- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPad topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
22balu
aktív tag
Sziasztok,
Hogy lehet , az hogy egy 4 ezer ft-os füllhalgatóra kaptam egy egyszeri import vámkezelést ? Ezeknek a kiszúrása random történik ? mert pl nincs összeg feltüntetve ? Ha nyilatkozom az össszegről (mert 22€ alatti) a kitöltési minta alapján akkor elengedik a vámot ? vagy ezt külön kell kérvényezni ? mert erre nem találtam opciót a megbízáson.
[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
"Se előzménye, se utóélet nem látszik a szállításból, azért mert ez a szállító logisztika programja írta be az adatbázisba."
erről már vitáztunk, de volt egy fura sztorim most. UH115925053BE
Szállító az érkezést 03.20-nak irta be (2021-03-20 10:23
Item in distribution phase,). Az NPKK üzenet 04.06 jelöli meg átvételnek. ha kamuznak miért vártak 16 napot?? Márciusi járvány idején volt ez az anomália, most már eltűnt, ahogy logisztikai cég jelezi lerakta a csomagot, pár nap max 5 nap NPKK át is veszi. ha csomag kicsi kb 1 héten belül kezembe, ha nagy akkor hónapra eltűnik, és várom jelezzék felém, hogy menjek érte. -
Topikgazda
válasz 22balu #49953 üzenetére
Lásd az Összefoglaló 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai.
Kitöltesz mindent mint egy normál vámeljárásnál, csatolod az igazolásokat és beküldöd. Nem kell fizetned semmit, mert a fizetős értékhatár az most 44,19 USD vagy 13329,6 Ft feletti érték. -
Topikgazda
Megpróbálom újból, én nem hiszem hogy ezeket az átvételeket hivatalosnak lehet tekinteni.
Nem azt írtam hogy a Magyar Posta itt kamuzna bármit is. Vagy feldolgozzák a megadott időben vagy nem dolgozzák fel.
Az hogy a Cainiao vagy a Belgium Post - Bpost mit írogat az megint egy másik dolog, de több éves tapasztalat alapján azt gondolom hogy nem hihető el azon küldemények esetén amit nem kellene könyvelni.
De el vonatkoztatva ettől a nyomkövetési számtól.
Ha te azt látod hogy 03.20 megérkezik (Your shipment has arrived at the postal operator of the country of destination and will be delivered in the coming days), az akkor a szállító konténer érkezés (nálad van egy Cainiao 7 órával korábbi és egy Belgium Post - Bpost bejegyzés) van feltüntetve, ekkor még nem egyedi a küldemény nyilvántartás.
Ha átveszi a Magyar Posta akkor a postai szállítólevélen könyvelt küldeményként bejegyzett tételekhez bekerül az hogy A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben.
Ami nem könyvelt azoknál a Magyar Postánál nincs se előzménye, se utóélete a szállításból, szóval akkor minek higgyem el pont ezt az egyet?[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Köszönöm szépen hogy részletesen körbejártad a témát! Az UH-s a lényeg, a többi annyira nem számít, de persze inkább adják vissza a pénzt, mert lehet semmi sem lesz belőle.
Az hogy PayPallal fizettem, változtat valamit az ügymeneten? Dispute esetén, mit tartsak ésszerű megoldásnak? Pár nap haladék és visszafizetés, vagy egyből visszafizetés?
[ Szerkesztve ]
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
shortcutme
tag
Érdekesség, hogy Németország bejelentette, hogy 2022 -ig nem fog elkészülni az új vámintézési rendszerrel:
> Germany has confirmed that its IOSS portal will be delayed until at least 1 January 2022, which may likely cause issues for suppliers, postal operators, express carriers, and customs agents established in the country.
Arról nincs infó, hogy akkor addig minden csomagra rárakják-e a vámkezelési díjat, vagy marad a régi rendszer.
-
Topikgazda
válasz shortcutme #49960 üzenetére
Tudtommal a németeknél is ingyenes az állami vámolás.
Ha mondjuk az EU-n kívüli eladó nem tud ott adószámot kérni és nem tud hozzáférni az IOSS rendszerhez, akkor elegendő neki egy olyan országban ezt aktiválni ahol működik, az hogy a németek nem csinálták meg, ahonnan egyébként indult hogy szüntessék meg a 22 €-os kedvezményt az szerintem szegénységi bizonyítvány.
Ott akkor marad az eddigi felállás, a szállítók rendezik, illetve az IOSS nem lesz használva, marad az eredeti elektronikus vámolás.
Majd a magyar NAV lesz az átjáró, mert nálunk nincs akadálya. Még.[ Szerkesztve ]
-
pepimama
tag
Tudnátok segíteni?
Aliról rendeltem mobiltokot, pénzt levonták.
Majd egy nap múlva írtak, hogy nincs a kért színben, jó-e másik szín. Írtam, hogy nem, pénzt kérem vissza. Először "apply for a refund" választ kaptam, majd amikor törölni akartam a rendelést-beleegyeztek, (most Cancelled Order szerepel az Orders-menüben), majd kedden írták, hogy "Refund already" aztán tegnap, szerda hajnalban"Refunded", de a pénz még nem érkezett vissza. Van értelme reklamálni valahol, vagy még várjak, esetleg más javaslat? Előre is KÖSZÖNÖM! -
Topikgazda
válasz pepimama #49962 üzenetére
Soha nem azonnal kapod vissza a pénzt. Az AliExpress 48 órán belül indítja vissza utalással, ezt a bankod megkapja pár nap múlva majd jóváírják a számládon, de néhány bank ezt nem azonnal teszi meg.
Tehát szerdától számolva 2-5 munkanap az normális idő hogy a pénz a bankszámládon legyen, de az elméleti 15 napos refund idő is még rendben van.
Most nem kell semmit sem tenned, csak türelmesen várni.[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Az eladó erre hivatkozik, és nem akar visszaadni egy eurocentet sem:
"Have arrived at the local post office, waiting for pickup,thanks"Mégis mit reagáljak? Írjam hogy 75 nap után pénzvisszafizetési garancia van? Vagy a Paypalnál kéne indítanom valami visszatérítést?
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Topikgazda
válasz Redneck #49964 üzenetére
Van hivatalos nyomkövetési számod és mikor érkezett meg szerinte?
Lejárt a szállítási védelmi idő, ha igen akkor léptesd tovább az AliExpress felé. Az adott országba megérkezés nem váltja ki a kézbesítést, hiszen a megérkezés után is elveszhet, te nem kaptad meg, visszajár a pénz, de ha még is előkerülne majd kifizeted újból. Én ez mindig beírom, persze a legtöbb esetben sohasem fog megérkezni. -
Topikgazda
Az elsőt küldik vissza, mert nem vetted át április 13-tól.
A második szintén már visszafelé mehet
S00000189783659 az UA039046621AE számon futott legkésőbb áprilisban meg kellett volna kapnod, elveszettnek tekinthető.
LP00429169656014 (UV331525307UZ) szintén mint az előző
LP00428802143521 (UV331525307UZ) szintén mint az előző
S00000189330634 (UA038456157AE) szintén mint az előző
S00000186767699 (UA036708025AE) szintén mint az előző
Az utolsó 5 esetén ha 24 mm-nél vastagabbak akkor értesítőt kellett volna kapnod vagy e-mail, vagy sms vagy papíros formában, ezek lakás címre lettek kérve? -
Redneck
veterán
Van csomagszámom, nyilván azt szeretné hogy várjak, hátha kifutok az időből. Hova írjam be hogy kifizetem újból ha mégis előkerül? A My Proposal résznél menjek az Editre, és írjam hozzá? Aztán ha reagál, nyomjak a Rejectre, ezzel továbbítom az Ali felé? Ha mégis megjön, újra rendeljem meg, és küldjek üzenetet hogy ne küldje?
Bocs a sok kérdésért, ez az első reklamációm.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Garázs
újonc
Köszönöm a jószándékú tanácsokat. Magyarországon, Miskolcon lakok, és azért választottam egy EU-s boltot, mert 4-10 napos határidővel vállalta és hatékonyabb szállítási szolgáltatást ígért jó pénzért. Sajnos nem akadtam a csomagom nyomára. Azóta kétszer is beszéltem a NPKK-val és a Miskolc 23 Posta-val, nem tudnak segíteni, mert a nyomkövető szerint a csomag a CSEH Postán /vagy a boltban / van. Minden határidőből már kifutottam, csak az Ali tudna segíteni, hogy boltot elérjem és közvetlenül egyeztessünk/a bolt nem olvassa el a jelzéseimet/. Ha erre tud valaki ötletet adni, - akár az e-mail címemre is - , akkor azt nagyon megköszönném. Üdv Mindenkinek.
-
Topikgazda
válasz Redneck #49968 üzenetére
De egy nem könyvelt küldemény azonosító esetén az hogy megérkezett semmit nem jelent.
Erről van szó: LP00433837303893 (UV359791497UZ)? Mivel április 6 látszik megérkezésre és a mai napig nem lett kézbesítve ezért ez elveszett. Ő mint feladó kerestetheti a szállítónál, erre neked nincs jogod, te vártál eleget így a pénzed visszajár.
Ha módosítod akkor arra reagálnia kell rá és csak telik az idő feleslgesen, szóval szerintem hagyd.
Az ajánlatára én Reject-et nyomnék, ha az AliExpress is úgy gondolja akkor majd azt írják hogy várj X napot és majd azután döntenek, ha nem így gondolják akkor pedig azonnal refund. -
Topikgazda
válasz Garázs #49970 üzenetére
Ha itt laksz és csehországi kézbestés van beírva akkor ez nem a te csomagod száma. Erre való hivatkozással kell a máshol kézbesített csomag témát alkalmazni. Lásd Összefoglaló 9. pontot.
Megnézted hogy mikor lett lezárva vásárlás? Bankkártyával vagy PayPal-on keresztül lett kifizetve?[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
Igen, erről van szó. Akkor nem módosítok, nyomok egy Rejectet, meglátjuk mi lesz. Nem nagy összeg, de a kicsi is számít. Köszönöm a segítséget!
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Garázs
újonc
Megnéztem: Alitól kaptam e-mailt 2021.03.22-én a konkrét csomag rendelési számával , hogy 15 napom van a vita indítására, de a csomag még nem és azóta sem érkezett meg. Ezt követően a lezárásig: 2021.04. 06-ig vártam és a bolt felé jeleztem magyar, angol, és cseh nyelven irt levélben, hogy a csomag nem érkezett meg, vártam válaszukat mikor és kivel küldik. Az e-mail címemet is megadtam. Ezeket a "nem olvasott" megjegyzés ma is mutatja. Nem indítottam vitát, a csomagot akartam megkapni. A megrendelést bankkártyával fizettem. Már azon keresgéltem az Összefoglaló-ban, hogy közvetlen e-mail kapcsolatban jelzem az Aliexpress felé a problémám és kérem a megegyezés elősegítését a bolttal. Nem tudom, hogy ez járható út-e, de én még reménykedem. Üdv Mindenkinek.
-
Topikgazda
válasz Garázs #49975 üzenetére
Tehát akkor a My Orders, Manage Feedback menüpontban ennél a vásárlásnál a Feedback Status oszlopban a Order Closed: 22 Mar 2021 szerepel?
Mert ha igen akkor 04.06-ig dispute-t kellett volna indítanod, nem pedig várni hogy az eladó csináljon valamit, így már nincs reklamálási lehetőséged.
Majd a dispute-ra reagált volna, ha nem reagál akkor szó nélkül visszakaptad volna pénzed.
Ha PayPal-al fizettél akkor a vásárlás napjától számolva van 180 napod a meg nem érkezett dispute-ra, ott még vissza tudnád szerezni a pénzt, ha ez sem volt, akkor ezt a veszteséget tanuló pénzként kénytelen vagy leírni. -
Frenk
aktív tag
Sziasztok,
van e jó megoldás abban esetben ha "kifutottam" a dispute (leigazolt érkezéstől eltelt a 15 nap) indításának idejéből fél nappal. Sajnos a megrendelt termékkel probléma van - nem azt kaptam amit "hirdetett" az eladó a terméklapon. (Kültéri kamerát vásároltam és sajnos a műszaki paraméterek nem azok melyek a termék megvásárlására csábítottak.) Erre csak a képek, videók, segédprogramok tesztelése után jöttem rá.
PayPal fizetést választottam - így ott ezügyben lehetne eredményt elérni?
Segítségeteket előre is köszönöm. -
Frenk
aktív tag
Sajnos fél napon múlott - közben voltak üzenetváltások a céggel de a konkrét tény most igazolódott be a teszteket követően. Nagy a kínálat és alapos utánjárást követően döntöttem a "cég" mellett. Ezért nem is gondoltam volna, hogy nem azt teszik a dobozba ami a leírásban szerepel - pedig már a megérkezéskor talán gyanús lehetett volna, hogy a kamerán semmiféle matrica/címke nem volt amelyről legalább lehetett volna azonosítani mit is küldtek. Így egy "szerényebb" paraméterű kamera volt a dobozban - hozzáteszem lehet, hogy sokan csak avval, foglalkoztak volna, hogy működik e (de, hogy az valójában tényleg Ultra-HD 4MP és a sok + funkció?).
[ Szerkesztve ]
-
Frenk
aktív tag
Most, hogy "valójában próbáltam látszott a teszteken - de nem csak a felbontás nem az amit leírtak (csak 3 MP-t lehet beállítani, köze sincs a 4MP-hez). A kamera hozzáférése böngészőből valójában nem lehetséges mert túl "friss" böngészőt használok és sajnos van még más is. Írtam nekik egy terjedelmes levelet, várom a választ és ha nincs más akkor marad a PayPal "vita".
(a gyártóval is felveszem a kapcsolatot mert a honlapjukon nem található az említett kamera - lehet, hogy utángyártott hamisítvány)[ Szerkesztve ]
-
#14264320
törölt tag
Uppssz! Sikerült katyvaszt kifognom. Egy (április 24.-ei) rendelésem esetén már harmadszor ad meg újabb nyomkövetési számot.RE215060315CN, RE216342839CN és most RE217819656CN Mindegyik a "Waiting for pickup " állapotban döglik. Már a megrendelés után is kivárta a max időt mielőtt elfogadta volna. Valaki járt már így? Lehet ennek más magyarázata is mint sem az, csak dekkoltatja a pénzt?
-
Inhouse
őstag
Leginkább IE alatt szokott menni csak a webes monitorozás, leragadtak az ActiveX-nél. Amúgy sem túl kényelmes és igen korlátozottak a lehetőségei... Miért ragaszkodsz a böngészős nézethez?
Gondolom kellőképpen olcsó volt a helyi viszonyokhoz képest, ha működik, szép képe van 3MP-en, akkor nem lesz olyan nehéz beletörődni, hogyha nem sikerül jogorvoslatot kapnod. Az innen vásárolt termékek zöménél igen hiányosak az adatok, ha nem is hamisak, de félrebeszélés általában van. Valamit valamiért, cserébe olcsó.Üdv Inhouse
-
őstag
Üdv! Az eladó lassan 1 hónapja nem adja fel a csomagom. Az a trükkje, hogy mindig kap egy új számot a csomag, így olyan, mintha fel lenne adva, de nem adják át a szállító cégnek.
Az a baj, hogy a dispute-hoz ugye nyilatkozok, hogy nem kaptam meg, de az ali kapásból a tracking oldalra irányít, hogy még úton van, nyugi. Ott meg is nézhetem, hogy feladásra vár.
Van valakinek ötlete, merre induljak? Egyetlen gondolatom, hogy bejelölöm, megérkezett a csomag és utána leírom, hogy ténylegesen nem, de nem tudom, hogy az ali értékelné-e. Eddig mindig nekem adtak igazat, kapásból fizetnek, én úgy tudom, ha sokszor zaklatok feleslegesen, akkor máshogy állnak hozzá az emberhez.
Jelenleg 07.12. után indíthatnék dispute-ot, ha nem érkezik meg, ami egyrészt késő, mert kéne amit rendeltem, másrészt már bele fog esni a kötelező vám időszakba, így a 38 dolláros rendelés után még majd azt is fizethetek, ha ilyen tempóval végül mégis ideér.
Nem tudom a dispute-on túl van-e másik felület, ahol egy levélben jelezhetném nekik a problémám.
Köszi.
-
Frenk
aktív tag
válasz Inhouse #49985 üzenetére
IE alatt sem megy -kipróbáltam minden lehetőséget. Ami zavar, hogy leírnak "valamit" amiről akkor derül ki, hogy teljesen nem úgy van - amikor megkapom és tesztelem.
Nem az olcsó kategória volt, olyannal nem is akartam kockáztatni. Adtam esélyt egy másik gyártónak/kereskedőnek de ez lett belőle. Az első minőségi kamerát szerencsére olyan gyártótól rendeltem amivel teljes mértékben elégedett voltam - amit hirdetett azt kaptam maximálisan. Szintet szerettem volna lépni - felbontás, tárhely kapacitás, + funkciók - mert kellett egy második kamera és ugye a technika fejlődik. Már fél év elteltével ugyanazon vételárért már jobb kamerához lehet hozzájutni. Belefutottam egy pofonba. Az adatok nem voltak hiányosak - nem volt "összecsapva" hirdetési oldal. Vagy nem azt a kamerát tették a dobozba amit kellett volna vagy ez az üzletpolitikájuk és úgy vannak vele senki nem fogja nézegetni mennyi a valós felbontás - amennyiben nézegeti az lehet hogy csak 1%, az meg vállalható nekik(?). -
Topikgazda
Vissza lehetne, de ha látsz olyat hogy a postán átvehető akkor azért csak be kellene menni átvenni, ha pár napon belül nem kapsz értesítőt. Mert az hogy a küldeményt nem veszed át az nem a kereskedő hibája.
Ő teljesítette az adás-vételi szerződés ráeső részét, nem lenen kötelezettsége ezt figyelembe venni, ha visszakapja akkor viszont neki illik a pénzt visszaadni, ha volt költsége a visszakapáskor azt levonhatja, bár az szokott a gond lenni hogy nem mindig kapják vissza a terméket.
De nálad az hogy egyikről sem kaptál értesítést az megmagyarázhatatlan. Viszont a reklamációs időszakod az lejárt.[ Szerkesztve ]
-
icsil
csendes tag
-
Topikgazda
Az Összefoglalóban össze van szedve a szóba jöhető nyomkövetési oldlak elérhetősége, 5. pont, mert nem feltétlen egy helyen érdemes figyelni.
Én ezeket használom általábanParcelsapp.com linkje. Pontos nyomkövetés, ha több szállító van a folyamatban akkor látható a másik nyomkövetési szám is.
Postal.Ninja linkje pontos nyomkövetés
Magyar Posta nyomkövetési oldalának linkje.
-
Feri 59
csendes tag
Sziasztok!
Ma lejárt a szállítás utolsó határideje (7 nap)+30 nap, vitát inditottam, az eladó úgy látja,hogy pár napon belül megkapnám az árut.
Nem fogadtam el mert a nyomkövtés szerint Feucht-ban megsérült átcsomagolták, majd 1 hónapot állt a csomag,utána Rodgauba került,majd talán onnan jön.Végig nem volt együttmüködő az eladó. Ha mégis megérkezik az árú mi a teendő nem átvenni, vagy hogy lenne jó hogy ne tudjanak belekötni.
köszönöm ha válaszoltok -
Topikgazda
válasz Feri 59 #49993 üzenetére
Ma nézted? Mert a mai nap változott a státusza, el lett indítva, esetleg várhatnál még pár napot, hiszen van 15 napod dispute-ozni és lehet hogy jövő héten megkapod.
Mindig rákeresünk és az alapján lépünk ha lejár a szállítási védelmi idő, mert van amikor -mint itt is- pár nap kell hogy megérkezzen és csak ha az letelt akkor indul a dispute ha mégsem kapnánk meg.
A 15 napban belefér.
Írtam akkor is hogy egy szállítási központban megsérül a csomagolás, akkor a további útja a feladóval történő egyeztetés alapján történik és az időbe telik, ezért csúszott az egész.
Már visszakaptad a pénzt, a dispute-ban a javadra lett döntve?
Ha nem veszed át akkor 15 nap múlva megy vissza a feladómnak és ha megkapja akkor egyébként is visszaadná az árát, feltéve hogy tényleg meg is kapja, mert ez azért kétséges szokott lenni.[ Szerkesztve ]
-
Feri 59
csendes tag
-
Feri 59
csendes tag
értem de az eredeti idő mai napig tehát 14.-ig volt majd ma átirodott 19.-re
Eddig nem volt ilyen gondom azért nem volt világos mik a lehetőségeim -
Topikgazda
válasz Feri 59 #49997 üzenetére
Ha 14-én zárult volna akkor kezdődik a 15 nap reklamációs idő, ami ad némi rugalmasságot. Ha addig nem látszik semmi érdemi mozgás akkor azonnal mehet az indítás, de ha olyat látni hogy megérkezhet akkor 10-12 nap múlva is lehet indítani.
Persze elvárható hogy a megadott időintervallumban megérkezzen, de az csak egy statisztikai becslés és ezért nem minden esetben teljesül, van ami hosszabb ideig kerül szállításra. Most még mindig problémás a COVID dolgok miatt a szállítás. -
#14264320
törölt tag
Uppssz, nálam is ez érik. Nekem még csak 10. napja és már 3 számot dögleszt. De elvileg 7 napon belül el kéne indítania a rendelést. (ships out within 7 business days) Ok lehet mondani hogy 5-10 napot késik a tracking info, de akkor is 17 nap után már egyértelműen bukta. Én spec most rákérdeztem nála, hogy mit tud mondani miért is ez a szitu. Kiwi leszek keddig válaszol-e?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!