- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Videós, mozgóképes topik
- OLED TV topic
- Bemutatta a DisplayHDR 1.2-t a VESA
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házi hangfal építés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen házat vegyek?
Hirdetés
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ismét egyedit alkotott a Sharp
ma Minimalista dizájn és komoly felső kategóriás specifikáció jellemzi az Aquos R9-et, az Aquos wish4 pedig belépő szinten hozza a stílust. Ráadásul mindkét modell strapaminősítésű.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReSeTer
senior tag
Helló, mk3 mondeot nézegetek. A kérdésem az lenne, hogy egy mk2 focushoz képest fejletlenebb? A motorok azok 1.8 125hp és 1.6 vct vagy mi lenne. Focus tűnik olcsóbb fenntartásilag, de nem tetszik a formája, miközben a mondeo nagyon jól néz ki. A fogyasztás a másik gond, sok helyen azt írják, hogy 8.5, 80% országúti használat lenne nálam valószínűleg, így lemenne 7-re? Nem vagyok hajtós.
-
ReSeTer
senior tag
Tdci motorok mikortól jók? Mk3 Mondeoba raktak már olyat? Mondjuk 2006-tól?
-
ReSeTer
senior tag
Helló, ford focus mk2 1.6 vtc autónál tényleg tönkreszokott menni az üzemanyagszivattyú ami 150k?
Mondtak olajfogyasztást is, de az szerintem minden autónál van már 200k felett, csak kérdés mennyire szoktak ezeknél az autóknál?[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Hi! Nem tudok választani.
Merjek venni 2001 utáni tddi (vagy di) 2.0 Mondeo-t, vagy esetleg Focus II-ből valamelyik TDCI-t? Évi 20000 km lenne a futás. A cél 6-6,5 L fogyasztás.
Eddig Focus II 1.6 erősebbik motorját néztem, de a német fogyasztós oldalon 7,5-8 litereket írkálnak.
Sok rosszat hallottam a tdci-kről, a Mondeonál meg egyéb gondok miatt is kérdezem.
Országúton lenne használva többnyire. -
ReSeTer
senior tag
Akkor 1.6 erősebbet benzinest keresek inkább.
Köszönöm!
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Mit gondoltok megbízhatóság szempontjából a 2005-2008 közötti 1.6 tdci gyengébbik 90 lovas motorról?
-
ReSeTer
senior tag
válasz Sethdobaloah #9767 üzenetére
Hát akkor annyira nem lehet az rossz, ha már annyi bele tud menni.
Köszönöm a többieknek is!
-
ReSeTer
senior tag
Találtam egy focus mk2-t 1.6 tdci-t 109 lovasat.
Elvileg euro 3-mas és nincs benne részecske szűrő a kereskedő szerint. Mégis a 90 lovasat ajánljátok vagy máshol ajánlották.Miért?
-
ReSeTer
senior tag
Hi!
Vettem egy mk2-es focus-t, és nem tudom hogy mi a rádió kódja, nincs benne a könyvében, ráadásul nem is tudom, hogy egyáltalán hol kellene lennie.
Olvastam, hogy valami nyomógomb kombinációval a serial numbert kiírja, majd azt valami online generátorba kell beleírni. Működnek az ilyen oldalak?
Vagy mi ennek a hivatalos útja? És pénzbe kerül?
6000 cd a típus.
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Mennyi az a fordulat ahol már nem nyírom a kettőstömegűt? 1.6 tdci focus 4-esben 50-nél 1300-1400-at forog, 3-masban meg 1800-at, de kicsit hangosnak találom már. Mindenhol csak annyit írnak, hogy alacsony fordulat nem jó, meg az alapjárat közeli, de hát mi számít annak.
A másik kérdés, hogy ha feltekerem a fűtést, akkor egy csapot nyitok, tehát nagyobb vízmennyiség forog, vagy teljesen mindegy, mindig ugyanannyit forgat? Ez főleg télen hideg motornál fontos számomra, mert pl az előző autómnál ha hidegen hagytam, akkor hamarabb melegedett, viszont hallottam már Dacia-nál olyat, hogy ott pl teljesen mindegy, ráadásul ott a kipufogó hőjét is használja. Focus is?
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Mit gondoltok, 1.6 tdci nívópálca felső háromszögének (vagy kúpjának) a csúcsáig van töltve az olaj, az káros? Pont ott ahol már kezdődik az egyenes drót rész.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Köszönöm a válaszokat, viszont most egy nagyobb problémával jöttem.
Egyszer elpörgettem az autót meleg motorral 3000-ig, és utána elment az erő. Olyannyira, hogy negyedikben kettőezer fölé már nem is tud szinte pörögni, pedig nyomom a pedált. A turbó felpörög a hangjából itélve. Fényképeztem, van egy cső ami a turbó elötti résznél kezdődik és a hengerfej fele megy. Ott van egy illesztés. Amikor jár a motor kifúj ritmikusan, amikor felörgetem akkor meg alig. Ez lehet a baj? A kijelzőkön semmi hibaüzenet. Képek mindjárt -
ReSeTer
senior tag
válasz Gombinyó #10180 üzenetére
Megnyugtató, remélem ennyi a probléma. Viszont aggódom, ez a rész ugye nem a turbó hűtéséért felel?
Mert ha logikusan gondolkozom, ez az intercoolerhez tartozik, aminek csak az a dolga, hogy lehűtse a levegőt, hogy több férjen be, de magát a turbót nem ez hűti. Csak nehogy az legyen, hogy most túlmelegedett, aztán odaég az olaj vagy valami. -
ReSeTer
senior tag
válasz Gombinyó #10183 üzenetére
Valamiért nem sikerül most telefonról átrakni gépre a képeket, mobilnézetből meg nincs feltöltés ide....
Fekete műanyag gumi cső, és a vékonyabb felfele tartó, amelyik megy a hengerfejbe. Ez a vastag szívócsonkból jön ki. Pont a hengerfej előtt van egy illesztés, nálam kilóg egy tömítés is belőle, úgy van oda kötegelővel szorítva.
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Na, szétszedtük, az a műanyag csatlakozó idom volt széttörve, amelyiknek az egyik vége a műanyagcsőbe a másik a hengerfejbe megy. Gyorsan esztergáltunk egyet, O gyűrű bele, tömít mint állat, semmi kifújás, máshol se vettünk észre, de nem jó.
Konkrétan amikor hideg motorral kimegyünk, kicsit melegszik, majd odalépek, az elején szépen ment fel 90-re, de azért nem olyan durván, aztán megfordultam, és a következő kigyorsítás már másodikban is szenvedés.
Turbó hangot hallunk, tehát forogni forog, akkor gondolom az jó, de viszont akkor nem tudom mi romolhatott el.
EGR szelep?
Tehát akkor röviden: Első próbálkozós nagyobb kigyorsítás még még jó, de aztán a következő teljesen erőtlen, alig akar felpörögni 2.000-ig.
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Még régebben írtam, hogy mk2 focus 1.6 tdci nincs erő, 3 ezres fordulat fölé nem megy.
Azóta sincs meg a hiba forrása.Ki lett olvasva, izzítógyertákat írta, ki lett cserélve az összes, hengerfej le lett véve, kitakarítva a sok fekete szutyoktól, egr működik, turbo működik, jeladója is.
Mégis mi lehet a hiba akkor?
A tünet pontosan:
Elindítjuk, először még még megy, aztán teljesen erőtlen lesz, utána alig tudunk vele menni 50 km/h fölé.
A hangján semmi nem hallatszik, nincs rángatás ingazodás stb. Feketén füstölt még az izzítógyertyacsere előtt, azóta nem tudom, mert a szerelőnél van. -
ReSeTer
senior tag
Nem tudjátok, hogy van e 1.6 tdci focusoknak (G8DA) kisnyomású üzemanyag szivattyújuk? Vagy üzemanyagpumpájuk?
Kiszeretnénk takarítani a tankot, kell valamire figyelnünk?
Csak mert közben most arra gyanakszunk, azért tilt le az autó. Amíg hideg a motor addig megy, amint bemelegszik, elmegy az erő, meg nem akar fordulatot venni, alapjárat ingadozó, leakar fulladni.
Arra gondoltunk, hogy azért megy még hideg motorral, mert addig van még a csőben üzemanyag, és mire bemelegszik a motor, addigra kifogy belőle, mert elvan dugulva a tanknál valami.
Lehetséges?Akkor olvastam olyat is, hogy valakinek elvolt törve valami a magasnyomású szivattyúban, fémport küldött a porlasztókon keresztül, aztán azokat kinyírta.
Enyémben most lett mindegyik felújítva, nyugtassatok meg, hogy ilyet csak nem csinál, úgy, hogy hidegen megy a motor, aztán melegen meg nem....ha a magasnyomású rossz, akkor az hidegen is rossz, nem?
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
válasz SzlobiG #10755 üzenetére
Hát azt most nem tudom neked megmondani, lehet a szerelő kidobta már a kukába.
De mi a logika az egészben, ha ez a baj? Miért működik normálisan az egész, amikor hideg motorral megyek (vagy jó pár óra állás után)? Ha ott fémreszelék van, akkor az hideg motornál is van, nem?
-
ReSeTer
senior tag
válasz pet007 #10757 üzenetére
Semmi hibakód.
Az üzemanyag úgy folyhat felfele, hogy vákuum keletkezik a csőben amikor már erőlködik, mert szívná de nem jön semmi. Aztán meg a vákuum szívja fel a csőbe amikor áll.
Így áll a logika?Elvileg rá volt kötve a gép járó motornál, többet nem tudok.
De akkor szerintetek ilyet dugulás nem csinálhat?
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Tudtok mondani valami TDCI szervízt csongrád megyében?
Egyszerűen több hónapja nem tud rájönni senki, hogy mi baja a kocsimnak.
Nincs hibakód, sehol nem tudnak semmit csinálni, csak hibakódot olvasni, az meg mivel nincs így semmit se érünk vele, menetközben amikor elmegy az erő, akkor meg minden összekavarodik abból nem tudnak semmit se kiolvasni.Turbó jó, most lett kipróbálva másik magasnyomásúval, porlasztók felújítva, gyertyák újak, tank nem saras elvileg.
100m után elmegy az erő, megállunk, várunk egy kicsit járó motornál, 50m-ig visszajön, aztán megint nem megy, szabályosan fékezi az autót amikor elveszem a gázt, hosszan kell kuplungolni annyira nincs benne erő.
1.6 tdci g8da
Komolyan itt tartunk, hogy nem lehet tudni egy autónak mi baja van? Márkaszervíz (alkatrészcserélgető kisiparosok) kösz nem ha lehet.
Totál nem értem..... ráadásul itt lett ajánlva a motor....
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Ford focus 2005 mk2 GHIA autónál hol van az első vonószem helye? Nekem nincs ilyen kupak sehol, csak egy ködlámpa azon a tájon, de a felső burkolat alatt nincs semmi (már amennyire alá tudtam nézni), és még azt se lehet leszedni, mert már húzza az egész lökhárítót úgy odavan pattintva.
-
ReSeTer
senior tag
válasz Mikulásbá #10993 üzenetére
Ja ott kerestem én is, csak nem láttam eléggé alá. Csavarhúzóval lefeszítettem az egészet, úgy voltam vele, hogy úgyis hulladék az autó, ezen már ne múljon.
Köszönöm.
Egyébként hallottatok már olyanról, hogy belenyúltak az ECU-ba úgy, hogy ne dobjon hibakódot? Egyáltalán lehetséges ez?
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Honnan szívja a levegőt a turbó Ford Focus 1.6 TDCI 2005-nél? 109 lovas
Alig akar melegedni, eltakartuk az embléma körül az egész rácsot, hátha segít, csak aggódok kap-e levegőt a turbó.
-
ReSeTer
senior tag
válasz SzlobiG #11315 üzenetére
18 km a táv, 4km falu egyenes útszakasszal, 12 km országút, 2 km város kb.
A 60 fokról (onnan kezdődik a mutató) csak akkor mozdul el, amikor már kint vagyok országúton kb 2 km után.
Tehát akkor kb majdnem 6 km után mozdul el a mutató, mire felmegy 85 fokig kb, akkorra már az út 70%-ánál járok.
-
ReSeTer
senior tag
Ti mivel ragasztanátok oda a szélvédőhöz a levált műanyag elemet ami az ablaktörlő körül van?
Focus mk2
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Azt vettem észre, hogy amikor jár a motor, a középkonzol felől hallok ilyen relé? kapcsoló hangot, mint amikor az ablaktörlő megy. Kit-katt.......kis szünet......kit-katt. Ez megy menet közben is.
Elvileg minden kivan kapcsolva. Mi lehet ez?
Ford focus 1.6 tdci 2005
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
válasz bull84ghia #11452 üzenetére
Nem, full analóg.
Egy Nokia kihangosító van még benne, az előző tulaj rakta be valószínűleg, de félig már ki van kötve, maradékhoz meg már sokat kellene bontani. Az esetleg adhat ki ilyen hangot?
[ Szerkesztve ]
-
ReSeTer
senior tag
Helló! Van valami megoldas arra, hogy valamivel puhabb legyen a focus mk2 kombi? Jelenleg a ballonosabb gumi van rajta, viszont elvileg rossz szilentekkel, es hatul ures a csomagtarto. Szilentcsere gondolom nem jelentene sokat, ugyhogy hatso rugo vagy lengescsillapito csereben gondolkozom, mert szerintem hatulrol rangatja az egesz autot. Melyiket csereljem? Egyaltalan arulnak puhabb rugokat vagy lengescsillapitokat?
-
ReSeTer
senior tag
Hol talalom a kondenzviz csovet a ford focus mk2 1.6 tdci-ben? Nagyon parasodik az elso ablak meg a tobbi is
-
ReSeTer
senior tag
Szerintetek a motorburkolat szigetel valamit a motorzajból? mk2 1.6 tdci
Jelenleg nincsen.
Vagy esetleg melegedést elősegíti érezhetően? -
ReSeTer
senior tag
Ford focus mk2, mindig bekapcsol a klima ha bekapcsom a ventilatort. Ez mennyire normalis? Analog verzio
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Focus 1.6 tdci 109 hp, 1900-2000 fordulat környékén olyan hangja van mint egy benzinesnek sokkal magasabb fordulaton.
Az emberek kb úgy néznek rám, hogy "váltsd már el te majom" szöveget mondanák szívesen. Ha elváltom, akkor 1300-at forog a motor, az meg már kicsi.
Én nem vagyok hozzászokva, és a dízel ilyen, vagy gond van, vagy mindenki alapjáraton megy a dízellel? -
ReSeTer
senior tag
Helló!
Mk2 focusban hogyan lehet változtatni a szélvédő lapát sebességét?
Az esőérzékelő túlérzékel, aztán a tekerőt letekertem, de fogalmam sincs, hogy miért nem változik. Fentebb toltam a kart, hogy ne esőérzékelővel csinálja, de úgy meg gyors, hiába van lent a tekerő.
Akkor mégis mire való? -
ReSeTer
senior tag
Helló!
Mk2 focusnak van olyan külső visszapillantó tükre, hogy nem lehet még kézzel se behajtani?
Próbálgattam, de nem akart mozdulni, és erősebben nem merem, mert olyan mintha fix lenne. -
ReSeTer
senior tag
Még egy kérdés:
Amikor cseréltem a kerekeket, felemelés után hosszú sípoláshoz hasonló hang jött az autó felfüggesztése felől (legalábbis én arról hallottam), ez a lengéscsillapító kiengedése lett volna?
Ha igen, az jó jel, vagy már rossz?Ezzel függ össze még, hogy most 1.6 tdci kombim van, de iszonyatosan kemény a futóműve, az ilyen javított úttesten (négyzetes javítások) kanyarban képes mindig sodródni, olyan mintha leugorna a töltésekről.
Lehet ezzel valamit kezdeni, esetleg ez is a lengéscsillapító hibája?
Ilyen hullámzó kilengés nincs, de attól még lehet a lengéscsillapító hibája? -
ReSeTer
senior tag
Helló!
Megtudnátok mondani, hogy merre található az mk2-es Focusnak 1.6tdci-nél a klíma elpárologtatója? -
ReSeTer
senior tag
Ha tonkremegy a belso keringteto valto gomb, meg a motorja? Akkor nehez szerelni, cserelni?
Focus mk2
Nem merem nagyon kapcsolgatni, pedig kene a klima miatt, mert golf 3 nal egesz muszerfalat lekellett szedni. -
ReSeTer
senior tag
válasz Sub-ZeRo #13573 üzenetére
Mert nem akarom lebontatni az egész műszerfalat hozzá, mert az utána már nem lesz olyan, meg kiesik az autó csomó időre, drága stb.
Másik kérdés:
1.6 TDCI G8DA turbó levegő csőnél, van egy kisebb becsatlakozó cső "T" formában.
Lötyög, és néha kifúj mellette. Befolyásol valamit? -
ReSeTer
senior tag
Az mennyire normális, hogy kanyarban az ilyen töltött utjavitasokon az autó remegve elpattog, sodródik, tehát jobban be kell fordítani a kormányt hogy iven maradjon?
Mk2 1.6 tdci
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest