- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoltan.bagi
csendes tag
Pont ilyen rámpám van nekem is.
Focuson egyszer használtam, feltolattam rá és a kezdődő rozsdafoltokat kezeltem le.
A Focust azóta eladtam, a Prius meg annyira alacsony és hosszú a lökhárítója, hogy konkrétan nem fér alá a rámpa, így jó eséllyel eladó sorba kerül (a rámpa, nem a Prius ), ha rászánom magam a hirdetésre. (még a papírt sem vettem le róla)
Tapasztalat: jó, masszív. Kellően sokat emel, hogy aláférj. A felhajtáshoz kell egy kis érzék, mert ha nem mész fel egyből teljesen, akkor a meredek részen újraindulni nehézkes.
Kell hozzá továbbá valami megfelelő alátét vagy érdes talaj, mert a túl sima betonon csak lökdösi a kerék.
Mielőtt megköveztek: csak azért vettem Priust, mert hibridet akartam és a Mondeo-ra nem volt keret Eddigiek alapján amúgy csak a fogyasztás és a vezetési élmény (nekem az, kár vitatkozni ezen, vagy bejön vagy utálod) miatt érte meg. Erre sem kell kevesebbet költeni, cserébe a belteret fapadosabbnak érzem, futómű pedig a Fóka után elég kiábrándító. Párszor megbántam, hogy elengedtem a Fókát (az szerintem alulárazott, ahhoz képest mit tud, ez meg túlárazott, így elég fájó az eredő különbség ár-érték arányban)... -
#31600896
törölt tag
Üdv!
Kitaláltam, hogy ha jobb lesz az idő lecserélem a fékfolyadékot. Mennyire megoldható ez otthon? Annyit tudok róla, hogy hova kell önteni, de elég hülye helyen van, mert közvetlenül a tartály szája felett van a szélvédő alatti műanyag burkolat. Régi folyadékot hogy szedjem ki belőle? Továbbra is a jó öreg 2-es Focus az alany. Amúgy a fékhatáson nem veszek észre semmit, jól fog a fék.[ Szerkesztve ]
-
zoltan.bagi
csendes tag
Plusz az ABS és/vagy ESP modul szelepeit is lehet meg kell mozgatni diagnosztikai eszközzel. Arról nem is beszélve, hogy a kuplung hidraulika is ugyanabból a tartályból dolgozik, lehet érdemes akkor már azt is, ami viszont be tud "esni", ha nem szakszerűen hajtod végre. A légtelenítő csavarok meg hajlamosak berohadni, ezért csak csillagkulccsal érdemes hozzányúlni. Hacsak nincs sok tapasztalatod, én lebeszélnélek róla.
-
kcsa
veterán
válasz zoltan.bagi #22755 üzenetére
Ez már az advanced csere, de igen, így a száz százalékos.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
#27070592
törölt tag
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #22757 üzenetére
nekem valami olyat magyarázott a szerelő, hogy a fékeknél a szelepeknél és a légtelenítőnél ebben a korban (az összerohadás miatt) el lehet úgy szúrni a cserét, hogy annak alkatrészcsere legyen a vége, ő is szólt előre, hogy nem nagy eséllyel de lehet annyira összerohadva hogy megmihálylik a keze alatt (nem tette).
youtube alapján én nem állnék neki a fék különben sem játék.
-
kcsa
veterán
válasz #27070592 #22757 üzenetére
Hát nézd... a videóban lévő technika is kétemberes (lásd itt), másrészt valóban nem kell akna, cserébe fel van bakolva az egész autó, tényleg jobb
szerk.: látom a hátsó féket egyedül csinálja. hát jó
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
#27070592
törölt tag
Én sem azt állítottam hogy minden arany ami youtube, nem árt az alapos forráskritika és a téma körbejárása.
De amikor először nyúltam a fékhez, előtte ránéztem yt-n és onnan szedtem le az összes hasznos infót és trükköt. Azóta járok új tárcsákkal és új betétekkel, köszönik jól vannak.
Folyadékcsere az már odafigyelősebb történet, nem is csináltam még. Ez pl mk1 Fóka, teljes csere, kuplungból is németesek előnyben.Jó kis vitatémák ezek, mint a fényszóró-polírozás is. Mindenbe belefut az ember, van aki nekiesik csiszolóvászonnal, van aki a fehérítős fogkrémre esküszik , van aki profi fémpolírozó pasztát használ, kétkomponensű fedőlakktól kezdve a repülőgépiparban használt UV protektorig kb tizenhatezer változat van.
-
Gibo
senior tag
Sziasztok,
mi most cseréltük le a régi S-Max-ot (2008) egy újra (2016). A régi tágasabb és jobbak az ülései, minöségibb a szemüvegtartó, jobban lehet belöle kilátni átlósan elöre és szerintem kívülröl is szebb, de abból sajnos nem volt a közelben értékelhetö keveset futott darab
Az újnak szebb a müszerfala illetve az óracsoport is jobban tetszik (mondjuk kevésbé letisztult...).
Az apropo ami miatt igazából írok viszont alapvetöen a következö: a régiben mostanában a központi vezérlöegység elveszíti folyamatosan a kapcsolatot a rádióval (a kijelzöröl iylenkor el is tünnek a rádiós opciók), majd egy idö után néhány pillanat erejéig újra egymásra találnak, hogy aztán megint elveszítsék egymást. Meglehetösen idegesítö, mert ilyenkor a rádió mindig ki-be kapcsol. Hol keressem a hibát? (Elvittem két autovillamosságiba is de ök nem vállalták merthogy nem rendelkeznek kapcsolási rajzzal, a soproni Ford szakszervíz pedig...elég véleményes a "szakmai" tevékenységük...) Amikor a központi vezérlö nem látja épp a rádiót, oylankor on/off gombbal simán tudom kapcsolni a rádiót, és a CAN bus is teszi adolgát. Ja, és egy iylen Sony 6000CD van kocsiban :
[ Szerkesztve ]
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
Gibo
senior tag
válasz molnarpeter #22764 üzenetére
A 2008-asra már kifutott az 5 év, csak mielött eladjuk meg akarom csinálni/csináltatni
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
kcsa
veterán
Először a háztáji megoldásokkal próbálkoznék: rádió ki, quadlock rendesen helyén van-e, nincsenek-e a kábelek megtörve, kidörzsölődve látható helyen, esetleg biztosítéktáblában megnézni lötyög-e a betápja.
Ha ezekre nem a válasz, akkor jöhet valami villanyász, de elég remek feladatnak ígérkezik
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
molnarpeter
nagyúr
Akku saru le-fel mondjuk fél óra szünettel esetleg megér egy próbát. Csatlakozók ellenőrzése nem árt, hátha kontakt probléma, esetleg némi spray-s wellness Márkakerben egy szoftverfrissítést lehetne kérni. Amerikai fórumon relé hibát is írtak hasonló esetre. Másik fejegységet is be lehetne tenni egy kis teszt erejéig. Hallottam olyat is, hogy nem volt a rádióban CD, és azért csinált furcsa dolgokat. Mégegy ilyen probléma thread.
-
Gibo
senior tag
válasz bajnokpityu #22766 üzenetére
Mindkettö titan...viszont a régi vezetö ülés tömése 275e km után sincs "meggyürödve" míg az újnál ez már 150e km-nél adott. A régiben tekerve lehet állítani a támladöntést, az újban egy karral kioldod a támlát aztán rögzíted nagyjából ahoyg jó, de nem fokozatmentesen és végképp nem vezetés közben. A hátsó ülések támlája bö 5cm-el rövidebb lett, ´gy már csak lapocak közepéig ér, ráadásul kissebb lett a lábhely is hátul. (jó mondju kaz még így sem rossz..)
(#22767) kcsa ez már megvolt, a soproni Fordban, a rádiónál minden csatlakozó ok, de mikor ezek után közölték, hoyg nem tudják mi lehet és nem is adnak így ajálatot, mert akármeddig is eltarthat a hiba keresése akkor lemondtam róluk.
(#22768) molnarpete ezt is próbáltam, nem segített...lehet hülyeséget mondok de olyan mintha a hiba vhol a vezérlö egység és a rádió közötti összeköttetésben lenne. Az a baj, hogy kapcsolási rajzot nem találtam sehol.
[ Szerkesztve ]
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
Gibo
senior tag
válasz molnarpeter #22768 üzenetére
igen, ugyanaz a szimptóma... Relé probléma okozhat ilyet?
[ Szerkesztve ]
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
Gibo
senior tag
válasz molnarpeter #22771 üzenetére
igen. Mikor "szétválnak" utána simán be tudom kapcsolni a rádiót on/off gombbal és müködik egészen odaáig míg be nem teljesül a reunion. Ha elindítom a kocsit apalból nem látják egymást, ez ált. kb 3/4 - egy órán keresztül van így, utána kezdödik a se veled se nélküled és bekapcsol, kikapcsol (amikor elveszik a kapcsolat alapból lekapcsol a rádio, mikor megtalálják egymást pedig be)
Nokia 6101 -> Samsung J700 -> Samsung C5212 -> Samsung S8500 (Wave) -> Samsung S4 Mini -> Honor 7 -> ZUK Edge -> Vivo IQOO Pro
-
Doggy dog
senior tag
Sziasztok.
Tapasztalat valakinek S Max-al? 2.0 benzinAPA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Doggy dog
senior tag
válasz molnarpeter #22777 üzenetére
Szép.
Köszi.
Kb mindegy milyen márka, ezel a gyári értékek az olajfogyásra.
Cmax benzines ~2007 évj-tól?
(amúgy mi a különbség a c max és a focus c max között? A magadabb üléshelyzet a cél)APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
nagyúr
A régi tágasabb és jobbak az ülései, minöségibb a szemüvegtartó, jobban lehet belöle kilátni átlósan elöre és szerintem kívülröl is szebb,
Én is hasonló módon látom a dolgokat.
A középső üléssor lábtere is megérdemli, hogy megemlítsük. A réginél nagyobb, mint az újnál.Az újnak szebb a müszerfala illetve az óracsoport is jobban tetszik
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Doggy dog
senior tag
1.8 nem ajánlott?
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Doggy dog
senior tag
válasz molnarpeter #22785 üzenetére
Köszönöm mindenkinek?!
APA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
A Zéé
addikt
válasz troll81 #22790 üzenetére
szüleimnek ilyen fajta Mondi van, csak az 5 ajtós, és 1.8 dízel.
A főbb elemeivel nincs gondjuk (a kettőstömegű esett szét elég korán, de azt leszámítva semmi), rozsda nincs, futóműhöz sem kellett hozzányúlni, viszont a bele elég csúnyán öregszik. Első ajtók borítása ragasztva van, és az üvegnél elengedett mindkét oldalt, króm díszek, keretek jönnek le a helyükről, rádió gombjai oda vannak, bal 1 ülés is eléggé megkopott, a csomagtér gázrugók is megadták magukat.
A tempomat vacakol nekik néha, amire nem bírtak rájönni szervizben sem, hogy mitől lehet, de néha magától lekapcsol, és akkor újraindításig nem lehet újra bekapcsolni.Just a simple Lineman...
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz troll81 #22790 üzenetére
Szia, egy magánvélemény, oszd kettővel, de én leírom, csak ne ijedj meg Szerintem amúgy vannak sokkal jobb szériák is, mint amit én kifogtam anno 0-adik kilométertől, itthon véve. A német piacos autók jobbak, mint a keletre szántak. (!!).
Tehát: 2.0 tcdi-m volt, céges, privát használatra, 100% nekem dedikálva, ergo én használtam, full valós km, nem ólomcsizmában és rendszeresen szépen szervizeltetve, mint minden flottaautó (vidéki Ford szerviz).
250-ezerig semmi. Egy doxa óra. (Én meg 190-nél vettem meg, vételi előjogom volt rá mint használója, és ha nem élek vele, akkor hirdették volna meg cégen belül, majd piacon. Utólag: lehet nem kellett volna megvennem).
Utána a következők, szinte tornasorban egymásután X-ezer km-enként, hogy sose und el Magad nagyon az élet egyhangú szépségében Ezeket már zömében az én pénztárcám bánta:
- egyik radarszem úgy döntött, megmakkan. Sípolás, radarrendszer elölhátul megszűnt létezni. Javíttatás (csere). Nem sokkal utána a következő. Aztán még egy. A végén már betáraztam a negyedik árát is, de itt megállt a golgota
- bal első ülésfűtés gombok (pedig nem is nyomkodtam sokat, csak ha nagyon kellett, féltem a prosztatám) . Egy pöccre képes volt kettőt, vagy akár totál mind az öt fokozatot ráadni, utána meg nem tudtad levenni. Összevissza hülyült.
- Kocsi leparkolás és lezárás után balhátsó helyzetjelző piros lámpa égve maradt. Egész éjszakára. Néha csinálta, néha nem, úgy mikor milyen kedve volt épp. Agyfaszt kaptam tőle.
- klíma elengedte a gázt 1 hónap alatt és istennek sem találtam helyet, mint Opeles haver Szegeden, hogy UV-s gázzal lenyomáspróbázzák jóval névleges felett és lámpával látszik, hol a gebasz. 1 teljes nyarat mókáztam vele úgy, hogy inkább letojtam, elfáradva a sok diagnosztikában és csak töltettem havonta, majd mikor bejött a hűvös, akkor megjavíttattam (kompresszornál engedett)
- ötödikben nagyon rezonáló/rázó váltó (se hatodikban, se R-1-2-3-4-ben semmi rázás)
- DPF szűrő
- 1 izzítógyertya (ez benzinnél nincs ugye)
- első szélvédő egy 10 centis sávban nem olvasztott/fűtött a beépített fűtőszálakkal és nem kapott kavicsot. Pont vezető oldalon. Nemtéma, csak zavaró volt télen kicsit.
- még 1 izzítógyertya (ez szopta le mindig az akksit, pont akkor, mikor épp nem volt Dunakeszin a Ford-nál egész éjszakás fogyasztásméréses számgépes megfigyelésen, amikor meg vittem valahova megnézetni, mi a pékért szopja le a kocsi a bivaly kéthetes kalciumos Banner akksit, széttették a kezüket, hogy hát minden fasza pedig az autón) ..
- generátor szabadon futó (tengely körüli csapágy és környéke darabokban jött ki, mint a száraz kenyér amit elmorzsolsz)
- szervóhang, majd x ezer múlva szervókormány helószia. Elég szar kézzel cibálni lassan gurulva, állva meg képtelenség szinte. Első ajánlat 150-ezer kormányműre és ez javítás, semmi új, se gyári, se utángyártott, de javításkor is kiderült, hogy át kéne kötni ezt, azt, amazt, meg lehet nem is lehet nagyon javítani, de megpróbálhatják bla bla .... végül csere lett komplett. Az egészet jó szervóolaj szint mellett is hallható szervóhang-szerűség kísérte, ez szerintem tipik Ford jelenség, valahogy ez a márka képtelen volt ezekben arra, amire oly sokan igen, hogy félmilkóig pisszenése sincs a szervónak, csak teszi a dolgát.
- kettős tömegű, ez már a legvégén
Hirtelen ennyi rémlik. Szóval zsebbe nyúlós lett a vége nagyon és úgy adtam el, hogy mindent rendberakattam rajta, a kettős tömegűt már az új gazdi cserélte 350-360e környékén (még egy ideig kapcsolatban voltunk, normális arc volt).
Az általad linkelt két autóban, ha valós a km állásuk, a sedan-ba 150e problémamentest tippelnék, a kombiba 200-at. A motorról már rengeteget megtudtam, elvileg jó konstrukció, amolyan igazi fasza igás-benzines, nagy lökettérfogat, 5 henger, kis turbó, alul már tölt (könnyű a mérete miatt megfújni), felül meg már hiába pörgeted, nem fontos üvegen énekeltetni, ez nem az a mocifajta, egy egyszerű tuninggal meg pont ma néztük Focus ST-s cimbivel, alul irdatlan nyomaték lesz, felül meg nagy lóerő, szóval kb. mint egy mozdony, megy mindenhol mint az állat. Olajra kényes lehet, LPG-t csak felsőkenővel + 4000rpm felett benzin beadagolással, de hidrotőkék hiányában is lehet gázosítani biztonságosan, jóféle szettel, jóféle műhelyben és a szelephézag ellenőrzés sem para akkor (értsd: nem ellenőrzöd, mert nem kell. A szelephézag a 2.5T-nél amúgy egy horror ellenőrizni, nem annyi, hogy a hézagmérővel benyúlsz ahogy tudsz a motorba nagynehezen és mérsz valamit, hanem vezérműszíj le, veztengely ki ... komoly meló, csak egy megmérésre is, de nem kell bántani, benzin üzemben kb. soha nincs szükség ennek megnézésére, max vezérlés cserekor, akkor úgyis lejönnek a szíjak meg minden). Amúgy jó motor, alu blokk, alu hengerfej, változó szelepvezérlés és nem egy hűvös fajta, ami télen fasza, nyáron meg jó, ha nincs tele a hűtőd bogárral
Az általad kinézett szedánból megszüntetném az ültető dolgokat, a boyracer feelinget hátulról, megkérdezném, hogy erősített (ergo kevésbé csillapított, jobban rázó) motortartó bakja van-e, vagy még a gyárija , megnézném jól a gazdit, mert ha pofára nem szimpi, akkor bármilyen lehet az autó, az kapott bizony, és egy ilyen hivalkodóbbra vett külsővel gyanítom, néha oda-oda szúrta neki, kérdés, mennyire, milyen gyakran .. egy Mondeo sosem lesz se kint, se itthon egy A6, de egy ilyen 2.5T-vel biztos megkóstolt pár komolyabb ellenfelet, legalábbis az autó külseje és a tuningdolgok rajta nekem ilyen tulajt sugallnak elsőre.
Uff, én szóltam. Amúgy tökhülye vagyok, nyugi, lassan két hete, hogy behoztam egy 2007-es S-Max-ot (2.5T)
Ja igen, kijelző !!! Valami lesz vele, tárazz be egy másodikat eBay-ről máris, míg még találsz. Nem vicc.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
A Zéé
addikt
válasz molnarpeter #22793 üzenetére
megmondom őszintén, nem tudom. A Zalaegerszegi Ford szalonba hordják szervizelni, annyit tudok csak róla, hogy ott nem találtak hibát, mert nem volt semmilyen tárolt hibakód hozzá, és annyit mondtak, hogy próbálgatták, nem is jött elő a hiba.
Mondjuk nálam is csak 2x fordult elő a 2000 km nyaralás alatt, szüleimnél is totál random, hogy előjön-e, vagy sem.Just a simple Lineman...
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz Dißnäëß #22796 üzenetére
Ja bocs csak most látom ki vagy, a mocit akkor nem kell bemutatni
Mea culpa.Ja, +1: tetőantenna szigetelés és a gumi alatta-körülötte. Belső térben novemberben egy egész hónapon át csöpögött a belső világítás lámpa búrájából a víz a sebváltó környékére, agyfasz #2
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
darvinya
titán
válasz Dißnäëß #22796 üzenetére
Kár, hogy szervót nem gyárt Ford, csak beszállítóktól veszi.
Azt vagy sikerül ráhegeszteniük a rendszerre vagy nem.Minap voltam Cromax -ba, hogy Escort-ba lévő szervó csövekhez vegyek hozzá tömítőket, mert gyöngyözni/elfáradt.
Eladó alvázszám alapján mondott 2 gyártót amit elvileg raktak ebbe.
Hát nekem egyik sem az, mert azoknál 2 cső van, nálam meg 4 van.
Szóval majd szerelő fog elszórakozni vele, hogy kiderítse melyik gyártó szervó van benne, és tömítőt cseréljen.Szóval az új autókban még több a beszállítót alkatrész, amit másik fajta autóba fejlesztették, ami… mint írtam.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
flymi
addikt
Csak úgy:
A család fekete báránya sötétkékben, piszkosan.A korábban linkelt videóban lévő hang azóta nem jött elő, de figyelgetem most már csakazértis. 2018 decemberében is volt egy nagyon furcsa hangos, ütemtelen kopogás a motortérből meleg motornál, azt sem hallottam viszont.
Furcsa, különc a kis racka.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Windows 11
- Háztartási gépek
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Elektromos cigaretta 🔞
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LEGO klub
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest