- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
Nem lesz olcsóbb a Razr 50 Ultra
ma A minap az első fotók érkeztek meg, most az első tippek az árakra.
-
Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
ph Az Arrow Lake-S generációt amolyan mindenes platformként kezeli az Intel.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz parandroid #253298 üzenetére
Sajnos úgy fest nem lehet MO átvételel megvenni az egyedi összeállítást. Pedig azt a 300k elgondolkodnék mint felár. Ez az orca szinte endu geós ami tök jó.
[kép][ Szerkesztve ]
-
Joke21
aktív tag
válasz ZolkoW #253289 üzenetére
Kicsit drága
Milyen kompatibilis problémák lehetnek egy fékkarral? Úgy gondolnám, hogy max a csatlakozó lehet más, az olaj az ugyan úgy folyik benne, nem? Még csak most ismerkedek ezekkel, nem vagyok képben.
Sajnos nem csak egy nagyobb tárcsa kell, legalábbis amennyire én látom. Szerelőnél is volt. Vagy bele ér a tárcsába a betét, vagy semmi fékerő nincs, nem tudták beállítani rendesen. (Én is próbálkoztam vele, eddig én állítottam be, valamelyest jó volt, de most már nem boldogultam vele, ezért is vittem szakihoz.) Városban szoktam menni vele, jó lenne, ha minél rövidebb úton megállna.
velizare: köszi, annyi mindent olvasni, mindenkinek más a véleménye, nehéz kigondolni, mi legyen a megoldás.
Maximum1: köszi, utána nézek
-
rétisün
veterán
válasz RAiN91 #253299 üzenetére
a 'legismertebb' futárcégeknek az a doboz, amiben gyárilag is küldik a bringát, túl nagy (max 300 cm körméret), legfeljebb túlméretes csomagként viszik el, ha van ilyen opció, sok cégnél az online futárrendelésnél már itt elakad a dolog.....vagy marad a két csomagban küldés, bringa akkor adobozban, ami belefér a méretbe, és a kerekek külön.
(#253301) fulton: egy kép alapján meg nem mondod, mennyie endurance egy bringa geoja. geo táblázatot nézz.....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #253289 üzenetére
Igaz BB7-et még nem próbáltam csak TRP-t, de ha az a féloldalas, tárcsahajlító, bowdenes többet tud mint a TRP HY/RD akkor én lecserélem XT fékemet olyanra.
Joke21...ha a hibrid TRP nem állít meg akkor semmi. ...vakteszten meg nem mondod, hogy nem tiszta hidrós fék, adott esetben gondolkodás nélkül venném, tényleg az a mindjárt leszakad a tárcsa érzés.
fulton...olyan a fórum már mint egy matchmaker, lassan mindenki férjhez akar adni téged egy új bringához. ...a topik nyugalmáért is muszáj lesz beadnod a derekad.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz parandroid #253298 üzenetére
Kérdés, Te milyen áttéten tolod leginkább mikor "kint" haladsz országúton? Sima sík terep és mész. Nincs lejtőről lejövet meg f*m...csak haladáshoz. Mi az a 2 áttét ami nálad kényelmes. 50/ ?, 50/?
(én most a csepelen a 36/12 és 36/11) pont. Minden más akkor jön be, ha mondjuk domról lejövet bele akarok tekerni...stb. De alapjaiban ez a két áttét amit használok "kint".
Rétisün: Ne viccelj képről persze hogy nem lehet megmondani, geót néztem...képről mégis honnan tudnám a stack értéket ...
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
Szerintem új név kellene a topiknak.
Mit szóltok a "Tanítsuk meg fultont kerékpározni" névhez?
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Friczy
senior tag
válasz itouchfan #253257 üzenetére
Hasonló Tektro fékem volt (kinézetre, kialakításra), azzal elégedtt voltam. Sokáig keresetem korábban megfelelő féket országúti fékkarhoz (orszgúti fék nem lett volna jó), végül az ehhez nagyon hasonló Tektronál maradtam. Shimano országúti fékhez kompatibilis pofa van benne, tehát nincs gond, ha cserélni kell. A beállítása hasonló egy V-fékhez, bár a kép alapján elég érdekes helyen van az állítócsavar.
Nekem volt mini-V fékem (még a Tektro előtt), az sokkal nagyobb szívás (canti vagy országúti fékkarral), mert több bowdnhúzást vár, mint a cantifék, emiatt nyugalmi állapotban a fékpofa nagyon közel van a felnihez, a legkisebb kosz, vagy ütés a kerékben már okozhat problémát, és sokkal gyakrabban kell utánaállítani. Szóval szerintem a mini-V rosszabb. -
válasz fulton #253306 üzenetére
Pff, passz, lassan egy éve nem ültem országútin. Kb pont elkezdődött volna a szezon, amikor baleseteztem. De amúgy a hátsó sor közepe-alja felé szoktam lenni vele, elvileg ez a 11-30-as sor van rajta, szóval olyan 14-15 fog kb. Elöl meg ugye az 50-es, a kistányér az mászáshoz való, meg sütizéshez.
Amúgy van még raktáron ugyanolyan is, mint az enyém, ráadásul ugyanannyiba is kerül: [link]. Mondjuk ez nem konfigurált, az tény. Meg ugye nem ártana hozzá egy jobb kerékszett, egy di2, egy karbon ülésrúd, meg egy aero karboon cockpit, de akkor már dupláztuk az árát (sőt!), meg azt a modellt már M20-nak hívják.
Amúgy a beépített power meter is megfontolandó, ha már konfigurál az ember... Hozzám rendelheted, aztán elugrasz érte, addig kipróbálom (ha addig bringára bírok ülni).
Egyébként ahogy nézem, nem is otthonra rendelheted, hanem egy kiválasztott kereskedőhöz, csak ugye Mo-n nincs hivatalos viszonteladó. Bécset esetleg érdemes megnézni. Ebben mondjuk az a jó, hogy nyilván nem lesz szállítási díj, + nem kell várni, hogy mikor jöna futár, bármikor el tudsz ugrani érte. Sőt, a bolttal le lehet dumálni egyéb kusztomizálási opciókat is. A Vittoria gumik nekem rögtön lejöttek, ment a helyére a GP5000, meg ha mást nem, pedálból is sajátot vesz az ember, illetve a nyereggel is lehet variálni, bár nem rossz a gyári Orbea sem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #253310 üzenetére
itt azért vannak jó árak, pl [link]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #253308 üzenetére
"Vegyük rá fultont cserélje le Csepeljét" témakör.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Ringman #253312 üzenetére
Elég jó üzlet(lánc), én is náluk vettem az Orbeát. Ráadásul iszonyatosan nagy készletük van, minden kipróbálható, és rendszeresen akcióznak. Kicsit legörgetve a videót érdemes megnézni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #253310 üzenetére
Nem jottem ra, hogyan lehet Orbea -t venni. Kikonfigolod a bringat, es hogyan tovabb? Szolsz a boltnak, hogy ezt szeretned, es ok megrendelik?
Don't Tread On Me
-
Joke21
aktív tag
válasz Hasaggymeg #253304 üzenetére
Na erről a két fajta véleményről beszélek TRP hátsó fék nincs most a decathlonban, úgyhogy valahonnan máshonnan kell beszereznem.
-
Friczy
senior tag
válasz flash- #253293 üzenetére
Nagyon sok mindentől függ a lánckopás. Pl. attól, hogy mennyire tiszta, van-e bármi idegen anyag a csapoknál. Talán ez a legfontosabb. Az meg természetes, hogy minél nagyobb erővel hajtják a láncot, annál jobban fognak a csapok kopni, azaz a lánc nyúlni. Tehát a hajtás erőssége természetesen hat rá, ezen kívül pedig az is, hogy az első váltó milyen állásban van, ugyanazzal a pedálerővel hajtva kistányéron több erő megy át a láncra, tehát ebből a szempontból az a jó, ha nagytányéron hajtasz (persze akkor, ha nem kell keresztbeváltani).
-
válasz MPowerPH #253315 üzenetére
A megrendelés után a gyár legyártja neked, és leszállítja az általad megjelölt boltnak, ahol te átveheted. Személyes tapasztalatom nincs, én készletről vettem az enyémet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #253314 üzenetére
fulton helyében nem is néznék tovább, ha ez a stack elviselhető lenne neki az L-es méretben, best buy
-
fulton
addikt
válasz parandroid #253310 üzenetére
uh.,..ha nem az van hogy sokkalta jobb kondiban vagy mint én, akkor ezzel tényleg lehet haladni még felső fogásban is (feltételezem azért javarészt úgy mész, vagy lemész drop ra "kint"?)
Csapásszám gondolom nálad is ilyen 80-90 körül van ami jóleső.
Ez elég komoly így, azt jelenti alsó hangon utazód olyan 35-37 es tempó sac. (nem átlag, csak ilyen utazó tartható seb)
Így tényleg felesleges lenne a 16 os hiánya ha oda kerül a kényelmes áttét nálam is. -
ZolkoW
őstag
válasz Joke21 #253302 üzenetére
elsősorban a kapcsoló részre értettem, de tényleg nem értek hozzá. azt sem tudom, zár, vagy bont húzásra, vagy esetleg mindkettő létezik-e, és igen, a csatlakozó is kérdés, bár az lehet hogy (tuti) hekkelhető.
hidrós esetében is van ásványi folyadék, meg DOT-os, utóbbi tönkreteszi az ásványihoz való tömítéseket, szóval legalább ebben egyezzen a két rendszer, ha vegyíted, de a fékcsövek tudtommal kompatibilisek.
én jópár tárcsa/betét kombót próbálgattam vele, pihen is egy pár BB7 a szekrényben, most HY/RD van elöl, és nem állítom, hogy ennél nem lehet jobb (más tárcsával vagy betéttel, de ez nem régóta van meg, szóval még nem játszogattam vele), de egyelőre a BB7 legjobb formáját alulról súrolja. Ami amúgy nem rossz, de erre a gravelre nem fogok 160-asnál nagyobb tárcsát tenni, az tuti, és ha lejtőn le, mondjuk irányjelzés közben akarok fékezni, akkor azért bele kell rendesen kapaszkodni, hogy lassuljak.
Igaz, én vagyok a fórumon, aki mindig el tudna képzelni nagyobb fékerőt (és nyilván a kar is sokat számít, ez egy Rival FVK, és a BB7-et a saját állítható húzású karjával használtam, természetesen a legkisebb húzásra állítva)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz fulton #253320 üzenetére
Nem véletlenül mondom, hogy 4-5%-os emelkedőig a kistányérnak kb semmi szerepe nincs ezeken a gépeken.
Szélcsendben, egyenesben a 35 reális amúgy, ja. Persze azért van veszteség útburkolattól, egyebektől függően, meg biztosan lehetne még gyorsulni súlycsökkentéssel (mind a biciklin, mind rajtam).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #253321 üzenetére
Itt Shimi 105 5800-as fékváltókarral műxik, saját tárcsa és betét, illetve Shimi G03S gyantással, de nagyon ott van a szeren.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #253318 üzenetére
Nagyon nezem az Oizt, mert igaz meg az is egy kicsit overkill erre a terepre, de azzal mar elmegyek akarhol. Bar maga a vaz tomege furan magas a maga 1740g -javal, pedig OMX.
A masik opcio egy ujabb Supercaliber, hasznaltan, de az mar nem annyira multifunkcios.
Scalpel -en vacillaltam, de nem tudom, ra tudok e ulni HT -ra.Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #253324 üzenetére
de nem tudom, ra tudok e ulni HT-ra...nem tudsz, az a keményfar(k)úaknak való.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #253322 üzenetére
-
fulton
addikt
válasz parandroid #253314 üzenetére
Ennek a színével meg lehet barátkozni. Ára is nagyon jó, már amiket látok ahhoz képest.
A gari, q messze van ha gebasz lenne vele. (most nézem ez nem is Ausztira hanem németország)....#253319Ringman: a geója nekem nagyon szimpi. Pont a TCR és Defy közt van.
Lényegében felső fogásban picit még magasabban is van a kormány mint nálam most a csepelen. A reach -ot ha nézem is kb egyformára adja ki.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #253298 üzenetére
Ez az Orbea b*szott jól néz ki. 👍 Színe is dob rá egyet.
Carbon cockpitot te is tudsz rá venni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz balintbaba #253326 üzenetére
Szebb napokon 230-240-es FTP-m volt, szóval ja, reális. Most, így nulla kardióval, lecsoffadt combbal, meg alig hajló térddel ettől nyilván kb 1 évnyi edzésre vagyok. Amúgy meg ez max görgőn menne, kint soha nincs ideális körülmény. Illetve, de hátszélben, de úgy meg easy-peasy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
fulton
addikt
válasz parandroid #253330 üzenetére
Most leköveztek, de a Defy nél az szúrja a szemem hogy hátra R810 váltót raktak Ultegra szett mellé., illetve hogy elől csak 140mm a fék... olvastam olyat hogy hajlamos nyikorogni.
Vagy lenne a Di2 105 szettel , 250k val többért, de ott a szín hátt... nem épp ilyenre gondoltam...
Viszont ott kapnék talán kedvezményt, és közel van ha garis probléma lenne, a srácok segítenének.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #253311 üzenetére
Nem engem érint, a kérdezőnnek írtam. Viszont jó, hogy leírod, mert outi téren kevesebbet tudok ezekről. Általában mini V-féket ajánlanak canti helyett, ezért kezdtem úgy, hogy fékkar csere, biztos ami biztos. Csak outinál a fvk miatt nem olyan egyszerű, mint montin.
Én a magam részéről mindenhová tárcsafék elve mellett vagyok.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #253321 üzenetére
Nekem a Shimano BR-375 mechanikus bevált. Ha jól be van állítva (ami nem annyira nehéz), akkor szépen ezzel is fejre lehet állni. Igaz én egyből 180-as tárcsával kezdtem elsőre. Persze beállítás során kompenzálni kell, hogy csak a külső fele mozog a belső oldali fix. De nem vészes a dolog, nem csinált a tárcsába 8-ast.
Létezik olyan mechanikus fék is, amelyik mindkét oldalon mozog, valamelyik Tektro is ilyen. De semmilyen hátrányt nem tapasztaltam, hogy ez nem ilyen. BB7 is jó legendásan, pedig annak is csak az egyik fekpofája mozog. Ne ameg persze a legfontosabb, hogy a bowdenezés minőségi legyen és a legrövidebb szakaszon fusson, mert a surlódással csökken a fékerő. Ezért csak teflonos bowdenház és bowden jöhetnek szóba.
Azt nem mondom, hogy egyszer nem kap el a gépszíj és nem cserélem le valami hidraulikus fajtára. Bár egyelőre nem tervezem, mert sokkal kényelmesebb karbantartani.
-
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #253326 üzenetére
már úgy kíváncsiságból hogy felvetetted ezt.
31-32 km/h tudom hozni 140-150 zónámban tartósan, ez milyen FTP kb? van erre valami kalkulátor -
fulton
addikt
válasz Fall-N #253335 üzenetére
De az nem kezeli a 11-25 (sajnos) amiben van 16 os fog ha mégse lennék olyan szuperman hogy feljöjjön az utazó tartható tempóm a 35 re neadjajóisten
#253334chubby2o6: őszintén?: nem akarok én már rá költeni ! Legyen patent, jó szett és kész. Kerék nekem jó az alu. Gumi úgyis pirelli megy rá. És a hátsó agy csere, és ennyi. Ha elől ipari csapágyas az agy, akkor maradhat. Gondolom az is forog úgy mint a dt350
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz fulton #253331 üzenetére
"hátra R810 váltót raktak Ultegra szett mellé"
na akkor ehhez mit szólsz: nálam a 105-ös szetthez (de ha Ultegra lenne/lesz, ahhoz is) egyből ment/megy fel a 4700-as Tiagra rövidkanalas hátsó váltó....csak mert az tetszik, és a max. 28-as legnagyobb lánctányérral elvagyok a környék emelkedőin.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
fulton
addikt
válasz Ringman #253339 üzenetére
Jó az, mert nálam a reach 412mm, itt 395mm ír, ugyan akkor a kormányom hátra fele is hajlik szélen, olyan 1.5 cm-t. Fogásponton. Szóval.. ezért mondom hogy kb ott van mint most a csepelem.
Látjátok, a test belőtte magának, azt váz pozit, amit egyébként gyárilag már így hoznak ki ,nem kell mókolni vele. -
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #253333 üzenetére
Azért egy hidrós féket nem olyan bonyolult ám karbantartani. A te felhasználásod mellett 2-3 évente olajat cserélsz, meg néha légteleníted. Az olajcsere sem egy nagy etvasz, a légtelenítés meg 15-20 perc a kettő, és azt se kell azért havonta csinálni. Igazából semmivel sem macerásabb, mint egy elszakadt fékbowdent kicserélni. A tárcsát, féktest belsejét meg hidrós/madzagos féknél egyaránt takarítgatni
kellillik időnként. -
fulton
addikt
válasz fulton #253343 üzenetére
szerk: most nézem lehet a kerékpár súlyát megadni, hát.
na várjunk itt valami nem kerek. Beírtam hogy 6 km/h szél, súlyom 83kg (beöltözve cuccal) és 15 kg a bringa. Azt írja 32 km/h sebességnél h 280watt az hogy...Azért kíváncsiságból beírtam az adatokat az egyik teszt pályámra, ez alapján 260watt al mentem végig 6km/h széllel kalkulálva. hm..
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #253337 üzenetére
Ez nem akarás kérdése, és nem is racionális döntés eredménye, de hát szerintem pont neked nem kell ezt magyarázni .
Egész egyszerűen MUSZÁJ néha kicserélni valamit a bringán, akkor is, ha a meglévő xyz is tökéletesen működik, akkor is, ha nincs is igazán szükséged rá, akkor is, ha overkill a felhasználásodhoz.
Ha esetleg mégsem így történne, szólj nyugodtan, majd mi eldöntjük, hogy mi mindent kell azonnal kicserélned, és mi az, amit csak 1-2 hónap múlva -
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #253313 üzenetére
Van behűtve egy üveg pezsgő itthon az alkalomra.
-
mauimagic
aktív tag
válasz MPowerPH #253324 üzenetére
Baromi jó az Oiz, felfelé gyakorlatilag HT feeling, lefelé mondjuk nem trail szint, de az emberek 99%-anak elég itthonra szvsz.
Pedig az enyém még az elavult hulladék 2022-es, nem egy 63 fokos villaszöges, 80 fokos nyeregvázcsöves modern dánkántri geós bringa
Scott spark volt a másik versenyző, de ott is a kifutó szar modell, mert nem haladok a korral. Abban meg van pár bushing csapágy helyett 2 forgáspontnál, ami műszakilag mekkmester kategória, bár gondolom a marketingesek kitaláltak rá egy szép mesét
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #253312 üzenetére
fahrrad-xxl.de
Deliveries are only possible to delivery addresses in GermanyAmelyik német bolt esetleg elküldené magyarba, ott meg sokszor nem érvényes ránk a kiírt ár. Ki kell bővíteniük a magyarra az áfát. Kb +8%
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
rétisün
veterán
válasz chubby2o6 #253345 üzenetére
"Egész egyszerűen MUSZÁJ néha kicserélni valamit a bringán, akkor is, ha a meglévő xyz is tökéletesen működik, akkor is, ha nincs is igazán szükséged rá, akkor is, ha overkill a felhasználásodhoz."
és ez bizony (sajnos?) pontosan így van....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest