a Xiaomi Pro 2 rolleremmel (45 km elméleti hatótáv és 12,4Ah akksival), Máriaremete és a Margit híd között járok néha napi szinten. Viszonyításként az én távom 2x10.5km amit megteszek vele munkába, ez egy töltéssel megoldható. 100 kg vagyok viszont ezt a távot tudja korlátozások nélkül, tehát felfele is 20-27km/h között megyek vele. A hatótáv azért tud több is lenni, síkabb szakaszokon összejött már 30-32 km is, akkor nem mentem 20km/h fölé sosem.
Ha 2x15km-re tervezed akkor 15-20km/h közötti max tempóval és 90kg-al elméletben megoldható hasonló konfigurációs rollerrel.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Dave™
nagyúr
válasz Leonov0 #11190 üzenetére
A Xiaomi a Pro 2 esetén úgy "ígér" 45km-t, hogy az alábbiak egyszerre teljesülnek: 25 fok, szélcsend, folyamatos 15km/h, 75kg teher. Ebből bármelyik változik, az hatással van a hatótávra. Én felöltözve táskával kb. 75kg vagyok, 25km/h sebességgel (ami átlagban 20-22km/h) szeptemberben 45-50% közötti maradék kapacitással tettem meg 20km-t, ami nagyobb részt sík, és kb. 7-8 lámpa van. Ez most a hidegben máris visszaesik 30-40%-ra, és tudnod kell, hogy a második fele már nem olyan, mint az első: érezhetően kevésbé gyorsul, akár lassabban is megy. A 30km-t így én elég neccesnek érzem a hidegben, 90kg-mal, főleg ha van egy erősebb szembeszél, aminél már volt, hogy a maradék ~30-40% helyett már pirosan villogott a végén és le is állt az utolsó métereken (igaz végig baromi erős szembeszél volt és ennek ellenére teljes sebességgel mentem).
-
wanted5
őstag
Jött új frissítés az 1S-re. Változtattak az akku management-en (vagy a km/h óra kijelzésen), olyan szakaszokon ahol D-ben 18-19-el ment simán tartja a 20at, és hasonlóan S-ben is a 25-öt, érzésre is olyan mintha jobban menne.
Az, hogy ez mennyire befolyásolja a hatótávot nem tudom, túl sokan nem mentem még azóta. -
-
Kowi84
aktív tag
Megjött a Ninebot F40-em!
Nagyon fasza, robosztus és minőségi darabnak tűnik.
Kérdéseim ezzel a géppel kapcsolatban.10"-os kerékben mekkora nyomással illik közlekedni? 100 kg vagyok és a használati utasításban írt 45-50psi-t kicsit kevesellem. Eléggé kilapul alattam...
A hideg idő mennyire bántja az akksit? Az addig rendben van, hogy csökken a hatótáv, de hosszú távon van bármilyen tartós negatív hatása, ha hidegben is használom? Ma reggel nálunk például -4 fok volt, amikor munkába menet húztam neki. Engem nem zavar a hideg (csak ne essen), így akár még hidegebb időben is használnám.
-
PociAti
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)