-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #42450 üzenetére
Ampera draga ha törik mert az auto sarkaiban vannak a draga cuccok (hutok, inverter, stb).
Jah es meg ugyan nem olyan kozismert mint a Prius kati lopasa de ebbol meg az invertert szeretik kilopni.Outlander szar, te eret vagsz magadon aki szeretsz sportosan menni mert semennyire sem partner benne.
GTE vagy V60 D6 phev.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Marad akkor a GTE, olcsó a gumi mégse 215/55 R17
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #42464 üzenetére
Ezekből csak az.
Vagy Mercedes C350e - kicsi az akkuja, de szép és RWD.
Jó szívvel ajánlom a Volvo V60-at, igényes, tartós autó, 5 henger, AWD, 6,1-et gyorsul. Ellenben kanyarvadászatra nem ez való. (Ugyebár egy ilyent birtoklok.)BTW a GTE-nek is kicsi az akkuja, viszont talán a legkönnyebb PHEV a piacon.
Az Amperat sem zárnám ki! Mint villanyautó, a legjobb a PHEV-ek közt. (Gyenge a benzinmotor, necces ha törik.)
El kell dönteni, hogy városra vagy autópályára szeretnél optimalizálni!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Kornel #42469 üzenetére
50-60 kilométert a valóságban csak az Ampera tud villannyal. (Ha ebben az árkategóriában maradunk, mert 20-30 millió ellenében kitágulnak a lehetőségek.)
Újra tervezik szabályozni a zöld rendszámokat. Még nem tudni, hogy mely PHEV-ek lesznek rá jogosultak, ha egyáltalán. Ez az árakat is befolyásolja majd.
Három - számunkra lényeges - környezetvédelmi osztály létezik:
5E full elektromos
5P PHEV minimum 25 km elektromos hatótávval
5N PHEV 50 km.Tudtommal:
5P pl.: Prius PHEV, GTE, az iménti Mercedes
5N pl.: i3 REX (!), Ampera, V60 D6De lehet, hogy nem ez lesz a vízválasztó.
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42445 üzenetére
Curb Weight : 1125 kg.
Annyi nyomatékhoz főleg nem azt raknám, de azt raksz fel amit szeretnél, csak van akiknek ér valamit a bemásolás/linkelés.
Én sok plugint nézegettem; de úgy hogy nekem nem elég oda vissza, plusz télen úgyis benzinből fűtenek; soha nem térül meg nálam a phev felár. Új autóknál meg nem is értem a 4m Ft felárat, kinek éri meg.
És akkor a GTE egyedi váltó, motor, turbó, az még bajosabb mint az alap 1.4 TSI(majd a nyolcadik motorkód magasságában közel megbízhatt lesz emberi árú alkattészekkel), az Amperákon rendberakni a típuhibákat(Prius PHEV hirtlen nem is tűnik hülyeségbek mellette), Outlander sem olcsón fenntartható épp... (plusz japánosan igénytelen belül, minden gombnyomásra csipog, akku nem tartós, ráz mint az ekhós szekér) V60nál is dízeles és inverteres nyűgök egybe vicces csomagtartóval - ha fogyasztás miatt merül fel, akkor két tucat autó üti.
És ezek a pluginek tipikusan nyírják a gumikat, mint a nyomatékkal, mind az 1,7-1,8 tonnával. Azért itt kevésbé vicces választás egy hó kivételvel gyenge versenyző.
Basszál a töltésre, próbálj ki egy Ioniq-ot.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
julius75
aktív tag
válasz Kornel #42471 üzenetére
Kérdezted a phev-t.....
Nos Outlander valóban hígfos, tapasztalat.
Amire én várok, az a RAV4 tölthetője, jövő tavasszal. Ára valahol 16 körül, de lehet valamivel több is sajnos.
18.1-es akku van benne, 70-72km tisztán ev-ben (nem gyári adat(!), tulajdonosi teszt), és azért egy legendás hibrid gyártóról van szó.... -
MC Pite
veterán
válasz Tompie #42479 üzenetére
Olcsó gyártóknál a gyenge kezdés után erős visszesés van már akár a második, de legkésőbb a harmadik szezonnál. Linglong, olcsóbb Falkenek, stb.
Közép felső kategória újkori tudásának 70%át legalább tudja 4-5 évig. A jobb termékek a prémiumgyártóktól 5-6 évet is kibírnak érdemi romlás nélkül, téliként akár plusz egy év (ha fél fél évet vannak autón, néha ápolva, és árnyékban /garázsban áll az autó). De egy rakat Pirelli, Bridgestone (főleg az olcsóbb, eco típusok) már 4-5 évesen kuka érett, korcsolyázni lehet vele, tehát csak a gyártó nem garancia, plusz mostohább parkolási/tárolási/ápolási szokások is rontanak a gumik állapotán.
Legegyszerűbben úgy lehet észrevenni -azok számára is akik... bármilyen okból sose mennek vezetéstechnikai tréningre- ha a parkolókban is csikorog az sbroncs (jól beállított futómű mellett is).
99%ban ami nyikorog, az... nem jól tapadó gumi. A tapadásért a keverék a felelős, nem a minta, olcsóbb gyártók a keveréken tudnak spórolni.Szerintem.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Deathunter79
tag
Toyo SD-7-ről valami infó? Több helyen TYSD7 néven fut.
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Jövő szezonra szeretnék új nyárigumikat az alufelnimre.
195/50 R15, vagy 195/55 R15 méretben. Mitsubishi Lancer 2007 1.6 Invite Plus autó alá lenne. A keret darabonként max 20.000 Ft lenne. Ki milyen gumit ajánlana? A zajszint az nekem lényegtelen. Inkább a vízenfutás legyen biztonságosabb. Linglong, stb. társai kizárva. Eddig Michelin Energy Saver volt alatta, de szeretnék valami mást kipróbálni. Ha esetleg V mintás lenne, az se lenne egy hátrány, de a minta az utolsó szempont.
Köszi mindenkinekAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BLUE TORNADO #42484 üzenetére
Nem sürgős, én bevárnám a friss teszteket tavasszal és az alapján döntenék.
#nincsbennetarcsi
-
David891
csendes tag
Sziasztok adott egy 2018as Ford mondeo vignale hybrid.
235/45/R18 nyári van rajta
Lekéne cserélnem télire a gumikat de azon is gondolkodtam hogy felnivel együtt egy téli szett kellene.
(L:/dl/upc/2020-10/25/895249_enicryzcffjthm9o_20201021_165423.jpg)[kép](/L)Ötletek?
-
zolee3000
tag
válasz David891 #42487 üzenetére
Nem akarok belevau, a hozzáértőbbek majd megmondják a frankót, mindössze jelezném, hogy pár infót még meg kellene adnod, ha tanácsot szeretnél: hol használod jellemzően az autót (inkább városban vagy sokat autópályázol), mennyit mész egy évben, jársz-e olyan helyeken, ahol komolyabb téli körülmények (hó, fagy) várhatók.
Btw. én is most vettem egy HEV Mondit, annyi, hogy az enyém Titanium 17-es kerekekkel kétéves (DOT 4618) 235/50 nyári gumikkal. A gumikat úgy tervezem, hogy eladom, a felnire pedig veszek télit/4S-t. Nyárra rendelek majd 4db 18-as felnit és arra veszek majd új gumikat. De én csak 10k km-t megyek egy évben (COVID-alatt kevesebbet), főleg város, kevés pálya és elhanyagolható hegyvidék, nuku sítúra.
Ha két garnitúra felni+gumiban gondolkodsz, akkor télinek én 16-osakat vennék a helyedben, pláne, ha a fogyasztás is számít.
Költségkímélő megoldás lehet még (nyilván a mostani gumi állapotától is függ), ha eladod a nyári gumit és veszel egy jobbfajta 4-évszakost, bár télre a 18-as kerék kicsit nagy lenne szerintem.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Lenne egy kérdésem, de ne kövezzetek meg, mert ezek tárolt gumik, tehát nincsenek használva abszolút, felnistől pihennek a tárolóban és majd a felniket meg hirdetem, viszont az a kérdésem, hogy ezek a gumik szerintetek is kukák? Ezek a repedezések (az első képen az árkokban is) gondolom életveszélyesek egy komolyabb tempónál, ugye? Nem használom őket, én mint korábban is írtam 16-ost veszek majd a Focusomra, csak attól tartok, hogy ha eladom nehogy így használják, ezért inkább leszedetném őket a felnikről.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
ktommy91
addikt
Sziasztok!
185/65 r14 méretben mi az ajánlott budget(15k környéke) téli gumi?
Goodyear UltraGrip 9 DOT15
Barum polaris 5
Hankook W452
vagy valami más?[ Szerkesztve ]
Nincs kerítés.
-
őstag
Vagy max íratok papírt, hogy saját felelősségre használja... Nehéz beiktatni bármelyik nap is hogy bedobjam őket a csomiba és leszedessem, mert jövök - megyek mint egy mérgezett egér és estére már nincs energiám erre. Vagy ez nem járható út, inkább tuti szedessem le? Lehet valami maradandó kárt tenni bennük esetleg? Ha behajtok egy csavart, azt megcsináltatják pikk pakk...
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
MC Pite
veterán
válasz Csabex #42489 üzenetére
Akár csak fújj rá pici festéksprét ha van; vagy zsír/gumiskréta, elég hülyén néz ki ahhoz hogy úgy használják.
Vagy aki ekkora idióta, mint a magyar autótartók 5-10%a, az simán fog így vele közlekedni, nincs mit tenni, amíg műszakivizsgánadón ezzel nem foglalkoznak, addig ezt sokan ezt csinálják.És a korábbi gumi öregedős kérdésre ez megint egy jó példa.
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
AMD Power
titán
Lassan egy éve ,hogy megvettem a kocsira a Nexen N'Blue 4 Season gumikat.
Ez a gumi amin a kocsin van..... Most 6 nap alatt 600km beleraktam a szekérbe. Ez főleg vidéken, ma is nyálkás vizes, faleveles utakon stb. Mintha egy teljes értékű téli lenne rajta.
De nyáron is a 3x fokban is ugyan olyan jó volt mintha egy nyári papucs lenne rajta.
Nem tudom ,hogy az új autón majd milyen gumik lesznek ,de ha kell majd cserélnem én ugyan ilyet fogok venni arra is.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz AMD Power #42499 üzenetére
Mi télinek használjuk kisautón, annak pörfikt. Anyám Agiláján 165ös méretben egész évre fent van; a Quatrac5nél jobb. Viszont 1,2t/205ös méret fölött viszont már nem olyan erős, főleg száraz irányíthatóság/vizes kezelés és fék/gördülés terén.
Most másik kisautóra egész évre kerestünk gumit, relatív sok futásra, és arra azért nem ezt vettük.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest