- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Logapeti
tag
"Hat nem tudom, az ablaktorlot a kocsin nem cserelik gariban, ha elkopik. De a fekbetetet sem."
Ez el fog dőlni, mert írtam nekik, és megkérdeztem, hogy amennyiben ez a hiba, az garanciális javítás-e (a 1,5 hét tükrében). Félek, hogy nemleges lesz a válasz. Én csak attól tartok amúgy, hogy ha ki is cserélik, az új se fog tovább tartani - miért tenné? A bringaszervízben azt mondták, hogy lehet hozzá fémből esztergálni, de nagyon méretpontosnak kell lennie... hát, nem tudom, szívásnak tűnik egyelőre.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Logapeti #11451 üzenetére
Kemenyebb lett, viszont igy nagyobb hasznalhato rugout van es sokkal kevesbe utnek fel a tereptargyak.
#11452 Logapeti: Az enyemben azert kibirt 4000 km-et. Szerintem csak az a szivas vele, hogy nagy a gyartasi szorasa es ha nagyobb hezagut fogsz ki, akkor elobb elojon a hiba.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #11452 üzenetére
Ez egy típushiba ezeknél az első felfüggesztéseknél, és sajnos teljesen
igaz, hogy a csere darab sem örök élet, sőt... Lehet kapni AliExpress-en
ilyen műanyag szart, ha nincs 3D nyomtatód (nekem sincs), de annak a
tartóssága sem valami nagy, sőt... A gyári valami teflon szerűség, tehát
nem túl rideg anyag, jellemzően nem is törik, csak lassan kopik, viszont
lehetséges, hogy az olcsó megoldás jegyében lecserélték törékenyre.
(Úgy hihető a 1.5 hét alatti elhasználódás, mégpedig törés formájában.)Azért az a gyári fehér gallér is szét tud szakadni, de kell hozzá nyektetni.
A fém megoldás nem rossz ötlet, én alulemezből hajtogattam le, de már
nem volt érkezésem kipróbálni, milyen jó (vagy sem), mivel kitört az első
kerék kompletten, így - fájdalmasan - elbúcsúztam a Kugoo váztól...Szerk@Reggie0: hát igen, nagyon nagy a szórás, abszolút AS szabványú
az összes nyak. Van amibe úgy beleszorul, hogy egyáltalán nem rugózik.
(Arra tanácsolják, hogy fújjon bele az ember WD40-et, ami lehet, hogy az
adott pillanatban jó ötletnek tűnik, de hosszú távon nem igazi megoldás:
igazából a csapágycsésze meghúzása is befolyásolja a dolgot, úgy meg
lehet szorítani, ha az ember nem figyel, hogy teljesen beáll. Ha viszont jó
a beállítás, semmi se garantálja, hogy aztán nem rázódik szét az egész.)Szerk 2: azért az a 4400 km tulajdonképpen végig lötyögő első kerékkel
ment bele, ha jól értem (az első 100 km volt "okés"), tehát úgy nem igaz,
hogy kibírta azt a sok km-t, csak téged nem zavart, hogy lötyög.[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #11455 üzenetére
Akkor lehetséges, hogy kapott egy úthibánál egy akkora ütést, hogy elpattant? Igazából örülnék, ha ez lenne, mert akkor ez lehet egy relatíve speciális eset, és a kopás azért mégsem 1,5 hét alatt megy majd végbe az új alkatrésszel... És majd jobban vigyázok. Nem volt még tapasztalatom rollerrel, eddig bringázgattam, és fel se tűnt, hogy milyen szar a járda, vagy hogy térköves a bringaút egy része a városban
-
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11454 üzenetére
"Kemenyebb lett, viszont igy nagyobb hasznalhato rugout van es sokkal kevesbe utnek fel a tereptargyak."
Ezt nem nagyon értem, különösen annak a fényében, hogy előtte meg azt írod, hogy a gyári a keményebb rugó, és amit beletettél, az a lágyabb. Vagy én értem félre? Most feszesebbre, vagy kevésbé feszesre cserélted?
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11455 üzenetére
Az anyag amugy nem teflon, hanem valami mas(a teflon draga is lenne).
Sajnos hiaba huzom meg, mar a csapagypersely kikopott/deformalodott annyira, hogy elobb szorul meg, minthogy ne lotyogjon. Szerintem valamilyen betetet kene beleraknom, hogy ek alakban szoritsa ossze es ne csak fuggoleges iranyban.
#11458 Logapeti: A 20 N/m rugonal kemenyebb a gyari, de en vegul 32N/m-et raktam bele. Feszesebb lett. Kevesbe feszesre nem erdemes cserelni, mert nagyon hamar eleri a vegallast es felut.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11461 üzenetére
Igaz, neked Plus van, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, mi kéne bele.
A sima S1 ill. Pro viszont még szabvány 1-1/8"-os csapágyat használ.
Mégiscsak korrektebb kompletten cserélni, mint egyengetni a csészét... -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #11463 üzenetére
Ha esetleg egyik szerelés közben fogóval megfogtad a csészét, az is okozhatta a deformációt, miközben a fejcsőnek semmi baja: ne kérdezd, honnan tudok ilyen lehetőségről... A linkelt kép nálam csak egy hiányzó kép ikon, de el tudom képzelni, mivel erősítenéd meg, csak az okát nem értem, ha 4400 km kellett, hogy elfáradjon, nem egyszerűbb csak 1K-t rakölteni, és mehet az újabb 4400 km?
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz DigitXT #11464 üzenetére
Nem fogtam meg semmivel, a cseszehez meg nem nyultam egyszer sem.
Ez volt a kep, erdekes nalam meg mindig jol megjelenik az eredeti:
Egyszerubbnek egyszerubb lenne, de mivel szerintem a vaz is eldeformalodott mar ott, ahol a cseszet fogja, igy a kovetkezo ennyi ideig sem fog tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Gigi01
őstag
Szemüveget használ valaki a hidegben?Snowboard-osat nézegettem.
[ Szerkesztve ]
-
Gigi01
őstag
válasz Reggie0 #11467 üzenetére
Én pont reggel megyek,késő este,van hogy éjfél megyek haza melóból.
Nem tudom amit néztem,narancsban milyen lehet este?Igaz városban.Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok?[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
Múltkor a G2pro-t elvetettem.Alacsony lett volna a kormány.
X Pro2,mire érdemes váltani?Kaboo Mantis 10 plust néztem,na az megint bejön nagyon.
Van róla infótok?Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller, amire én nemrég bukkantam, és nekem külsőre nagyon szimpatikus (minusz szék! ):
A geekbuying.com-on még olcsó is, 200k körül van. Nem tudom, az Europe-4 raktár mit takar pontosan, gondolom, hasonlóan Lengyelországot, mint amikor az ember Kugoot rendel. Viszont ha valaki nem ért a szereléséhez, barkácsolásához, akkor azért kicsit kockázatos innen rendelni, nem? Egy garanciális javítást érvényesíteni nem lehet egyszerű...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logapeti #11470 üzenetére
Hasonló felépítésű, de olcsóbb eroller
Őszintén megmondva ennek a rollernek a felépítése számomra semmihez* nem hasonlít. Nem azt mondom, hogy rossz, sőt, ránézésre egész masszívnak tűnik (bár a csukó mechanikát ennyiből nem lehet megítélni), de ilyen rugózást még nem láttam (már ami az első kereket illeti). Előnynek mondanám, hogy dupla fék van rajta, sőt, jó esetben tripla, mert motorféke is kellene legyen, tetszik, hogy hátul hajt (bár magamat ismerve megcsinálnám összkerekesre), ülés persze kuka, 45 km/h fenntartásokkal, az 500W névleges közlekedni pont elég, viszont... Ha és amennyiben bejön a törvénymódosítás, hogy 350W fölött SMKP, akkor ez egy öntökönbökés, hiszen ahhoz azért még nem elég, hogy közúton lehessen vele kényelmesen menni, bicikliúton meg már nem szabályos. Összességében erősen meggondolnám, és nem is feltétlen a garancia miatt (a magam részéről bármi van, meg tudom csinálni, legalábbis remélem, ha mást nem, kicserélem a beszart alkatrészt magamnak: egyetlen feltétele van, hogy legyen beszerezhető). Ha nagyon kínai a cucc, akkor a garin kívül az alkatrész ellátottság is kérdéses lehet. Ha kis hazánkban sehol semmi nincs hozzá, simán lehet, hogy hónapokra kiesik a vas, amíg megjön hozzá a cucc... Ezeket is érdemes mérlegelni. Szerintem...*: Mantisra engem végképp nem emlékeztet.
Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval...
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz Logapeti #11470 üzenetére
Ezt ugyanúgy nem lehet normálisan használni, mint a másikat.
Kerékpárútra, gyerekek, nyugdíjasok, átlagos felnőttek közé nem való. (Hála égnek törvény is tiltani fogja.)
Autók közé szintén nem való.
Nincs nekik megfelelő infrastruktúra és nem is várható változás ezen a területen.
Gyakorlatilag egy értelmetlen közlekedési eszköz.
Zárt pályák meg nem nagyon léteznek, ahol bohóckodni vagy vagánykodni lehetne velük. -
DigitXT
félisten
válasz Gigi01 #11475 üzenetére
Ha padkázni akarsz, mindenképp jó rugózás kell (nem csak vmi tessék-lássék).
2 ember írt ide, hogy Mantis 10 Plus-t használ elégedetten, esetleg őket kellene
megpróbálni direktben megkérdezni: lehet, hogy télen nem nagyon használják...Ui: nekem a Mantis Dual jobban tetszene. Viszont padkázni nem jobb, mivel az
első kerék minél könnyebb, annál könnyebb felugratni a padkára. Főleg, ha már
úgyis hátul hajt, akkor hajlamos elemelni is: oké 800W mondjuk nem hűde sok,
viszont a leírások alapján közlekedni kiváló. Tuti nem útakadály vele az ember...Szerk: viszont azt nem tudom, miért van arrafelé annyi padka pl. a bicikliúton...
Ugye nem járda?! Azért a Pro 2 és a Mantis 10 nagyon nem egy liga...Megjegyzem, a bicikliúton nem az dönt, hogy 350W, vagy 500. Hanem, hogy a
kedves pilóta figyel-e, betartja-e a sebességhatárokat? Nem teljesítmény függő.
Tapasztalat alapján alulmotorizált szarral az ember hajlamos lendületből menni,
hiszen nehezen éri el az utazót, inkább tartaná. Ez sok bringásra is igaz sajna:
és ezek azok, akik inkább csengetnek, de nem fékeznek (aztán jön a gázolás).
Ugyanezek, akik azt is mondják, hogy a piros lámpa az inkább csak ajánlás.Nyilván kisebb rombolóereje van annak, aki csak 25-tel megy, de ott is, ahol pl.
10 km/h lenne az ideális: szlalomozik a gyalogosok közt, majd egyszer puff...
Csak egyes elmerozzantak szerint egy 500W-os gép vezetője szükségképpen
ugyanezt tenné (mindenki magából indul ki!), ám már 25 helyett 32 km/h-val.[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz DigitXT #11471 üzenetére
Ilyen szinten nem értek hozzá, az ígért menettulajdonságok miatt jutott eszembe. Súlyra, teljesítményre is a Xiaomi Pro2 fölött van.
"Ui: ha nem értesz a szereléshez, barkácsoláshoz, sose se kezdj Kugooval..."
Ezt mondjuk nagyjából bármelyik 100e körüli rollerről el lehet mondani, nem? Vagy a Kugoo ennyivel rosszabb, mint a többiek?
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #11483 üzenetére
Eeegen a Yamaha Cygnus 125 elborult első felfüggesztésére hajaz,
az MZ-t mondjuk nehezen látom bele, de olyannal nem volt dolgom.Reggie0: attól függ, ha tényleg szar az út, és még gyalogosokat kell
kerülgetni, cserébe nem megy hegyre, elég lehet az a teljesítmény...
(Persze tudjuk, hogy csúcsban köze nincs a névlegeshez gyárilag, s
ha még tuningol is rajta az ember, pláne, de a papír mindent elbír.) -
Logapeti
tag
válasz Reggie0 #11479 üzenetére
Sose szereltem a bringámat. A rolleremet se áll szándékomban, csak a különbség az, legalábbis 2 hét használat után így tűnik, hogy a bringa sokkal több kilométert elmegy gondozásmentesen, meg anélkül, hogy lógjon belőle minden - a magyar járdákat, bringautakat alapul véve.
Cserélni alkatrészt a 12 éves Kellys Coach bringámon még nem kellett. Kb 2 évente beviszem egy szervizbe, ahol alap gondozást kap, és ennyi. -
DigitXT
félisten
válasz jagertibi #11485 üzenetére
De azt tudod, hogy az is 700W csúcsban, ugye? (Nagyon keverik itt az
emberek a névleges teljesítményt azzal, amit a roller valójában beránt
alattuk, feltételezem, hogy erre célzott Reggie0: ha valóban meg lenne
fogva 300-350W-nál egy vezérlő, sokkal rosszabb lenne a dinamikája.) -
Logapeti
tag
válasz jagertibi #11485 üzenetére
Ez a szükség dolog relatív. Én a kb 80kg-ommal elvagyok a 250W-os Kugoommal, és közlekedni ez még a dombos zalai vidéken is elég - nekem. Azt persze elhiszem, hogy az erősebb rollereken nagyobb a fun faktor. Nekem a súly is szempont volt, nem szívesen hurcolnék 20 kiló környéki rollereket naponta a harmadikra.
Viszont ami nekem is hiányzik, az egy sokkal jobb felfüggesztés, olyasmi, ami a gyors rollereken van. Szóval Számomra az optimális roller egy 250-350W-os, 12kg körüli járgány lenne nagyon jó felfüggesztéssel. -
PociAti
senior tag
válasz DigitXT #11494 üzenetére
"Van aki a Xiaomi 1S-re is azt hazudja, hogy 250W, és az elég mindenre, közben
meg egyedi firmware-t használ rajta: App szerint Nominal: 420W, Peak 840W."- Én vagyok, aki Xiaomi 1S-t használ,
- egyedi fw van rajta,
ez idáig stimmel.
Viszont az egyedi FW-vel nem extra teljesítményt facsarok ki belőle, gyakorlatilag inkább ellentétes hatása miatt szabtam igényeimre a rollert. A Sport módot túl dinamikusnak találtam, ezért a Drive mód sebességét toltam ki kb. 26-27 km/h-ra és ezt a kevésbé dinamikus módot használom esetek 99%-ában. (Azt se tudom hány hónapja nem használtam a sport módot, nem volt rá szükség.)A tempomat bekapcsolási idejét levettem 3 másodpercre, így könnyen felveszem a kívánt tempót, ami általában 18 km/h környéke, vagy 22-23 ha hosszú egyenes szakasztól van szó.
Ez alapján a fél év városi használat után mondom, hogy 200 W normál teljesítmény is elegendő lenne. -
sandró60
addikt
Ma hosszas "hezitálás"után vettem a bátorságot és mentem pár kört a lakótelepi ház körül Mi Scooter Pro2-vel amit az unokám karácsonykor kap meg.
Rövid tapasztalat-nagyon érzékeny-a sebesség szabályzója.A megállást az első kerék fékezésével próbáltam elég jól "befogott".Van a hátsó kerékhez is fékkar ami egy tárcsaféket használ.Remélem a 14-éves "gyereknek" jobban áll rá a keze.Elvileg a szervizben új firmware-t kapott amivel a tempomat-ot is lehet használni.
Olyan sebességet nem próbáltam -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #11499 üzenetére
Keletre, 130 km távolságban van tőlem a Margit híd.
Nem tudok nyilatkozni róla.
Nem esik útba, de Győrszabadhegyen a TV-toronyhoz gond nélkül felvisz a 250 W.Kerékpárral szinte száguldozni szoktam, nyílt vízszintes terepen és hídnak fel 30 km/h, mert sportolásnak fogtam fel a városi közlekedést. Rollernél viszont nincs meg a sportolás élménye, csak A-ból akarok eljutni B-be. A kisebb kerékátmérő miatt a lassabb tempó illik hozzá.
Napokban ezzel kapcsolatban már benyögtél ide egy sületlenséget.
(#11473) Reggie0 válasza PociAti (#11472) üzenetére
"[Elektromos roller] Autok koze annyira valo, mint egy kerekparos."Láttam már rollert fejre állni olyan úthibán, amin a kerékpáros átmegy.
A rolleren 8-10 hüvelykes kerekek vannak, nagyobb kátyú is könnyebben keresztbe fordítja az első kereket, de konkrétan egy rövid murvás szakasznál láttam fejre állni a rollerest. Az úthibákra való érzékenysége miatt rohadtul nem való "autók közé" az e-roller. Ezért mondom azt, hogy sületlenséget írtál.Visszatérve a rolleres fejreállására, a vízművek másfél méter szélességben keresztbe felbontotta úttestet, majd a munkák befejeztével vastag murvaréteggel az úttest magasságáig vízszintbe hozta azt. Az újraaszfaltozásig eltelt pár hét, így volt "szerencsém" nekem is kipróbálni. Roller gyakorlatilag azonnal blokkol mikor tengely feléig süllyed a kerék a murvában. Lehet ott bármilyen teleszkóp, ha nem tud előre haladni a roller. A kerékpáros 27"-os kerékére más szögben hat az erő. Egyszerű fizika.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...