- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- 3D nyomtatás
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- iPad topik
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Hirdetés
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
Van valami infód arról, hogy a "8 bit növényzet" hibákat mikor javítja ki az AMD? Pl. Dirt Rally, Tomb Raider. Több mint fél éve semmi visszajelzés tőlük a hivatalos fórumokon sem, hogy vették a hibát vagy ilyesmi. Valami trükköt használnak, hogy gyorsabb legyen a kártyájuk és azért lapítanak?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Soha, mivel ezt nem lehet driverből befolyásolni. Az alkalmazás fejlesztője tudja korrigálni, de ez egyébként terv szerint működik így, még ha ronda is.
Van még így működő játék. Például a Two Worlds 2 maximális minőségben. Arra itt panaszkodtak a userek. [link]Ezek egyébként a PS3/Xbox 360-on használt technikák portjai. Azért ilyenek, mert nem módosították a motor leképezőjét PC-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Puma K
veterán
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
rocket
nagyúr
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt Rally alatt biztos, hogy el lehet tüntetni a grafikai beállítások maximumra állításával. A 8xMSAA radikálisan csökkenti a jelenséget. A Tomb Raider esetében ez beállítástól független.
(#17880) PuMbA: Felőlem vehetsz NV VGA-t, de ugyanazzal a grafikai beállítással nem fog ez a jelenség eltűnni, mert ez program oldalán keletkező dolog. Se driver, se hardver nem fog mást számolni, mint amit a program kér.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
Mintha ez egy szűrő hibája lenne, bár úgy tűnik LoD függvénye (nyilván bíz távolságban már nem rajzolja ki a füvet). És ez két AMD-s cím :sS GCN-en van jelen vagy korábbi pl VLIW4-es radeonra is jellemző? Kollégámnak Trinityje van majd rákérdek a TR-re. Amúgy nevetséges ha nincs rá semmi reakció s közben már a játékosközösség workaroundnak váltást javasol.. Ilyenre tényleg reagálni kellene. Gondolom most mindenre kevés a kapacitás :/ (bár egyik játék sem a legfrissebb darab, hogy ne lett volna rá idő).
-
PuMbA
titán
Ezen részletes cikk szerint ugyanazokkal a beállításokkal (AA nélkül és 4x MSAA-val is) jó az NVIDIA és rossz az AMD. Mi felett csúszok el, mert tényleg nem értem? Keress rá a "Modus per Mausklick auswählen" szövegre és egyből odaugrasz az oldalon, ahol ott vannak az összehasonlító képek
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor leírom hosszabban. Az efféle jelenség oka az ordered dithering, ami csak szimulálja az átlátszóságot. Ezt igen sok régebbi játéknál használták a fejlesztők, mert fel lehetett húzni a háromszögekre egy dithering textúrát, és ezzel nagyon olcsón megúszható az átlátszóság kezelése. A ordered dithering hátránya, hogy nem ad jó eredményt, mert bár piszkosul gyors, és bőven megúszható a rakás overlap, de az algoritmust egyrészt a hardverhez kell igazítani, másrészt mindig lesznek a képen apró pöttyöcskék, amik a dithering textúra mellékhatásai.
A képen is látható, hogy mindkét hardveren megvannak a pöttyöcskék, csak más mértékben, mert más algoritmussal működik az ordering. 4xMSAA ezen sokat segít, de ott is látható, hogy a korlátnál az NV-n is marad pár pötty. 8xMSAA lényegében jelentősen megritkítja a jelenséget.Közben megnéztem a játék whitepaperjét is, és az Advanced Blending beállítás bekapcsolása, már nem ordered ditheringet használ az átlátszóság kezelésére. Az Advanced Blending egyébként OIT-t használ.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
Most már értem Mindenesetre szerintem az NVIDIA megoldása szebb, én mindenképp arra szavaznék, mert nagy sebességnél is zavaró az ilyen fajta pixelháború a pálya szélén, míg az NVIDIA egyenletesebb megoldását alig vagy több esetben nem lehet észrevenni
stratova: Minden AMD kártyánál....ha megcsinálnák az NVIDIA megoldását az lenne a legjobb szerintem
[ Szerkesztve ]
-
xxxxxxxxx
tag
Hello! Tényleg. Nálam is ismerős a jelenség. Valóban nem egy hiba hanem egy nagyon zavaró jelenség. Volt aki garanciába vissza adta a vga kariját emiatt. Kezdetek óta nyomom ezt a játékot. Emlékszem egy frissítés után lett ilyen. Erre én is keresetem, de semmit nem találtam. Majd kis idő múlva le is töröltem a picsába. Egyébként vicc az egészbe, hogy AMD logóval indul a játék ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Mindig örömmel veszek egy magyarázatot, így köszönöm.
Ettől függetlenül ez ebben a formában az okoktól függetlenül gáz. Pláne, hogy AMD címnél lép fel. Ráadásul, ha jól rémlik egyes akciókban ez a két cím járt kártyák mellé is. Ilyen esetben, AMD legalább egy workaroundot nyújthatna a hivatalos support oldalon vagy a játék készítője, nem fog mindenki whitepapert nézegetni (na jó van aki igen ), de aki csak játszani akar nem.PuMba: meg tudod lesni az Abu által javasolt beállítással? Tudom ez már lassan nem a topik témája, de érdekes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit hozzátennék még, hogy lehet játszani a textúraszűréssel a driverekben. Ez az AMD-nél a mintázat szűrés minősége, míg az NV-nél angolul Texture Filtering néven szerepel (magyarul textúraszűrés néven lehet). Ne tévesszen meg senkit, hogy nagyjából ugyanazok a beállítások (teljesítmény vagy minőség), mindkét gyártónál más az értelmezés. Például az NV magas minőségű (high quality) módjának az AMD-nél a teljesítmény mód (performance) felel meg a képminőség tekintetében. És az AMD minőség módja egy nagyon agresszív szűrési rendszer, amit a konzolokon kívül nem szokás alkalmazni, és más nem is alkalmazza. Ezeket tetszőlegesen, akár játékokra leosztva lehet állítani, mert nincs univerzálisan jó beállítás manapság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz stratova #17888 üzenetére
Nem hiszem, hogy az OIT APU-val értékelhető beállítás. Az egy elég durva PPLL-alapú compute shader, ami a teljes képkockára fut. Eléggé eszi a teljesítményt. Ugyanezt az OIT-t használja a TressFX is, csak a haj melletti képterületre, és így is zabálja a VGA-kat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz stratova #17888 üzenetére
Megnézhetem, de ahogy Abu85 mondja, még csúcskártyáknál is 40-50%-kal csökken a sebesség, szóval alig használják még a nagyon gyors VGA-k tulajdonosai sem a Steam fórum beszámolók alapján, inkább erős MSAA-val csökkentik a pixelesedést
xxxxxxxxx: Nem tudtam, hogy volt olyan állapota a DiRT Rally-nak, amikor jó volt Csak az 1.0 óta játszok vele.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- DJI topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- 3D nyomtatás
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Diablo IV
- EAFC 24
- További aktív témák...
- 4world 120" 4:3 motoros projektor vetítő vászon eladó
- Nvidia Quadro P400, P600, P620, P1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb
- INNO3D GeForce RTX 2060 Twin X2 6GB Dual Fan Gaming Video Graphics Card with Ray Tracing
- FSP Hydro GE 650W 80 + Gold Tápegység
- Nintendo NEW 3DS XL Samus Returns Limited + Samus Returns Limited játék
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest