- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
TayRol
nagyúr
Erre a Decathlonos csomagtartóra milyen hátsó lámpát lehet szerintetek ráapplikálni?
-
-
Teasüti
nagyúr
Telószervízhez megfelel a közönséges szilikonzsír és bármilyen teleszkóphoz való olaj? RS Revelation Race U-turn Air 2010 az áldozat. Pit Stop olajat ír hozzá a kézikönyv és vmi érdekes "wt" mértékegységet és tömegre hivatkozik*. Ez vajon a bevett hideg oldali olajviszkozitással egyenlő? 5 wt = 5W és így tovább?
* ...along with the oil volume and Pit-Stop oil weight required for each upper tube and lower leg.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Teasüti #159306 üzenetére
a szilikon zsír sok villában a szimering halála, vannak ennél speciálisabb zsírok mondjuk a PrepM ami a leghíresebb a témában
az "oil weight" az a wt értékre utal, jellemzően ezekbe a modern villákba 7,5wt olaj kell
motorolajjal nem lehet kiváltani, de szerencsére motorolaj áron vannak teleszkóp olajok is, sőt még nagyobb szerencsére a motorosok is ilyen olajakat használnak, szóval tudsz válogatni [link] [link] a tizes és az ötös 1:1-ben keverve értelem szerűen 7,5-es lesz de ha nem akarod keverni [link] [link] [link]“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tomic
addikt
Tudnátok segíteni abban mi az ideális vázméret egy 183cm magasságú emberkének?
Egy Merida hfs 3000 xt trekking lenne a kiszemelt ami 55cm vázzal van szerelve. Szerintetek ezt érdemes megnézni vagy túl nagy esetleg kicsi? -
xy.zsolt
őstag
Nem akarom elkiabálni, de egy héten belül 2 alis csomagom is megjött...szvsz már lehet bátran rendelni. Egy carbon üléssel szemezgetek aminek van némi puha felülete is....115gr a súlya. Csak még a 10cm ülőcsont távolságom miatt gondolkodom azon, hogy nem széles-e a 130mm-es nyereg.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Teasüti
nagyúr
válasz f4lcon #159308 üzenetére
4000+ pénz egy apró kis tubusért?? Szeretem a bringát, de ennyire azért nem. Ennyiért egy kinyomópisztolyba való nagy tubus járna már.
Milyen gépzsírt lehet belerakni a légkamrákba és szimmeringekre akkor?
A motorokba való teló olajak is W jelöléssel jönnek, szóval úgy sejtem akkor a wt az ugyanaz, mint a W.
Nem néztem most a linkeket, meló közben vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Andris837
senior tag
válasz Hasaggymeg #159317 üzenetére
Á, az annyira nem opció szerintem itt. Főleg aszfalton csapatnám, ritkán nyomnám földúton. Ha már "vaskosabb" kerék, akkor MTB vonal?
Esetleg ez, vagy hasonló?
iPhone SE (2022) | iPad (9. gen) | HWAPO | Ryzen 5 3500X / 16GB 2666MHz / MSI A320M-A PRO / ZOTAC GTX 1660 6GB TWIN FAN
-
CartmanLand0
senior tag
Sziasztok !
Nemrég írtam, hogy vettem olcsón egy bringát városi használatra illetve kisebb turákra. Sok hibája volt, elsö váltó kuka volt, fékek is rosszak voltak, lánc is tropa volt egyszóval volt mit rajta csinálni. Volt szervizben, kapott hátra uj fogaskereket, uj láncot, uj fékeket, bowdeneket is cserélték, illetve az elsö váltókart is cserélni kellett. Viszont lenne még rajta egy két dolog, amit a szerviz csak késöbbre vállalna, így szeretném magam megcsinálni. Először is pedált kellene cserélni ... kotyognak nyikorognak a pedálok rajta, szerelő szerint csereérett. Vettem fém pedálokat, ezeket szeretném feltenni. Illetve vettem egy hátsó váltókart is, ami passzol az elsöhöz, azt is szeretném feltenni. A kérdésem :
1.a régi pedált hogy kell levenni ? Fényképeztem hogy van rögzítve
2. a váltókar felhelyezése mennyire bonyolult művelet ? Van amire különösen kellene figyelni ?
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
pittlaren
csendes tag
Üdv,
Ha Szombathely a bázis, akkor több jó alternatíva is van:
Szombathely --> Gencsapáti --> Gyöngyösfalu --> Lukácsháza (_nem_ a falvakkal párhuzamos főúton, hanem a falvakon keresztül) útvonalon, L.házánál mehettek Velem, vagy Kőszeg felé. Utóbbi esetben L.házánál a víztározó töltésén, vagy azzal párhuzamosan, földúton is. Teherbírástól függően velem felől is megközelíthető Kőszeg, bár kaptató lesz bőven, de ha L.háza után a velemi kurzuson maradva Kőszegszerdahely, Kőszegdoroszló vonalon aszfalton, gyér forgalom mellett elértek Velembe, onnan sok lehetőség nyílik: Szent Vid, Írottkő, Hétforrás és a többi. Rengeteg jól járható erdei ösvény van, az erdészeti feltáró utak sincsenek túlságosan szétdúlva, de jócskán találhattok aszfaltos utakat is arrafelé. Óház kilátó is elérhető pl. aszfalton, de arrafelé elég jól ki is van táblázva minden.
Másik alternatíva a Szombathely --> Nárai --> Pornóapáti (itt könnyűszerrrel átgurulhattok Ausztriába is, közvetlenül az osztrák oldalon megvan a hidegháborús határzár egy része eredeti állapotban, sztem érdekes) vagy maradhattok a magyar oldalon, és aszfalton elgurulhattok Vaskeresztes irányába. Itt a Pinka-völgyet érdemes megnézni, vízesés, hódvár, etc.
Gotthárd-kurzuson Nemesmedves, Körmend, esetleg Szentpéterfa/Ják is elérhető mind aszfalton, mind az úttal párhuzamos erdei úton. Péterfánál szintén átgurulhattok az osztrákokhoz) Szentgotthárd-környékén arra érdemes figyelni, hogy arrafelé a 8-as főúton jórészt tikos az úton bringázni (településeken belül persze oké) a bringaút pedig jó kacskaringós: keresztezi a főutat, bevisz a faluba egyik irányban, majd amikor újra keresztez(néd) átvisz a másik irányban. Viszont a táj szép, ha az idő nem sürget, akkor élvezetes. Nemesmedves-felé az erőd kimondottan gyönyörű, viszont most arrafelé sokhelyütt útépítések zajlanak.
Kis kedvcsináló
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #159319 üzenetére
A motoros múlt sokat nyom itt a latban.Én is ereszkedtem 75 körül de mivel sosem tapasztaltam ilyen menetszelet előtte,az agyam csak egy esetleges esés lehetséges következményein járt,ami általában fékezésre sarkall. Itt persze hosszabb,aszfaltos lejtőzésről beszélünk,mert terepen rövid pillanatokra hamar elérhet az ember ijesztő sebességeket 20+%-os jobb,döngölt földes lejtőkön,de ott sokáig nincs hol gyorsulni.
(#159320) xy.zsolt ...az más ha te tekered ki 50 fölé,kínlódva mint állat,amikor abbahagyva a tekerést azonnal lelassulsz,mint az mikor azon agyalsz hogyan fogsz lelassulni annyira,hogy be tudd venni a következő kanyart.
(#159325) CartmanLand0...keress videót róla a jútyúbon,nem atomfizika,de kell néhány szerszám.Pedálnál jegyezd meg,hogy amelyik oldalon van arra szorul,jobb oldalon jobbra,balon meg balra,vagy even better ahogy 6030D okította volt a népet,a bringa hátsó kereke felé tekerve lazítod a tengelyt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TayRol
nagyúr
15e pénz környékén (addig bezárólag) lehet már venni normális taposó pedált?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TayRol #159328 üzenetére
Nekem a nagy testvére van,de ha ez a kicsi csak fele annyit tud akkor is állat lesz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz TayRol #159328 üzenetére
Ha a kockára /mert remélem azt veszed / kell akkor szerintem ez is elég, 5 éve használom SS gépemen, hibátlan, a csavarosokat nem szeretem mert eszi a cipőt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #159330 üzenetére
Igaz,meg sem kérdeztem milyen felhasználásra lesz... ...ugyanakkor ha elkezded rendesen nyomni neki a pedál lesz az első áldozat,legalábbis nekem mindig az volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #159319 üzenetére
Ez csak pillanatnyi sebesség, ugye? Mert a Pelikán Janinak van ott 60-as átlaga outival (tábla->kereszteződés), csak neki a légellenállása annyi, mint neked egy combodnak, a gumik ellenállását meg ne is nézzük. Azt meg kétlem, hogy lefele bele tudsz tekerni úgy, hogy rásegítsen a motor.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #159335 üzenetére
Persze! Nyilván nem 60 -as átlagot mentem, de a mondandóm nem is erről szólt, hanem arról, hogy 60 -nál sem éreztem bizonytalanságot, tök stabil volt a bringa. Nem tudom, hogy 60 -nál mennyi lenne a csapásszám, de nem hínném, hogy egy montival bele lehetne tekerni. A motor pedig ott már csak a lendtömeg szerepét tölti be, rásegítés nincs. Ez nem S-Pedelec.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
IMIIKE1998
őstag
Szerintetek az mitől lehet, hogy kb. minden reggel lábizomlázra kelek, rosszul alszom és nem fejlődök sportteljesítményben? Múltkor kihagytam 3 napot és még rosszabb lett.
-
Teasüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
Ásványi anyagokat beviszed? Milyen étrended van?
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
Akkor nincs mese, minden nap kell tekerni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #159329 üzenetére
Ezek a műanyag pedálok mennyire bírják, ha odavered őket?
Az SPD pedálomnak semmi baja tőle szerencsére, de ha beválik majd a bbb pedál, amit rendeltem, akkor átállok platformra.'92 Honda VFR 750
-
cdl
senior tag
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
És mennyit tekersz?
-
INTELligent
senior tag
Tudtok ajánlani valami alapozó edzés jellegű dolgot, amit otthon is meg lehet csinálni (rendelkezésre áll: saját testsúly , meg 2 másfél kg-os súlyzó) és segít egy kicsit az izmokat erősíteni. Mert a fizikumom nem valami szuper, és (főleg karban, mert 1,5 óra tekerés után már eléggé fárad; de hát-, meg lábizomzat se rossz...) erősödnék.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Yahhher
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
Öregszel.
Lassan Imre lettél itt Imikéből... 😁.Üdv B.
-
Teasüti
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #159337 üzenetére
Én első ízben ráfognám a hiányos étrendre.
Nem vagy tudatos ezek szerint a makro- és mikrotápanyagok terén.
És nem arra gondolok, hogy elintézed egy multivitaminnal, mert az a lepkefing kategória.
Pár éve mindenki fiatalabb volt.
De előbb-utóbb mindenkin kijön a hiánybetegség, ha szuboptimális a test szükségleteinek kielégítése. Főleg egy sportolónál, akinek a sikere fele csak azon múlik mit zabál. A másik része pedig a pihenés minősége. És maga az edzés, mint a test ingerlése a fejlődésre csak egy egészen kis része a sikernek. Én azt tudnám mondani, hogy kezdj el művelődni hogyan működik a tested. Vezess be változtatásokat, majd pár hónap múlva számolj be róla mi változott![ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #159340 üzenetére
bardi...a minőságiek (RaceFace,CrankBrothers,HT stb.) tudtommal gyakorlatilag törhetetlenek.Amolyan rugalmasabb műgyanta kompozitszerűek,melyek inkább "elkenődnek" az ütésektől mintsem törnének...és nem utolsó sorban könnyűek.
Yahher...mi az hogy?! Imre bá!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #159345 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=EzlfqTH9dCQ
Az ebben lévő gyakorlatok egész jól átmozgatnak.
Amúgy fekvőtámasz meg ha van lehetőség rá húzódzkodás nagyon jó szerintem.'92 Honda VFR 750
-
itouchfan
senior tag
Jelen esetben nem is a terjedelem a legfontosabb kérdés, hanem inkább az intenzitás, azaz, hogy milyen mértékű megterhelés az adott edzés a szervezete számára.
IMIKE:
- pulzusmérőt használsz?
- a tekeréseid után mennyire érzed magad fáradtnak, mennyire érzed azt, hogy kihajtottad magad és mindent beleadtál? (szubjektív fáradási skála/Borg skála/RPE: 1-10-ig 1 a szinte el sem fáradt, a 10 a max effort, amikor mindent kiadsz magadból). Ha így végiggondolod, 1-10-ig hányasokat adnál magadnak a ride-ok után?„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs