Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    Most, hogy 8-10fok volt napközben, az 5,5km-es városi rövidtávom fogyasztása visszakúszott egyből 8,3-ra a 9,3-10,5-ről (e93 330d).
    Ma kivételesen időre mentünk vidékre (100-100km), waze szerint sem volt dugó, úgyhogy végig tanuló vezető üzemmódban (na jó, azért pl. 70es jelzés után 50esre váltásnál nem fékeztem le azonnal 50re, hanem hagytam lelassulni a kocsit szimplán gázelvétellel) tettük meg a távot (így is várakozhattunk végül bő 20percet...). Ferihegyre vezető gyorsforgalmin ki, majd M0-áson keresztül M3-asra rá, majd a végén pici országút.
    Tehát főleg 70-110-130-as sebességgel haladtam (90nel nem, mert országutas szakasz agyhalál útminőségű, 70-nél többel esélytelen). Az átlagom odafele 5,7, visszafele 6,1l/100km lett.
    Nagyon rég láttam ilyen számokat :DDD (ez a megerősítés számomra, h minden rendben a kocsival a brutális városi értékeket nap mint nap látva :U )
    75perces út volt így a "szokásos" 50perc helyett (olyankor szintén 8,3-as átlagom van, mint a jóidős városi közlekedés esetén).

    Számosítva kb. 25perc "spórolás" kerül kb. 1000Ft-os többletfogyasztásba. Aki rendszeresen ingázik, az gondolom nem hiába megy még ennél is lassabban 110-120-szal (rengeteg autót megelőztem 130al közlekedve...), mert ahogy az elektromosoknak, úgy sztem a diesel/benzines kocsiknak is ekörül lehet az optimális fogyasztása, legalábbis vhol 70-110km/h, esetleg 120km/h-nál még nem kezd el vészesen megugrani a fogyasztás.

    Vajon ha bevállalnék egy E60 550i-t (4.8 V8 367ló), milyen értékeket tapasztalnék? :F

    60ezer km-nél több adatfeltöltésű 231lovas 330d-kre (E90-91-92-93) 7,6l/100km-es átlagot írnak, 367lovas 550i-kre pedig 13,53l/100km-t :DDD Ez +78%, tehát a fenti szakasz "tanulóvezetős" tempóba 10,7, egyéb városi dugózásosban és autópályás száguldozásosban pedig 14,8l/100km esélyes ;]

Új hozzászólás Aktív témák