-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #7047 üzenetére
Ez a hibajelenség nálam is fennáll. De ez nem hiba, hanem az alapjáratot beállító villanymotor így működik. Ha egy forgó tárgyat megrántasz (fékezés, megállás), akkor változik a fordulatszáma. Ez önmagában nem akku hiba.
Az már annál inkább, ha 2 órányi rádió hallgatás után nem tudod beindítani az autót úgy hogy előtte használtad aznap.⭐ Stella
-
DeFranco
nagyúr
cromaxba tervezek menni, ford akkut szeretnék venni azt meg nem sok helyen tartanak. nem is ismerek akkus boltot zuglóban (ha valaki tud megbízhatót, nagyon megköszönöm)
egy kérdés:
tételezzük fel, hogy a nyitásérzékelő rendesen úgy működik, mint az ajtónál, tehát ha nyitva van a motorháztető, akkor a műszerfalon kigyulladt a "nyitott ajtó" lámpa.
ebben az esetben, ha letapadt a zárrelé, akkor zárt állapotban is világítania kell a "nyitott ajtó" lámpának (mert testet kap a relé)?
tehát ha felnyitott motorháztetőnél világít, lecsukottnál nem világít, akkor ez az eset kizárható?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #7052 üzenetére
Miért fizetsz annyit egy átlagos minőségű akkuért?
Vegyél pl Exide Premium-ot. Ezzel nem lőhetsz mellé.⭐ Stella
-
DeFranco
nagyúr
a nyitásérzékelő részben sem? érted a kérdést, remélem, próbálom visszavezetni, hogy mit ellenőrizzek a tegnapi szerelés kapcsán főleg a zárhíd és környékén ami okozhatta ezt a hirtelen lemerülést.
(egyébként gyújtás-visszajelző lámpák kigyulladnak, kettőt teker az önindító, majd megáll. gyújtás le, gyújtás fel, ismétel, megint megáll két tekerés után aztán a lámpák lekapcsolnak. a központi még be tudta zárni az ajtókat)
-
DeFranco
nagyúr
mondom, a fura az, hogy pont szerelés után makkant meg, tehát logikus, hogy van rá esély, hogy ennek következtében, mert nem vagy nem jól kötöttek vissza valamit (zárat szereltek, elvileg máshoz nem nyúltak szándékosan legalább is)
tehát ha mód van rá, hogy valamit megnézzek-teszteljek-ellenőrizzek (multiméter nélkül) akkor azzal lenne érdemes kezdeni.
ha nincs ilyen, akkor feltöltöm az akkut és meglátjuk mit mutat, de azért kérdeztem hogy okosodjak.
@radi8tor: szerelőtől. addig biztosan megvan, hogy a nyitásérzékelő csatlakozik a zárszerkezetbe, ott van alul a foglalat. amikor megkérdeztem hogy mi a szerepe, visszajelez-e a lámpa ha nyitva van, arra csak egy szóbeli igent kaptam, nem próbáltam ki nem volt rá érkezésem. az biztos, hogy az ott egy csatlakozó, amit lehúzni láttam, visszadugni nem láttam, és nyitásérzékelő a funkciója.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #7060 üzenetére
Igen, az sokkal jobb, mint bármelyik Bosch.
Azért megrendelés előtt kérdezz rá náluk hogy az a modell passzol-e a Fókába. Magasabb az akku, mint a gyári de pont bele fér a rögzítő szíj nélkül (azt leszedtem a csavarról és beraktam az akku mögé).[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7061 üzenetére
nincs nekik már egy éve kifuttatták.
kavarodik a szósz, mert rá akar beszélni a 60Ah-s akksira, mert hogy az hosszú távon jobb lesz nekem... persze drágább is, és kevés belőle az alacsony kialakítású.
ezt rühellem egyébként, hogy egy akksicserével fél napokat kell vesződni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeFranco #7062 üzenetére
Pedig elég sok helyen árulják azt a 47Ah-st.
Én ilyet vettem. Erre mondtam, hogy még épp bele fért.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
e-newsee
addikt
Csak hogy összekössem a kulcs, és az akksi sztorikat:
Nekem decemberben, amikor csináltattam a kulcsot, akkor a programozás éppen sikerült, de elindítani már nem tudták az autót. Majdnem cseréltettek velem akksit, pedig 2014 novemberi van benne, és semmi baja sincs.
Jött ki az ember, hogy a kulcs jó, működik, de az akksi meghalt, nem indul a kocsi. Ha akarom, kicserélik, de most ebédszünet van, meg kell várnom a végét, vagy ha visszajön a kolega a mentésből, akkor bebikázzák (nála volt a kábel), hazamegyek vele, és majd kicseréltetem később. Mondtam, hogy oké, legyen az utóbbi, mert nem érek rá a szünet végéig, mennem kell munkahelyre. Aztán amíg a másikuk visszaért, azt mondja, mégis megpróbálja elindítani, hátha kipihente magát annyira az akksi, hogy nem kell bebikázni. Persze pöccre indult. Akkor esett le, mi lehetett a probléma. Ugyanis, ha ráadom a gyújtást a kocsira, akkor felkapcsolnak a lámpák. Nem a helyzetjelző, a rendes lámpa. Elöl, hátul. Arra gondolok, hogy az előző tulaj mókoltathatott valamit, mert gyakorlatilag nem tudok CSAK helyzetjelzőt kapcsolni. A fényszóró ha kell, ha nem, világít, mindegy, hogy a kapcsoló helyzetjelző állásban van-e, vagy sem. A könyve alapján ez a hagyományos lámpakapcsolós verzió (ilyen), nem az automata. Na és ez az, amit a kulcs programozásakor szerintem nem vettek észre, így amíg a művelet zajlott, a lámpa szépen leszívta az akkut. Én meg majdnem belementem, hogy az 59k-s új kulcs mellé elköltsek még 16-ot egy szükségtelen akksicserére. Csak a kajaszünet mentett meg.Ui.:
Az akksi azóta is kiválóan üzemel, kibírta úgy a szabadban a januárt, hogy volt olyan hét, amikor nem indítottam el egyszer sem, mert nem kellett mennem vele sehová.[ Szerkesztve ]
"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/
-
LamaCube
addikt
válasz DeFranco #7047 üzenetére
Szia!
Nekem is ilyen, DE!!! ennek nem ilyennek kellene lennie. 3 hónapja ultrahangos fojtószelep tisztításon voltam /"ragadt a gázpedál"/.
1.5 hónapig olyan volt /az összes fogyasztót a klímán kívül rákapcsoltam/, mint az álom. kb. 1 hónapja a nagy mínuszokban 2x úgy indult reggel, hogy egyből le is állt és csak gázadással indult. Na mondom, alapjárati motor tisztítás. /1 éves az alapjárati/ Ki is takarítottam és azóta jól indul, DE!!! visszajött az alacsony fordulatszámra visszaesés. Azóta, ha a világítás rajta van és pl. a ventilátor 1-2-es fokozatban, akkor van, hogy leesik a fordulat 630-650 -re is. Fogyasztók nélkül rendesen lassítok és benyomom a kuplungot, akkor szépen megemeli a fordulatot és mikor megállok, akkor engedi vissza kb. 800-ra. Fogyasztóval beesik és beremeg az egész autó.
1 éve voltam vele márkaszervizben, kapott szoftverfrissítést, de nem segített. A szerelőm, aki intézte az ultrahangos tisztítást /3 hónapja/ azt mondta, hogy azon kívül semmit nem csinált. Feltette, majd elvégezte az adaptálást /jelentsen ez bármit is/. Amit eddig ez ügyben cseréltem. Alapjárati motor, pcv szelep, vákum csövek, fojtószelep tisztítás, fojtószelep potméter kipucolása /most rendeltem egy újat, mert nem adta stabilan a megadott értékeket /de szerintem jó/, szoftverfrissítés.
A Ford focus fórumon sokunknak van ilyen problémája. Valaki a fojtószelepnél található ütköző menetes szárra tett egy anyát és nyitott a fojtószelepen 3 éve így jár vele és azóta is jó. Egy másik fórumozó / és ezért is írtam neked/ szerint 55 ah-ás akkuja volt és mióta kicserélte Motorcraft 44-esre /gyárilag ilyen/ , azóta megszűntek ezek az anomáliák. Nekem is 55Ah-ás akksim van a poén kedvéért. Ha netalán 44-est vennél bele kíváncsi vagyok rá, hogy megoldódna-e ez a probléma.
Állítólag nem árt elvégezni az ecu újratanítását a linken le van írva, hogy miként kell.
[link]
2003. 1.4 Focus Sedan
Torqe és Forscannel néztem az adatokat, hibakódot nem dob semmi.[ Szerkesztve ]
HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
DeFranco
nagyúr
válasz LamaCube #7068 üzenetére
szerintem a hiba konstrukciós és ha nem az akku akkor két dolog egyike/együttese okozhatja:
1) valami el van méretezve vagy a generátor* vagy az alapjárati motor körül
2) a szoftver önatnuló algoritmusa magában ratyi vagy nem tudja kompenzálni hosszú távon az 1) esetetnekem is csináltak már vele mindent, szoftvert is frissítettek, mindig egy kicsit jobb lett, aztán visszaromlott. ennek az az oka, hogy amikor belenyúlsz a rendszerbe, akkor a szoftver a megváltozott körülmények miatt öntanuló módba kerül (legalább is nekem így magyarázták) addig jó is. aztán szépen feloptimalizálja magát, és ettől megint elszaródik minden.
nekem is rossz lett új alapjáratival is, tisztított pillangószeleppel is, mindenhogyan. ha nem az akku, akkor ez ilyen, nem lehet vele mit csinálni hiába wuduzod. meg lehet emelni az alapjáratot az egekbe, akkor nem fog beesni de leeszi a fejed városban.
*e-newsee: engem a generátorral szívattak meg anno. egyik prominens fórumtárs elküldött akksit beméretni, hogy tudjam mi lesz télen ott meg elkezdett huhogni a faszi, hogy hubaze szar a generátor, mert alultölt ha minden fogyasztó fel van kapcsolva, nem bírja meg.
elvittem generátoroshoz, hogy felújították plusz csikágóztak velem egy sort, jól át is vertek, meg ment a huhogás, hogy még mindig alultölt hábaze valami van de ők nem tudják mi ez nem normális, szét kell szedni csillióforintos alkatrészt cserélni.
elküldtem őket a fenébe magamban, elhoztam a kocsit még amíg nem cseszik el jobban, utána mesélte a szerelőm (ess) hogy okosok voltak mind, mert ez gyárilag ilyen, nincs úgy méretezve, hogy szó szerint mindent elbírjon refistől, klímástól, ködlámpástól, hátsó ablakfűtésestől, vészvillogóstól, mert ez nem is életszerű.
a generátor megbír mondjuk 80 egységet, tipikusan használsz 20-30-at, ha nagyon nagy az energiaigény akkor 60-at, ha mindent felkapcsolsz az 110. normál de extrém használat mellett rövid időre felmehet az igénybevétel 90-re, de csak időszakosan perces nagyságrendben.
éppen ezért felesleges 120-as generátort beletenni, nem is tesznek. nem csak ebbe nem tettek, roverekbe, stb.-be sem.
csak a fél országot kellett ehhez végigkanosszáznom, meg 50k értékben feleslegesen generátort felújíttatnom egy maffiabandával mire ezt kiderítettem.
ennyit a pékekről.
[ Szerkesztve ]
-
LamaCube
addikt
válasz radi8tor #7069 üzenetére
Természetesen visszaáll, de idegesítő, hogy annyira leesik, mintha le akarna fulladni. Egy autóm se csinált ilyet.
DeFranco
Hát, ha az ESS-nél se tudtak vele mit kezdeni, akkor tényleg nincs mit tenni. Értem ezt az öntanulást, de ez 8-10 km. Nálam 1.5 hónapig tökéletes volt. A fórumról a srác azt írta, hogy 3 éve úgy megy vele, de nem vette észre a fogyasztáson. Ő üzem melegen állította be 850-re az alapjáratot. Legrosszabb esetben kipróbálom és ha fogyasztás növekedést tapasztalok, akkor leveszem az anyát.[ Szerkesztve ]
HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz LamaCube #7071 üzenetére
Annyira nekem nem esik be hogy rángasson, de azért érezhetően beesik nekem is nagyobb fékezés után vagy ha felkapcsolom a tompított fényszórót, ventilátort.
Gázpedál kezd beragadni nálam is. Kicsit lassan jön vissza néha. Akkor az nem bowden téma?
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #7072 üzenetére
a tipikus a tapado gazpedal amikor meginditani nehez mert olyan mintha "feltapadna" felengedett allasban egy kicsit. nem makacs ragadas csak pont egy kattanasnyit kell nyomni ami pont idegesito mert olyan mirnha mindig rarugnal a gazpedalra, kopik a kuplung, nyulik a bak.
ezt a pillangoszelep koszolodasa okozza, tisztitasakis gyakorlattal egyszeru, de erdemes eloszor szakemberre bizni mert ha elcsiszolod lehet cserelni. nekem a megvetelkor volt ilyen 4 eve meg most jott elo megint.
ha benyomott allapotban makacskodik az nem tudom ugyanez a problema-e
-
LamaCube
addikt
válasz radi8tor #7072 üzenetére
Nekem se rángat, hanem beremegteti az egész kasztnit. A gázpedál "ragadás" nem bovden téma. Fojtószelep takarítás. Ahogyan említette DeFranco.
ReFleXx
Szerintem kipróbálom, ha nem lesz jó a fogyi, akkor visszateszem, bár ha fél literrel többet eszik, akkor még nekem megéri.
[ Szerkesztve ]
HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
DeFranco
nagyúr
na srácok mondom mi a helyzet. minden intakt volt, nyitásérzékelő bedugva, stb.
... és pöccre röffent az autó kétszer is.
nem tudom mi volt nap közben feleségemnél, megesküdött rá, hogy dél körül amikor indította volna, háromszor is annyit csinált egymás után a három próbálkozásra, hogy elfordította a kulcsot, tekert kettőt az önindító, majd kakukk, megállt az önindító is meg a műszerfal is kialudt (rendesen indításra tekert kulcs mellett)
holnap reggel még rápróbálok, de ez így fura. nem is erőködött most este, egyből tolta a röfit.
[ Szerkesztve ]
-
Dj Sügi
őstag
Bocs, de ezt be kell ide tennem (tudom tegnap volt):
Szakadok...
[ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
Poultier
tag
Nekem is beesett mindig a fordulat mikor fékeztem, vagy lámpánál álltam(kasztni is remegett), de ezek eltűntek a motortartó gumibak cserével. Lehet az elöregedett gumibak miatti rezonancia hazárdállapotot nem szereti az elektromos rendszer. (1.6 2003 fóka) Milyen a gumibak a kocsitokban?
-
ReSeTer
senior tag
Hi! Nem tudok választani.
Merjek venni 2001 utáni tddi (vagy di) 2.0 Mondeo-t, vagy esetleg Focus II-ből valamelyik TDCI-t? Évi 20000 km lenne a futás. A cél 6-6,5 L fogyasztás.
Eddig Focus II 1.6 erősebbik motorját néztem, de a német fogyasztós oldalon 7,5-8 litereket írkálnak.
Sok rosszat hallottam a tdci-kről, a Mondeonál meg egyéb gondok miatt is kérdezem.
Országúton lenne használva többnyire. -
őstag
válasz ReSeTer #7085 üzenetére
Én nem szopatnám magamat egy dízellel, inkább akkor már egy Prius II, azzal gondtalanul el lehet lenni alacsony fogyasztás mellett, igaz élményt nem fog adni.
A Volvómban a Ford féle gyengébbik 74kW-os (101 LE) 1.6 benzin van, csak városban és pályán 140-150-el használva télen 8 felett eszik, de nyáron sok országúttal, nyári gumival 6,5-ből is elvan. Nagy átlagban éppen 7,49-en állok most a Spritmonitor szerint.
20.000 km éves futással számolva: 7,5 liter x 200 x 370 Ft = 555.000 Ft vs. 6 liter x 200 x 370 = 444.000 Ft.El kell döntened, hogy megér-e évente 111.000 forint spórolást a dízel, mert ha azon beszarik valami (márpedig be fog szarni, kérdés, hogy mikor), akkor ennyit simán rákölthetsz, sőt még többet is.
"Less but better" - Dieter Rams
-
SzlobiG
félisten
válasz ReSeTer #7085 üzenetére
Ne vegyél 2.0 mondit dízellel. Az 1.6 fóka viszont jó választás, de számolj hogy van benne kettős tömegű meg dpf. Országúton kizártnak tartom, hogy 8 litereket enne amiket néztél az városi fogyasztás lehetett, de még azt is soknak találom. Országúton 5 literrel simán eljársz.
-
mtade
aktív tag
válasz ReSeTer #7087 üzenetére
Nekem a mondi 4,5 és 8 között kér gázolajból, 16ezret mentem egy év alatt, befecskendezésre 20 rongyot költöttem. Az is igaz, hogy jól megnéztem, melyik autót vettem meg. Egy teljes üzemanyagrendszer felújítás 350-400k, ezt azért valóban fejben kell tartani. Autót javíttatni korrektül ma már egy típusnál sem lehet, a tdci mondeo gazdinak érteni kell az autójához valóban, ha nem akarja, hogy csontra leszivassák a kóklerek.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #7079 üzenetére
ma reggel is egyből indult, minden különösebb nyöszörgés nélkül.
nem tudom mi volt vele tegnap. gyújtáskapcsoló szokott ezekben szórakozni? az csinálhat olyat, hogy két ütem tekerésig adja az indító jelet aztán eldobja?
áramkör volt, önindító tekert. ezt látjuk. üzemanyagrendszert kizárnám mert feladta hamar el is ment a "villany", az nem ilyen.
-
ReSeTer
senior tag
Akkor 1.6 erősebbet benzinest keresek inkább.
Köszönöm!
-
LamaCube
addikt
válasz Poultier #7083 üzenetére
13 éves. Lehet csere érett, de én monitorozom forscan-el és 620-650-re is leesik a fordulat. A kasztni remegést gondolom megszüntetné, de a fordulatszám leesést nem hinném
Ez a leesés is jobban akkor jelentkezik, amikor rajta van a világítás + a venti.HyperCube< ModernWarfare 2 baráti kör >Az elv olyan mint a fing, tartja az ember, amíg bírja...
-
szilchi
őstag
Szép estét.Mai nap egy 2004-es 1,6-os benzines Focus boldog tulaja lettem .És lenne pár kérdésem.Kereskedésben vettem,de oda egy magánszemély adta le aki megy ki Angliába.Vagyis már kint is van.Jó volt minden,kivéve az autórádió le van kódolva és nem tudom a kódszámot.A kereskedő azt mondta,elvileg ma estére megtudja és akkor felhív.De eddig semmi.Lehet majd csak holnap.De ha nem,van valami módja hogy kiderítsem?A volt tulaj már nem tudja hova írta fel .Valamint voltam lemosni és azóta a fék visszajelző lámpája világít a műszerfalon.Tegnap sem tette meg ma sem mikor elvittem.Mosás után. ABS van.A fék normálisan működik,haza felé többször is megnéztem.Meg lenne pár általános kérdés a típussal kapcsolatban.
Milyen olajat ajánlanátok hozzá?
Milyen gyertyát?
Téli gumi van,de nyári gumi nincs így majd azt vennem kell.De milyen lenne jó?Egyenlőre ennyi lenne .Még át kell iratni,meg viszem szervízbe a szokásos átnézésre és folyadékcserére.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
DeFranco
nagyúr
válasz szilchi #7097 üzenetére
a rádiókódot elvileg le tudják kérdezni, vagy "meg tudják tudni" alvázszám alapján, nekem lekérték a szerelőnél. ha minden kötél szakad szerintem egy szakszervízben boldogulnak vele
mennyire világít a fék visszajelző lámpa? dereng vagy teljes fénnyel? elvileg az lehet attól, hogy a fékfolyadék tartályon található szintjelző kontaktos és így "áthúz" a jel. hogy ha mosás után egyből fullon világít akkor keress beázás jeleket és imádkozz, egy mosástól nem kellene hogy így világítson.
olajból én 5w30-at tennék bele ami teljesíti a gyári ajánlásokat, mehet bele a gyári. gyertya passz. vezérlést is cseréltess, meg üzemanyagszűrőt, fékfolyadékot, plusz a szokásos reszti (olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő)
-
szilchi
őstag
válasz DeFranco #7098 üzenetére
Rendesen világít a lámpa.Akkor nézek bele valami jobb fajta olajat me akkor gyári gyertyákat és a szűrőket.Sikerült neten találni egy kézikönyvet pdf-ben. Azt is átnézem.Köszönöm a tippeket.
Honda ---- The power of dreams // A bizonyíték hiánya nem a hiány bizonyítéka!!//...To be a rock and not to roll...Skoda Octavia 2010 1.9 TDI Ambiente...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz szilchi #7097 üzenetére
Üdv a csapatban!
Neten vannak oldalak akik ilyen rádió kódokkal foglalkoznak. Pár dollárért szerintem elmondják neked.
A rádióhoz egyébként egy kék plasztikkártya tartozik, ezt illik bent tartani a szervizkönyves mappában. Szerencsére az enyémet nem kutyulta el az előző tulaj.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest