Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parkr
őstag
én nem is értem valamelyik kínai mobilgyártó miért nem ment még rá a bringás navi témára. minden hardverük meg van hozzá, kis túlzással csak egy új burkolatot kellene legyártani.
pl. xiaomi is gyárt már minden szart -
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #209747 üzenetére
Xiaomi Mi A3-at, kb 36e lehetett újan
Hát én a legolcsóbban 50-ért láttam
De én is Oneplus 3-at használtan 60-ért vettem. Mondjuk azóta sajnos 30-ért kijelzőt kellett cserélni bele mert nem viselte jól a 2 méter magasról pofával padlóra esést, de hát inkább minthogy új telót vegyek csilliókért.
5-6 éves készülék, nálam 3 éve van, de imádom, és szerintem jó képeket csinál: [kép]
Az előző telómat meg 30-ért vettem.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parkr #209751 üzenetére
Hát, ha lenne egy Hammerhead szerű Xiaomi bringás navi 100 eur körül, én lennék az első, aki megveszi. Tudom, kissé irreálisnak tűnik a 100 eur, de hát egy Redmi Note 10-et 150 eur-ért ki lehet fogni és az egy sokkal összetettebb eszköz nagyobb felbontású kijelzővel és sokkal komolyabb hardverrel, mint amire egy komputernek valaha szüksége lesz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
Jelenleg 3 bringán akadt meg a szemem, de nem tudom melyik lenne a legjobb, mind kompromisszumos megoldás jelenleg (mivel készletekről nemigen lehet beszélni ) viszont későbbi upgrade-l talán az alábbi 3 bringa szóba jöhetne:
- Cube Aim, itt a teló és a hajtás is cserés lenne, mivel tapered a váz ezért itt a teló csere talán egyszerűbb, viszont hajtásra próbáltam keresni, de úgy tűnik ez a 2x9 elég kihalófélben van, mik lennének itt az opcióim, hogy a négyszögtengelyt vmi integráltra cseréljem később?
- Scott Aspect 940 - Itt is van azért Alivio meg Altus amitől egy idő után lehet jó lenne megszabadulni, de talán nagyobb érvágás hogy ez nem tapered váz, nehezebb lesz később telót találni bele ahogy néztem
- Norco Fluid - ez mondjuk geóban is más mint a másik kettő, de itt egy későbbi telócserével le van a gond, erről a Norco-ról még semmit nem hallottam (ami szintén nem jelent semmit)
Külföldi rendelésről letettem, használtat szintén nem erőltetném, Bergusonból és Alpinbikeból csak előrendelést vesznek fel, ki tudja mikori szállítással.
Fenti 3 közül melyiket választanátok?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #209752 üzenetére
Ű, igazad van, rákerestem mennyiért ment akkoriban, meg emailben a számlára, 46k körül volt (125.21 eur), bár az még mindíg 50 alatt van
#209754 Kickass: Ma már majdnem minden integrált asszem Acerától felfelé . Én a Norco-t venném, azon legalább a hajtás jó és a váz modern, boostos, jó tuningalap, szal a másik két bringára sajnálnék nagy összegeket költeni, a Norcora nem. Később legalább egy jobb levegős telót és egy jobb féket megérdemelne. A márkával nincs semmi gond, komoly név.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
A használt petróleumot, amiben a láncot mosom, hol lehet leadni?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #209735 üzenetére
Na végre, megszenvedtél érte rendesen... de legalább megérte várni! Várjuk majd az első tapasztalatokat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz jjeahh #209753 üzenetére
Csak a hozzá való térkép, meg app nemhogy 100 euró, de évente annyi. A Garmin app majdnem mindent tud, amit a strava, cserébe ingyen kapod, nem évente 60 dolcsiért/euróért. Az egyetlen hátránya a közösségi média rész, mert nem multiplatform, így nincsenek “rajta” annyian. Már akit ez zavar. De amúgy az összes edzős, meg útvonaltervezős funkció benne van, ami a straván csak a prémiumban, és a térképe is legalább olyan jó, ha nem jobb.
Frissítésből meg megnézem, milyen frissítések jönnek egy igsportra, vagy akár egy brytonra. Örülsz, ha nem kínaiul beszél a menü. Meg ez legalább nem ázik be…
Amúgy persze, drága, ez ellen annyit tudsz tenni, hogy nem megjelenéskor veszed, hanem amikor már egy ideje piacon van, és kap valami akciót. Az Edge Explore-t valami 160 euróért vettem (ugye navi + kesztyűben is működő touchscreen), utána a 1030-at 300 euróért, de ez konkrétan mindent tud, amit kell, és a hardverét sem cseszék el, mint utána a 1030 Plusnak, ami azért tényleg gáz. Nejemnek a 130 Plust 108 euróért húztuk be, enniyért gyakorlatilag használható kínai nincs is a piacon. És mindehhez ott az app, a térkép, meg a lifelong support.
Amúgy ezt a térképesdit, meg hekkelést én még mindig nem értem, én a watch face-eken kívül soha semmit nem töltöttem még le garminra, de ez meg a saját alkalmazásboltjukból jön, tök legálisan, ellenőrzött forrásból.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
válasz bringasisti #209761 üzenetére
Köszi!
#209762 ivana: ha szükséged lenne rá, tudok adni vagy 4 befőttesüveggel!Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Scrollpoint #209758 üzenetére
Petit én is ajánlom. Nagyon jó és korrekt srác!
-
addikt
válasz TomMusic #209757 üzenetére
Évente egyszer, a lomtalanítással együtt szokott lenni veszélyes hulladékgyűjtés is. Ha azt nem akarod megvárni, akkor vannak hulladékudvarok, ahol átveszik, elvileg ingyen, lakcímkártya bemutatásával (nyilván nem ipari mennyiségben). Ha budapesti vagy, akkor az FKF honlapján keresgélj.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
TomMusic
őstag
válasz Dark Archon #209766 üzenetére
Ok, köszi!
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #209760 üzenetére
"Csak a hozzá való térkép, meg app nemhogy 100 euró, de évente annyi."
Ezt nem értem, hogy mihez 100 euró az app, meg a térkép"Meg ez legalább nem ázik be…"
A sors fintora, hogy tegnap beázott a Garminom . Nem lett belőle gond egyelőre, de a híg sarat és vizet itthon törölgettem pár percig az usb-ről és a memória kártyáról."Amúgy ezt a térképesdit, meg hekkelést én még mindig nem értem"
Mindegyiknek más a grafikája, a színek és így naprakészebb a térképed gondolom, mert nem kell fél évet a Garmin frissítésre várnod, hogy megjelenítse azt a bizonyos erdei utat a térképen. Gondolom úgy működik a dolog, hogy ha valaki talál egy utat vagy ösvényt, ami nincs rajta, az felrakhatja OSM-re és aztán onnan minden frissül, ami OSM alapú, tehát mindenre felkerül. Felénk 2-3 olyan erdei út van, amit nem mutat az OSM, így a Garmin sem, tervezni sem lehet rá pl. Komoot-on, de eddig lusta voltam felrakni. Majd egyszer nekiállok, anno asszem még raktam fel egy ösvényt, aminek azóta is sokszor hasznát vettem útvonal tervezéskor. Aszfalton persze kb. mindegy, kivéve, ha valahol totál új utat építenek, ami eddig nem volt a térképen.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
válasz parandroid #209768 üzenetére
Tyű már azt se tudom hol vettem, ráadásul különböző helyekről. Meg szerintem nem néznék jó szemmel, hogy az elhasznált, dzsuvás, retkes petrót viszem vissza.
A hulladékudvaros megoldás viszont jó ötlet.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
válasz TomMusic #209770 üzenetére
Semmilyen szemmel nem nézik, vissza kell venniük, és kész. Van egy gyűjtőedényük, ahol ezt gyűjtik, és rendszeresen leadják. Elvileg nyilvántartást is kell vezetniük róla. Hulladékudvarból előbb nézem ki, hogy kiöntik a ‘csába, hogy ne kelljen vele foglalkozni. Legalábbis amilyen körülmények ott vannak, ahol én jártam…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
válasz parandroid #209771 üzenetére
Hát de azt se tudom hol vettem, akkor menjek be egy random boltba?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #209760 üzenetére
Amúgy ezt a térképesdit, meg hekkelést én még mindig nem értem
Noh, utánanéztem, hogy ne lógjon a levegőben a téma, hogy mi a mostani helyzet.
Kezdjük egy kis törpénelmi áttekintéssel.
A Garminnak egy saját zárt térképformátuma van az első pillanattól, amikor térképes GPS-t dobtak piacra. Ezzel csak annyi volt a gond, hogy amíg az észak-amerikai usereket támogatták térképekkel, a világ többi része csak közepesen sz@r alaptérképeket kapott. Amik általános célra ugyan jók, de egy hardcore kesser vagy turista kb. semmire sem megy vele, akik amúgy pont ezeknek az eszközöknek célcsoportjai.
Mivel a Garmin hosszú évekig nem gondolta, hogy ezekkel a felhasználókkal kellene valamit kezdeni, de azt sem lépte meg, hogy a saját térképes formátumát nyílttá tette volna, ezért néhány advancedebb OSM-es arc sok éve
feltörtea reverse engineering módszerét alkalmazva feltárta a háztáji térképgyártás lehetőségét, aminek eredményeképp olyan alkalmazások születtek, mint a cgpsmapper vagy az mkgmap.
Ezekkel már bárki készíthetett Garminra térképet ( én is csináltam ), ugyanakkor - mivel a Garmin térképformátum továbbra is zárt maradt - erősen *khm* szürkezónás volt a térképgyártás. A Garmin pontosan tudta ezt, de úgy tett, mintha nem venné észre. Így nem kellett nagy melóval az egész világ számára térképeket készítenie, és mégis megvették a termékeit azokon a piacokon, amiket nem, vagy nem elég részletesen fedett le saját térképekkel.A jelenlegi helyzet az, hogy a Garmin formátuma továbbra is zárt.
Ugyanakkor a Garmin magyar oldalán szemrebbenés nélkül ajánlják, hogy töltsd le az eszközödre a TuHu vagy az Openmaps térképeit ( utóbbi nemrég megszűnt, de ez részletkérdés ).
Ennek pikantériája, hogy sok évig ezek a tűrt kategóriába tartoztak ( a gyártás mkgmap-pel folyik, ami ugye arra való, hogy egy, a gyártó által továbbra sem publikált formátumot hozzon létre külső adatokból ) , illetve, hogy ezeket a térképeket pont azért kezdték el csinálni a userek nem kevés saját melót és pénzt beléjük ölve, mert a gyártó b@szott rájuk.Illetve, hogy látom, újabban van már a Garminnak is OSM alapú saját kimenete ( ebben tehát el voltam maradva, bocsánat a tárgyi tévedésért ).
Ebben meg az az epic, hogy az OSM ( ezek a srácok fejtették ugye vissza a Garmin formátumot ) adatokból ( ez is közösségi projekt, sok saját munka, 0 ellentételezés ) a Garmin teljesen jogszerűen állít elő saját térképeket ( mivel az adatok szabadon felhasználhatóak ), míg bárki más szürke zónásan.Tehát ha a Garmin OSM alapú térképét használod, az kóser, ha bármi más ingyenest, az szürke zóna, és hackelés, de a Garmin ajánlásával.
Mindezt úgy, hogy a közösségi térképes adatbázisok egyébként pont azért jöttek létre, mert a gyártók nem akarták lefedni az eszközeik felhasználóinak térképes igényeit.
Azért rendes a Garmintól, hogy az OSM gyártásaiért legalább nem kér pénzt.
-
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #209771 üzenetére
Felénk speciel a használt sütőolaj átvételt is felszámolták. Kötelező átvenni, de nem veszik át és kész.
-
woodworm
veterán
válasz parandroid #209771 üzenetére
Egyedül az elektromos háztartási eszközről tudom, hogy vissza kell vennie bármelyik ilyen eszközt árusító boltnak. De szerintem bármelyik háztartási boltban furcsán néznének rám, ha megjelennék a dzsuvás petróleumommal, ha ott vettem, ha nem. A mol kutakon tudom, hogy átveszik és akár tároló eszközt is biztosítanak hozzá.
-
Kickass
őstag
válasz Scrollpoint #209758 üzenetére
& mindenki aki hozzászólt
Köszi!
-
válasz woodworm #209776 üzenetére
Teljes eu-s szabályozás, minden veszélyes hulladékra vonatkozik. Elemek, akkuk, világítóteskek, elektromos berendezések, használt sütőolaj, fáradt olaj, minden… Azt el tudom képzelni, hogy sok helyen szarnak rá magasról.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
Hidraulikus féket szedtetek már szét?
[Ez alapján] nem tűnik vészesnek. Bár nekem Tektro van, de gondolom ugyanaz a lényeg.
Ja, és össze is kéne rakni.
Fékbetétet cserélek, és mivel organikus volt benne, elég durván fékporos lett, illetve már régóta van egy olyan betegsége, hogy az egyik dugattyú jobban mozog, mint a másik. Azt valamennyire sikerült orvosolni, de nem az igazi. Ezért gondoltam arra, hogy szétszedem, jól kimosom (petróval pl.), aztán összerakom és feltöltöm illetve légtelenítem (ez utóbbit már csináltam).Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
válasz Lacerta #209773 üzenetére
Nem tudom, a garmin honnét szerzi a térképlicenszeit, őszintén szólva nagyon nem is érdekel. Én megveszem készen az eszközt, ha szól, hogy van frissítés, azt hagyom lefutni. Ennyi. Ez mind bringás, mind autós navinál így működött (aztán vagy 10 éve gyári navi van az autóimban, na az pl fizetős, ha frissíteném, ráadásul mélyen zsebbenyúlós, de nem is garmin). Emellett használok mindenféle szenzorokat tőlük (speed, cadence, HR), mind tökéletesen működik, sose kellett semmit mókolni, nem is tenném, fene se akar ezzel is szívni.
Hogy geocaching, vagy gyalogtúrázós eszközökkel mi a helyzet, azt nem tudom, de a túrautas, gyalogösvényes térképekkel biztos sokkal nagyobb szopás szórakozni, mint a közúti, és kerékpárút hálózattal, szóval ott lehetnek hiányosságok, illetve kellhet a közösségi szervezkedés a frissen tartáshoz. Ez meg engem abszolút nem érint, nem futok, nem biciklizek terepen. Nyilván más igen, nekik kell(ene) valami alternatíva, amiben a nyitottabb rendszer jobb lehet. Illetve jobb is lehetne, mert ilyen nyitott rendszert én bottal sem piszkálnék. Lásd az első bekezdés végét: nem hekkerkedni akarok, hanem navigálni, ha nincs olyan eszköz, amit készen megveszek, bekapcsolom, működik, akkor nem érdekel a téma. Ja, ennek nyilván van felára…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz TomMusic #209779 üzenetére
Én szedtem szét Shimanot. Semmi extra, viszont összerakás után nagyon kell vigyázni, hogy semmi ne maradjon olajas, főleg a dugattyúk környékén, szal nagyon alaposan zsírtalanítani kell. azért kell egy kis türelem hozzá, én kövi alkalommal csak akkor szedek szét féket, ha valamelyik dugattyú összetörik és cserélni kell, vagy ha a dugattyú mellett a gumigyűrű tönkremegy és miatta levegősödik a rendszer.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
TomMusic
őstag
válasz jjeahh #209783 üzenetére
Te mivel zsírtalanítottad? Hmm most jut eszembe, van [féktisztítóm] is.
Legrosszabb esetben veszek féket is.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
coccolino
aktív tag
Sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni, műhelypumpát keresek jó ár-érték arányban, nem túl drágát (max 10e), de minősége legyen elfogadható, és megbízható
Dechatlonba néztem ezt és ezt
Bármelyik ajánlott?Boltokba is néztem, de elég nagy a készlethiány
''I am the world bigest washed up SUPERSTAR!''
-
gabro0
őstag
válasz andrisbandi #209741 üzenetére
Nem tudom pontosan, mert minden tekerés után töltőre dugom. Egyszer felejtettem el, akkor hűvösebb idő volt (15°C körül), az össz. üzemidő olyan 4 óra körül lehetett amikor kikapcsolt... Mindenféle szenzor és telefonos csatlakozás nélkül, kikapcsolt háttérvilágítással. Ehhez képest ahogy idézed, az ígért üzemidő 15 óra szenzorokkal, tehát az eszközöm kb. a negyedét/ötödét hozza a specifikációnak. Szerencsére a 6030D által említett akksicsere megoldás, de még nem volt kedvem nekiesni. Kompatibilis, de a gyárinál nagyobb akksi pár száz forint +áfa +vám +kutyafüle díjért beszerezhető Kínából.
A kijelzés is teljesen megbízhatatlan, videóm van arról, hogy másodpercek alatt esik a töltöttség, majd visszaugrik. Ez is szoftveres hiba és jeleztem is nekik ugyanabban emailváltásban, de ettől nagyvonalúan eltekintettek és csak a magasságkorrekció érkezéséről szóltak utólag. Ezt Lacertának is írom. Szóval egyrészről valóban kedves gesztus volt, másrészt viszont ott az azóta is használhatatlan akkukijelzés.
Térképezéshez én telefont használok, OsmAnddal. Ha kell, 10 perces felbontásban, átlagosan 1 óra késéssel elérhető a teljes ország térképe offline. Domborzati adatok, turistaréteg stb., komplett OSM adatbázis. Nem a kormányon van, de Garminra rakható ezer forrásból megannyi stílussal ingyenes (OSM) térkép. Az Edge 130-ra sajnos nem lehet, csak GPX nyomvonalat, úgyhogy ez engem nem érint jelenleg.
#209751 parkr: Próbálj meg írni nekik egy emailt, hátha, de komolyan
Sokáig én is azt hittem ők gyártják a termékeiket, de nagy részét csak brandelik kínai startupoktól és árulják saját ökoszisztémával. Ezt találtam a témában, esetleg ez érthetőbben.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #209787 üzenetére
Ha kipróbáltad azt a kék csodát szólj nekem is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz coccolino #209785 üzenetére
Rose-on most féláron van az SKS Germany Airkompressor 12.0 Floor Pump. Ránézésre jobb mint a dekásak bár személyes tapasztalatom nincs vele. Még szállítással is belefér a keretbe.
Jester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #209788 üzenetére
Sőt, ezt is kipróbálom. [link]
-
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #209787 üzenetére
vicces ez a 30$-os ár + 30$-os szállítási költség
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #209790 üzenetére
HeJes!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz Runner_fxr #209787 üzenetére
ilyen drágaságokkal mint karbon én nem játszok
ahhoz hogy én 4-5 évente csináljak egy ilyet jó volt ez negyedáron.
elvileg készen vagyok a nálam lévő gyári kerekekhez igazodtam. megtalálta a laza küllőket ezt használva viszonylag jól haladtam. -
jjeahh
nagyúr
válasz Mezga Aladár #209797 üzenetére
Elméletileg némelyik autós féktisztítóval lesz egy vékony filmszerű réteg a tárcsán, ami az autók tárcsájáról a nagyobb erőhatások miatt első fékezéskor lekopik (leég?), a bringa tárcsájáról nem. Itt olvastam, ne bántsatok! .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest