- SSD kibeszélő
- Androidos tablet topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Milyen házat vegyek?
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Asztrofotózás
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Új Arc meghajtó a görög mitológia alvilágához
ph A 31.0.101.5448-as, WHQL aláírással rendelkező csomag a Hades II-höz kínál profilt.
-
A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
it Miután nemrég újabb dolgozókat küldött el a Tesla, Elon Musk azt ígéri, hogy 500 millió dollárt költenek a töltőhálózatra (ez értelemszerűen inkább az USA-t érinti).
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
válasz Formaster #29062 üzenetére
A Meguiarsos nagyon jo, gondolom ez is ugyan az az anyag lehet, csak mas marka, igy kb. harmad annyiba kerul csak. Lehet most en is ezt veszem, en jobban komazom ezzel a szarazolast, mint barmelyik mikroszalassal.
Mod: Detto, en is teritem es huzom. Az oldalan persze nem tudom ugy, es az elso-hatso lokoson sem, de ha van benne viz, akkor mar tapad.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Peti78
őstag
válasz Formaster #29070 üzenetére
Tehát, hogy értsem. A collinite-os felület akkro lesz igazán csillogó, ha előtte políroztatom. Ha nem akarom polírozni, akkor elérhetek hasonló eredményt collinite-tal + minden mosás után valamivel? Ha igen, akkor mivel?
HA az egyik korábbi hozzászólást jól értelmezem, akkor a fusso-ban van polír. HA fussozok, akkor jobb lesz ilyen szempontból az eredmény?Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Peti78
őstag
válasz Formaster #29073 üzenetére
A gyurma tervben van, tudsz ajánlani valamit mondjuk [innen]? De ha van más, könnyebben beszerezhető /olcsóbb alternatíva mindent meghallgatok.
Egyébként alapvetően nincs rossz állapotban laikus szememmel a lakkozás, de a 16 év azért látszik rajta.
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Peti78
őstag
válasz Formaster #29076 üzenetére
2001 Volvo s60. Hát egy 16 éves autónak nem hiszem, hogy jonhson segge van AZ előző gazdája inkább műszakilag törődött vele, a gép mosó nyomai azért látszódnak. Nálam a külcsín-belbecs egyaránt fontos, úgy érzem, már eddig is sikerült kicsit kikupálnom. A műanyagok szépen sötétednek, még a gyorsviasszal is a legszebb autó aparkolóban.
Bár ezek a képek májusban készültek. AKkor még nem kezdtem neki a folyamatnak.[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
-
Peti78
őstag
válasz Formaster #29109 üzenetére
Desztillált vizet nem lehet venni csak gyógyszertárban. AMit máshol árulnak ezen a néven, az ioncserélt víz, bármit is írnak rá. Desztvizet több gyógyszertárban nem akartak adni, pedig nincs közel keleti arcom.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Peti78
őstag
válasz Formaster #29125 üzenetére
Na majd holnap lövök képeket a karcokról amiket el szeretnék tüntetni, aztán kérem a véleményt, hogy érdemes-e nekivágnom ezzel a módszerrel, vagy inkább vigyem el szakemberhez. Vagy, hogy egyáltalán el lehet-e őket tüntetni. Egyébként mennyire tartós ez a módszer? Vagy egyáltalán a gépi polírozás ebből a szempontból? Mert nem sok értelme van ha 5-6 mosás után megint ott a csík.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Kleroo
veterán
válasz Formaster #29148 üzenetére
mikroszálas szivacsot hol lehet kapni?
Jah amúgy attól fordulok fel, amikor a retkes kefét ami felnihez van tán kirakva (felnihez sem érnék hozzá vele) elkedzik használni fényezésre, és szépen átdörgölik a kocsit vele. pfuhhh hangosan sír a lelkem. a homokos,kavicsos,fékporos-fullretek kőkeményszálas kefe...csoda ha a festékréteg a kocsin marad.
Sőt, láttam olyat aki a csuma száraz kcosit kezdte el. És nem teherautó volt.
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Peti78
őstag
válasz Formaster #29156 üzenetére
A fusso megvolt, de az ebayes lesz szerintem. Csak a gyurma meg a nedvesítő volt kérdés. Nekem amúgy a wolfos termékek tetszenek.
VIszont, most hogy említetted, megnéztem az oldalt.
Van itt két gyurma, meg a nedvesítő. Erről tudsz/tudtok valamit?
Még mindig nyitott a kérdés, hogy a light fusso jó sötét kocsira?[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29171 üzenetére
Wolfot jövőhét elején rendelem, beszámolok róla nekem milyen ha érdekel.
Menzerna amit rendelni tervezek mellé, 400,2500,3800. Van tapasztalatod a 400 mellett a többivel esetleg? Rupes miben jobb?
A srác akivel beszéltem küldött mintát az összes termékből (menzerna), de ugye abból messzemenő következtetéseket nem tudok levonni, tapasztalatom szerint kell pár óra munka minden pasztával, hogy ráérezzek. -
#42667776
törölt tag
válasz Formaster #29171 üzenetére
Az említett pasztákkal a következő a saját tapasztalat, gyapjú koronggal, ami nyilván eltérhet másokétól, mert mindenkinek megvan a saját módszere amivel a leghatékonyabban tud dolgozni és szivacs, vagy mikroszálas koronggal másképp is viselkedik, közepes és mélyebb karcokra vonatkozóan.
Wolf WP- 6G a korábbi gyenge karceltávolító képesség jelentősen javult kemény lakkfelületen is, hosszan lehet vele dolgozni, nem a gyors paszták közé tartozik, de a munka befejeztével szép felületet ad. A felületen nem lehet 0-ra eldolgozni mindig lesz maradvány és figyelni kell a tapadására, ha csúszóssá válik a felület, akkor nem dolgozik tovább.
Nanolex Heavy nekem a legsokrétűbben használható paszta szinte minden lakkfelületen jól teljesít egy lágy könnyen kezelhető paszta, jó karceltávolító tulajdonsággal, fordulat és nyomás változtatásával jól szabályozható az alkalmazása kevés maradványt hagy vagy akár 0-ra is eldolgozható, gyorsan dolgozó paszta, szép felületet hagy.
M101 erős (száraz) típusú paszta jó karceltávolító képességgel kemény lakkon tiszta felületet hagy, puhább lakkon homályosabb a felület és akár vissza is karcolhat amit a közepes paszta nem tud minden esetben eltávolítani. Gyorsan dolgozik fordulattal és nyomással jól szabályozható, kemény lakkon el lehet dolgozni minimális maradványra, puha lakkon figyelni kell a felületet, mert melegedésre betapadhat. Újrafényezett felületeken jól teljesít, ami esetleg keményebbre sikerül mint a gyári, vagy szemét (porszemcse) található a felületen.
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29168 üzenetére
Fusso-n látod mikor jó (lehet visszatörölni-pl bemattul), vagy rá kell érezni? Nyilván a száradási idő függ hőmérséklettől, páratartalomtól, stb.
Ha túl szárad, géppel hogyan szeded le a felesleget? Mármint fekete, gyapjú, mikroszálas?
Van bármi (látható) különbség a soft99 két színe között tapasztalatod szerint?[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29191 üzenetére
Szopat a UPC. Nem annyi akart lenni a válasz, de már nem hagy szerkeszteni.
Nyáron komolyabb beruházást eszközöltem gépfronton, körbejártam a témát, beszéltem szervizekkel, forgalmazókkal, kollégákkal, stb.
Vannak ugye a hatalmas kapacitású (60-80 literes) sokmotoros (2-3) gépek. Ezek előnye egy kozmetikában szerintem nem jön ki, nem nagyon van szükség arra a kapacitásra amit tudnak legfeljebb ha az egész műhelyt takarítod egy mosás után. Előnyük, hogy (legalábbis az olasz modellek esetén) 15-20k egy motor, ami ha esetleg vizet szív (a motorba, mert pl felborul - véleményem szerint durvának kell lenni, ha felborítasz munka közben egy ilyen monstrumot) akkor cserére szorul. Nálam ezek hamar kiestek a rostán, szerintem ezek inkább csarnokokba vagy építkezésekre valóak, hiába hirdetik őket profi kozmetikákba. Egyik előző munkahelyemen volt ilyen gép, ott sem győzött meg, sem szívóerőben, sem mobilitásban.
Aztán vannak az száraz-nedves ipari porszívók. Itt nálam három gyártó termékeire szűkült a kör, ezeket kipróbáltam, teszteltem (értelem szerűen azokat a modelleket amik tetszettek a leírás/műszaki adatok alapján).
Makita (Magyarországon gyártják), Metabo (Bosch), Karcher.
Az részemről hamar eldőlt, hogy egyben nekem a száraz és a nedves felszívás nem játszik. Minden gépnél át kell állni ugye egyikről a másikra, tehát én külön vettem szárazra egy kicsi gépet, nedvesre egy nagyobbat, illetve egy kárpittisztítót. Először azt hittem járható lesz, hogy egy géppel elvégzek mindent, a gyakorlatban ez azonban nekem nem ment.
A [Metabo] és a Makitaelőnye a hosszú (3 év) garancia. Fontos számomra, hogy a gégecső 3,5 illetve 5 méteres, így könnyen elérhető a kocsiban minden a gép mozgatása nélkül. Meg kell nézni, hogy milyen kiegészítőket adnak a cucchoz alapból, mi aza mit még meg kell venni külön (autósfej, kárpitfej, stb).
Fontos a szívóerő, de fontosabb a szűrő mérete, illetve tisztíthatósága, hogy ennek a szívóerőnek a nagy része a munkafolyamat egészében megmaradjon, ne csak az elején amíg tiszta a szűrő. Fontos, hogy mennyibe kerül egy porzsák. Ha külön gépeket vennél akkor nem árt odafigyelni, hogy a kiegészítők mindkét géppel kompatibilisek legyenek...
A fenti gépekből az egyiket kibéreltem, a másikat kölcsön kaptam. Mindkettő jól dolgozott, bármelyikkel szívesen ellenék, de végül Karcher gépeket vásároltam, és nagyon nem bántam meg (eddig legalábbis).
Karcher T10/1 professional lett a száraz, Karcher NT 35/1 Ap a nedves, illetve Karcher PUZZI 10/1 szőnyeg és kárpittisztító. Nagyon jó minőségű cuccok, igaz sok kiegészítőt kell megvásárolni hozzájuk külön, de egyben igen jó áron meg tudtam szerezni ezeket a gépeket.Ha bármelyikről kellene további infó, szívesen elmondom amit tudok, akár privátban vagy telefonon is visszahívlak.
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29194 üzenetére
Ott arra figyelj, hogy jó legyen a fej (kocsiba kicsi kell), nagyon erős vákumot tudjon, hogy minél kevesebb nedvesség maradjon a szövetben, és megbízható márka legyen.
Ezekben többnyire a pumpa membránja megy tönkre ami a vegyszert/vizet nyomja, illetve a motor ha vizet kap.
Karcher ilyen szempontból jó, motor gyakorlatilag nem tud beázni (főleg ha nem adod kölcsön ), a membránt pedig véded ha a végén tiszta vízzel megjáratod a gépet amíg tiszta vizet nem fúj.
Szerintem annak, hogy hány bárral fújja a cuccot a kárpitra nincs nagy jelentősége. Én általában Tornadóvan vagy spricclivel viszem fel a vegyszert, a gépbe csak tiszta vizet teszek és addig szórom/szívom amíg habmentes cucc nem jön a fejen. A tisztítószert pedig annyiszor viszem fel, amíg hófehér hab nem jön a fejen...Azt a Karchert amim van merem ajánlani, de a 8/1 is tökéletes autóra - viszont ahhoz nincs nagy fej, és ha a Párod kitakaríttatja Veled a padlószőnyeget, na az hiányozni fog.
Sajnos kárpittisztítóból mást nem próbáltam, csak a Karchert.Ja, és ha nem használod napi szinten tuti jó amit fent linkelt a fórumtárs.
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29201 üzenetére
Én is úgy okoskodtam, hogy majd veszek egy száraz-nedves cuccost, és kész. Befújom a kárpitot valamivel, és azzal kiszívom, hát az nem működik, kell a külön kárpittisztító az öblítés miatt és ha nem akarod az idődet folyamatos fújkálással és vízszívással tölteni, illetve arra várva hogy a túlságosan elázott kárpitot kiszárítsd.
Tornadorbol a Z20 van "szervizben" de ugyanazt rendeltem még egyet, napokban meg is kell érkezzen. Az előző iszonyat sokat ment, és ha nem tolom rá a kocsit most is menne. Ha sokat használod merem ajánlani!
-
weres78
senior tag
válasz Formaster #29203 üzenetére
Az igazi különbség az alkatrészek minőségében, tartósságában van. Ezen felül hosszabb távon is magasabb a szívóerő egyes modelleknél a nagyobb és komolyabb szűrők miatt, illetve amiatt, hogy a beszívott levegő útja más. Most hogy ez mennyire igaz azt nem tudom, szervizes emberke mondta.
A kiegészítők minősége is más az ipari szektorban.Ha hetente egy-két alkalommal használod a berendezést véleményem szerint felesleges lehet a profi gép. A szívóteljesítménybeli különbség nem nagy, ezt kipróbáltam. Mondjuk ennek igazából ilyenkor van jelentősége, nyáron mindegy. Viszont ilyen időben órányi lehet a különbség száradási időben.
Ja és szárazra mindenképp vennék a helyedben valamit, nem használnám arra a kárpitost.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Formaster #29271 üzenetére
Ha jól értem, akkor a fenti videós megoldás jó lehet? Lakk felületű az autó, ha erre gondotál.
Viszont akkor a glett se lehet teljesen színtig, mivel akkor 2 réteg festék és a 2 réteg lakk után már púpos lenne.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Formaster #29274 üzenetére
Szerencsére fémig nincs. Akkor marad amit írtál, kevertetek ki színt, meg veszek lakkot és hozzá valami nagyon vékony ecsetet.
Ha megmondom, hogy lc9z a színkód akkor tudni fogják? Illetve tudsz ajánlani boltot/webshopot?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Formaster #29276 üzenetére
Ez van a plaketten.
Megpróbálom a carcolor-t, mikor a felniket festettem, akkor volt nekik minden.
A fogpiszkálót már más is ajánlotta, amit a tesco-ban lehet kapni javítófestéket szintén fogpiszkálóval vittem fel a kocsira. Viszont nem volt az igazi és a gépi polír a nagy részét ki is szedte.Köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Formaster #29281 üzenetére
Van zsírtalanító (neo sil), szintén a felni festésnél használtam.
A kavicsnyomokat, meg karcokat azzal fedtem be. Sokat nem ért, de legalább messziról már nem látszott a hiba.Amúgy wax-ból mi az ajánlott? Sima teknősös van, nem rossz, de nem tart túl sokáig.
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Formaster #29286 üzenetére
Akkor is éves szinten 2 alkalom, az nem rossz. Csak 2x kell megcsinálni tisztességesen.
Láttam, de az alapból 1.5k-val drágább és arra még rájön a szállítás is.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
MPowerPH
félisten
válasz Formaster #29291 üzenetére
A nagyon durva lug alatt pontosan mit ertesz? A citrus pre wash oldatlan allapotban eleg lugos? Vagy annal azert komolyabb kell? GLASS POLISH -al probaltam, az felsikert hozott.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Formaster #29296 üzenetére
Mosogatoszivacson levo abrasive pad megteszi?
Jo volna vegyszeresen, de semmi olyan nincs itthon, ami megtenne.
Olvastam errol a rain x -rol, a mukodeserol. Tulajdonkeppen felvitelkor a benne levo alkohol eparolgasaval szilikonkotes alakul ki, igy elegge ragaszkodo, nehezen eltavolithato reteg alakul ki. Eleg pain leszedni, mindenki mast ir...Leapoltam az elso boruleseket, heten nem volt nalam az auto, igy az is elmaradt, most bepotoltam. Autoglym bortisztitojat hasznaltam, aztan nedves chamois leatherel attoroltem. Szaradas utan pedig nem az Autoglym -es borapolo ment ra, hanem a Turtle wax luxe leather, ketszer attorolve vele.
Tegnap elott visszakaptam az autot a remapbol, volt benne kemenyen 28km -re gazolaj, szoval kapott egy full tank Shell V Powert. Aki remappolta azt ajanlotta, hogy az 5W40 -es olaj helyett 0W30 menjen bele ezentul.(nyaron 0W40) Rendeltem is 9L Castrol EDGE Professional Titanium FST BMW LL04 0W30 -at, meg egy Mann olajszurot.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Androidos tablet topic
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest