- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam Deck
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen monitort vegyek?
- Autóhifi
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Google Chromecast topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Részben csatlakoznék Anaren91 véleményéhez.
Nekem ismerős most kapott céges octaviát: 1 hónapig előző szériás facelift előtti 1.6dieselt, utána faceliftes 2.0d, utóbbi pedig jobban felszerelt is. Azt mondja h teljesen jó kocsika, ez már megyeget is ha nyomja neki, ugyanakkor amint beül a bömösömbe, egyből érzi h nagyon más világ mind anyaghasználat, zajszigetelés, menetteljesítmény, vezethetőség, stb. terén, és ezek után jön a kérdés, hogy pl. neked megéri-e ez azt, hogy drágább és drágábban fenntartható bmw-t vegyél a skoda ellenében.
Másik dolog ami még felmerült bennem, hogy én per pillanat se nem vennék új octáviát, se nem vennék 2017-es G30-ast: régen olvasgattam vmelyik autós újságot, amiben az ADAC-osok mindig szétszedték a zsír újonnan megjelent 100ezer km-es tartósztesztre kapott kocsikat (praktikusan 1-2 év elteltével) ÉS mindig kielemezték h mi az aminek nem ilyennek kéne lennie (általában egy 5-10 elemű lista volt a negatív dolgokról), ilyen pl. h szétmállik vmi gumis cucc, zörög vmi, túlzottan kopik vmi, stb., a vége pedig az volt, hogy a gyártót megkeresték vele, ÉS szinte az összes felsorolt hibát a gyártás beindulását követő fél-másfél évben fixálták!
Mikor az 5GT-met kerestem, fórumokat utánaolvasgatva azt találtam, hogy a 2009-2010-es, de akár még a 2011-es gyártásúakban is vannak olyan "problémák", amiket idővel kiküszöböltek.
Én nem tudom, hogy a G30-asnál milyen ilyen jellegű optimalizációk történhettek a gyártásuk beindulása óta, de most pl. találtam egy 540i-s tartóstesztet: [link] (de biztos vagyok h az írott verzióban jobban részletezik a dolgokat)
Eszerint a kormányművet kellett cserélni, a motor járása sem stimmelt 90ezer km körül, vanos-vmivel volt a baj, és a hardy tárcsa sokkal jobban kopott mint kellett volna neki, de semmi extra zörej és társai, szóval simán jó gyártásúak lehetnek ezek 1. évtől
Mi anno mindig 1. év utáni gyártásúakat vettünk.A 2 év jótállás az úgy van, hogy mindig márkaszervízbe kell vigyed és nem csúszhatsz a pl. 60ezres szervízzel teszem azt 62ezer km fölé, mert akkor onnantól már ha baj lesz, rádfogják h nem tartottad be a hivatalos előírást.
Kétféle szervizes kedvezményesdi, az egyik a Service Inclusive, a másik a Service Inclusive Plus.
Előbbi esetén az olaj és szűrők cseréjét állják ingyen, utóbbi esetén pedig első-hátsó fékek (betét és tárcsa is), ablaktörlő lapát és kuplungcsere is benne van.
Érdemes utánajárni h melyik van, mert most 2 tesztet is olvasva 60ezer km-nél mind a 4 féktárcsát cserélték a kocsiknál , de ismerős sem húzta 60 és 80ezer km-nél tovább az első + hátsókat, ami nem BMW-szervizes árakon nálam 450ezer Ft volt E93 330d-nél, és 600ezer Ft lesz az 5GT-nél. Ha jól emlékszem ismerősnek a márkaszervízben csak az első fékek cseréje volt annyi, mint nekem anno a komplett 4, de ugy gari miatt muszáj márkaszervízben cserélned, nincs menekvésÉn sztem 180ezer km környékén érdemes lehet megválni a kocsitól (pl. éppen egy fékcsere előtt), mert 200ezer km környékén már érdemes rákölteni egy 1,5-3m Ft közötti összeget a motor/váltó/futómű témakörre, és akkor újabb 180+ ezer km-ig ezekkel nem kéne probléma legyen. Ezeket lehet húzni akár 250-300ezer km-ig is, de hosszú távú célok esetén nem ajánlott.
Én egyébként 520i-t néznék, azokat fel lehet okosítani 530i szintre, és az 530i-ket is lehet okosítani 300 lóerő fölé, tehát papíron 184 lóerős autó 300+ lehetne , legalábbis F-szériánál így volt, gondolom még itt is van ilyesmi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen