Hirdetés
-
Nézzük élőben az iD@Xbox Showcase legújabb adását!
gp Akik kedvelik az indie játékokat, azoknak érdeme lesz követniük a bejelentéseket.
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
ph Az eredeti VSA-100 lapkára épülő megoldást két hobbista fejleszti, és úgy fest, hogy hamarosan révbe érnek.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Csokicsibesz #200291 üzenetére
A különbség 'csak' annyi, hogy ez esetben venni kell egy rigid montit és átalakítani (nem kis munkával és költséggel), míg ez esetben a gyártó készíti el. Igény van rá, miért is ne csinálják meg?
-
Alg
veterán
válasz D1Rect #200283 üzenetére
Mivel legalább 90%-ban a távol-keleten bérgyártatnak, szinte mind egyforma. Persze aztán jól megmarketingeli minegyik hogy az övé a legmerevebb legstabilabb és egyben a legkényelmesebb is.
Ha ki akarsz ábrándulni a nagy márkákból, nézd meg Hambini videóit
Azt kell venni aminek tetszik a festése, vagy amelyik olcsóbb, vagy amelyiket éppen lehet kapni a méretedben. Meg amelyiknél a haverod a márkaboltos/márkaszervizes.Gravel: mikor megmondtam már hogy ez lesz a következő "forradalmi újítás"
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
nagyúr
válasz Csokicsibesz #200291 üzenetére
nekem úgy magyarázták, hogy a gravel nem a monti, hanem a cyclocross túrásított és olcsósított változata. nem a montira raktak koskormányt, mert nem montis geója van, hanem szelídebb, nem annyira előredőlős outis. igen, régen a montinak is szinte vízszintes felső csöve volt, de már elmúlt, a mostaniaknak a felsőcsöve egyenesen a hátsó tengelyre mutat.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
nmate91
tag
válasz Csokicsibesz #200291 üzenetére
Annak van értelme, amit a user akar. Te nem látod értelmét, más igen. Innentől kezdve van értelme.
Pont úgy vagy az egésszel, mint ahogy én vélekedek a karbon és Ultegra bringákról a görbe hátú, kormányon támaszkodós réteg esetén
De az egész abból indult, hogy egy jól felszerelt bikepackingre való bicajt linkeltem
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Ringman #200305 üzenetére
ez attól függ, mivel szereled, igen. a cyclo ilyen téli versenypótléknak indult, hogy az versenyzők ki tudjanak menni hóban-latyakban is, és ennek megfelelően szerelték is fel. ehhez képest értsd az olcsót.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zanik
addikt
válasz velizare #200304 üzenetére
Sokan fikázzák a gravel-t, hogy csak marketing, de kétségtelenül betöltött valamiféle piaci rést. Ott voltak az endurance outik, a cx bringák, és a régi touring bike-ok is, meg talán merevvillás montikat is lehetett itt-ott kapni. És mégis úgy tűnik volt/van igény olyan bringára, ami ezeknek valamiféle őrült keveréke, egyfajta 'semmire se igazán jó' öszvér bringa.
Szerintem amúgy nincs vele gond, majd lecseng valamennyire ez is, ahogy annyi más trend. Akinek bejön, vegye, használja, akinek meg nem, az annyi másféle bringából választhat. Szerintem örülni kell ennek a nagy változatosságnak.[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Zanik #200310 üzenetére
Nekem pl. egy nagy méretű gravel lenne a tökéletes városi bringa, hiszen javarészt aszfalton használnám, de tudjuk jól, hogy milyenek az utak, és nem baj, ha egy lejtőn nincs halálfélelme az embernek. És adott esetben, ha Budaörsre akarok átruccanni, egyáltalán nem baj, hogy ha nem törik szét a Kamara-erdőn át a kerekem. Nagyon is élhető kategória. És akár minimális rugózással, meg tárcsafékkel.
Az országúti is egy tök jó típus, de nem Budapesten belül, még csak nem is Magyarországon. Kizárólag az arra kijelölt, felújított szakaszokon...
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zanik #200310 üzenetére
Jó ideje már nem a kereslet generálja a kínálatot hanem a kínálat alakítja reklámokon keresztül dollármilliókból a keresletet.Ahogy lassan pl. minden egyes testrészünkre van külön speciális tisztálkodószer, úgy az életünk minden terén szinte nem is létező piaci résekbe ütnek óriási ékeket helyet teremtve további valós, vagy kreált igénynek, vagyis gyártásnak, fogyasztásnak. Aztán van ami létjogosultságot nyer és megmarad, és van ami a kezdeti fellángolás után lassan eltűnik.
Ma a gravel az új fatbike.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #200312 üzenetére
jó ideje... ez say törvénye egyszerűsített formában. a kínálat megteremti a keresletet. ~200+ éves, többségében (főleg hosszú távon) elfogadott elv.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zanik
addikt
válasz Hasaggymeg #200312 üzenetére
De a gravel-ezés létezett a specifikus gravel bringák előtt is, max nem volt ipari szinten kiszolgálva. Nyilván hogy ekkorát szóljon ahhoz bőven kellett marketing is, a kérdés csak az, hogy megmarad, vagy ugyanúgy perifériára szorul mint a fatbike. Szerintem amúgy megmarad, még ha kevésbé is lesz ennyire előtérben.
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
tisn
addikt
-
bszg@
tag
Jelentem a ROSE-tól 2,5 nap alatt megérkezett a csomagom.
Nekik is jár a piros pont.Nmate91
Aztán mire száműznéd azt a réteget? -
Ringman
nagyúr
-
nagyúr
válasz Ringman #200318 üzenetére
mert ez az utolsó montihoz van a szöveg szerint. a fékkarok és a váltókar is az a stílus, így ha montit alakítasz át nem kell ezekből is venned, vagy még rosszabb esetben kompletten váltót (láncot, hajtást... ) cserélni, mert nem kompatibilis a koskormányra rakható karokkal.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
-
ivana
Ármester
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
+1, ez már múltkor is előkerült, továbbra sem értem miért kényelmesebb ez, mint egy sima kos. Modern outi amúgy is az esetek nagy részében hoodon mész.
-
Ringman
nagyúr
válasz ivana #200322 üzenetére
az enyémen talán 12 fokos a flare, még azt is soknak találom. (meg a 42 cm-es szélességet is, lehet veszek egy 38 v 40 cm-eset flare nélkül)
a magyarázat az szokott lenni, hogy nehéz terepen jobb így kormányozni (ahol mtb-vel mennél amúgy)
itt van egy lista a "különleges" koskormányokról: [link]
-
nmate91
tag
Városba vannak a commuter bikeok
Gravel kormány? Átmenet, jobb irányíthatóság a droppon.
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Mert terepen szélesen kell fognod, hogy magabiztos legyél, de a 44 cm az nem széles, de ha a hood 72 cm széles, akkor meg nem megy fel a 12 cm stucni, ezért kunkorítsuk csak ki az alját.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nagyúr
válasz ivana #200322 üzenetére
gondolom ugyanazért, amiért a monti kormányok is annyira szélesek. nagyobb kontrollt ad, ami traktorcsapás földúton jól jön, és a szélesség miatt nagyobb táska is fér rá. ki kéne próbálni, de most "nincs kedvem" ellocsolni erre egy csomó pénzt.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Zanik
addikt
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Leginkább azért hogy jobban elférjen a kormánytáska:
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
cibus
aktív tag
Többi bicajhoz képest ez még elég jó áron van.
https://www.kerekparguru.hu/kerekpar/cross-kerekpar-396/ferfi-cross-kerekpar-397/alpina-eco-c10-28-ferficross-kerekpar-2020-39478ismeri valaki?
mi ennek a gyengéje, amit esetleg mindenképp cserélni kellene? -
Mezga Aladár
veterán
válasz 6030D #200326 üzenetére
Ez is egy magyarázat.
Ha alul fogod nem éred el a fékkart normálisan, csak ha feljebb fogsz.
Ha fékkaron szeretnél kapaszkodni az szerintem nagyon kényelmetlen.
Nekem úgy tűnik nyersz és vesztesz vele.
A 12 fokos még csak-csak de a 30 fokos az egy borzalom!Inkább egy kisebb táska. Ez nyúl bele igazán a stabil kormányzásba!
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ZolkoW
őstag
válasz Zanik #200329 üzenetére
nekem jó ötletnek tűnt az ilyesmi táska, de rá kellett jöjjek, hogy mindkét biciklimen eléri az első gumit, ha kicsit is megpakolom... külső pántokkal úgy-ahogy orvosolható, az igazi egy tartókeret/első csomitartó/akármi lenne, de eddig lusta voltam ezzel foglalkozni. Magasabb homlokcsőnél működhet.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nmate91
tag
-
Alg
veterán
válasz rétisün #200334 üzenetére
Na ez tipikusan az öncélú "messziről látszódjon rajta hogy milyen márka" megoldás.
Drágább legyártani, rejtett kábelvezetés esélytelen, magasság állítása korlátozott, táskát rakni rá nehezebb, dropon fogva útban lehet, valószínű rémálom kormányszalagozni - de legalább hunyorítva hasonlít egy forma-autó első szárnyára
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
cibus
aktív tag
válasz cibus #200336 üzenetére
+ a riverside később esetleg hogyan tuningolható? ha akarok cserélni bármit...?
nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek nem épp szabvány alkatrészek, pl hogy lehet benne cserélni első villát jobbra? váltót jobb minőségűre?
na meg elöl 1 lánckerék? az nagyon kevésnek tűnik.rosszul gondolom ezeket?
-
ZolkoW
őstag
válasz cibus #200339 üzenetére
ránézésre ezen minden szabvány, trekking villát 60mm úttal valószínűleg úgyis egyenes villanyakkal kapsz, ha kapsz (és rá akarsz költeni egy százast...), mert minden más MTB villa inkább már kúpos nyakkal kapható.
Az acél hajtókar kicsit meredeken hangzik, ha több lánckereket akarsz és első váltót (brrr..) , akkor ezt úgyis cserélned kell, szintén szemmel látható tétel, de nincs baj az egy tányérral, ha jól van megválasztva a mérete. A váltóról nincs tapasztaltom, de Shimano kompatibilisek tudtommal.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
nmate91
tag
válasz cibus #200336 üzenetére
Kapható. Válts színt.
Minden dimenzióban jobb, mint amit linkeltél. Ha nem mész hosszú túrákra nagy hegyen, nem kell több mint az a lánctanyér előre.
Szabvány minden, én láttam sok ilyen bringát. Olyan igenytelenul használják mégis mennek. váltó jobb, mint egy Shimano Acera. De amúgy nem tudom minek aggódsz ilyeneken, ez egy kezdő kerékpár. De ötször inkább ez, mint amit linkeltél. -
Hasaggymeg
Topikgazda
My two pences... ha rosszul támasztod le, vagy eldől nem a fékváltókar sérül.
ZolkoW... ez a szegmenst minősíti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Major Lion
senior tag
válasz Csokicsibesz #200291 üzenetére
öö, és te ezt mind összerakod nekem, vagy én mint vásárló ehhez hogy jutok hozzá? Ja tudom, besétálok egy boltba és kérek egy gravel-t
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #200348 üzenetére
Az lehet, meg a félig kicsúszott kulacs is aeró. Meg a Boci.
De amúgy komolyan nem értem, nem olyan rossz az út, de szokásos erdei dózer, a fa meg eddig nem volt kidőlve, simán végig lehettett menni. 36-os slick gumival kell menni erdőbe, ez lehet a megfejtés..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Major Lion
senior tag
válasz Mezga Aladár #200320 üzenetére
Nagyobb stabilitást add változó terepen, csak úgy mint a montikon a széles kormány, nagyobb kontroll.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero