Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mutt

    aktív tag

    válasz Torry #41955 üzenetére

    Szia,

    Excel 2010-től felfelé Power Query-t is használhatsz.

    A lépések (ezen KSH adatokon bemutatva):

    1. Az adatsor import.csv néven mentettem el.
    2. Excel-ben Adatok fülön Beolvasás -> Fájlból -> Szöveg/CSV fájlból

    3. Adatok átalakítása gombra kattintva bejön a Power Query szerkesztő.
    4. Termékkód, Terméknév, Ár oszlopok kiválsztása és jobb klikk a fejlécen és "További oszlopok eltávolítása" opcióval törölhető az összes többi felesleges oszlop.

    5. Az oszlopok típusának megadása, egyedül az Ár-on érdemes a Tizedes tört-et változtatni.

    6. Új oszlop hozzáadása, amelynek a képlete ={1,0,95,200}

    7. Az új oszlop fejlécében jobb felső sarokba kattintani és "Kibontás új sorokba".

    8. Ennek az oszlopnak is a típusát megváltoztatni, Tizedes tört-re.
    9. Az ár és ismétlés oszlopot kijelölve az Oszlop hozzáadása alatt a Szorzás kiválasztása (ha ez nem elérhető akkor nem szám vmelyik oszlop, kimaradt egy fenti lépés).

    10. Az előbbi lépés 200-al al megszorozta az árat, de azt hozzá kell adni. Ezért kell egy kis módosítás.
    Ezért a szerkesztőlécen ahol látjuk az "each [Ár] * [Ismétlés]" részt kell módosítani. Kézzel írjuk át erre:
    each if [Ismetles] = 200 then [Ár] + [Ismetles] else [Ár] * [Ismetles]

    Illetve az oszlop nevét is átírhatjuk valami jobbra, zöld részben "Szorzás" lett lecserélve "Új ár"-ra

    11. A további két oszlopot az Egyéni oszlop hozzáadásával tedd meg.
    pl.

    18. Jobb klikk Tőrlés-el vedd ki azokat az oszlopokat amik nem kellenek.
    19. Az eredmény Excelbe töltése az utolsó lépés.

    Ezeknek a lépéseknek az volt a célja, hogy ha frissíted a kiinduló fájlodat (a példámban import.csv-t), akkor az Adatok fülön a "Az összes frissítése" gombra kattintva az eredmény le fog frissülni.

    Már csak egy dolog maradt az pedig a CSV exportálás. Ezt lehet mentés másként-el, vagy egy általad rögzített makróval vagy ezzel ki tudod exportálni az eredményt.

    üdv

    A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel

  • Mutt

    aktív tag

    válasz Torry #41960 üzenetére

    Hali,

    Adatok fülön Lekérdezések és kapcsolatokra kattintva jobb oldalt feljön a lekérdezés, ott jobb klikk a lekérdezésen és válaszd a Szerkesztést.

    Megnyilik a Power Query szerkesztő és jobb oldalt a lépéseknél a legelső a Source. Jelöld ki és a szerkesztőlécen írd át az újra.

    üdv

    A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel

  • Fferi50

    őstag

    válasz Torry #42757 üzenetére

    Szia!
    Mi a probléma? Mert ha nincs ott a szöveg, akkor a nemtalal -t fogja kiírni.
    Ha a 0,33L is ott lehet a cellában, akkor a nemtalal helyére - az induló HA függvény hamis oldalára - egy újabb HA függvényt kell beágyazni, ugyanazzal a módszerrel, és így tovább.
    Használd a függvényvarázslót (szerkesztősoron az Fx gomb), az sokat segít.
    Üdv.

    [ Szerkesztve ]

  • Fferi50

    őstag

    válasz Torry #47159 üzenetére

    Szia!
    A napi szintű adataidat tartalmazó munkalapot bővítsd ki 3 segédoszloppal.
    Ha A oszlopban vannak a napok, a segédoszlop pedig X,Y,Z , akkor a képletek:
    X oszlop =ÉV(A1) , Y oszlop =HÓNAP(A1), Z oszlop =NAP(A1) --- ezeket lehúzod az adataid mellett végig.
    Ezután SZUMHATÖBB képletekkel tudsz operálni:
    Ha az értékek a B oszlopban vannak, bázis képlet:
    =SZUMHATÖBB(B:B;X:X; ÉV(MA())-1;Y:Y; "<=" & HÓNAP(MA());Z:Z;"<=" & NAP(MA()))
    tény képlet:
    =SZUMHATÖBB(B:B;X:X; ÉV(MA());Y:Y; "<=" & HÓNAP(MA());Z:Z;"<=" & NAP(MA()))
    A hányadost már ki tudod számolni.
    Az értékek a MA() függvény segítségével minden nap tovább gördülnek.
    Üdv.

  • TheSaint

    aktív tag

    válasz Torry #50694 üzenetére

    Remélem ez segít:

    Válaszd ki az oszlopot, amely alapján szeretnéd szétbontani a táblázatot, és kattints rá jobb egérgombbal.
    Válaszd ki a "Csoportosítás" opciót.
    A "Csoportosítás" ablakban add meg a következőket:
    Az "Új csoportosítás hozzáadása" gombra kattintva add hozzá az oszlopot, amely alapján szét szeretnéd bontani a táblázatot.
    Az "Új oszlop neve" mezőben add meg az új oszlop nevét
    Az "Összes sor" opciót válaszd ki a "Művelet" mezőben. Kattints a "OK" gombra.
    Az eredményül kapott táblázatban kattints az "Elemek kibontása" gombra az oszlop mellett.
    Az "Elemek kibontása" ablakban válaszd ki a "Új oszlopnevek" opciót, és add meg az új oszlop nevét. Kattints a "OK" gombra.
    A táblázatban kattints a "Bezárás és betöltés" gombra a felső menüsorban.
    Válaszd ki a "Táblázat" opciót, majd kattints a "Betöltés" gombra.
    Az eredményül kapott táblázatban kattints a "Táblázatba" gombra az oszlop mellett.
    Az "Táblázatba" ablakban válaszd ki az "Új munkalap" opciót, és add meg az új lap nevét, pl. "Bolt".
    Kattints a "OK" gombra.
    Ismételd meg a folyamatot minden egyes értékkel, hogy létrehozd az összes lapot.
    A "Bezárás és betöltés" gombra kattintva mentheted az eredményt, amely az összes új lapot tartalmazza.

  • Mutt

    aktív tag

    válasz Torry #50694 üzenetére

    Szia,

    PQ-vel nem tudod több lapra kiírni az eredményt.

    Megoldások:
    1. PQ-ben annyi query-t csinálni, mint ahány bolt van a listában és mindegyiket saját lapjára tölteni.
    Elég 1x megcsinálni a query-t, majd másolgatni (duplikálni és a szűrést megfelelően beállítani).
    2. Ha sima Pivot-tal elő tudod állítani a kívánt eredményt, akkor viszont azzal lehet munkalapokat létrehozni automatice. Nézd meg ezt az útmutatót.
    3. Makró.

    üdv

    A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel

Új hozzászólás Aktív témák