Hirdetés
-
Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
it 2050-ig 35-50 százalékkal kell fokozni Japán áramtermelését, méghozzá az AI és a chipgyárak növekvő igényei miatt.
-
Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
ma Bejelentették, hogy hamarosan érkezik az LG Tone Free T90S.
-
Lifestyle tévét dob piacra a Hisense
ph A Canvas TV koncepciója nagyon hasonlít a Samsung The Frame készülékére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Loore22
csendes tag
Sziasztok!
Kb. egy hete van birtokomba egy S80 II D5, imádom, szeretem, Ő a szeretőm.
Az autó Hollandiából hozta be egyik barátom és holland a műszerfal és az audio rész, nem lehet nyelvet választani, vagy ki magyarosítani?Köszönöm az infót,
Üdv
-
marsu
addikt
válasz echterion #2506 üzenetére
Én úgy tudom, hogy egy diagnosztikai műszer kell hozzá, ami kommunikál az autó vezérlőegységével. Ott lehet kiolvasni, és megváltoztatni a nyelv beállításokat is.
Nem tudom, hogy Volvo szervizben mennyit kérnek érte, de anno a VW - Skoda szervizben 5.000.- és 8.000.- Ft körül volt egy egy ilyen kisebb diagnosztikai beállításos történet ...
Press any key to continue ...
-
echterion
nagyúr
Akkor passz. Mindegy, majd ha lesz egy kis időm, elviszem egy szerelőhöz, aztán megmondja, mi a helyzet.
Most úgyis az asszony 307-esére kell a lóvé, mert első lambdaszonda hibája van, meg a jobb első kerék felől is erős surrogó hang jön, valszeg kerékcsapágy lesz.
[ Szerkesztve ]
**********
-
Nyemoka
csendes tag
Sziasztok,
autócsere előtt állok és meg kell hogy mondjam a volvo s60 szériája nagyon megfogott...azon belül a 2.4 es D5-ös kis drága.
1.2 es Fiat Stiloról váltanék nagyobb,kényelmesebb autóra.
Kérhetnék pár véleményt a svédeknek erről a csodájáról? Használtautón találtam egy aránylag jóárban lévő Volvo-t a fenti típusból,holnap megyek megnézni.Ami aggaszt a 200.000 fölötti kilóméter amit az autóba "belevertek" már.
Úgy hallottam hogy a Volvoknál nem nagyon számít a kilóméter ha normálisan karban volt tartva.http://www.hasznaltauto.hu/auto/volvo/s60/volvo_s60_2.4_d_d5-6702806
pár véleményt,hasznos tanácsot tudnátok nekem írni? Mikre figyeljek , mik lehetnek típus hibák vagy hasonló dolgok. Vater annó 20 évig volvokkal foglalkozott de hát az azért mégse ez a korosztály volt Még a régi 340,343,345 ös szériák voltak a gyengepontjai.
Előre is köszönöm a válaszokat,további szép estét
Valamint azt kifelejtettem még hogy egy normális szervizelés pl a kötelező szerviz x ezer kilométerenként az mennyibe fáj? Tudom ha ilyen autóra van pénzem szervizre is legyen , csak kíváncsiságból kérdem hogy azzal hogy kell számolnom.
[ Szerkesztve ]
-
echterion
nagyúr
válasz Nyemoka #2511 üzenetére
A linkelt hirdetés már lejárt.
Nekem csak egy hete van meg, de nagyon király. Nekem egy T5-ös modell van, 250 ló, 8,5-es pályás fogyasztás 140-es tempó mellett. Kényelmes, de van, akit zavar, hogy nagyon közel van a vezetőhöz minden, így kissé beszorítva érezheti magát benne az ember. Nekem ez is tetszik benne. A váltó kézi, nagyon jó és pontos, kicsit keményebb a kuplungja, mint egy 307-esnek, de nem vészes.
Ki kell próbálni.[ Szerkesztve ]
**********
-
Nyemoka
csendes tag
-
echterion
nagyúr
válasz Nyemoka #2513 üzenetére
A hirdetésben cd-s rádiót és tempomatot emlegetnek, de a képen látszik, hogy csak rádiósmagnó van benne és a tempomat vezérléséhez szükséges gomboknak csak a helye van meg. Ez már duplán gyanús, a 200ezer körüli km óra állás meg szvsz kamu, ha nincs szervízkönyv, és el se mennék megnézni.
**********
-
Nyemoka
csendes tag
válasz echterion #2514 üzenetére
megnézni már megnéztem de az eladó nélkül.Csak beugrottam hogy lássam élőbe is,beülni nem ültem egyenlőre nem fájdítom a szívem,hátha olyan tapasztalatokat kapok hogy muszáj lesz lemondanom róla...Stilom is eszi a budgetet most rendesen nem akarok egy pénznyelőt venni a megspórolt pénzből.
Kívülről viszont nagyon tipp topp,jövőhéten mennénk egy alaposabb átnézésre,ha nincs szervizkönyv akkor igen ahogy írtad is felejtős lesz a dolog. Tempomatnak a gombjai is kormányon találhatóak ugye? -
marsu
addikt
válasz Nyemoka #2517 üzenetére
Nem, nekem egy benzines volt, T5, 250LE
Engem a dízelről lebeszéltek, így nem mertem csak benzinest venni, aminek a fogyasztása magasabb, de ha a dízel motorral bármi történik, ott súlyos pénzeket kell fizetni.
A benzinesnél kisebb az esély a hibára. De ahogy Murphy is megmondta, bármi megtörténhet ...
A benzines dinamikusabb, jobban húz, és nagyobb sebességnél is ha odalép neki az ember, akkor is érezhető a gyorsulás, simán belesüppedsz az ülésbe. Pl 140 Km/h -nál egy padlógáznál visszaváltás nélkül is ... Bizony!
De erről echterion tud mesélni, hiszen most már ő is az erőt!
[ Szerkesztve ]
Press any key to continue ...
-
Nyemoka
csendes tag
Értem,hát engem valamilyen szinten a benzinesről beszéltek le , mert abból egy ugyan ilyen kategória és durván lezabálja a hajam. Igaz Dieselbe meg benne van az is hogy elszáll valami akkor keményen zsebbe kell nyúlni. Pl ha mondjuk van hozzá szervizkönyv akkor is előfordulhat hogy vissza lett tekerve a km óra? Vagy akkor azért annyira nem valószínű?
Egy-egy kötelező szerviz milyen árban mozgott neked? Ha nagyon nem kellett semmihez hozzányúlni csak egy olaj,szűrőcsere,ugye amik a kötelezők szoktak lenni. Valamint az alkatrészek mennyire verik a csillagos eget,pár oldalon körbenéztem én is már annyira nem tűntek durvának. -
marsu
addikt
válasz Nyemoka #2520 üzenetére
Olajcseréhez 5,75 liter Castrol 5W30 olajat vettem, + olajszűrő, + levegőszűrő, + pollenszűrő, + üzemanyagszűrő. A gyertyák tökéletesek voltak, és a vezérlés is korábban cserélve lett. Vagy 150.000 km vagy 180.000 km-nél. Most 198.000 km körül van benne, tehát egy tavaszi olajcsereszerviz lesz szükséges ...
Ezeket korábbi melóhelyemen viszonylag olcsót (beszerzési áron) kaptam meg, mert mint márkaszerviz (nem Volvo) mi is nagykeráron vásároltunk.
30-35-000- pénz körül volt, ha jól emlékszem ...
Press any key to continue ...
-
xtech2
tag
válasz Nyemoka #2520 üzenetére
Ha karban volt tartva, akkor kézi váltós D5-től nem kell félni, a benzines turbók ebből a szempontból semmivel sem jobbak (mármint megbízhatóságból). Én 15éve Volvozok, volt minden félém (benzines turbo is, egyébként azzal szívtam a legtöbbet), most is van egy S80 D5 meg egy S80 V8-am. Mindkettő szerethető, mindkettő másra való És mindkettővel 300eKm felett járok, kevés problémával...
-
Nyemoka
csendes tag
Hát nézegettem ezt a kategóriát használt autón meg még pár oldalon és ezzel az árral igen csak kiemelkedik...volt ugyan ebben a kereskedésben egy ugyan ilyen arany színű annyi különbséggel h 2.4 benzines volt nem diesel de 400 ezerrel volt olcsóbb...inkább ezt veszem meg 1-2 száz ezerrel drágábban.
Úgy vagyok vele egyenlőre hogy azért drágább a többi ilyen típusú társánál mert tipp topp. Lehet rosszul gondolom de reménykedek ebben. Nem nagyon szeretnék úgy járni hogy megvétel után 1 hónappal behal...
Porlasztócsúcsok amik nagyon drágák azt néztem már...az valamilyen módon kiszűrhető hogy nem az igaziak? nehezebb indulás , több füst vagy valamilyen módon esetleg? -
xtech2
tag
válasz echterion #2524 üzenetére
én nem bízok a végig vezetett szervizkönyben, sokszor csak az eladás körül pecsételtetik végig...
Aminek viszont ennél több az értelme, az az hogy elkéri az alvázszámot és a VAH-nál lekéri az adatait (bárkinek kiadják) ott benne lesznek a garanciális javítások (azzal nem tudnak csalni, automatán rögzül az óra állás és mindez nem itthon hanem a svéd központban) amiből lehet következtetni az előéletre (pl ha 2évvel ezelőtt volt garos bejegyzés magasabb óraszámmal mint a mostani).D5-nél az aggályos részek:
porlasztócsúcs (nem jellemző, de drága)
automata váltó esetén a vásárlási összeghez tegyünk félre még 3-400eFt-ot
kézi váltónál ugyanennyit a lendkerékre
d5 turbó kb 200ed5 kuplungot és lendkereket én 330eKm-nél cseréltem (úgy hogy előtte 200eKm-t 163-ról 205Lóra húzva használtam).
Az automata váltó ezekben szintén kb 250-300eKm-t megy el, de feljavítható kb 300pénzből. -
echterion
nagyúr
Az alvázszám ellenőrzéssel én is próbálkoztam az egyik kocsinál, az volt a válasz Ivanicséknál, hogy csak azt tudják megmondani, ami náluk volt szervizelve, mert más szervizek hálózatához nem férnek hozzá. Az meg egyértelmű, hogy a szervízkönyvet ellenőrizni kell a pecsétet rárakó szervízben is, ez alap.
**********
-
Nyemoka
csendes tag
Lehet kicsit ostoba kérdés lesz de mi az a VAH? Ezt olvastam egy másik fórumon is már hogy ezeket le kell csekkoltatni. Én azon gondolkodtam hogy egy márka szervizbe viszem el átnézésre csak nem tudom hogy oda kell-e előre időpontot kérni...Apa mondjuk Volvokkal foglalkozott 5-10 évig kb,szerelte őket,de ugye az nem ez a korszak volt még régi 330-340-343-345 ösökkel foglalkozott inkább viszont abban szerintem a legjobb volt az egész Dunántúlon.
Amúgy Pécsi vagyok itt nem tudtok valami jó szerelőt ajánlani aki átnézné nekem,ha arra kerül a sor hogy kifog vateron. -
Nyemoka
csendes tag
Köszönöm,telefonon is megtudják mondani egyből,vagy azért eltart egy darabig?Mert akkor a kereskedésből hívnám mondjuk fel őket vásárlás napján.
Valamint ha információt kapok akkor az tényleges , mármint úgy értem hogy ha márka szervizbe volt mindig az autó ellenőrzésen akkor ez itt meg is fog jelenni ugye,gondolom itt is központi adatbázis van...
[ Szerkesztve ]
-
Nyemoka
csendes tag
Lenne még egy kérdésem ha már a mai napot köztetek töltöttem
Hallottam már olyanról hogy a Diesel motornak nem nagyon használnak a rövid utak,mert hogy fel se melegszik bla bla...ebben van valami igazság? Melóhelyem kb 15 kilométerre van nyugis tempóban egy 20 perc kocsikázás,tényleg odavághat a motornak ha így használom? Persze lennének hosszabb utak is de a hét nyomó többségében csak melóba járáshoz kellene. -
xtech2
tag
válasz echterion #2533 üzenetére
Hozzáférnek Ivanicsék is a listához.
Telefonon egyik se fogja bediktálni, érdemes email-t írni ez ügyben a VAH-nak. Nem kötelességük kiadni, tehát csak illedelmesen kérjük inkább Az email azért fontos, mert lesz benne csomó olyan adat, amire nem is gondolnál Pl pontosan mikor gurult le a gyártósorról (ugyebár köze sincs ahhoz mikor adták el újként). Illetve hogy gurult le, pontosan milyen felszereltséggel kérték, milyennek kell lennie a kárpit színének, illetve az autóénak. Láttunk olyat, hogy fekete műszerfal volt a kocsiban közbe meg vajszínnel gyártották le... Azaz rommá volt törve egyszer és gondolom ilyen találtak hozzá.
Nekem annó volt egy V40 T4-em, azt 3 évesen vettem 2001-ben, 1998-as gyártásúnak volt feltüntetve a forgalmiban is, évekkel később jöttem rá, hogy a VAH-tól ki lehet kérni az adatokat, akkor derült ki hogy igazából 1997-es autó volt.
Érdekes az is, amikor 5-6éve a a D5-öt vettem, akkor általában 2éves autókat néztem, sok minden szóba jött Volvo-n belül. Én mindet lekérdeztem, volt olyan 2éves 60eKm óraállású V50, amit osztrák származásúnak hazudtak, miközben kiderült hogy olasz eladás volt a kocsi és 10hónapos korában volt egy klímaszoftver frissítés 108eKm-nél!.
A szervizadatok ebben a listában nem lesznek benne, mivel azt nem jelentik le a gyárnak, csak a garanciát... Tehát, ha bármilyen jellegű garanciális javítást (legyen egy szoftverfrissítés) végeztek az autón, annak van nyoma.
-
aneda
aktív tag
válasz Nyemoka #2511 üzenetére
Szia!
Nekem egy 2002-es V70 D5-öm van, egy sima olajcserés szervizhez az anyag minimum 23k, és kb. 5k a munkadíj.
A 160k km-es nagyszervizhez nekem az anyag 81k volt maximális kedvességgel (listaáron kb. 135k), a munkadíj 15k.
Ezek annyira nem durvák, de pl. a kerékcsapágy csere már húzósabb. Van 20k-ért kerékcsapágy, de szar, a gyári Volvo meg 70k, esetleg bontott min.10k.
A fékek sem Stilo méretűek, így a négy féktárcsa+betét ára sem olyan, itt kb.60k-tól indul a történet, de inkább 80k az elfogadható minőség.
Ami zsebbenyúlósabb, az a kettőstömegű és az injektor. Mindkettő behalhat 250-300k km között, előbbi 35k+ÁFA/db felújítva (de nehéz kideríteni melyik a parás), a kettőstömegű+kupplung min.200k.
Ezek (tudomásom) szerint a legolcsóbb árak, ha esetleg kell részletes infó írj.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
gaborbol
őstag
Hat megjott a muszer
Sikerult kiszedni az SRS hibat gond nelkul, viszont volt meg benne jopar hiba
Audio rendszer hiba, kozponti zar modul, kormany modul , power seat. Ugy nez ki minden regebbi hiba benne volt amit megcsinaltam rajta, de mivel azota nem volt szervizben nem lettek ugy kitorolve ezek.
Mondjuk az audio rendszer hibat meg kell neznem, mert azt nem tudom mire mondta.
[ Szerkesztve ]
-
regr
csendes tag
Sziasztok!
2006-os SAAB 9-3 LINEAR 1.9TiD SPORTCOMBI ablakmosóolyadék-tartályának szintjelzője elromlott, állandóan a SID azt írja ki, h alacsony a szint, töltsek utána. Tud vki segíteni, h hol kapható ez a szenzor. hivatalos saab alkatrész árúsító boltok csak tartállyal együtt árulják az meg elég húzós..
Ha vkinek kell saab nyerskulcs (kulcsszár), akkor tudok segíteni, mind a 2 féle van ára 3000Ft. (nem a távírányítós indítókulcsról van szó, hanem amive csakl az ajtó nyitható - pl., ha kizárod magad a verdából - , "hagyományos" nyerskulcs)Előre is köszönöm a segítséget, szép napot.
-
echterion
nagyúr
Francba, kellett nekem múlt héten Szolnokra menni, a 4-esen egy szembejövő kamion a képembe csapott egy kátyúból egy marék saras kavicsot. Akkorát csattant, azt hittem, betöri a szélvédőt.
Ma lemostam a kocsit, és látom, hogy a motorháztetőről egy csomó ponton leverte a festéket, de fémig. Fújathatom újra majd. Van néhány 4-5 mm-es nagy folt meg egy csomó apró karc.**********
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Ukrajnai háború
- Autóhifi
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- PayPal
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen