- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Autós kamerák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben (videóval!)
- GoPro Topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
ph A gyártó a tajpeji rendezvényen egyebek mellett egy 520 Hz-es IPS és egy 4K@240 Hz/1080p@480 Hz-es OLED megoldást is közszemlére tett.
-
Olajkereskedelem dollár helyett CBDC-ben?
it Szaúd-Arábia is csatlakozott a Nemzetközi Fizetések Bankja és Kína által vezetett jegybanki digitális pénzes projekthez, ami nagy változásokat hozhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Xmister #5383 üzenetére
A tesztelés sokáig is elhúzódhat. Manapság nagyon jellemző, hogy a játékot megéri béta állapotban kiadni, mert gyorsan lehet patch-elni.
Abba érdemes belegondolni, hogy a fejlesztőknek ez nagyon gáz. Semmivel nem tudják magukat védeni egy jogi lépéstől. Ha egy csomó felhasználó csoportos pert indít, akkor ezt ilyen formában baromira egyszerű megnyerniük, mert a fejlesztők nem hívták fel a figyelmüket a gondra sehol sem. És egyetlen dolgot nem akar egyetlen fejlesztő sem. Visszafizetni a felhasználóknak a pénzüket.
Szóval mielőtt szándékosságot feltételezünk érdemes figyelembe venni, hogy a Slightly Mad Studios baromira nem tőkeerős cég, és egy ilyen perbe simán belerokkannak. Ugyanezt egyszer ők már eljátszották az NFS Shifttel. Ki is baszta őket az EA a picsába.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Xmister #5402 üzenetére
Ha gyorsan jön egy patch akkor az gyanús, de nem kizárható, hogy be nem épített optimalizációk tesztelése zajlik.
Igazából ami most történik az senkinek sem kedvez. Még az NV-nek sem. A geforce.comon megnézheted, hogy mindent eltüntettek a Project Carszal kapcsolatban. Mintha sosem támogatták volna. Ki akarnak maradni az egészből, mert nagyon kínos, hogy a partnerprogramjuk ideje nem tud kiadni olyan PC-s játékot, amellyel nincs probléma. Még ha semmi közük az egészhez, akkor sem vállalhatják fel ezt.
Egyetlen olyan szereplőt nem tudok mondani, akinek ez a szituáció jó, és így nehéz ebbe szándékosságot látni.Én csak annyit mondta, hogy optimalizálások maradtak ki, de ez bőven lehet teszthiánytól is. Mint írtam manapság nem olyan számít gondnak béta állapotban kiadni egy programot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
válasz Xmister #5400 üzenetére
Hol irt ilyet az Intel es az AMD?
Veletlenek nincsenek, 10+ eve zajlik ez a tortenet, 90%-ban ugyanazzal a vegkimenetellel(teljesitmeny problema, es/vagy grafikai anomalia(k) az NV altal felkarolt/finanszirozott programoknal.
Ekkora befolyasa nem lehet/lehetett az NV-nek, eleve az AMD sokaig sokkal nagyobb ceg volt, nagyobb penuzgyi lehetosegekkel, miert nem tett ellene?
Jo esetben nehany nap/het alatt sikerul elharitani a problemat.Azert nem rendeltem elo a jatekot mert tudtam elore, hogy ez lesz, pedig nehany havonta kovettem csak az eppen aktualis allapotat a jateknak, akkor gondolhatod mekkora titok volt.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Xmister
senior tag
Hol irt ilyet az Intel es az AMD?
Lásd fentebb.Egyébként érdekes, hogy a GE játékok mindenhol jól futnak, az NV-nél pedig már láttunk is ilyet.
Ezek után mindenki döntse el, hogy melyik céget támogatja a pénzével.
-
rocket
nagyúr
Ne beszelj zoldsegeket, semmi jogalap nincs a perre, az, hogy X 110k-s kartyan lassabb a jatek, mint Y 65k-s kartyan, az nem perelheto, ha nem indulna el X kartyan csak Y kartyan, es ezt szoftver dobozan nem tuntenek fel az perelheto lenne, de ebben az esetben errol szo sincs.
Raadasul meg1szer leirom, hatha megerted, EVEK OTA PUBLIKUS VOLT A FEJLESZTES!!!!#5407: Nem latok semmilyen hivatalos hivatkozast az Intel-tol vagy az AMD-tol, hol van?
Ha vedeni kell az artatlan barany AMD-t aki megmenti a PC-t mint jatekplatformot megha kozben martir halalt is hal, akkor a Crysis 2 feleslegesen renderelt fold alatti tengere elofog kerulni
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
HSM
félisten
válasz #85552128 #5364 üzenetére
A felsőkategóriás csipes kártyákra gondoltam, Cypress, Cayman, Tahiti, Hawaii. Mindből tudja az összes referenciamodell és a jobb gyártói megoldások is a VRM monitorozást és feszültség állítást.
De a 7870 refi is tudta amúgy, ami a 260X közvetlen rokona.(#5344) gbors: Szerintem nem fognak komolyabban belenyúlni. Épp azért ilyen most is, mert APU-k mellé (is) tervezték.
Igen, ezért kell amúgy. Hogy a leggyengébb csipek is menjenek, és ne kellejen sokat tesztelgetni, tehát túlzottan biztosra mennek. Kicsit többet kéne molyolni a gyári fesz belövésével, az alsó 10-20%-ot meg eladni kicsit magasabb TDP-vel LE néven, ahogy tették eddig is, pl. 5830-Cypress LE, 7870XT-Tahiti-LE.
-
#85552128
törölt tag
válasz Xmister #5402 üzenetére
Nyilatkozatra gondoltam, nem szóbeszédre...
Egyébként ha "lassú" a kód akkor az nV-n is lassú lenne.Abu tavaly azt is biztosra írta, hogy a Frostbite 3 - BF: Hardline 1080p@60FPS-sel fut (fog futni) a konzolokon [link] [link] aztán lett belőle 720p/900p@60FPS...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De abszolút van. Ugyanis a gépigényben jelezni kell, ha a fejlesztő tud valamilyen problémát bizonyos hardvercsaláddal. A Telltale pont ezért írja oda minden játékához, hogy teljesítményproblémák miatt az Intel IGP-hez nem ajánlják. Mivel a Slightly Mad Studios ezt nem tette meg, így abszolút jogos egy csoportos per a pénzvisszafizetésre vonatkozóan. USA-ban még simán meg is lehet nyerni.
A legutolsó Early Access verzióknak ilyen volt a teljesítménye: [link] - szóval az még vagy már jól futott, és ebből nem lehetett kiindulni. Valami a Final verzióval történt. Nem kizárt, hogy a fejlesztők szúrtak el valamit a Final verzióval. Ebből a gondolom, hogy szándékosságról nem érdemes beszélni, még.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Xmister
senior tag
válasz #85552128 #5410 üzenetére
Nyilatkozatra gondoltam, nem szóbeszédre...
Jelenleg csak erre lehet hagyatkozni, sajnálom. Ha gondolod ne vedd figyelembe, szerintem viszont senki nem találna ki ilyeneket poénból.Egyébként ha "lassú" a kód akkor az nV-n is lassú lenne.
Nagyon egyszerűen el lehet érni, hogy ez ne így legyen.(#5411) Abu85:
Valami a Final verzióval történt.Esetleg arra tudok gondolni, hogy valamilyen debug kódban volt egy javítás, amit most kiszedtek. De ennyire amatőrök nem lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Good luck
Inkabb az latszik az Early Accces es a vegleges teszt kozott, hogy az NV kartyai megtovabb gyorsultak es elszakadtak a Radeonoktol, csak nem azert, mert termek tamogatast nyujtanak a VGA-ik melle?
Ez sokkal praktikusabb, mint szajkaratezni.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#85552128
törölt tag
válasz Xmister #5412 üzenetére
"Nagyon egyszerűen el lehet érni, hogy ez ne így legyen."
Miért ? Az, hogy az nV "megrendeli" a lassítást már rég lejárt lemez, főleg egy ilyen kis / nem is olyan új címnél. Ráadásul semmi indoka nincs rá, a kártyák így is úgyis jobban teljesítenek mint a konkurencia megoldásai. Ez inkább a szokásos AMD fail lesz és lehet várni a csodadrivert esetleg egy patchet...
Remélhetőleg tanulnak belőle és jobb ha felkészülnek a Witcher 3, Arkham Knightra mert ha azok szarul fognak futni jóval nagyobb balhé lesz...[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha összehasonlítod a tesztkörnyezetet, akkor esőben most is így teljesít a játék. A Radeonok belassultak. Nem tudni miért. Számos oka lehet. Akár még az is, hogy az early access esetében engedélyeztek olyan optimalizálásokat, amelyek nem biztos, hogy stabilak, így a Final verzióra letiltották.
Az is nagyon érdekes, hogy a Radeonok Windows 10 alatt 40%-kal is gyorsabbak ( [link] ), mint korábbi Windows alatt. Itt valami fatális hiba csúszhatott a Final verzióba, amit nem vettek észre. Teszthiány? Az early access játékoknál nem ritka.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
Ja mint GTAV alatt GTX980 -s kártyámmal.Patch előtt jó volt a beállítás és patch után is.Csak abban az egy napban hibázott.Valamit elkúrtak,aztán javították.
Ennél a játéknál is lesz patch, mert a kártya nem ennyivel lassabb,csak valamit elb@sztak.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5416 üzenetére
Nem ez lenne az első eset: [link]
Far Cry 4 performance optimizations
- Up to 50% performance increase over Catalyst™ 14.11.1 beta in single GPU scenarios with Anti-Aliasing enabled.Ha nem is 50% de egy 20-30 biztos várható újabb drivertől.
[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Holnap este tesztelem a Project Cars-t.... Már egy ideje előtöltve hever a gépemen, de még nem volt időm kipróbálni. Az utóbbi jópár hsz.-ból ítélve, ismét nyugodt lehetek, hogy NV-vel vágok neki a játéknak...
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Ghoula
senior tag
Abban az esetben lehet, hogy ha el akarod fedni a rosszabb példányokat, mert túl nagy a szórás szivárgásban és a bottom X%-ot nem LE és egyéb variánsként akarod értékesíteni.
Te onnan nézed, hogy adott órajelet a szükséges fesszel érjük el, a legrosszabb esethez viszonyítva, hogy TDP-ből ne lógjunk ki, én pedig onnan, hogy szivárgás alapján bin-eljük a chipeket egy bizonyos órajelkeretbe, TDP ami fix.
És mondjuk ez esetben az asic quality-t úgy adom meg, hogy az alap órajelet a TDP hány százalékán érte el, ha túllépi, akkor csökkentett órajel, shader vágással mehet másik variánsnak.
Ha túl jó, kap egy kis extra feszt, hogy mondjuk min a tdp 80%-a meglegyen, így minden chip közel azonos TDP-re van belőve,2 féle konfigurációban. -
nagyúr
Az is nagyon érdekes, hogy a Radeonok Windows 10 alatt 40%-kal is gyorsabbak ( [link] ), mint korábbi Windows alatt.
Akkor viszont nagyjából két eset van:
a) IF ( Radeon ) AND ( Windows < 10 ) THEN perf -= 40%
b) a Radeon driver 8.1-es verziójában van valami problémaA b) egy kicsit valószínűbbnek tűnik...
szerk. (#5422) Ghoula: igen, pontosan. Értem, amit mondasz, de ehhez az kellett volna, hogy legyen a termékpalettán LE modell.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
rocket
nagyúr
"Es ist davon auszugehen, dass der Verursacher dieses Verhalten in der DirectX-11-API zu suchen ist, genauer gesagt im API-Overhead, der durch zu viele Zeichenaufrufe entsteht. Dann arbeitet die CPU zwar am Limit, kann die Grafikkarten aber dennoch nicht richtig auslasten. Nvidia trickst diesbezüglich bereits seit längerer Zeit im Treiber und hilft so entsprechend kritischen DirectX-11-Spielen auf die Sprünge. AMD tut dies jedoch nicht, sodass Radeon-Karten bei für die DirectX-11-API zu vielen Drawcalls in Schwierigkeiten geraten. Die Vermutung stützt sich durch die Benchmark in höheren Auflösungen. Dort kommen die Radeon-Produkte deutlich näher an die Konkurrenz heran, da die GPU durch die zusätzlichen Pixel besser ausgelastet wird und die Anzahl an Drawcalls nicht ansteigt.
Wer nun als Schuldiger anzusehen ist, ist nicht so einfach geklärt. Auf der einen Seite muss sich AMD Kritik gefallen lassen, da der Catalyst-Treiber anders als das GeForce-Pendant bei zu vielen Drawcalls nicht eingreifen kann. Auf der anderen Seite hat der Entwickler die Limitierungen von DirectX 11 offensichtlich völlig ignoriert und wenig Wert auf eine gute Radeon-Performance gelegt. Beides darf eigentlich nicht passieren."
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
HSM
félisten
válasz gainwardgs #5426 üzenetére
Arra nem tér ki, miért nem biztos, hogy jó, hogy az Nv driver többet vár (nagyobb input lag). De ha ez a gond, bár nem vagyok erős németből, akkor ez elvileg egy kapcsoló a driverben a játék profiljához, szóval ha akarja, az AMD is élhet vele. Mondjuk draw call átbocsájtásban úgy is kicsivel jobb az Nv, de közelsem ilyen mértékben.
-
do3om
addikt
Én csak a W3-tól félek mert azzal szeretnék játszani, de AMD karim van. Igaz csak 7970 de ugye ez is sokkal fejlettebb minden NV-nél szóval gyanús hogy "nagyon jól fog menni"
Persze ha szarul meg az azért van mert a shader fordító vektoriális egység nincs rendesen polarizálva a program transzfordító leképzősoraiban, ami miatt ugye egyenesen következik hogy lassabb, esetleg lagos lesz de ez most hogy tudom teljesen meg is nyugodtam, jól van van ez igy már örülök is.
Ja: majd javítják.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
veterán
Innen van az idézet: ComputerBase.de
A Project Cars proci limites AMD jobban mint NV-n, valszeg a sok rajzolási parancs miatt.
Extra olvasni való, hogy miért van ez:
AMD Radeon Catalyst Drivers: High DX11 CPU overhead, very low performance.HSM: Nem az Nv driver vár többet, hanem az NV már egy ideje megkerüli a DX11 rajzolási parancs limitációit (337.50-es driver óta).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Aha, köszi. A számok azt mutatják, hogy a CPU-limit komoly probléma, de nem az egyetlen - míg fullHD-ben és WQHD-ben főleg az fogja vissza a 290X-et, 4K-ban már messze nem az a domináns limitáció, és bár ott közelebb van a 290X a konkurenciához, még mindig iszonyú nagy a távolság. Ezt a b***ást...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
" Dort kommen die Radeon-Produkte deutlich näher an die Konkurrenz heran, da die GPU durch die zusätzlichen Pixel besser ausgelastet wird und die Anzahl an Drawcalls nicht ansteigt."
Ez mind remek, csak 3840x2160ban meg mindig sokkal lassabb a 290x.
Ok, ereztem en, hogy felesleges day0an megvenni mert nem lesz idom tolni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz Malibutomi #5436 üzenetére
jaja, a nem nullarol indulo diagrammok felrevezetoek lehetnek.
plusz ez meg siman a meresi hibahataron belul levo kulonbseg.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #5436 üzenetére
Nem az a lényeg...
Tesztekben is kimutatható a ~14%-os teljesítménynövekedés erősebb CPU-val is.Tomb Raider and Battlefield 4's performance went up with similar amounts to Nvidia's claims.
The biggest surprise was Star Swarm, as we got a very big performance jump (almost 60 percent) -- much higher than Nvidia's claim of "up to 21 percent". Because I wasn't sure that this was correct, I actually reverted back to the old driver and re-ran the Star Swarm tests another three times. This changed nothing... The Nvidia GeForce 337.50 Beta driver really gives Star Swarm a significant boost![ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hát ezaz... És mint láthatod, még így is a pincébe lehetett (volna) őket is alulfeszelni, ha nem esnek össze az offsetes mód korlátai miatt hamarabb 2D-ben....
(#5430) Loha: Az utolsó linkeden a formának nem sok fogalma volt a CPU-limit fogalmáról és természetéről.
Nagyon szép dolog az az összehasonlítás, hogy a 750Ti-t hasonlítanak egy másfélszer erősebb 260X-el egy i3 majd egy i7 mellett, és az "AMD driver szar", hogy többet veszít az FPS-ből CPU-limittel, hülyék ezek?
Miért nem nézik meg inkább, mennyivel marad el a 750Ti-től? Ja, hogy szinte semennyivel, CPU limit mellett? Jajj....Az API Overhead tesztben persze, jól mutat, hogy 1,9-2,2M draw call helyett DX11-ben csak 1,1M-t tudnak az AMD driverei, de ennek a valós alkalmazásokban nem sok hátránya látszott eddig. Talán csak a BF4 DX módja, de ot meg az is nyilván közrejátszik, hogy AMD-n alapból a Mantle az ajánlott mód, nyilván nem foglalkoznak annyira a DX-es résszel se a fejlesztők, se az AMD.
-
HSM
félisten
válasz MiklosSaS #5442 üzenetére
Nézd, AMD-s voltam évekig, és bár előfordultak "magyarázatra" szoruló gyengébb teljesítések (ahogy az Nv-nél is akadnak ilyenek), összességében sosem volt olyan játék, amivel ne tudtam volna szuperül játszani. A legdurvább mérésekben itt 60FPS a 980, 40 a 290X, persze, szarul mutat, de egyáltalán nem játszhatatlan a 290 sem. Aztán úgyis jön majd rá valami gyógyír.
-
veterán
Tessék itt egy szemléletesebb GTA V-ös példa:
i3-as procival párosítva a 750 Ti jobban teljesít a városban, mint a 280.
Videó innen van:
What does it take to run GTA 5 at 1080p60?[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
válasz Malibutomi #5436 üzenetére
A diagram tényleg félrevezető, de azon nem az NV gyorsulását mérték önmagához képest, hanem a teljesítménykülönbséget a 290x Mantle módhoz képest.
-
daveoff
veterán
Project Cars GTX980-al, minden beállítás maxon, MSAA+ULTRA SMAA, FHD-n lazán 100+ fps
Nordschleife egy állat!!!
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
HSM
félisten
Igen, végig azt a +20%-ot tudja, amennyivel kb. jobb az Nv drivere CPU-limites helyzetekben. Hol a meglepetés? Én is erről beszéltem.
Eddig is tudtuk, hogy CPU-limitnél ennyivel jobb az Nv driver, rakhatsz az i3 proci mellé 295X2-t is CF-be, akkor is ennyivel lassabb lesz a 750Ti-nél CPU-limittel....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Háztartási gépek
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- i9 14900 HX ASUS ROG STRIX G16 (2024) 2560 x 1600 (Retina) Matt kijelző , bontatlan , garanciával
- Eladó TP-Link Archer TX50E AX3000 PCI-E WiFi 6 kártya
- IPhone 15 Pro max 256GB gyári független megkímélt 2025.12.27. Apple garancia!
- ASUS DUAL GEFORCE RTX 3050 OC 8GB GDDR6
- Samsung Galaxy S23 Ultra 12/512 Fantom fekete
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen