- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen széket vegyek?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Mini PC
Aktív témák
-
robisz
senior tag
válasz Pipiripi #3645 üzenetére
Érdemesnek érdemes ha van elég fps-ed... de sajnos az a helyzet, hogy pl. egy
Oblivion nem tudja tartani az állandó 60 fps-t egy 7900gt-vel sem és sajnos
a vsync bekapcsolása a kártyaszaggató részeknél minusz 5-10 fps-t is
jelenthet aminek egyébként máig nem értem az okát de sajnos tapasztalati tény -
Foglalt név
addikt
Ha nem tévedek, a vertical sync fordítása függőleges szinkronizáció. Ha valamihez szinkronizálni akarsz, akkor az mindig azt jeleneti, hogy a leglassabb alkotóelem sebességét kényszeríted rá az összesre, hiszen csak így biztosíthatod az együttfutást. Ez pedig globálisan nézve sebességcsökkenéssel jár.
-
robisz
senior tag
válasz Foglalt név #3652 üzenetére
Ha valamihez szinkronizálni akarsz, akkor az mindig azt jeleneti, hogy a leglassabb alkotóelem sebességét kényszeríted rá az összesre
Pontosan... ha így működne nem is lenne semmi gond...
A vsync arra jó, hogy az fps-t a monitor frissítési frekvenciájához szinkronizálja,
hogy eltünjön a már említett ''csíkozás''.
Egy TFT esetében tehát 60 fps-ed lesz akkor is ha a kártyád egyébként 120-at
is tudna... a gond akkor van amikor a kártya kevesebb fps-t bír a monitor
frekvenciájánál... pl. csak 25-35-öt... Na ilyen esetekben a vsync bekapcsolása
további 5-10 fps esést jelent és ez az amit nem igazán értek... -
Detonator
aktív tag
Van már táblázat arról, hogy mennyire húzhatóak a 7900 GT-k?
Én beszálnék egy 550/1500-as eredménnyel!Rise and shine, Mr. Freeman. Rise and shine.
-
Detonator
aktív tag
Köszi mindenkinek!
Nekem 9100 pont lett 3D Mark 2005-ben, de persze megy a kari följebb is (úgy 580/1600 fölé- e fölött a Ram-ot már nem tudom húzni Coolbits-szel ) csak félek, hogy elszáll a cuccos! Most terhelve max. 63 C a GPU! Az jó???
Hová/kinek kell küldeni az eredményeket???Rise and shine, Mr. Freeman. Rise and shine.
-
_Toka_
senior tag
... a gond akkor van amikor a kártya kevesebb fps-t bír a monitor
frekvenciájánál... pl. csak 25-35-öt... Na ilyen esetekben a vsync bekapcsolása
további 5-10 fps esést jelent és ez az amit nem igazán értek...
Ha a példádban szereplő 60 Hz van beállítva a kijelződhöz, az annyit jelent, hogy pontosan minden 1/60 mp-ben jelenít meg egy teljes képet.
Ha egy 3D-s alkalmazás a példádban szereplő 25-35 fps-t produkál, az annyit jelent, hogy mp-nként átlag 25-35 képet tud a kártyád ott produkálni.
Ha ki van kapcsolva a vsync, akkor a kártya az aktuálisan beállított függőleges képernyőfrekiktől függetlenül folyamatosan rendereli a megjelenítendő képeket. Tehát előfordulhat, hogy - míg a képernyő ''újrarajzolásra'' kerül - a felső kb. fél kép még az előző renderelés eredményét, az alsó már az újabbat tartalmazza, azaz csíkos.
Ha azonban be van kapcsolva a vsync, akkor addig a GPU nem kezd bele az újabb kép renderelésébe, míg az teljes egészében ki nem kerül a képernyőre.
Tehát a példánál maradva:
kb. 1/25 mp-nként renderelt kép előáll.
pontosan 1/60 mp-nként képfrissítés.
Nézzük 1/60 mp-nként:
1/60 mp: nincs renderelt kép, hisz 1/60<1/25 (kimegy az előzően előállt)
2/60 mp: még mindig nincs, hisz 1/30<1/25 (ua.)
3/60 mp: végre előállt egy kép, de már elég rég (1/20>1/25), a proci most nem renderel újat.(új kép kerül ki)
... stb.
És ezt még fokozhatja az, hogy a 25-ös fps érték azt jelenti, hogy egy renderelt kép nem az előbb levezetett minden 1/25 mp-ben készül el, csak annyit tudunk, hogy 1 mp alatt 25 készül.
Látható, hogy csak abban az esetben nem lenne fps esés, ha pontosan minden 1/60 mp-ben készülne el egy renderelt kép.
Ebből adódik a vsync bekapcsolásakor látható fps esés. -
Foglalt név
addikt
Erre gondolotam én is csak gondoltam nem írom le, mert a megoldás olyan egyszerű rá, hogy kétlem, hogy ez lenne a hiba oka, ugyanis, ha beraksz a két sorozat közé egy puffert, akkor ugye nem áll elő a jelenség, mert rendereléstől független lesz a megjelenítés
[Szerkesztve] -
_Toka_
senior tag
válasz Foglalt név #3668 üzenetére
A két sorozat között ott a puffer, hisz, míg el nem készül az újabb renderelt kép, addig az előző lesz újra kirakva...
Szerk.: A különbség ott van a vsync on és off között, hogy on esetén addig nem áll neki a GPU az új kép renderelésének, míg meg nem jön a szinkronjel. És ez ugye a másodpercenkénti képek számát, azaz az fps-t csökkenti.
[Szerkesztve] -
robisz
senior tag
Köszi a kimeritő magyarázatot
Ha azonban be van kapcsolva a vsync, akkor addig a GPU nem kezd bele az újabb kép renderelésébe, míg az teljes egészében ki nem kerül a képernyőre.
Fura, hogy ezt így oldották meg (bár nem látok bele a GPU lelkivilágába,
de biztos meg van ennek is az oka).
Szerintem az lenne a logikus, hogy ha a GPU nem várna arra, hogy a kép
kikerüljön a képernyőre, hanem azonnal renderelné a következőt..
Persze amíg az nincs kész, addig a legutóbbi, már teljes kép kerülne ki
a monitorra... így megmaradna az ''eredeti'' fps érték -
robisz
senior tag
Szerk.: A különbség ott van a vsync on és off között, hogy on esetén addig nem áll neki a GPU az új kép renderelésének, míg meg nem jön a szinkronjel. És ez ugye a másodpercenkénti képek számát, azaz az fps-t csökkenti.
Na pont ezt nem értem... ha van puffer akkor mire vár??? -
_Toka_
senior tag
Nincs mit!
Szerintem az lenne a logikus, hogy ha a GPU nem várna arra, hogy a kép
kikerüljön a képernyőre, hanem azonnal renderelné a következőt..
Persze amíg az nincs kész, addig a legutóbbi, már teljes kép kerülne ki
a monitorra... így megmaradna az ''eredeti'' fps érték
Tulképp ez történik akkor, ha kikapcsolod vsync-et. Persze ekkor a puffer maga a képernyő mem.területe.
Bővebben én se értek hozzá. Passz, hogy miért nincs egyéb puffer. Valszeg egyébként annak is lenne egy kezelő-logikája, ami ugye plusz teher, ill. azt is pakolgatni/ürítgetni kellene a memóriában, ami pedig plusz idő.
Valszeg egyébként először létezett csak a vsync on. Majd a játszhatatlan esetek megoldására ''bevetették'' a vsync off lehetőségét, ami ugyan csíkoz, de segíthet a játszhatóságban. Persze a verseny, ill. a tesztekben oly nagy szeretettel látott minél nagyobb fps értékek hajhászása is sokat segített a folyamatban. Na de ez utóbbi már szigorúan szvsz!
szerk.: hejjesírás rulez!
[Szerkesztve] -
sb
veterán
ez hülyeség - már bocs.
hallottatok double és triple bufferről?
épp az a lényege, hogy amíg az egyikben ott az előzőleg renderelt kép (amit a 60hz-s monitor a példánál maradva 1/60-ad másodpercenként kirak vsync on állásban), addig a kártya a másik pufferbe rajzolja a képet...
tehát szó sincs leállásról a gpu és cpu részéről. szép is lenne ha a monitor ''sebessége'' határozná meg a futtatási sebességet. akkor már minden gamer 500hz-es monitort bámulna
ez azóta így van, amióta 3D létezik. azokban a játékokban, amiknél visszaesik az fps számottevően, valami más gáz van... -
_Toka_
senior tag
Hülyeség
Hmmm. Ezek a vsync kikapcsolt állapotában segítenek, hogy a kép ne legyen csíkos. Vmikor DX7-8 és a detonatorok korában ki-, bekapcsolható tulajdonságok voltak eleinte DX, majd inkább csak OpenGL esetében...
Ma ez a lehetőség eltűnt a driverből. Tán vmi tweak progival kapcsolgatható csak, esetleg a 3D alkalmazások kezelik. -
sb
veterán
a lényeg, hogy mindig van legalább dupla buffer.
mivel egy 3d képnél a képalkotás nem olyan, mint 2d-nél.
2d-nél ugye csak kiteszel egy képet (felülírva az előzőt), ha ott a kép felénél frissít a monitor, akkor csúszik szét a kép, ahogy te is leírtad.
3d-nél viszont teljesen más a képalkotás. ott a félkész kép fizikailag ugyebár nem egy félbevágott kép, hanem egy valóban félkész valami: pl. az objektumok fele már ki van rajzolva, fele textúrázva van, stb, stb.... teljesen használhatatlan.
ezért 3d-nél nincs lehetőség folyamatos képrajzolásra. csak ha megvan egy teljes kép, akkor lehet kitenni. vagyis sima frame buffernél ha van egy kész frame, akkor azt a relatíve lassú monitor kirajzolná - ezt a kártya megvárná, majd utána kezdené összerakni a köv. képet (mert addig szükség volt az előzőre). és itt jön a képbe a másik buffer, amibe addig vígan dolgozhat, amíg a monitornak szüksége van a az előző képre.
(no meg techinkailag olyan problémák is felmerülnének, hogy itt nem lehet az előző képet felülírni, mint 2d-ben. tök üres bufferrről indul a képalkotás. ez megintcsak nem lenne megjeleníthető monitoron villogás nélkül)
szóval a DB, TB épp a párhuzamosításra van, onnantól meg tök mind1, hogy a megrajzolt, letárolt képeket fizikailag hányszor rajzolja ki a monitor.
a kártya renderel a két bufferbe felváltva onnantól már vsync on/off kérdése, hogy hányszor vált a monitor képe a megjelenített két buffer között. vagy annyiszor, amennyit a monitor tud, vagy annyiszor, amennyiszer a kártya megcsinálta egy új képet.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
-
_Toka_
senior tag
2d-nél ugye csak kiteszel egy képet (felülírva az előzőt), ha ott a kép felénél frissít a monitor, akkor csúszik szét a kép, ahogy te is leírtad.
A 3D-s képalkotás /renderelés/ végeredménye nyilván egy 2D-s kép. Ezt jeleníti meg a monitor a függőleges frissítési frekinek megfelelő időközönként. Teszi ezt a frame bufferből.
- ha be van kapcsolva a vsync nincs újabb képalkotás/renderelés/, csak, ha a kártya befejezte a monitor felé a képfrissítést.
- ha nincs vsync, nincs DB, TB, akkor a GPU a renderelés végeredményével felülgyakja a frame buffer tartalmát, függetlenül attól, hogy a képfrissítés éppen hol tart. Ha éppen a kép felénél, hát két félképet látunk.
- ha nincs vsync, van DB, akkor van egy back buffer is, amibe a renderelés végeztével bekerül a következő, eddigre már 2D-s kép, miközben az előző a frame bufferben van. A képfrissítés végén a GPU átkapcsol a back és a frame buffer között. Egy megfelelő logika dönti el, hogy éppen melyik puffer az, amelyik alapján frissül a képernyő tartalma, ill. melyikbe kell a renderelt végeredményt tenni.
- ha nincs vsync, van TB ... na ezt a folyamatot én se ismerem...
[Szerkesztve] -
robisz
senior tag
Még egy kérdés a vsync-kel kapcsolatban...
Nekem TFT-m van és vsync esetén ha minden jól megy 60 az fps-em...
Na most ha a kártya nem tud ennyit kiköhögni (pl. Oblivion ),
akkor a vsync automatikusan átkapcsol egy olyan üzemmódra, hogy
csak minden 2. időpillanatban frissít azaz beáll konstans 30 fps-re...
(ha jól tudom dx9 esetén ez defaultból így működik...)
A kérdésem az lenne, hogy ez utóbbi ''feature''-t nem lehet-e kikapcsolni
valahogy....???
Szeretném bekapcsolni a vsync-et a csíkozás miatt, de ez a 30 fps
elég zavaró... -
sb
veterán
backbuffer mindig van! felváltva rajzol, addig is, amíg a monitor a másik képet megjeleníti!
a 3d render vége egy 2d-s kép, ez igaz. de mint írtam, ezt a nulláról, egy tök üres képről kezdi megrajzolni. 2d-ben a folyamat úgy néz ki, hogy az előző képet mindig felülírjuk az újjal:
1. kép / 2. kép....
3d-ben viszont a folyamat a következő:
1. kép / törlés / 2. kép / törlés....
ha nem lenne backbuffer, akkor minden ami történik látszódna a monitoron. vagyis az első kép után látnál egy nagy feketeséget, majd ahogy jön a második kép. de persze azt sem csak egyszerűen kirajzolva (hiszen nem egy meglévő kép kirajzolásáról van szó, hanem egy új megalkotásáról) hanem felépítve a 3d világból: objektumok, textúrák, stb, stb.. magyarul látnád hogyan renderel a kártya...
csak akkor nem látnád, ha mindez olyan gyors lenne, hogy ne tudja a szemed felfogni: de ahhoz minimum 80hz kellene. az alatt jó eséllyel villogna
szóval backbuffer mindig van.
persze sync on módban a szinkronizálás miatt szükség lehet várakozásra, ami némi fps vesztéssel járhat, de ez minimális, és nem azt jelenti, hogy a gpu nem rajzolhat addig új képet.
szóval várakozás (vagy időkiesés) lesz, de attól a kártya legalább a következő framet megcsinálja. (vagy akár többet is, ha az még a köv. szinkronig belefér).
és a kiesést a TB tovább csökkenti... -
Felhasznalo9
tag
Hellosztok.
Nem olvastam vegig a forumot es nem is kerestem. Lenne par kerdesem. Eloszor is, vettem 1 inno3d 7900gt vga-t kb 2 hete, pci-e tok jo meg minden DE. Eleinte nem kezdett el szarakodni a 3dmark 03-ba, de most mar szarakodik. Azota: 1.) amiota kiprobaltam mit bir - huzas -. VAGY 2.) amiota az uj nvidia driver miatt, 84.21 ?! Szemetel es lefagy a teszt alatt, ugy mintha tulmelegedne, de nem melegszik tul, sot telleg alig melegszik a vga. Mind1 melyik teszt az, de csak 3dmark 03-ba! 05 es 06-ba nem... Sot par gamet is kiprobaltam de semmi. Video felvetel itt van rola: http://atmenetitarolo.atw.hu/szutyok.3gp neven, mobillal keszult - szoval quicktime vagy vmi nokia mm player szukseges -. Nos, kinek mi a tippe, tapasztalata. Vagy tenyleg kifogtam 1 oylan vga-t amirol a ph is irt nehany napja, hogy gondok vannak a 7900-esekkel?! Es ha peches vagyok es kifogtam, azzal mit tudok tenni? gondolom vissza nem veszik emiatt.
[Szerkesztve] -
nagyúr
válasz Felhasznalo9 #3690 üzenetére
Miért zavar egy rég elavult program szarakodása, ha a játékokkal nincs gond? Nem az a lényeg? Vagy, ha benchmarkolni akarsz, ott a 05, 06 - ahogy írod ott nincs gond.
Nekem az összes 3dm azt írja ki, hogy magfreki: 0 MHz; memfreki: 0 MHz. És? Játékban hasít, én meg épp arra vettem, nem pöttyöket gyűjteni.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Felhasznalo9
tag
Azert futtattam le elsonek, hogy lassam mennyit er el, azutan meg ugye, mutogatni kell, hogy lassak mit tud. De ha veszek 1 vga-t, elsore nem szarakodik de 1 het mulva igen, es nemtudom miert - raadasul nem is olcso -, azert az kicsit idegesito. Meggondolta magat es leallt kocsogolni? Vagy trial versio-s vga?! engem az oka erdekel, mert gondolom mas is jart igy, ha nem akkor azokat arra kerem akikne ilyen vga-ja van (Inno3d 7900GT), az legyen oly kedves es a 84.21 driverral futtassa le a 3dmark 03-mat 3.6.0-as ver.-t. Kossz, elore is. (Ja es ha lehet huzva is futtassa le )
[Szerkesztve] -
Felhasznalo9
tag
Na meg onnan gondolom, hogy ne ma driver a ludas, mert akkor mar az nvidia kiadott volna 1 ujabb drivert, szvsz.
-
nagyúr
válasz Felhasznalo9 #3692 üzenetére
Persze, megértem, amit mondasz, én is bosszankodtam az említett hiba miatt, de sehol senki nem tudott értelmes magyarázatot adni a dologra. Akkor döntöttem úgy, hogy nem érdekel a dolog.
Én régebben az X800XTPE-vel szívtam sokat, de mindig kicserélték gariba, bármi gondom volt vele. Ha nagyon zavar, vidd vissza, és próba-szerencse.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Firestormhun
senior tag
válasz Felhasznalo9 #3690 üzenetére
Elképzelhető. Amerikában zsákszámra mennek tönkre 7900-ak. Mondjuk inkább GTX-ek hullanak nagy részt, de nem ritka a GT sem.
...
-
Pietrosz
addikt
válasz Felhasznalo9 #3695 üzenetére
Én már kipróbáltam, húzva sincs gond, gondolom alapon sem lenne. De ez rajtad nem segít
-
Vigneau
félisten
válasz Firestormhun #3696 üzenetére
Ezen kissé meglepődtem. Ezek szerint ilyen jól sikerült az nVidia részéről a 7800 széria optimalizálása? Ha igen, akkor elég gáz. Még jó, hogy 3 év garit kaptam...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Felhasznalo9
tag
Na uj fejlemeny. Ha a coolbits2vel probalok akarcsak 1 mhz-et allitani es a ''Modositasok tesztelese'' gombra nyomok rogton kihal, belassul, mintha tulmelegedne... Nemertem mi a fasz baja van. 1 hetig minden ment normalisan 1 kis ideig votl huzva is, jol szellozo hazba, megfelelo tappal. Nemtudom mi lehet a baja.
-
Sárpac
nagyúr
válasz Felhasznalo9 #3692 üzenetére
Én is lefutattam igaz más driverral és a Trollos tesztél elszállt mint a huzat (igaz tuningolva) csak a reset segített rajta!
Valamiért nem szereti a 7900at a 3dm03 ez van!Alapfesz alatt a maximumon túl!
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen széket vegyek?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen routert?
- Automata kávégépek
- Life is Strange: Double Exposure teszt
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- BestBuy ruhás topik
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- Palit RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- JÉG Kisbironak!ASUS TUF GAMING RTX 4090
- GIGABYTE RTX 2060 OC 6GB (GV-N2060WF2OC-6GD rev. 2.0)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs