Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
8th
addikt
válasz
tatararpad
#47
üzenetére
Amire kitalálták arra hibátlan. Városba bőven elég az a teljesítmény. Sokkal több ilyen fapados kis aksis villanyautó kéne de az ára egy nagyon rossz vicc. Eladhatatlan is mert akinek van 9+ milliója egy második autóként használt villany kisautóra annak van 13 is és vesz egy ennél minden szempontból jobbat élhetőbbet.
-
tatararpad
őstag
válasz
tordaitibi
#42
üzenetére
Hát nem érted Béééla, túl sok autó van, egy rakás embernek van autója akinek nem is szabadna, mert mit képzel magáról, hogy alapvető mobilitást akar magának és családjának? Olcsó és egyszerű autóval mindenki akkor menne oda ahova szeretne, de ez nem járja, a proli menjen csak busszal, oda való. Most nézd meg a légiközlekedést, amióta széles rétegeknek elérhető lett az egésznek elvezett a romantikája, már nem csak a Balatonra tudnak menni a szot üdülőbe MÁV állóhellyel, hanem a fél világ elérhető lett nekik. Na ilyen nem lesz az autózásban, most itt a nagy lehetőség hogy rendet rakjunk kicsit a fejekben.
-
8th
addikt
Milyen 8 millió? Jó lesz az 9.1 milliónak is. Az pont egy Comfort+Tech felszereltségű 1.5 116lovas e-CVT hibrid Yaris ára ami méretben kb akkora mint a Spring csak ez autóból készült.
Azt most hagyjuk, hogy ha az ember lejjebb enged az igényekből akkor milyen 2-3 éves 50ezret futott teljesen makulátlan, még több évig garanciális autókat kap 9 millióért, akár jól felszerelt dízel kombit vagy hibridet. Az autógyártók a mai napig értetlenül travoltáznak, hogy miért nem fogy az elektromos autó. Na vajon miért nem? LOL. -
De a carsharing az még OK, mert ott nincsenek az autó fenntartási költségei, annyit fizetsz, amennyit autózol. Az előfizetésnél meg megveszed az autót mindennel együtt, aztán még fizess havonta. Na azért ne.
@btprg -nek annyiban van igaza, hogy sok a mesterségesen gerjesztett igény, és nem feltétlenül azt veszik, amire tényleg szükség lenne
Ezt mondtam, az MMS a legjobb példa, kutya nem használja, soha nem is használta senki, pedig a telefonszolgáltatók nagyon tolták.@Noukoum : Etikus autóhackelés már volt nem is egy. De sokkal jobb példa, hogy a kulcs nélküli rendszerek mind irgalmatlan gagyik, könnyen lopéhatóak az autók. Kis Google, és lesz róla sok elelmzés.
-
"Bármilyen hihetetlen nem mindenkinek ugyanazok az igényei ami neked."
Ezzel maximálisan tisztában vagyok ez természetes.
De pl. akinek éppen futja egy sallangos csiricsáré wifis netes sokextrás használt bizonytalan autóra, és ha abból az összegből tudna venni egy faékautót újan..? Te a szituba melyiket lépnéd meg?Én 8 hónapja ültem át egy 22 éves faék autóból egy tökalap tökmezei legleglegalapabb Dacia Sanderoba. Ami gyakorlatilag a piac alja. És frankón mondom az agyamra megy, nekem sok amit belepakoltak okosságokat engem roppantul idegesít. Már okosabb mint én ami hagyján de kikapcsolhatatlan, nekem totál felesleges funkciók tömkelege, ezzel ellentétesen meg sok olyan töklogikus funkció nincs benne ami a 22 évesbe alap volt. Nem kezdem sorolni. Nekem ezek nem kellenek de ezek a funkciók mind árdrágító tényezők.
Ami valóban überfrankó és használom az a BT kihangosító és a tempomat.
Ha ezzel a véleményemmel egyedül vagyok a naprendszerbe akkor elnézést.Off, a régi faékautóm 5,5-6,2 között evett az én lábam alatt, ez az új hajszálpontosan ennyit fogyaszt.
Kérdem, mi változott akkor 22 év alatt a lényeges részében egy kocsinak? Mennyit fejlődött a motorvezérlés, a konstrukció? Számomra semmit. -
Noukoum
veterán
Jó persze repülő autókra is volna igény, de azért maradjunk a földön. Természetes hogy ne lehessen olyan autókat forgalomba helyezni amelyek nem felelnek meg bizonyos előírásoknak...
Bármilyen hihetetlen, de az emberek nagy, kényelmes, könnyen vezethető, kütyüs autókat akarnak venni.
-
btprg
senior tag
"Amit tudsz venni újonnan, arra van igény."
Ez egy hatalmas kacsa 🦆
Valami köze van ahhoz nyilvánvalóan a kínálatnak, hogy mik az igények, mert ami nagyon nem megy azt nem erőltetik. De messze nem gondolom, hogy a nagy többségnek az az igénye, ami most van, csak nincs más és kénytelenek azt venni.
Ahogy van igény izzószálas izzóra, csöves erősítőkre, vinyl hanglemezre, butatelefonra, nem elektromos rollerre, WiFi nélküli hűtőre, ugyanúgy lenne igény egyszerű normál autóra, ami nem egy négy keréken guruló számítógép 20 km vezetékhálózattal meg kanbuszon kommunikáló fényszóróval... Csakhogy a hatósági szabályozások miatt ilyet már nem lehet gyártani, és a gyártók se ugrálnak a dologért, mert akkor nem lenne mivel lehúzni az ügyfeleket.
-
Noukoum
veterán
válasz
tordaitibi
#35
üzenetére
Ehhez képest még mindig várjuk hogy legalább egy ilyen történjen meg.
Bármilyen hihetetlen nem mindenkinek ugyanazok az igényei ami neked. Amit tudsz venni újonnan, arra van igény.
-
Talán csak kicsit off, szoftverhez kapcsolódik.
Míg egyik oldalon statárium fenyeget egy pl. ülésfűtés hekkelésért,
addig a másik, a gyártói oldalon olyan a rendszer mint a szita.
És ha ez valóban így van, nem kell ide puskás bérgyilkos.
Elég egy parancsot kiküldeni és véletlen baleset.
[az autógyártók nem szoftvergyártók és nem it biztonsági guruk]
Valaki említette hogy miért nincsenek standard, minden extrától mentes faékautók.
Én ezt maximálisan támogatnám. Nekem még szervó se kéne, egy 980kilós kiskocsiba minek? És egy vagon sallang felesleges. Motorvezérlő és ennyi, +centrálzár és snitt.
Fele ár vagy jóval alatta hatalmas piacuk lenne. -
Alaaf Pi
senior tag
Ez a havidíjazás a legtöbb gyárnak nem most lesz izgalmas, nem is a közeljövőben, hanem akkor, amikor maga az autó is ilyen szolgáltatás lesz. Amikor önvezetéssel havidíjas szolgáltatásként amilyen autó az igényed, olyan megy érted adott útra. A care by Volvo végső stádiuma, vagy a Stellantis carsharingjének.
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Fritz Teufel
#28
üzenetére
Ez a hülyeség addig vicces, amig el nem ítélnek téged a szomszéd faluban elkövetett gyilkosságért mert nem a kijelölt gyalogosátkelőn mentél át az úton.
Nincs ok-okozati összefüggés a kettő között, nem te tehetsz róla, hogy meghalt valaki DE szabályt sértettél! Elrettentésnek tök jól működik majd...
Szándékosan sarkított a példa, de ugyanaz a logika érvényes itt is mint amit te találtál ki.
-
btprg
senior tag
+1
Azért az még viccnek is rossz lenne, hogy ha észreveszik hogy ki van vágva a katalizátor, vagy nincs bekötve az (amúgy nem is használt) vonóhorog, akkor minket hoznának ki hibásnak egy karambolban
Mondom ezt úgy, hogy mindenféle tuningnak ellene vagyok. De sok olyan apróság van, ami semmiféle kockázatot nem okoz, de elvileg szabálytalan.
-
Na most, a cikk címe egy clickbait faszság. Nem EV-t akarnak az emberek, ezt sem a magyar, sem az eredeti cikk nem támasztja alá számokkal.
Ami a lényeg: többen akarnak, mint eddig, de azt nem tudjuk, hogy mennyivel.
Ez a mondat is érdekes: Nearly 7 in 10 prospective EV buyers in the United States expect to pay less than $50,000 for their next vehicle
Oké, ez azt jelenti, hogy 10 EV vásárlóból 7 nem akar többet költeni 50K dollárnál. Na de mennyi EV vásárló van az összes eladáson belül?Uuu, de utálom ezt!
-
válasz
Fritz Teufel
#28
üzenetére
Azt azért bizonyítani is kellene, hogy például az ülésfűtés illegális bekapcsolásának köze volt bármely balesethez. Főleg akkor, ha típushiba okozza a baleseteket és a gyártő már hívja vissza az autóit.
Amúgy meg egyszerű, havidíjas autógyártótól nem vásárolunk járművet.
Pont! -
L3zl13
nagyúr
válasz
Fritz Teufel
#25
üzenetére
Attól, hogy csinálok valami illegálisat, még nem vagyok felelős minden másért is ami nem annak a törvénysértésnek az egyenes következménye. Ha nem a hekkelés okozta a balesetet akkor miért kellene az abban okozott kárt a nyakába varrni a hekkelőnek akkor is ha nem ő volt a felelős?
Esetleg az ukrán háborúban elkövetett háborús bűnöket ne varrjuk a nyakukba, ha már benne vagyunk? -
válasz
Fritz Teufel
#23
üzenetére
De ha előbb GTK-ra megy, akkor meg buknak...

Meg a havidíj annyi lesz, mintha havonta megvetted volna az extrát
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Fritz Teufel
#8
üzenetére
Igen, nagyon jó ötlet. Büntessünk embereket valamiért amiről nem ők tehetnek "elrettentésképp".

-
-
F.E.K..
senior tag
A "Hw előfizetés" nem új dolog, az öreg bmw-ben annak idején kifizethető extrák voltak olyan dolgok, amikre az autó egyébként simán képes volt hardweresen.
Pl. Szelektív nyitás, indulás utáni ajtó zárás... Ezek csak szoftveres pluszok voltak már akkor is.
No most ezeket modernizálják, ha nem fizeted a havi díjjat, nincs pl. ülésfűtés. Mivel a neten minden jármű elérhető, nem gond megcsinálni. (Pont a bmw esetében merült fel ez a havidíjas extra modell. Egy elektromos autónál még több lehetőség van a gyár kezében)
-
8th
addikt
válasz
Fritz Teufel
#17
üzenetére
Nem mintha a mozaikban nem toltak volna át a soron kishúszasért minden szart. Van ami sosem változik. [link]

-
válasz
Fritz Teufel
#17
üzenetére
Ne az itthonból indulj ki, illetve attól még, hogy szarul működik, nem az autógyártóknak kell megoldania a dolgot.
A többi is hatósági feladat.
@8th : "Az tök rendben van nem gond, hogy hosszú másodpercekig lefelé bámulva vakon autózol városban vagy autópályán"
Ha a melletted ülő csajt bámulod, az is ilyen. -
8th
addikt
"Én nagyon nem örülök, hogy ennyire eröltetik ezt az IT integrációt."
Ennek senki sem örül. Viszont a gyártóknak ez elemi érdeke ezért egyértelműen ebbe az irányba mennek majd a dolgok. Hogy a vevőnek mi a jó az soha senkit sem érdekelt lásd. az olcsó benzines kisautók gyártásának leállítása. Egy autógyártónak az a legjobb ha adott modellből csak egy-kétfélét kell legyártania aztán szoftveresen letiltogatni ezt azt benne. Ha a vevő fizet két gombnyomással feloldjuk a funkciót és mindenki boldog. Sokkal olcsóbb belerakni a műszerfalba, a középkonzolba egy vacak kijelzőt és egy sok generációval ezelőtti lassú tabletot mint többféle műszerfalat kismillió gombbal és kezelőszervvel bérbe legyártatni valakivel. Az autógyárak 1 euróért megcsinálnák a legyet is röptében. Az is "vicces", hogy kézben tartott mobilozást helyben agyonlő a rendőr de a menet közbeni tablet tapizással senkinek nincs semmi problémája. Az tök rendben van nem gond, hogy hosszú másodpercekig lefelé bámulva vakon autózol városban vagy autópályán akár. 90km/h sebességgel másodpercenként 25 métert autózol vakon. Négy másodpercre lenézel ezalatt simán odacsámpáskodik eléd egy bambi aztán baszhatod a szép új és méregdrága autódat.

Soha nem fogok - a távoli jövőben sem - olyan autót vásárolni amihez havidíjat kell fizessek bizonyos funkciókért. Ez egy rossz vicc. Egészen addig járok majd öreg szarokkal amíg ténylegesen ki nem tiltják őket az utakról és az nem öt-tíz év múlva lesz, szóval...
Ja, hogy ez fú de szennyező és jujj mind meghalunk? Hát istenem, egyszer mindenki meghal. -
Fritz Teufel
addikt
Sajnos nem ellenőrződik. Mióta nem állami kézben van a vizsgáztatás, olyan autók mennek át a vizsgán, amik valójában roncsok. Szerinted ellenőrzi valaki a katalizátor állapotát? Nem és nem is lehet kimérni egy sima vizsgán. Nem beszélve a korrupcióról ami továbbra is megvan. Vizsgán meg kellene fogni az olyan autókat mik totálkárból vissza lettek alakítva stb. Nem, nem lehet őket megfogni egy sima vizsgán. Az utakról le kellene venni az olyan autókat miknél a HID LED-re lett cserélve vagy nem világít a bal oldal stb.
-
Én tök támogatom az integrációt, csak tényleg szabványosítani kéne a dolgokat + cserélhető részegységekre kötelezni mindenkit.
Ugyanígy mint a TV okosítók, ahol a TV csak egy kijelző, az intelligencia egy külön eszköz.@Fritz Teufel : Ez nem az autó állapotának fenntartása felé terel, hanem a konzumidiotizmus felé. A megfelelő állapot fenntartása a műszaki vizsgán ellenőrződik.
-
tomcat78
őstag
Az EZ mostmár az autó kissé erős.... Egyenlőre simán csak nem alkalmas mindenki számára. És nem (csak) az ára miatt. Amúgy a többivel egyet értek. De úgy tűnik, hogy a gyártók is inkább kezelik luxus kategóriaként, mint, hogy az elterjedését (és használhatóságát) tartsák szem előtt.
Arról nem beszélve, hogy most épp az üzemben tartás "üzemanyag" része sem feltétlen olcsóbb, ha valaki nem tudja otthon tölteni. És gyanítom, hogy még néhány évig így is marad. -
Fritz Teufel
addikt
Marad luxus termék vagyis neked kell átállni. Azért van ennyi autó az utakon mert sok olyan ember is hozzájuthat akinek nem kellene hozzájutnia.
Aki nem képes az autó szervízállapotát maradéktalanul fenntartani, annak az az autó nem való. A jelenlegi árak most megválogatják a vevőkört és csak az vesz autót aki fenn is tudja tartani (mármint újat).
A másik: olcsóbb az autókat egyformára gyártani és a funkciókat az árnak megfelelően tiltani, mint különböző csomagokat gyártani (autóiparban dolgozom, tudom). Úgy lehetne a te elméleteddel olcsóbb a kibelezett autó, hogy a gyártási többlet költséget át kell hárítani a drágább autókra. Gondolom ennek a vevőkörnek is lenne véleménye a dologról. -
ceia
őstag
Nem tudom, ma mi a trend, de régen voltak olyan "fapados" kisautók, amik csak a feltétlenül szükséges dolgokat kapták meg, de legalább jó olcsók voltak. Sokáig tartotta magát a lélektani 2 milliós határ, sőt, lementek kétmillió alá is. Miközben a normál kivitel lehetett akár 1,5-2 millióval is drágább.
Így kéne csinálni az elektromos autóknál is, hogy a kisebb jövedelműek is meg tudják venni. Aztán majd később vehetnek még hozzá valamit, vagy akinek telik rá, az már a vásárláskor megteheti. Ezáltal többen megtudnák venni, és gyorsabban is terjedne, ami csökkentené a normál árakat. Át kéne már állni a fejekben is, ez nem valami luxus ketyere, hanem EZ most már az autó. Más hajtja, de még mindig az, mindennapi közlekedési eszköz és alapvetőnek kéne lennie mindenki számára, mint a hűtő, vagy a mosógép. De ehhez az kéne, hogy elektromosban ne csak ufó-autókat gyártsanak, hanem pl. hétköznapi kisautót is, fekete műanyag borítású lökhárítóval
-
maputo
tag
Meg majd elkezdik azt, amit a telefongyártók meg a TV-k, hogy "Sajnos ez már régi típus, nem adunk hozzá frissítést, és az online szolgáltatásainkból a régi API-t épp most tervezzük lekapcsolni, az újat meg a régi autód nem ismeri. Javasoljuk, hogy vedd meg az új modellt."
Nekem elég az, ha a fejegység okos, amit akkor cserélek, amikor akarok, de nem döglik meg tőle az autó, ha szoftveres gond van vele vagy elavul.Én nagyon nem örülök, hogy ennyire eröltetik ezt az IT integrációt. Persze mostanában a befektetők erre izgulnak.
-
-
kurta9999
tag
10-ből 7 leendő amerikai vevő nem fizetne 50 ezer dollárnál többet az új autójáért.
De jó nekik, a középeurópai országok lakosai nagy része 5 ezernél se fizetne többet
Ha ezalatt adnak elektromos autót, én most azonnal megveszem. -
Fritz Teufel
addikt
Mint ahogyan a jogtalan módosítást is, ami ki tudja mihez fért hozzá és milyen szoftveres problémákat okozhatott, aminek milyen kihatása lehet az autó fedélzeti rendszerére. Maradjunk annyiban, hogy ez teljesen megfelelne elrettentésnek a jogtalan beavatkozásoktól.
Nekem sem ízlik a dolog, az is biztos. Kifizetem vásárláskor és kész.
Maximum abban benne vagyok, hogy lehessen bővíteni, tehát benne van a hardware vásárláskor és később kifizetem és aktiválják. Magyarán fejleszthetem az autót babrálás nélkül. DE nem havidíj ellenében bakker!
A szoftveres résszel szintén így vagyok. A havi díjat kenjék a hajukra! -
siti
őstag
válasz
Fritz Teufel
#3
üzenetére
nagyon elkúrvult ez a világ. Fiúból lehet lány, de kettes golfba nem tehetek TFSI motort?
-
L3zl13
nagyúr
válasz
Fritz Teufel
#3
üzenetére
Más országokban egészen mások az előírások az autók módosításával kapcsolatban.
Én alapból nem vagyok híve az ilyen hackelésnek vagy barkácsolásnak olyan dolgokban ahol közbiztonságot is érinthet, de ha ilyen funkciók bevezetését tervezgetik mint amit a hírben említettek akkor elkezd meginogni az álláspontom.
Azt meg, hogy a kárt arra hárítani aki ilyen módosítást eszközölt, akár ő a felelős akár nem azt jogilag erősen kifogásolhatónak érzem.
-
Szeretni én is szeretnék elektromost, csak előbb az árát szeretném
Viszont ahogy nézem, annyira még nem hülyék emberek, hogy előfizessenek HW funkciókra, amiket megvettek fizikailag. -
Fritz Teufel
addikt
És amikor baleset történik és lekérdezik az autó adatait, akkor majd lehet vakargatni a tarkót. Ugyan az a tétel mint jelenleg: baleset esetén vizsgálják az autó állapotát és ha a HID izzó ki van cserélve LED-re, akkor megy is a feljelentés. A fedélzeti rendszerbe való belenyúlás ennél jóval nagyobb horderejű dolog, ott a helyszíni kivégzés is esedékes lehetne. Az összes kárt az ilyen autó tulajdonosára hárítanám függetlenül attól ki volt a hibás.
-
L3zl13
nagyúr
Nagy jövőt látok az autó firmware feltörésben és a tákolt firmware-ekben ha ez a szoftveres lekorlátozás valaha is megjelenik a piacon.
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro Max 256GB White Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 92% Akkumulátor
- 173 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB Zalman T4 Plus Cooler Master 750W
- Minden szoftver mellé teljesen audit és NIS2 biztos, jogilag hiteles licencigazolást adunk át!
- AKCIÓ! HP Victus Gaming 16-S0017NH 16 notebook - R5 7640HS 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4050 6GB WIN1
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Azt most hagyjuk, hogy ha az ember lejjebb enged az igényekből akkor milyen 2-3 éves 50ezret futott teljesen makulátlan, még több évig garanciális autókat kap 9 millióért, akár jól felszerelt dízel kombit vagy hibridet. Az autógyártók a mai napig értetlenül
Ezt mondtam, az MMS a legjobb példa, kutya nem használja, soha nem is használta senki, pedig a telefonszolgáltatók nagyon tolták.


Tehát ha vinnéd a balhét, ahogy írom, akkor nagyon morcos lennél és remélhetőleg nem nyúlnál bele. Ha meg mégis, akkor nem volt zsákba macska hogy mit viszel ;-)



