- A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
- Computex 2024: Ryzen 8840U dolgozik a Zotac kézi konzoljában
- Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
Hirdetés
-
Még mindig készül a Lollipop Chainsaw RePOP
gp Alig néhány nap múlva elviekben megkapjuk a remake megjelenési dátumát.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
A TPV Technology tovább erősítené magyarországi pozícióit a monitorok piacán
ph A vállalat rövidtávú tervei szerint 30 százalékkal növelné részesedését az AOC és Philips megjelenítőinek segítségével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fritz Teufel
addikt
Sajnos nem ellenőrződik. Mióta nem állami kézben van a vizsgáztatás, olyan autók mennek át a vizsgán, amik valójában roncsok. Szerinted ellenőrzi valaki a katalizátor állapotát? Nem és nem is lehet kimérni egy sima vizsgán. Nem beszélve a korrupcióról ami továbbra is megvan. Vizsgán meg kellene fogni az olyan autókat mik totálkárból vissza lettek alakítva stb. Nem, nem lehet őket megfogni egy sima vizsgán. Az utakról le kellene venni az olyan autókat miknél a HID LED-re lett cserélve vagy nem világít a bal oldal stb.
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
F.E.K..
senior tag
A "Hw előfizetés" nem új dolog, az öreg bmw-ben annak idején kifizethető extrák voltak olyan dolgok, amikre az autó egyébként simán képes volt hardweresen.
Pl. Szelektív nyitás, indulás utáni ajtó zárás... Ezek csak szoftveres pluszok voltak már akkor is.
No most ezeket modernizálják, ha nem fizeted a havi díjjat, nincs pl. ülésfűtés. Mivel a neten minden jármű elérhető, nem gond megcsinálni. (Pont a bmw esetében merült fel ez a havidíjas extra modell. Egy elektromos autónál még több lehetőség van a gyár kezében)
Legyen olyan szép és vidám napod amilyet csak szeretnél!
-
Fritz Teufel
addikt
-
-
8th
addikt
"Elvileg amúgy a kisautókon a legnagyobb a haszna a gyártóknak, a kis darabszámú, fullextra batárokon meg a legkisebb."
Épp fordítva.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
ncc1701
veterán
Szerintem érted, amit írok, csak csinálod a fesztivált. De a kedvedért: ez egy yaris II. Vannak autók, amiknek halogénnel is elfogadható lámpája van, míg vannak, amik kevésbé. Ez a kevésbé kategória. A 2019-es swiftem is h4-es, de annak a fénye a jobbak közé tartozik. Nem tudom, mitől függ. Illetve nyilván a lámpa alakjától, kiképzésétől.
Amúgy vagy 20 éve ugyanoda hordom az autóimat műszakiztatni, ismernek, tudják/ltják, h költök rájuk, ezért rendben vannak. Ha véletlen ki lenne égve egy izzó, akkor vagy cserélik, vagy szólnak, h cseréljem. Ilyenekkel nem csuklóztatnak.[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Nem érte meg a bolygót hazavágni, de ugye te se gondolod komolyan, hogy a károsanyag kibocsátásért felelős mindössze 16%-nyi járműállomány ennek az oka? Ergo ha ezt a 16%-ot eltüntetem még mindig qrvára rá vagyunk baxva... Na éppen ezért nem az EV-vel kellett volna kezdeni a nagy kizöldülést, főleg úgy nem, hogy az ökológiai lábnyoma annak se éppen piskóta. Ez is nagyon beteg, elhiheted...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Reggie0
félisten
De miert ne mukodne? Egy szaros futohuzalrol van szo, annak osszesen ket polusa van. Rakotod a tapra, akkor fut, ha nem akkor nem.
Hatosag meg mit tud csinalni? Komfort elektronika, kozuk sincs hozza. Ha foliazod, lampat cserelsz, stb.. arra johetnek.
#83 Hieronymus: Sajnos nem ilyen egyszeru, ugyanis a cegnek eleg tobb tulajdonoson keresztul tobbet keresnie, tehat az elso tulajnak meg megerheti, foleg amig nem alakul ki az ez ala eso hasznalt piac, igy nem tudja elore, hogy hasznaltan mekkora ertekcsokkenest okozhat.
#96 Alaaf Pi: En meg nem lattam olyan vizsgat, ahol az ulesfutest neztek volna.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
kishabtestemmel bevetem magam a vezetőülésbe, elszakad a fűtőszál (a vectrámban megtörtént miattam ) . akkor az autóm feljelent?
szerintem meg be kell perelni a gyártókat, és ha szerencsénk van, akkor meghozzák az ítéletet, ami ugyanaz lesz, mint az ms szoftvereknél: az eladással a gyártó jogai kimerültek. úgyhogy pampogni két centes okmánybélyeggel a sóhivatalba.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
LordX
veterán
A műszaki vizsgán? Amerikában?
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
"Amúgy tök jó, hogy olcsóbb a dízel, csak az sovány vigasz lesz, amikor már sokkal durvább éghajlati hatásokkal kell szembenézni."
Ezt az allamok feladata bearazni es realizalni a piaci arakban. Ha a felhasznalo belevon ilyen donteseket a valasztasaba, akkor rendszerint csak sajat magat hozza hatranyba a tobbihez kepest, mivel hasonloan csak kevesen fognak igy donteni.
[ Szerkesztve ]
-
Crus
őstag
Nem ez, mert minden normálisan gondolkodó ember tudja, hogy városban verhetetlen az EV, de rohadtul nem jó mindenhová. Még nem.
Ahogy már írtam, nem csak az üzemanyagok használata miatt van klímaváltozás, hanem ott van még olyan, hogy:- ipar, cirka 21%
- épületek, fűtés, meleg víz, etc. 6% körül
- mezőgazdaság, fakitermelés, földhasználat 24% körül
- elektromosság előállítása, hőenergia termelés 25% körül
- egyéb energia előállítás és felhasználás 10% körülSzóval, cuki, hogy a cirka 14% miatt aggódsz...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Nem, nem mondom... azt mondom, hogy az értelmesebbje már rég tudja. Egy részük azért nem vált EV-re városi használatra, mert nem teheti meg. A másik része meg magasról tesz bármire ami nem róla szól. De ne általánosítsunk, a többség hajlandó a változásra, hajlandó a környezetvédelemre, ha abba nem döglik bele... de jelenleg beledöglik.
Nem igazán értem mit nem világos azon, hogyha holnaptól nem lenne egyetlen darab jármű sem, attól még mindig nagytotálban tolnánk bele a légkörbe a káros anyagokat??? (Nem csak a CO2-t.)
Ha nagy változást akarok, ha meg akarom szüntetni a nem kívánt kibocsátást, akkor nem az egyik legkisebb szegmenssel kezdem, hanem mondjuk a mezőgazdaságot, meg az ipart reformálom meg.
Ja csak, hogy az felfoghatatlan összegekbe kerülne, azt egyik kapitalista mamutcég sem szeretné... ellenben az EV, az akár jogszabályi módosításokkal is előbb-utóbb relatív könnyen átverhető a köz akaratán. Így LÁTSZÓLAG a kormányok és a mögöttük álló mamutok tesznek a környezetükért. Látszólag.Kár, hogy az EV-vel nem lehet bolygót menteni!
Mielőtt még... a kőolajipar az EV nélkül is magas prioritást fog élvezni, nem fog eltűnni, mivel az utak megépítésétől kezdve, egészen a mindennapi használati tárgyakig szolgáltat alapanyagot.
Amivel a környezetért bődületesen nagyot lehetne tenni, az nem az EV, hanem a műanyagok azonnali és teljes betiltása. Hogy mivel váltjuk ki? Az idővel káros anyag nélkül lebomló alternatívával. Van ilyen, csak drasztikusan olcsóbb továbbra is a műanyag. Ez öli leginkább az emberiséget.
"Ráadásul az autók által kipöfögött cucc az konkrétan a saját környezetedben jelentkezik"
Amivel olyan nagy gond, így 2023-ban már nem lenne, mert az Euro5 és 6-os motorok már őrületesen kis mértékben szennyeznek... egy Euro 6 mögött letekert ablakkal menve már konkrétan semmit nem érzel.
A mumus amit te keresel, az kérlek szépen az ipar és a fűtés által okozott szennyezőanyagok tömege. A városok és községek levegőjét, különösen télen ez teszi taccsra leginkább. A közlekedés szerepe ebben egyre kisebb, főleg ahogy döglenek ki a régi verdák. Azt meg tudjuk, hogy attól, hogy egy EV helyben nem szennyez, máshol, ahonnan a kraftot nyeri meg nagyon is...
"Magától egy intelligens faj nem vágja maga alatt a fát."
Dehogynem. A fejlődés természetes velejárója, hogy gyakran az adott intelligens faj a saját kardjába dülöngél. Ebből is tanul... feltéve ha az éppen aktuális dőlés nem végzetes.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
btprg
senior tag
Mindig az a konklúzió, hogy a túlfogyasztás a probléma. És ezen a zöldhisztéria se segít. A csodaEV-vel is ugyanúgy a szakadék felé fogunk rohanni, mert nem sokkal kisebb az ökológiai lábnyoma, viszont egyesek a nagy zöld rizsának köszönhetően pár száz millió autót újra akarnak gyártatni értelmetlenül.
Soha nem lesz környezetbarát az, ha rohansz megvenni az új "zöldebbet". Az a környezetbarát, ha azt az autót ami egyszer le lett gyártva azt karbantartod és használod ameddig csak lehet, és közben olyan keveset jársz vele amennyire keveset csak lehet (vagyis amikor valóban szükség van rá).
Csak ehhez a világgazdaságot át kéne állítani, hogy ne a szükségtelen túlfogyasztáson alapuljon.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Crus
őstag
Igen a beledöglés esélyes, de, hogy ezen az EV változtatni képes? Sajnos nem.
"Ja, egy naperőmű az baromi szennyező, de egy szélturbina is"
Jól mondod. Nézz utána, hogy és milyen módon kerül legyártásra, meg annak is, hogy utána mi történik amikor selejtezni kell.
"de az már nem az elektromos autón múlik, hogy mivel töltöd"
Az EV legnagyobb gondja, hogy éjszaka nem süt a Nap. A napenergiát jó lenne eltárolni valahogy, de ezt hatásosan egyelőre csak vászonzsákokba sikerült a Legényanyában.
Szóval az EV alapvetően vakvágány, ha nem lesznek filléresen előállítható, a környezetet alig terhelő akksik... A jelenlegi technóval, nem EV-ket kéne legyártani, hanem hidrogénnél működő autók sorát. A hidrogént pedig elő lehet előállítani megújuló energiával. Lehet éjszaka is beletolni, könnyebb szállítani, tárolni, nincs lítium bányászat és nem kell a töltőoszlopon fél órákat várni ésatöbbi...
"Sztem itt az tér el, hogy intelligens-e. Ha az, akkor észreveszi."Észre van ez véve, csak itt tömegekről, politikáról meg gyakran éhenhalás vs. környezetvédelemről van szó. De ja... ahogy a kolléga fentebb már említette a probléma egyszerűen az, hogy sokan vagyunk és egyre többen is leszünk. Erre a megoldást tudjuk, fájni fog :-(
"Amit nem érzel, az meg nincs is."
Ez EV-k gumikerekéből és fékjéből felszabaduló korom és szennyező anyagokról is hallgassunk jó mélyen...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Hogyne kellene tenni, de biztos ez a helyes megoldás ezen a konkrét területen? 10+ milliós EV-k, amiket pont, hogy az a többség nem tud magának megengedni, akinek változtatni kellene? Ráadásul egy rakás szívással, kényelmetlenséggel és véletlenül se elenyésző környezetterheléssel? Csak azért mert Musk azt mondta? Persze, hogy azt mondja... üzletember, a világ egyik legjobbja. (De véletlenül se Tony Stark a bolygó megmentője.)
Egyébként ezt a T-modellt úgy említed, mintha az EV nem lenne még régebbi találmány. Pedig az. Minő véletlen egyszer már megtörtént u.e., hogy az EV versenyzett más energiaforrással, akkor kb. élből alulmaradt és ha méltóztatnának egy kicsit az orruknál továbblátni és eloszlatni a nagy Teszlás ködöt, talán észrevennék végre a valódi alternatívát a hidrogént. Gondolom ez most egy ilyen elcseszett pár évtizedes zsákutca járkálás lesz, ami után majd jön a nagy felismerés, hogy van más megoldás is.
Ahogy fentebb írtam: Kőolajtermelés mindig lesz. Amíg már totálisan nem éri meg kitermelni, egészen addig a percig lesz, mert egy rakás dologhoz felhasználjuk.
"Bármi máson nem gumi van, és nem fékez"
...csak ne állítsuk már be az EV-t totálisan 0 emissziós járműnek, mert az nagyon nem igaz.
Ne haragudj, de én nem látom az EV-k terén a nagy fejlődést. A lítium véges, a jelenlegi tendenciával előbb elfogy (cirka 20 év), mint a kőolaj, ami ha belegondolsz nem kicsit durva! A recycling vele kapcsolatban meg 5%. ÖT!
Baromira kellenének a jelenlegi akkuk helyett drasztikusan használhatóbbak, mert ez így nagyon nem lesz jó.
"Nincs ez észrevéve, pazarol a világ, mintha muszáj lenne."
Az egyik fele. A másik fele meg haldoklik. Jelenleg cirka 3.4 milliárd ember szegény és további ennyiről lehet elmondani, hogy nem jut megfelelő tápanyagokhoz. Erre ráhúzod a környezetvédelmet és kiderül, hogy az sajnos luxus. Mi lesz ennek a vége? Sok jó nem. De annyi biztos, hogy pár jól kereső hipszter sok vizet nem zavar az EV-vel. Sajnos.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
Crus
őstag
Igen, csak nem annyit. A nagyobb értékű autók nyilván többet drágultak. Még a gebasz előtt voltak keveset futott 24 kWh körüli Leaf-ek 3.5-4m körül, 5-6 évesek, 5m körül már pár éves 30 kWh is akadt. Most u.e. cirka 2-3m-val többért mennek. Az akkor 2m körüli benzinesek, dízelek fél, vagy 1m-t drágultak.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
dolon75
aktív tag
nem megoldhato, amit vázolsz.
ha a tömeg aktuális játszószerét elveszed, akkor jön a Mad Max.
hogy tudod elfogadtattni mindenkivel, hogy na, végre tudtál menni Adriara egy 10 éves kocsival, de mostantól nem mehetsz, csak vonattal drágábban?
meg hogy jó volt a 20ezres repjegy spanyolba, de mostantól csak 300ezres van?
főleg ha azt látja, hogy dől a füst a gyarakbol, meg a gyartulajok tovább járnak az óriási villany tankukkal.szerintem sehogy.
csak az lehet jó megoldás, ha a tömegek is viszonylag hamar hozzájutnak az új technologiahoz.
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
-
tordaitibi
veterán
Bocsáss meg nem a hozzáállásommal van baj.
A felsoroltakból melyikre és mikor látsz 0,00001% esélyt hogy ki lehet váltani más üzemanyaggal?
Pl. egy Párizs-New York viszonylatú Boeing esetében?
Vagy egy nonstop 60 napig, bérbeadásos üzemű kombájn, ami szó szerint nem áll meg aratásnál, éjjel is dolgozik csak tankolni és vezetőt cserélni áll meg? Hogyan töltöd?
Persze alternatív energiaforrások, üzemanyagcella, hidrogén és társai.
Tárolása szállítása jelenleg globális mértékben nem megoldott. Borzasztó nehéz vele bánni. Előállítási-felhasználási összesített hatásfoka valahol 30% körül van. Igaz ez nem gond, 3x annyi napelemet kell felszerelni és akkor máris jó.
30tonnás homokakkumulátor, ami ellát egy normál családi házat akár 10-12 órán keresztül is. Mennyibe is kerül..? Télen fog működni, nem mert nem lesz mivel tölteni.
Más alternatíva? Várom a felsorolást.
Sajnos nem a hozzállásommal van baj hanem a realitással.
Ezelőtt 35 évvel kivettem a Wartburgom motorját, közdarabot esztergáltam, méh telepen targoncamotort vettem és összekoldultam az utcánkba a fuvarosoktól 6 darab IFA akksit. És elektromos Wartburggal száguldoztam.
Építettem háromkerekűt, 35 éve, aszinkron motoros, ma a BLDC-hez hasonlítanám, 3 fázisú frekiváltóval és működött. Ja, visszatápláló fékezést is tudott.
Építettem 2 elektromos rollert, 1 elektromos bicajt.
Ezek után ha a hozzállásommal van baj akkor ezt nyomatékosan cáfolom.
Előbbi hsz.aimban leírtakat fenntartom. -
kikikirly
senior tag
Részlet a cikkből:
,,A repesztéssel kapcsolatos kétségkívül nem alaptalan kockázatok többsége jó szabályozással kezelhető, azonban nem utolsósorban a technológiával szemben tapasztalható elutasítás miatt az európai kormányok nagy része még a mostani helyzetben is elzárkózik attól, hogy a belföldi hidraulikus rétegrepesztéssel az orosz energiafüggőség felszámolásának reális lehetőségeként számoljon. Közben az amerikai LNG-import hivatalos tervekben szereplő növelése jelentős részben a tengerentúli hidraulikus rétegrepesztéses kitermelésből fog származni, vagyis Európa a probléma bizonyos mértékű exportálásával igyekszik biztosítani saját határain belül a fenntarthatóságot."
Európai autó ipar meg NEM tartása kapcsán is megmutatta az Uniós vezetés mennyire dilettánsok. Minden autóipari vezető és elemző arról beszél hogy ha nem változik semmi, el fognak költözni a gyárak Keletre. Ekkora versenyképességi hátrányt(értsd: többletköltséget)
jelentenek az uniós szabályok. Ez nem az európai munkások többletbérét jelenti, hisz nyugaton 2.vh óta meg szerintem előtte is növekedett az életszínvonal, mégis megépültek és termeltek a gyárak. -
dolon75
aktív tag
-
Crus
őstag
Az első EV-k az 1800-as évek végére tehetők... Nem az EV-vel, mint alapötlettel van a baj, hanem az akkutechno nem túl acélos fejlődésével.
Másikra... Nem az Őrségre gondoltam, hanem Lovászi és környékére, ahol jelenleg vegetál a termelés, pedig csak mélyebbre kellene fúrni, de az "elit" odafent eldöntötte, hogy ezzel az ügyeskedéssel amit tolnak, kevesebb befektetéssel nagyobbat tudnak szakítani.
Egyébként olyan faxán bejött ez a vergődés az olaj/gáz ellen, hogy most a nép erdőket írt és azzal tüzel, vagy szénnel, néha szeméttel. Soha nem volt annyira katasztrofális a levegő a szegényebb régiókban, mint mostanság. Mert a gáz ugyan nem friss hegyilevegő, de ezerszer kevésbé szennyezi a levegőt, mint a jelenlegi őrület.Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.
-
kikikirly
senior tag
Belső égésű motornál azt felejtitek ki a képletből hogy megtanultunk kiaknázni új és bőséges energiaforrásokat amik példátlan gazdasági növekedéshez vezettek: Kőolaj és földgáz. Ez a gazdasági növekedés tette lehetővé a motorizációt(és még sok mást pl. nyugat európai jóléti társadalmak kialakulását).
Jelenleg nincs ilyen tényező, sőt az ellenkezője zajlik, próbáljuk kiváltani a szenet és a Benzin/Diesel üzemanyagokat, Földgázt megtűrjük a megújulok kiegyenlítésé miatt(Ahol ki van zárva a nukleáris energia nincs más opció).
Litium ionnál probléma hogy mostanra a növekvő keresletet nem tudja kielégiteni a kínálat, folyamatosan megy fel a lítium ára a piacon ami gátolja a megfizethető elektromos autók piacra dobását(Hol vagyok még attól hogy leváltsuk csak a flotta felét EV-re, azt már most döglődik a koncepció). Az elektromos autó hatásfoka elég meggyőző, de ha tényleg zölden akarjuk őket meghajtani az akkumulátor kérdés mellett ott a másik hogy miből akarjuk elállítani a hozzá szükséges energiát? Megújulóból amit nem tudunk se tárolni, se kiegyenlíteni, csak részben lehet megoldás. Valami újat kell találni.
Statikus energia tárolásra való igaz vannak ígéretes koncepciók(Pl. nátriumos akku.), 1-2 év és meglátjuk mi válik belőle valóra.
Hidrogénnel: Hidrogén zölden és fenntartható módon vízből lehet elő állitani, önmagában lerontja a hatásfokot, aztán tároláshoz sűríteni kell(Hiszen akkor termeljük amikor túltermelnek a megújulók és akkor használjuk fel amikor energia deficitben vagyunk) mindez olyan energia igény amit megújulóból se látom hogy lennénk képesek elállítani. Lehet földgázból ami nem számít fenntarthatónak, és magát a földgázt is el lehet égetni és a sűrítésé, tárolása is olcsóbb. Ami olcsó az egyben környezetbarát is mert nem kell a finomításához/előállításához rahedli energiát elhasználni(Plusz vegyük hozzá hogy semmi sem 100% hatásfokú, tehát a finomítás során vannak veszteségek).De tegyük fel a metánból előállitott hidrogén zöldebb .Az energia megmaradás törvényét figyelembe véve mégis mennyivel lehet jobb a metánból elállított hidrogén elégetése(egyetlen előnye hogy vízzé ég el, nincs CO2 kibocsátás) mint közvetlenül a metán elégetéséé(amit el tudunk tökéletesen égetni erőművekben, csak CO2 bocsájt ki, egyéb szennyező anyagokat nem)?
Autónál számít a tömeg és helyigény, szilárd test akksin kívül nem nagyon tudok mást ami ezeknek megfelelne, az meg még odébb van azért.[ Szerkesztve ]
-
kikikirly
senior tag
,,Más energiaforrásokat természetesen már nem fog megtanulni kihasználni az emberiség, MERT BENZINES.
Nagyon széles látókör."
Mesélj milyen új energiahordozókról hallottál?
Ilyesmiket nem fedez fel minden héten az emberiség(pedig kutatjuk őket bőszen).,,OK, nem gáz, viszont okos ember nem érvel csak azzal, hogy fú, azért jó a benzines, mert az már van. Attól még, hogy hülye módon arra épült fel minden, meg mert az alternatívák még nem fejlődtek 100 évnyit, még nem lesz jó."
Hatalmas fejlődést köszönhet az emberiség a fosszilis energiahordozóknak, erre te azt mondod miért erre a hülyeségre épült fel a gazdaság...
Hogy tervezzük a gazdaságot/Infrastruktúrát olyan valamire amiről szart sem tudunk mert a jelenben nem létezik, a beláthatatlanul távoli jövőben valamikor talán lesz. Elő bújt belőled az Elon Musk vagy mi van?,,Jó az, csak annak is a tárolása rohadt veszélyes."
Földgáztározóbol jelenleg is jó sok működik a világban, Magyarország egy komplett télen keresztül képes fedezni a földgáz szükségletét a tarolókban levők elhasználásával.
Persze ettől még igényel körül tekintést a tárolása de iparilag és gazdaságilag megoldott kérdésről beszélünk, vagy ott vannak a gázhajtású autók, tehát a jóval kisebb nagyságrendű autó és üzemanyagkúti tárolás is megoldott úgy hogy árban olcsóbb a benzin/Dieselnél, ezért is alakíttatják át néhányan az autóikat erre a fajta meghajtásra. -
senior tag
"A társadalom nem tud ilyen gyorsan megszokni dolgokat, és egyszerűen azt látjuk, ahogyan akik maradibbak, rinyálnak."
Nem. A rinyálók egy része (beleértve engem) attól tart, hogy amiért elsődlegesen "nyomatják" az elektromos autókat (globális felmelegedés ellenszere), arra nem megoldás. Ők 10-20 éve azért rinyáltak, mert nem gondolták, hogy a globális felmelegedés ellenszere a biodízel/bioetanol lenne. Ettől még tarthatják az elektromos autót remek kényelmi eszköznek. (Egy elektromos masszázsfotelnak is vannak előnyei egy sima fotellal szemben, de az sem oldja meg a klímaválságot, sőt...)#251 Noukoum Nincs meg. De nem is ez az állítás, hanem az, hogy hiába jobb az elektromos autó teljes élettartamra vetítve, mint egy benzines,
a) ez kevés ahhoz, hogy a felmelegedést megállítsa (mert ha meg is felezzük egy autó CO2 lábnyomát, az még mindig túl sok),
b) rövid távon ront a helyzeten, mert az elektromos autók gyártása és a szükséges infrastruktúra kiépítése jelentős CO2 kibocsátással jár (ami lehet, hogy 10-20-50-100 éves távlatban megtérül, de van-e 100 évünk?),
c) az elektromos autókba ölt pénzt hasznosabban is el lehetne költeni (olyan beruházásokra fordítani, amikkel nagyobb CO2 csökkentést lehetne elérni, mint az elektromos autókkal.)#252 Reggie0 Az a baj, hogy összemosódik két fogalom. Van a (lokális) káros anyag emisszió (kipufogógázok (korom, nitrogén oxidok, stb.) a városban), és az egy elektromos autó esetén tényleg zéró, ezt már a kiinduló hozzászólásomban sem vitattam. És van az üvegházhatású gáz (CO2) emisszió, ami viszont globális (mindegy hogy hol, és milyen időbeli elosztással termelődik), és ilyen szempontból az elektromos autó messze nem zéró kibocsátású. És ha a globális felmelegedés miatt aggódunk, akkor az utóbbi számít.
(A sétálás közben kibocsátott CO2 olyan, amit korábban a növények kötöttek meg a légkörből (és esetleg állatok közbeiktatásával fogyasztottunk el), ilyen értelemben zéró emissziós.)
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
tordaitibi
veterán
Lehet már leírtam, akkor bocs.
Ismerek egy családot, 6-an laknak 1800m2-en.
Havi villany 7000kWh, hétezer.
Havi víz 1100-1300m2, egymillióháromszázezer liter.
Éves tűzifa 55-60tonna. Nem mázsa, tonna.
Legkisebb autó 4600ccm, van 5 ilyen suv és luxuskocsi.
Más, a szomszédom most van Dubajba ahol a 41 fokba havon síel.
A 22500 négyzetméteres síközpontot mínusz négy és mínusz hat fok közé hűtik. A sivatagba.
És én meg baszakodok hogy a mini pc-m ne 14 hanem csak 9 wattot fogyasszon.
MINEK....? Mi értelme mikor ilyen típusú emberek mint én meg itt néhányan megfogunk 1-2 kilowattórát meg mantra hogy debizony ha kicsit is de jobb az EV,
és a másik oldalon 5-10000 ilyen ember munkája megy a levesbe egy dubaji síeléssel?? Van ennek bármi értelme azon kívül hogy itt összetűzünk és hangoztatjuk a dogmáinkat? Semmi de semmi értelme amíg feljebb nem lesz változás de az meg akkor se lesz ha már a világvége kopogtat.
És ezek az előbb felsoroltak, amikből azt hiszed, kevés van, dehogy, gyere ki hozzám és mutatok 4 ilyen életviteles kecót 3 kilométeren belül, ezek viszik el a a lakossági energia állítom 50%-át, holott a lakosságnak meg ők kb. 2-3%-a.
Akkor én mi a francért gyűjtsek szelektíven, szálljak buszra meg vegyek EV-t, legyen nálam 18fok a lakásba, ÉN takarékoskodjam ki ezeket meg a Mari néni?
Átment? -
-
senior tag
Az a gond, hogy a bioüzemanyag zsákutca volt. Beleöltek egy csomó pénzt (és gyártottak egy csomó CO2-t), hogy aztán kijelentsék, hogy ja, mégsem működik, mert CO2-t nem igazán lehet vele megtakarítani, és nincs a földön elég termőföld, hogy kiváltsa a fosszilis üzemanyagokat. Cserébe erodálja a termőföldet és éhínséget okoz. (Ezt persze jó előre tudni lehet, mondták is sokan, csak ki lettek nevezve a haladás kerékkötőinek.)
A gond ott van, hogy az elektromos autózásnak lehet valami hasonló kifutása. Azaz beleölünk egy csomó pénzt (és gyártunk egy csomó CO2-t), hogy aztán kiderüljön, hogy fenntarthatatlan, mert csillagászati ára lesz a lítumnak, vagy a zöldek sehová nem engednek használt akksi feldolgozó üzemet építeni, vagy 10 év múlva fillérekért lehet szintetikus üzemanyagot gyártani légköri szén-dioxidból és néhány napelemből, ami megoldja a teherjárművek, mezőgazdasági gépek és hajók problémakörét is...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
"@Mr K : " Elektromos autót gyártani több CO2 kibocsátással jár. "
WTF má' "
Ez van. A CO2 többletet persze legnagyobb részt az akkumulátor gyártás produkálja, de vannak kisebb tételek a maradék részen (a plusz súly miatt) - a spórolás a hiányzó belsőégésű motoron mindezt nem kompenzálja.#261 Reggie0 A csillagászati ár azt jelenti, hogy nem lesz rá fizetőképes kereslet (erről szólt az IT-Café cikk). Ha nem lesz rá kereslet, akkor maradnak a belsőégésű motorral szerelt új autók. Ha azt betiltják, akkor egy idő után mindenki veterán autóval jár (lásd Kuba). Ha a régi autókat is betiltják, akkor megvalósulhat az autómentes társadalom, csak kérdés, hogy mi lesz annak a CO2 mérlege. (Mármint ha némi társadalmi felfordulás által valósul meg...)
#265 Noukoum "Komolyan veled beszélgetek?"
Nos, nekem egyre inkább úgy tűnik, hogy nem, így kissé feleslegesnek is érzem magam.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
dolon75
aktív tag
sokan gondolkodnak úgy, ahogy te.
en azt gondolom, es kérlek, ne vedd bantasnak, hogy az igazi szennyezők meg pont röhögnek ezen.
És tovább élvezve a keltett bűntudatot, adják alatok a lovat, belekenyszeritve egyfajta onmegtartoztatasba, vagy akár plusz kiadasokba, amin ők tovább híznak.tény, hogy kellene vigyázni az eletterunkre, különben eltipor minket.
de az is tény, hogy ehhez nincs meg a kellő embertomeg, se az akarat, se olyan megoldás, amit széles körben el lehetne terjeszteni.Persze, vigyázzunk amire lehet.
de a szupermarketben hiába van 200Ftert többször használható zacskó, a tömeg veszi a 20 Ft-os "lebomlo" zacskót, mert olcsóbb (egyszeri vásárlásnál), es zöld mert lebomlik.aha,persze....arra képtelen az emberek többsége, hogy egy bevásárlásra előre tervezzen. hogy tudna ez a tömeg évtizedekben gondolkodni? főleg úgy, hogy még el is altatjak, becsapjak a 20 Ft-os "lebomlo" zacskóval...
izé, miről is szólt a cikk?
Jól elkanyarodtunk...(bocs a helyesírás miatt, telefonon potyogök...)
[ Szerkesztve ]
Pa-kah! Pakah-pakah Pa-kah! Bokata-Bokata Pa-kah! Pakah-pakah
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair AX860i 860W Platinum Moduláris Tápegység
- Thrustmaster t-lcm pedál
- Dell Precision 5570 15,6" / I9-12900H/ 2TB/32GB/ RTX A2000/ Dell Garancia 2025.05.31-ig
- HP Victus 16-r0008ne - ÚJ 16" QHD IPS GAMER notebook - i7-13700H, 16GB, 1TB SSD, RTX 4060
- HP Victus 16-r0001nt - ÚJ 16" QHD IPS GAMER notebook - i7-13700H, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen