- Projektor topic
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Androidos fejegységek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG Ally
- Samsung LCD és LED TV-k
- Steam Deck
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mégis kap egy utolsó nagyobb frissítést a Redfall
gp A készülő update többe között offline módot is elhoz azok számára akik még mindig kitartanak a játék mellett.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kezdem úgy érezni, hogy a totalcaron trolletetés céljából van hetente egy 4 évszakos gumis hír. Ilyenkor aztán jönnek a nyomorultak, akik bekommentelik, hogy a 4 évszakos 2 ft-ot nem ér, meg beírja, hogy neki minden körülmények közt a tapadás meg a féktáv a legfontosabb azért használt téli+nyárit aztán hiába linkelsz neki tesztet ahol a télit rommá veri szinte az összes 4 évszakos szárazon és nedves úton értelmes vitára nem képes, sőt általában nem is kommentel többet.
A legjobb meg, hogy a 4 évszakos az nem téli, hanem nyári gumi ami azért szar, mert ugye 7°C alatt már nem jó.Bár én vagyok a hülye, hogy ilyenen felhúzom magam, volt egy tök jó komment amit most nem találok de nagyon találóan leírta a helyzetet, hogy ez a beszűkült emberek országa akik ugyanazt tudják mantrázni 20 éve anélkül, hogy értenének hozzá vagy legalább vennék a fáradtságot és utánanéznének a dolgoknak. Nem véletlenül van Németországban is már 20% körül a 4 évszakosok aránya.
-
haris
őstag
válasz nandinho1334 #41897 üzenetére
Szerintem az évente 6-8000km akkor inkább 4 évszakos vennék. Aki sokat megy, (évi 20000 vagy felette) annak ajánlanám a külön gumi szettet.
Gumit én nem fogok ajánlani, mert megvannak a magam favorit gyárai.
Amin gondolkozz el:
ha tudsz, érdemes prémiumot venni! Ha nem okoz összeomlást a családi költségvetésben a prémium felára, akkor én azok közül vennék valamit.
Ami inkább kérdés, inkább nyáron mész többet, vagy télen?
Télen sűrűn kimozdulsz a városból (pl fel a hegyekbe) vagy nem?Ezek csak azért fontosak, hogy inkább nyári vagy inkább téli mintájú legyen a 4 évszakos amit válassz.
Pl Ha jársz síelni is akkor inkább télies mintát végy, ha télen is max autópályázol és nagy hóban inkább nem mész ki a városból akkor egy jó nyárias 4 évszakos a te gumid[ Szerkesztve ]
-
veterán
Novemberben mar illene aktualis evszakos gumival rendelkeznem majd, hogy elkeruljem a tomeget?
4 evszakosat dobatnek fel, kicsit magasabb futassal a kleber ajanlot a nexen helyett egyes twingora?
(Friss jogsival sokat mentem, de kesobb szamitok ra, hogy beall 15k kornyekere eves szinten, max orszagut)Korabban a nexent ajanlottatok itt, tesztekben is elol van.
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Pttypang #41906 üzenetére
Évi 15k-ra már inkább Kléber, ha ilyen 10k körül mész csak (akár átlagra) kb előbb öregszik el a Nexen mint sem elkopna. 4S gumi bármikor felrakható, kerüld el a tömeget és dobasd fel most. Mondjuk nálunk a télit is éppen most teszik fel. Még nincs tömeg.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
veterán
Volvo V60 D6-on (már 5x biztos írtam ), 225/45R17 XL.
DOT4518, 2019. januárjában kerülhetett az autóra, én 2019. július elején vettem, visszaszámolva a honosításkori km-ből akkor volt benne ~ 9 ezer km. (2-3 nap után cseréltem a nyárira mert kenődött. )
Aztán múlt télen - október végétől április közepéig - mentem vele 10 875 km-t, szóval kb. 20 000 km van benne most.
Ismétlem, hazai télre jó, síelni nem járok, a havat érdemes elkerülni vele. Mivel tud összkerékhajtást az autó, így nem akad el havas domboldalon. -
Qru
MODERÁTOR
válasz FireFox1996 #41908 üzenetére
Bridgestone... az enyém (Potenza) 3 évesen ugyanígy nézett ki anno. Gyorsan öregszik. Amíg tapad rendesen és nem mélyülnek/hosszabbodnak a repedések nem kell vele foglalkoznod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Batib
őstag
Hali!
Van valami olcsóbb alternatíva a Michelin CC 4S gumira?
205/55x16
Civic 9gen 1.4 99LE
inkább nyárias
lassan öregedő
éves futás kb 7-8 ezer km
kisváros, városok között főút , néha pálya
Jó volna szereléssel együtt 100-ból megúszni, ha nem akkor kigazdálkodom a Mislent.
Köszi[ Szerkesztve ]
Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
őstag
válasz FireFox1996 #41911 üzenetére
Alpin 6 ajánlott darab?
-
tboldi
nagyúr
Ami nyárias még az a Bridgestone A005...
Lassan öregedőt keres.
..........................................Amúgy keresgéltem ezzel a Dunloppal kapcsolatban, 185/55R15 sajnos nincs, viszont 175/65R14 úgy néz ki, igen.
[ Szerkesztve ]
-
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #41914 üzenetére
Már csak CC+-t lehet venni, nem? Na, azt nem vennék, pláne annyiért, amennyiért árulják. Az idei tesztekben sem szerepelt valami fényesen. Kevés futásnál a kopásállósága sem annyira érdekes, előbb fog megkeményedni szvsz (nálam az összes Michelin előbb keményedett meg, mint elkopott volna, igaz 4S nem volt).
-
-
őstag
válasz FireFox1996 #41919 üzenetére
Igen, láttam én is. Michelin öregedés szempotjából jó helyen szerepel? Bírja az éveket?
-
-
kenguru99
aktív tag
válasz renziNNN #41877 üzenetére
Pályázni felejtsd ez az utcai gumikat. Semi slick a minimum. A nankang ns-2r az egyik bestbuy ár/érték arányban. Régen volt ennek egy kemény keverékű (treadwear 180), meg egy puhább (treadwear 120) változata. Nem tudom, hogy melyiket lehet kapni most.
-
kenguru99
aktív tag
válasz nandinho1334 #41897 üzenetére
Egy közepkategóriás négyévszakos teljesen jó lesz. Kleber például.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz sgabor #41929 üzenetére
Nem mintázat függő, nekem volt 4évszakos BS gumim az is így nézett ki 4 évesen pedig az tök más minta/keverék volt mint a tiéd. A mintázat csak rendellenes kopást okozhat (V mintás gumi pl gyakran kopik fűrészfogasan). Azt pletykálják, hogy az öregedésgátló adalék drága és abból tesznek bele a gumiba kevesebbet, ezért tudják jó áron adni.
#nincsbennetarcsi
-
Petyás
tag
Sziasztok!
2006-os Swiftre érdemes téli gumi helyett négyévszakost venni? (a nem túl hideg, ellenben kiszámíthatatlan átmeneti időkre (tavasz, ősz) számítva)
Jó időben pedig nyári gumit használnék.
Lemezfelni, napi munkábajárás főúton, falvakban, évi kb. 15000 km.
Köszönöm! -
haris
őstag
válasz Petyás #41932 üzenetére
Szerintem vagy add el a nyárit és használj 4 évszakost, vagy legyen 2 garniturád (vegyél egy garnitúra télit).
Szerintem (és lehet sokan megköveznek most) a 4 évszakos az tökéletes városba illetve jól takarított utakra (autópálya)
Én érdi vagyok, és a céges autónn 4 évszakos michlen cc van, nem mondom hogy szar, de én a saját autóimra (Alhambra és KA) külön külön szetteket tartok. Mert érd dombos néhol elég meredek, ha havazik hozzánk nem elsőnek jön a kotró stb.
Igaz, mindig hazaértem a 4évszakossal is, de érzésre a téli az szélsőséges időben ad annyi pluszt, hogy nekem megéri.Én a helyedben 4 télit vennék. De te tudod.
-
Petyás
tag
Köszönöm!
A kérdés leginkább arra irányult, hogy a négyévszakos használhatóbb-e a téli helyett?
Mert: hó szinte sose, de az átmeneti időt én kiszámíthatatlannak tartom.
Pl.: egyszer csak februárban 10°C feletti hőmérsékletek vannak napokon át, máskor meg áprilisban 5°C-nál nincs melegebb.
Tehát két szett gumi lenne, a kérdés, hogy a nyári mellé téli, vagy 4évszakos?
(és így nem akkor járnék gumit cserélni, amikor mindenki, hanem ősz elején és tavasz közepén) -
haris
őstag
válasz Petyás #41934 üzenetére
Hát ha így kérdezed, akkor a válasz az hogy:
"Persze, használható"
Csak szerintem nincs értelme.
Mert ha úgyis veszel egy 4s szetted, akkor minek a nyári szett? Azt add el.
Ha megvan a nyári szetted akkor miért nem télit veszel.
A télinek is elég széles a használati tartománya, nem kell azonnal rohanni lecserélni. A nyári hőség persze árt neki, de egy reggel hideg délután 20 fok nem teszi tönkre.
És ha mégis beüt egy kissé durvább hó azért a téli mégiscsak erre lett felkészítve.
Mint ahogy a nyári melegre is tartani akarsz egy dedikált szett gumit, akkor a télre miért nem?Szóval szerintem vagy 1 szett 4 évszakos, vagy 1-1 téli és nyári szett.
Ezt döntsd el magad[ Szerkesztve ]
-
Petyás
tag
A tesztekben csak az útviszonyok szerepelnek, de a hőmérséklet nem.
Legalábbis én még nem láttam ilyen tesztet.
Jó lenne mondjuk egy -10, 0, 10, 20, 30 fokos teszt a téli, 4évszakos, nyári gumikra. Mindez úttartás, fékút, kopás szempontjából.
Mert a hótól nem félek (korábbi évek időjárása miatt), inkább a hőmérsékleti viszonyok miatt szeretném a 2 szettet.
És mivel R14-ben nem egy eget rengető összeg egy gumi, hajlandó vagyok a "biztonság oltárán" feláldozni ekkora összeget a napi 70km-es kocsikázásért. -
TFSi
őstag
válasz Petyás #41934 üzenetére
A Swift méretében abszolút jó választás lehet egy négyévszakos, legfőképp egész éves használatra. Egy Goodyear Vector 4Seasons Gen. 3 vagy egy Vredestein Quatrac (csak simán, szám nélkül) kvázi kompromisszummentes alternatíva.
Más: ropogósan friss téli gumiteszt a Bild-től 225/40 R18 méretben: link
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
nagyúr
[The TRUTH About Winter, All Season and Summer Tires ❄ Tested at 0c, 2c, 6c, 10c, 15c]
Csak hogy kb mire lehet számítani a kritikus hőmérsékletek/viszonyok között, ami fontos.
Nyári: Continental PremiumContact6
AllSeson: Continental AllSeasonContact
CrossClimate: Michelin CrossClimate
Winter: Continental WinterContact TS 860Szóval mind prémium gumi.
Nedves fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy nő a hőmérséklet:
Havas jeges úton pálya köridő, kisebb érték a jobb:
Száraz fékút, a kisebb érték a jobb, ahogy csökken a hőmérséklet:
Az előbb linkelt videóból a lényeg ami látszik... szárazon a nyári a legjobb, nedvesen csak 15 fok és felette a legjobb a nyári... valószínűleg 25-30-40 fokokban még jobban a nyári jobb.
A téli csak a havas jeges úton a legjobb, az a középső ábra ahol köridőket mértek havas/jeges viszonyok között részben "érzésre".
A nyári gumi vizes teljesítménye változik legjobban ahogy csökken a hőmérséklet egyre rosszabb...
Szóval szerintem a tesztek és a gyakorlat is azt bizonyítja, hogy a 4 évszakos egy jó átlagost hoz mindenhol, sehol sem kiemelkedő, de nem is rossz. Az ilyen katyvasz időben alig van különbség a gumik között amíg nincs 5 fok alatt az idő.
Szóval a téli nyári 7 fokos váltás az tényleg nem hülyeség...[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
OPiiPO
addikt
válasz FollowTheORI #41946 üzenetére
AllSeason és a CrossClimate közt pontosan mi a különbség
(#41948) Kornel: azt hittem ez két külön, jól elhatárolódott kategória.
(#41949) TFSi: ok, köszi!
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
TFSi
őstag
válasz OPiiPO #41947 üzenetére
A CrossClimate-ot alapvetően egy "téliesített" nyáriguminak tartják, a négyévszakos megnevezés alatt pedig a Continental AllseasonContact-ot érti. Ami kicsit vicces a számomra, elnézve a Conti mintázatát. Főleg kémiai, és kevésbé fizikai dolgok már ezek.
Qru: hazámat szolgálom.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
OPiiPO
addikt
Köszi a segítséget, már fel is került a Kléber, 3420-as DOT-al, a bhpgumi-tól, mondjuk nekem még 26eFt.ért szállították.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Projektor topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fotók, videók mobillal
- Linux - haladóknak
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen