- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
PROHARDVER!
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz cintula187 #1651 üzenetére
Széliránynak azt nevezzük, ahonnan a szél fúj. De tessék, itt egy hivatalos ábra:
Egyébként sem illene az irányításnak belekergetnie egy tailwindes landingbe.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
válasz cintula187 #1656 üzenetére
Shift + Z, jelen esetben 3x
-
Csorbi
addikt
válasz cintula187 #1658 üzenetére
Betömöd a száját valamivel
-
Bundee69
tag
Frissítették a PMDG oldalát. FSX alá bejelentettek egy új gépet is a Jetstream 4100-et. A 737NGX-et is módosították, hogy fejlesztés alatt. Remélhetőleg most már hamarosan kijönnek vele.
-
Korcsii
őstag
válasz Bundee69 #1660 üzenetére
jah én is láttam, de mintha úgy lehetne kivenni a szavaikból, hogy előbb az készül el, csak utána a 737...
cintula187:
csak azt a megoldást találtam rá, hogy miután kikapcsolod (Z-vel?), nyomsz még egy Z-t, így elvileg be van kapcsolva, de semmi sincs kiválasztva, hogy mit tartson... -
cintula187
addikt
válasz Korcsii #1661 üzenetére
Köszi majd megprobálom. Azt tudja valaki hogy pl itt md-11 esetében van valami "feltupirozott" atc adás beépítve vagy csak a sima béna atv forgalmat lehet itt is lebonyolítani evvel a géppel. Azt tudom hogy "pushback" esetén korrekt párbeszédet folytat a gound al a pilóta.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Bundee69
tag
válasz cintula187 #1662 üzenetére
-
AirBooms
addikt
válasz cintula187 #1658 üzenetére
FS2004 alatt CTRL+Shift+Ő kétszer egymás után - nálam. Nézd meg, hogy nálad mire van programozva az Autopilot Off
-
cintula187
addikt
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1666 üzenetére
Üdv!
Azt biztosan lehet tudni, hogy ha az adó takarásban van vagy túl messze vagy akkor nem veszi a jelet.
De ha jól értem akkor -esetleg ugyanazon a vonalon repülve, egyik géppel ok másikkal nem.
Én azt próbálnám meg, hogy ha a behangolt adó nem látszik a műszeren akkor elkezdek felé repülni, ha egyszer hirtelen bejön és után jól mutatja akkor sztem az lesz, hogy az adott repülőnek csak akkora az "érzékelése". Ha akkor sem jelenik meg amikor már tizen x mérföldre vagy, akkor bug. -de érdekes, hogy a VOR közben miért jó[ Szerkesztve ]
-
cintula187
addikt
válasz tomi_mod #1667 üzenetére
Konkrétan sármellék NDB-t kerestem. Ráadásul más a freki papiron és más az fsx-ben. Mindkettövel próbáltam és tereptárgy ott nem sok van ami zavarhat. És 10-15 NM körül se fogta be a bombardier a jelet. De kisebb cessna sem. 737 befogta. Ráadásul az se tiszta, hogy nem mutatja a távolságot, mivel ha jól tudom a non directional adó nem szolgáltat ilyen információt. e akkor honnan tudjam, hogy "papiron" való megközelítésnél milyen messze járok tőle ha nincs VOR adó? Egész en pontosan az ILS 16 megközelités sármelléknél. Ha kell mutatok linket.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1668 üzenetére
Kedvenc indulási helyem, egyből látom Badacsonyt
A ferkvenciákkal nem lehet mit kezdeni, érdemesebb azt csinálni, hogy papíron megtervezed az utad és az FS térképe alapján kivadászod az adókat, aztán "vakon" lerepülöd a helyes frekiket használva.NDB adó lehet, hogy nem ad távolság adatot, de emiatt kell belőle kettő, hogy a helyzeted meglegyen.
Mondjuk ehhez kell valami kiindulási alap, hogy az ember tudja kb. hol lehet és egy-két közeli NDB-t behangol -akár egymás után, lesz két vagy több irányod amiket visszavezetve az adott adótól...a metszéspontban leszel te, és ekkor már tudsz mérni kb. távolságot.
Egy NDB "csak" leszállásnál pályára álláshoz elég, ezért is van a leszállópálya vonalában is egy. Ha a pályaszög és az NDB iránya a műszereken egyvonalba -amerre mész- esik akkor jó.Érdekes dolog a navigáció, néha elég összetett is tud lenni, pl van, hogy a távolságodat a sebességedből és az időből kellene kiszámolnod.
Pl.: van egyetlen egy NDB adó amire az egyszerűség kedvéért jó irányból repülsz rá egy megközelítésnél. A térképen az van, hogy 4 mérföld után balra fordulj xyz mértékkel stb. Honnan tudod, hogy mikor vagy jó távolságban?
Figyelni kell az NDB hozzád viszonyított irányát. Amikor átvált, akkor voltál az adó felett. A sebességed tudod, nézed az órád, majd jó időben fordulsz.Nah visszakanyarodva, délután megnézem LHSM-et, nálam mit mutat/nem mutat.
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1670 üzenetére
"-akár egymás után"
Nem egyszerű meló, mert kis időkülönbséggel kapod meg a két irányt, de jó közelítéssel meglesz a pozíciód. Abba már nem is menjünk bele, hogy mialatt számolsz is megy a gép, de ennek a korrigálása a legkevesebb.-megjegyzem alap szinten repkedek, de én így csinálnám
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1670 üzenetére
Gyorsan utánanéztem, hogy mi van akkor ha csak egy NDB adód van...hogy csinálták régen alapon.
Találtam pár képletet amivel ki lehet számolni az időbeni és a mérföldes távolságot, de van egy táblázat is, néhány értékkel:
[link]
Ha arra vagy kíváncsi, hány percre vagy az adótól akkor, repülni kell egy konkrét irányba. Elkezded mérni az időt és nézed NDB irányát, hogy hozzád képest mondjuk 10 fokot változzon. Végül behelyettesítesz:Mérési idő(mp) / szög eltérés = A távolságod percben
-értelemszerűen úgy is lehet, hogy mérsz kerek egy percig és megnézed mennyi volt a szögeltérés, a 10 fok csak könnyeb számolás miatt
Ha megvan a perc és állandó a sebességed akkor már azt is ki tudod számolni, hogy milyen messze vagy, de arra írtak egy másik képletet is. -
Gizmo94
veterán
válasz cintula187 #1676 üzenetére
LOL. Hát azért ez egy játék, ezt elsősorban élvezni kéne, a matematikától meg mindig hánytam. Számolgasson a rák, inkább lezuhanok kétszer.
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1674 üzenetére
Sztem ezt írtam, vagyis azt, hogy megkapod a pozíciódat, egy konkrét pontot ahol éppen vagy. Ha van mellé egy mérethelyes térkép akkor már meg lehet nézni a távolságod bármitől! Vagy nem?
Ezért írtam még megjegyzésként, hogy néha kell más módszer is, sebesség idő stb. részletek itt #1675[link] -
cintula187
addikt
Azért köszi Tomi, hogy utánanéztél ezeknek.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1676 üzenetére
Na igen! Egy gyerek is lerepül egy vonalat VOR VOR, de ha csak az alap rádió megy?
Ha csak hobby szinten érdekel -mint engem is- akkor elég tudni, hogy így kell, érdekességnek jó.
Azt viszont tényleg megsasolom délután, hogy nálam milyen sármellék...[ Szerkesztve ]
-
tomi_mod
aktív tag
válasz cintula187 #1681 üzenetére
Üdv!
Nah lerepültem...elöljáróban annyit, hogy megnéztem pár gépet, hogy jelzi-e a Sármelléki NDB-t.
Nálam FSX-ben 428 kHz a frekije, beállítottam. Kb. 5-10 mp alatt meg is találja és hallani a morse kódját folyamatosan pittyegni, viszont 4 gépből 3 nem mutatta a műszereken. Aztán nézegettem a kapcsolókat és annál a háromnál volt külön egy ADF gomb néha a látható műszarfalon, néha a külön rádiópanelon, de ahogy bekapcsoltam a mutató iránybaállt.
Szóval ha hallod a morse-t az már jó, csak keress kapcsolót, ha morse-t sem hallassz akkor passzNa, de lényeg, hogy végigrepültem, igaz, hogy nappal, hogy azért lássak valamit, de most már sötétben sem lenne nehezebb.
Ságvár-Kiliti ből indultam, közel van. Felszállás után (ÉNyugat) balra fordultam 90 fokkal így mentem a Balcsi déli partjának vonalában. Ahogy megvolt a forduló behangoltam a sármelléki adót, és a Heading-et beállítottam 357-re mivel ezen az irányon kell majd rárepülni.
[link]
Az 1-es pontnál kezdett pittyegni a rádió, de nem láttam semmit, aztán meglett akapcsoló így már volt mutató is...
A 2-es pontnál az ADF mutatója gyorsabban kezdett mozogni ebből lehetett gondolni, hogy majdnem mellette vagyok, így megkezdtem a fordulót.
Itt lényeges, hogy a heading (357) be legyen állítva, mivel akkor repülsz jó irányba ha az ADF mutatója pont a kívánt irányba mutat. Ha valamerre eltér akkor kicsit arra kell menni, majd vissza, szinte ugyanaz mint a VOR egy kurzusa!
3-as korrigáltam én is -ez látszik, végül kicsit jobbra az adótól de jó irányban hagytam el. Ahogy irányt váltott a műszer megnéztem az órát, és a heading-et átállítottam pályairányra.
4-es pontnál kb. 3 perc múlva -utasítás alapján- megkezdtem a balfordulót, és itt is figyeltem, hogy végül a HDG és az ADF mutató egy vonalba essen. Itt is kellett korrigálni, de ezt már nem a műszer alapján csináltam hanem vizuálisan[ Szerkesztve ]
-
Bundee69
tag
Esetleg ha valakinek kell, checklist-ek: [link]
-
Nemesys
tag
Sziasztok!
Találós kérdés:
Melyik(ek) az(ok) a video kártya(k) amivel(kkel) singlebe vagy SLI-be esetleg CF-be teljesen full grafon megy az FSX?TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."
-
Gizmo94
veterán
válasz Nemesys #1685 üzenetére
Olyat még nem találtak fel.
Nem igazán kártyafüggő , bár a tapasztalat az,hogy leginkább az egymagos és egy giga memóriás kártyákat szereti..
De inkább procifüggő játék ez. Állítólag i7 alatt nem kell fullos dolgokról álmodozni..Ebből lesz nagy vita amúgy, már ha nem zuhant le mindenki.
Egy biztos, a 9800 GTX+++ 512-es kártya kevés neki. Ezt biztosan állíthatom. -
v!ct0y
veterán
Egy ilyen gépen azért már jól megy
-
Nemesys
tag
Én is láttam ezt a videót elég brutálul néz ki... igazság szerint ami most a leggyengébb az a kártyám. C2D proci van igaz majdnem a legelső de legalább van. 2g ram is elég egy ideig. lassan akarom elkezdeni összerakni és mivel alaplapi a video kártyám gondoltam az az első és megpróbálok olyat venni amivel nem lesz nagy gond ha már ott tartok.
TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."
-
Nemesys
tag
Win 7 van fent. Ezzel is szokott lenni 1.5 szabad ha semmi nem fut. Olyan űber nagy gépgyártást nem akarok és nem is tudnék, hogy ennyire friss kártyát vegyek. Egy hd4870-ben gondolkozom vagy ami kijön. Vár 2 kártyám gariztatásra, meglátjuk mit kapok, eladom és még teszek hozzá. Ram az most minden slot tele van de ezzel nem is törődöm majd ha lesz új lapom, mert ami most van az egy miniAtx vagy, hogy híjják?! és hát tudjuk... úgyh. először kari aztán lap és meglátjuk.
Amúgy milyen szinten szoktatok online repülni? Vagy, hogy megy errefelé?
TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."
-
Nemesys
tag
válasz Nemesys #1694 üzenetére
Meg hát az új lappal tudnám húzni is a procit ami eléggé számítana mert nem mai csirke....
TELEFONON ERDEKLODJ(ön)! "És mindennapi stratégiánkat add meg nekünk ma, de ne vigyél minket a ritmusjátékok közé, mint ahogy mi sem megyünk az XBOX közelébe, mert miénk az egér, a monitor, és a klaviatúra, mindörökké - ENTER."
-
tomi_mod
aktív tag
válasz Nemesys #1695 üzenetére
Üdv!
Többiekhez hasonlóan én is a prociban/ramban látom a megoldás kulcsát. Persze a videókártya sem elhanyagolható, de nekem 8800GT-m van kb. azóta mikor még 60 környékén volt az ára. A mai játékok mindegyike megy vele (1680*1050), és ritkán kell kompromisszumos megoldás, az esetek nagy többségében elég ha az élsimítást leveszem.
FSX-ben jó közepesen szint van nekem beállítva, ezzel bőven élvezhető, de ugye Te a maxot akarod kihozni belőle...
Egy jelenleg erős prociban gondolkodj, ramot meg úgy válogass, hogy dual-ban tudjanak menni, kis előnyt az is ad. Videókártyában megvárnám a következő szériát...és akkor vennék az előző család darabjaiból! GTX260 feletti vagy ennek megfelelő Amd kártyában gondolkodj.
-
andorra
őstag
válasz tomi_mod #1697 üzenetére
Nem ilyen egyszerű a helyzet.
Sokat foglakoztam az utóbbi időben azzal, hogy utánaolvassak minnél több helyen, angol amerikai fórumokban is, milyen hardver az ideális az FSX-hez.Teljesen egyértelmű információkat sehol sem találni, de amit leszűrtem mindezekből az nagyjából így néz ki:
Sokat számít a processzor teljesítmény valóban, ezért mindenképpen olyan jól tuningolható processzort érdemes használni ami minnél magasabb frekvecián hajtható.
Szerintem egy dual processzzor már nagyon jó az újabbak közül ami 3500 körül, felett stabil, megfelelő száraz hűtéssel.
A RAM frekvenciája nem annyira sarkalatos kérdés. A videokártya nem baj ha gyors de fontosabb, hogy legalább 1 Gigás legyen! (Pl próbaképpen tuningoltam a kártyámat, semmit sem hozott FPS-ben)
Sokat jelent egy gyorsabb wincseszter a szakadozásmentes működés szempontjából, ezért a 10000 RMP-es WD Raptor szintén ajánlott, de leginkább kéz alól egy 150Gigás.
16-20e között lehet ilyet venniHa mindez megvan ezzel együtt is lehet nagyon siralmas az eredmény ha nem hozunk létre egy optimalizált rendszert, direkt az FSX-hez!
Ennek csak az alapjait írom le most: Egy WIN7 64 bites oprendszer (lehet RC) amiből ki vannak véve azok a szolgáltatások, amelyek nem kellenek az FSX-hez, de menetközben lassíthatnak. (Erről egyoldalas leírások vannak.) Ezen a wincseszteren egy partició legyen, ezen csak az oprendszer és az FSX és kiegészítői. A wincseszteren nem lehet több mint 60 százalék helyfoglalás, a kevesebb még jobb. Mindig legyen defragmentált, Ajánlott az O&O Defrag hozzá.
Nálam még virusírtó sem fut ezen a rendszeren. Ha az FSX-et futtam akkor erről indulok.Az optimalizálás eredménye az lett, hogy ahol ultra beállításokkal 6-9 FPS-em volt ugyanezzel a hardverrel (kivéve a wincsesztert) most minden grafikai és mesh csúszkát customban maximumra húzva 70 százalékra emelve a légiforgalmat 12-20 az FPS-em. (Bp 1.4)