- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Projektor topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Célegyenesben a Yettel TV
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
Hirdetés
-
T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
ma Mit ér két év tapasztalta? Nagyon is sokat, remek lett az új magentás belépőtelefon.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #11500 üzenetére
A tiédre pont nem vennék. Amúgy is nagyon peres, a magas sebességindex miatt meg eleve nagyon merev. Pont a nagyobb perszámúra vennék mert strapabíróbb lesz nem baj ha kicsit ront a rugózási komforton. A hasadási hajlama is jóval alacsonyabb. Szóval ha nincs nagy felára én megjátszanám.
mod:
Akkor az pech. Nekem egy gumim lett puklis egy /65-ös. A /55 XL-el ilyen gondom sosem volt, az egy egészséges kompromisszum sztem. Tart, erős de nem rontja nagy le a komfortot sem.
Gondolkoztam 17"-ban én is de elengedtem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
A magasabb sebességindex gondolom mindig merevebb felépítést feltételez, ez normál használat mellett milyen hátrányt jelent? Mert én még mindig nem tudtam dönteni e kettő közül:
[Vredestein Sportrac5]
[Vredestein Ultrac Satin]
Azt már kinyomoztam, hogy mindkettő peremvédős, így ez alapján sem tudok dönteni. Ez az új Satin amúgy brutál jól néz ki szerintem (persze, ez egy dolog): [link] és [link][ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Az enyémet gyárilag XL-lel szerelték (225/40), meg ahogy nézem nincs normál kivitel belőle.
Annyit linkelem ezt az oldalt, hogy a végén még az orromra koppint valaki.Logikus amit írsz, és valóban elég keményen gördül az autó, felveszi a kis egyenetlenségeket; az általános rugózási komfort viszont annyira nem rossz.
@(#11502) gg72: Így igaz, a magasabb sebességindex erősebb (=hőtűrőbb) karkaszt feltételez.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, mert nagyobb sebességnél jobban deformálódik a gumi (deflexió). Ez egy bizonyos mértékig kompenzálható a nagyobb guminyomással. Sok gyártó eleve magasabb nyomási értéket ad meg ha pl magasabb sebességgel mész (Fordnál pl 160km/h és fellette külön, nagyobb nyomási értéket határoz meg a gyártó). De erről nagyon jó és részletes cikket találsz a téma összefoglalóban.
Pedig egyszerű a képlet, a Sportrac5 egy keményebb keverékű sport, az Ultrac meg egy lágyabb keverékű túra abroncs. A szerint válassz, hogy a jobb kopásállóság vagy a jobb tapadás-e a fontosabb szempont.
mod:
focvis: Igen, van pár méret/típusú gumi ahol csak XL-es van. Vélelmezem gyártási és/vagy piaci keresleti okai vannak.
Bandus: Akkor nem kell XL-es, pályára elég a sima.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
Kösz szépen, ez hasznos volt. Mivel nem megyünk olyan sokat (éves szinten 7-8ezer km), így a kopásállóság annyira nem számít, akkor inkább már a jobb tapadás (=Satin). A lágyabb keverék milyen kihatással van a zajra, befolyásolja egyáltalán, vagy az inkább a mintázattól/kialakítástól függ? Mert az EU-s címkéjén mindkét guminak ugyanaz a 70dB-es adat szerepel.
-
tresh
addikt
Dunlop már volt faternak ő azt mondta nagyon faja. Verdi-t is sokan mondták Na majd jó ki dilemmázom magam a hosszú hétvégén
(#11500) focvis: 215-nél vége van mert a váltó áttétel ennyit tud (150nél nem szoktam vele többet menni , de néha van egy kis racsing akkor meg jó lenne nem felgumizni az utcát vele Nem sokára kapja az új turbót+csipszet )
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az én dilemmám a következő; felraktam feb. 21-én a nyári gumikat, eddig minden rendben volt, szárazon és vízen jobban tapad, mint a téli. Ma reggel eldöntöttük otthon, hogy a hosszú-hétvégére Bledbe megyünk (Szlovénia, 530 m tengerszint felett). Havat , ill. esőt se mondanak szombat és kedd között, de ki tudja... éjjel +1, nappal +8 fok körül, az autópályát biztosan takarítják.
Nincs nagy kedvem pluszban 2x kereket átcserélni. Mi tévő legyek? -
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #11510 üzenetére
Szlovénia:
November 15. és március 15. között Szlovéniában kötelező a téli gumi használata, ebből azonban elég kettő is. 5 centiméternél nagyobb hó esetén kötelező a hólánc is, ezt már a határon is ellenőrizhetik. - [link]
Elég combos csekket kapsz ráadásul €-ban. Én nem kockáztatnám meg. Tedd vissza a télit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
PowerBuldog
veterán
A maximális sebességen kívül valami különbség van egy H-s és egy V-s abroncs között?
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz PowerBuldog #11512 üzenetére
Merevebb a karkasz. Tehát picit keményebb a rugózás cserébe jobban tart kanyarban.
#nincsbennetarcsi
-
mazacar
tag
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Deathunter79 #11517 üzenetére
A linken az is ott van.
Németország:
Kötelező előírás nincs, viszont aki havas-jeges úton nyári gumival közlekedik, az 40 €, aki a forgalmat akadályozza (pl. elakad a nyári gumival), 80 € büntetésre számíthat. A hólánc használatát táblák szabályozzák. Téli guminak minősülnek az M+S és hópihejelzéssel ellátott gumik, a minimális profilmélység 1,6 mm. Teherautók és autóbuszok esetében elegendő csak a meghajtott tengelyre téli gumikat felszerelni.
Gondolom Ausztrián keresztül mennél akkor pedig:
Ausztria:
November 1. és április 15. között, személygépkocsi és 3,5 tonna megengedett össztömegnél nem nehezebb teherautóknál, télies útviszonyok esetén Ausztriában kötelező vagy minden keréken legalább 4 mm profilmélységű tél gumi vagy csak a meghajtott tengelyen a hólánc használata. Hóláncot azonban csak abban az esetben szabad használni, ha az úttestet összefüggő hó- vagy jégréteg borítja és a hólánc nem károsítja az útburkolatot. A rendelet megszegői 35 €-tól 5000 €-ig terjedő büntetésre számíthatnak, ráadásul bizonyos esetekben a biztosítók sem térítik meg a nyári gumival felszerelt autókban keletkezett kárt. 3,5 tonna össztömeg feletti járművek esetén legalább a hajtott tengelyen kötelező a radiál abroncsok esetén 5 mm, diagonál abroncsok esetén 6mm profilmélységű téli gumik használata. Továbbá a sofőr köteles hóláncot tartani a járműben.
Tomcsi: Most a fűnyírómra gondoltam de igen a rizsrakétán is XL van (mert nem volt más ).
#nincsbennetarcsi
-
mandras81
senior tag
Sziasztok,
195/50 R15-ös nyárigumi kell az autómra, ebben a kategóriában a prémiumabb gyártók termékei 15-16e Ft-tól kezdődnek, viszont egy csomó helyen van 12e körül Momo Outrun M2...
Mielőtt lecsapnék rá, gondoltam megkérdem, hátha tudjátok, hogy miért lehet ennyire akciós? Vagy, nincs ebben semmi gyanús, nyugodtan vegyem meg?
-
gg72
veterán
Kezdek összegabalyodni gumi témában...
Ezt írtad nemrég: Pedig egyszerű a képlet, a Sportrac5 egy keményebb keverékű sport, az Ultrac meg egy lágyabb keverékű túra abroncs. A szerint válassz, hogy a jobb kopásállóság vagy a jobb tapadás-e a fontosabb szempont.
Visszaolvasva a témában viszont ezt találtam: Az egyik keményebb keverék (túra) a másik egy lágyabb (sport). Nem mész sokat így a puhább is simán vállalható. [link]
Most ha jól értem, akkor a Sportrac5 alapból egy lágyabb sportgumi, de abból is a keményebb fajta, a Satin pedig egy alapból keményebb túragumi, de abból a puhább, vagy hogy is van ez? Mert [itt] is azt olvasom, hogy a sportgumi elvileg lágyabb, a túra pedig keményebb, de lehet a Vredesetin-nél ez pont fordítva van, vagy náluk másmilyenek a gumikeverékek?
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #11500 üzenetére
195/55R15-tel kaptam már el olyan kátyút országúton (nem tudtam kerülni, jöttek szembe), hogy puklis lett a gumi és elhajlott!!! egy lengőkarom. de az audi pepperpot felni az sértetlen maradt az az atomot is túléli. meg mindent.
felrakattam a hankookokat, amennyire 6 kerékkel a fülem mögött, meg kettővel a csomagtartóban ki tudtam próbálni, jó lesz ez. kicsit még be kell koptatni ( ), de utána tutijól fog ragaszkodni az úthoz.
-
SZATA
senior tag
Mennyire használható télen, a kátyúk miatt egy 215/45 R17 gumi alufelnivel?
Nyári gumit keresnék 215/45 R17 méretben évi 8-10e km-es, főleg városi használatra egy Toyota hibrid alá. Jó lenne ha valamennyire takarékos lenne és megállna 30.000 Ft alatt, vagy nem menne sokkal fölé. Mi az ajánlott? A vásárlási helyre is érdekelne tipp. Budapesti vagyok.
-
Qru
MODERÁTOR
Pontosan ahogy írod. Ezt úgy képzeld el mint számegyenest.
-1-0: eco gumik (nem kopik de nem tapad)
0-1: túra abroncs (közepesen kopik de közepesen is tapad)
1-2: sport (nagyon kopik de nagyon tapad)Ezeken belül is vannak lágyabb és keményebb keverékek. Esetedben a számos példánál maradva a Ultrac az a számegyenesünkön 0,8 (már majdnem sport) a Sportrac5 meg 1,2.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #11529 üzenetére
Az már a túra és az eco határán van. Ha sokat pályázol teljesen ok de ha sokat mész városban akkor nem annyira. Pályán (ahol jellemezően nagy távokat mész és ritkán kényszerülsz fékezésre) ok de városba vmi lágyabbat vennék amivel meg tudsz állni az eléd kiszaladó kisgyerek előtt nem pedig után...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gg72
veterán
Szuper, így már minden világos, kösz.
Akkor én először rosszul értelmeztem, vagyis ha mi keveset megyünk az autóval (azt is fele-fele arányban városban ill. pályán), és fontos a jó tapadás a kopásállóság rovására, akkor inkább a Sprtrac5-öt válasszam ezzel az új Satin-nal szemben, aminek persze a pontos összetételéről még mindig semmit sem tudni, de az EU-s plecsnit (vizes "A" tapadás) és a hozzá tartozó marketingszöveget ismerve valószínűleg lágyabb keverékű gumi, mint az Ultrac Cento volt, így valószínűleg még kisebb lett a különbség a Sportrac5-höz képest.
-
Grande Ale
őstag
válasz Grande Ale #11493 üzenetére
Végül a Vredestein Sportrac 5 lett a választás, remélem nem fogtam mellé. Tesztek alapján jó guminak tűnik.
-
rbalint88
addikt
205/55r16-ban a hankook k125 ventus prime 3 eleg jol muzsikal Alfa 156-on. Halk, jolfekezheto, kanyart is jol fogja.
-
drosan
tag
Sziasztok! Szerintetek érdemes ilyenkor téli gumit venni? Mennyire jellemző, hogy tavasszal a készletkisöprések miatt leakciózzák a bent ragadt gumikat?
-
The DJ
addikt
Sziasztok!
Vettem az A6 alá tavaszra/nyárra egy ilyen 17-es Sline szettet (5x112, ET43): [link]
A kérdésem az lenne, hogy mekkora és milyen márkájú gumi lenne erre az ideális? Én 225/45-re gondoltam, de nem tudom honnan rendeljem és milyen márkát érdemes.
Amit rólam tudni kell az az, hogy nem autópályázok, nem vezetek nagy távokat, néha átmegyek az ország egyik feléből a másikba családlátogatásra, de itt a közelben járkálok legtöbbször mindössze 50-100 km-es távolságokban.
https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Qtya123 #11544 üzenetére
Még ezek:
- BS Potenza RE002, S002, ER300
- Firestone SZ90 RFT
- Toyo Proxes R1R (ez már semislic)
- Conti SportContact 2 FR és a PremiumContact 2 ML és PC SSR,
- Hankook K115 Ventus Prime2Az a GY túra (de abból lágyabb keverék, tehát közel van a sporthoz).
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs