- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Milyen monitort vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Androidos tablet topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Új hozzászólás Aktív témák
-
juvegamer
tag
Sziasztok!
A következő kérdésem lenne: tegnap néztem egy Fiat Croma-t, 2008-as már a faceliftes 1.8 benzines ugye ez az Opel motoros. Hidegen eléggé ingadozott az alapjárat 900-1200 között. Aztán kicsit járt a motor és fater kihúzta a nívópálcát a járó motornál erre elkezdett ingadozni az alapjárat. Ha visszadugta akkor abbahagyta. Nem tudom ez normális jelenség? Nekem is volt ilyen Cromám de ezt soha nem próbáltam. Megnéztem a Bravom-on ami 1.4 16v motoros de ott nem volt gond sőt fater szintén 1.4-es Stilóján is kipróbáltuk ott sem volt semmi érzékelhető változás. Mondjuk az olaj is elég fekete volt nem mostanába cserélték az biztos.
Gondolkozom, hogy megvegyem-e. Most hozták be Ausztriából de ezek a dolgok kicsit elbizonytalanítottak.Integrale: neked még megvan az ilyen Cromád? Esetleg nem néznéd meg, hogy a tiéd mit csinál ilyenkor?
Előre is kösz.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz juvegamer #12251 üzenetére
Szia!
A hidegen ingadozas mit jelent? Beindításkor, vagy beindítás után még percekig is?
Szelepfedél csere. Több, mint valószínû, hogy átszakadt a PCV membránja. A trafósorról vegyétek le a takarót, bal oldalon van egy ív, benne egy kis lyukkal, ott feltehetôen sípol/szív.
Az normalis, ha nivot, kupakot levéve ingadozik az alapjárat.
A membrán egyik oldalára a légköri nyomás hat, a másik oldalát szívja a vákuum a fojtószelep felôl, a kartergáz ha elér egy bizonyos nyomást, akkor szintén erre az oldalra nyomást fejt ki, így bejut a gáz a szívócsôbe. Ha megnyitod a rendszert (nivo, sapka) akkor légköri nyomás lesz mind a két oldalán, így a motor fals levegot sziv."Bad reklám is reklám too"
-
juvegamer
tag
válasz Integrale #12253 üzenetére
Beindítás után percekig ingadozott. Oké én ezt értem amit írtál de akkor a Bravonál miért nem csinálja? Ott is kihúztam a nívót mikor járt a motor és nem történt semmi az alapjárattal. Fater Stiloján is kihúztuk a nívót ott sem történt semmi.
Neked is ingadozik az alapjárat ha kihúzod a nívót a Cromán?Ez egy eladó autó így nincs lehetőségem az általad javasolt eljárásokat kipróbálni. Vagy megveszem így ahogy van vagy hagyom.
Persze lehet, hogy ez nem gond a Crománál csak furcsa volt.
Nekem is 4 évig volt ilyen Cromám de soha nem volt gond az alapjárattal.Egyébként a következőket tapasztaltuk amikor megnéztük tegnap:
- az olaj sajnos elég fekete volt, rég nem cserélhették vagy nem tudom
- alapjárat hidegen ingadozott egy picit (amit említettem)
- olajteknő környéke olajos volt de felül a hengerfej környékén nem
- a két első lengéscsillapító vagy a rúgó nem bele való szerintem mert baromi nagy volt a távolság a kerék és a kerékjárati ív közt (majdnem olyan érzésem volt mintha nem lenne motor az autóban)
- osztrák származás tehát volt az alján korrózióivana: köszi a választ.
-
Integrale
veterán
válasz juvegamer #12254 üzenetére
Más a motor, ne hasonlítsd össze azokat a Cromaeval. 5 hengeresek is ingadoznak olaszokon belul maradva, ha leveszed a kupakot.
Nekem is ingadozik, igen.Az olajteknonel az olaj vagy maga a teknô tömítése, kb 1 óra az újrakenése, olajcserekor nem nagy mutatvany (de a pasztatol fuggoen hagyni kell allni), vagy az olajhuto tomítése adta fel.
En az olajcserekor megcsinalnam mind a kettot.1.8, 2.2 Croma esetén gyárilag is nagyobb a táv a kerék és a járat között, dízeleké kisebb. Service Manual mm-re pontosan megadja, emiatt, plusz a hatuljanak a terhelese miatt, áll bután. Én cseréltem rugókat, elsôbôl egy eltört, hátulja meg nekem alacsonyabb volt, mint tetszett volna, így azokat is.
"Bad reklám is reklám too"
-
z0d1@Ku$
senior tag
Delta lökhárítót mennyire macera leszedni? Beesett az izzótartó pöcök és nem találom..
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz molnarpeter #12258 üzenetére
-
Freddy76
addikt
Sziasztok,
Itt leírtam egy korábbi problémámat: csikorgó-zörgő hang jött a kerekek felől, elég hangos, kifejezetten bántja a fület. Utóbb kiderült, hogy a hibajelzés véletlenül jelent meg, független a zörgéstől, amelyet a szerviz szerint egy, a féktárcsa mögé szorult kavics okozott. Most újra megjelent a hiba, ezúttal a másik oldalról. Elég nehéz elhinni, hogy megint pont egy kavicsról van szó... Találkozott valaki hasonlóval, mi lehet ez?
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
veterán
-
ht42
senior tag
Valahol veri ki a motorom (Lancia delta III 1.8 DiT) az olajat. Egy hosszabb út után másnap reggel olajfolt volt alatta. A váltó tetején is látok olajat... A szerelő azt mondja kell egy motormosás. Nem kockázatos dolog az?
Íme a váltó tetejéből egy részlet:
Bekarikázva a váltó tetején lévő kis vályú tele olajjal.
A váltóból kerülhet oda esetleg olaj?Leszedtem a motor tetején lévő műanyagot. Ott meg a következő furcsaságot láttam:
A bal szélső gyújtótrafóhoz képest balra fent az a kék csíkos csavarmenet szerű izé, az micsoda? Valami fémtörmelék, kézzel össze lehet morzsolni. De honnan a túróból származik? -
-
berek21
őstag
Üdv.
Javítható házilag az, ha a sebességváltó kar nem áll meg középen üresben?
Mintha nem lenne ami pozicionálja. Váltás közben is.
Delta III 1.6 Multijet, C635.Lancia Delta III eladó!
-
berek21
őstag
válasz gipsztigris #12268 üzenetére
Megnézem, de ez a spéci szerszám aggaszt kicsit.
Lancia Delta III eladó!
-
veterán
-
berek21
őstag
-
berek21
őstag
válasz gipsztigris #12273 üzenetére
Az enyém is 6-os váltó, és gyanúsan így néz ki ahogy emlékszem. Most nincs itt a kocsi, de majd rá nézek.
Lancia Delta III eladó!
-
hobizoli
nagyúr
2.0TS-hez letezik egytomegu lendkerek 228-230mm atmeros kuplunghoz?
több drón kell ;P
-
ht42
senior tag
Off, de itt okos emberek vannak
Egy ismerősöm ismerősének a benzines Ford Focusa 8 C fok alatt meg se kettyen indításkor. Fölötte rendesen beindul. Mi lehet ez? -
ht42
senior tag
válasz molnarpeter #12281 üzenetére
Köszi szépen, továbbítom a tulajnak.
-
ht42
senior tag
válasz molnarpeter #12283 üzenetére
Mi az a Ford?
Lanciás vagyok. -
veterán
Kappában a gyári lengőkar az Birth gyártmány volt?
Találtam tök újat... polcon elférne.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
naomek
tag
Sziasztok,
Megpróbálnék kérni egy kis segítséget.
Van egy 97-es 1.1-es Punto MK1-em. Első futómű illetve a motor/hf része teljes generálon esett át. Utána kirohadt a váltóharang melletti fagydugó. Ki lett szerelve a váltó, kicseréltük a fagydugót, vissza lett téve minden, azóta fura surlódó/kattogó hangot hallok elöről. Féltengely csukló hiba lenne?
Köszönöm a válaszokat! -
Triathlete
senior tag
Sziasztok!
Alfa 159 (1.9JTD 2008) váltáskor egy hete nagyon kellett már csúsztatni a kuplungot és egyre feljebb fogott, tegnap pedig már egyesbe váltáskor és a pedál felengedése során reszelős hangot adott, majd kettesben ugyanez. Tovább nem is erőltettem. Ma megy szerelőhöz, csak kíváncsiságból kérdezem, hogy ez a kinyomócsapágy elpusztulásának jelensége?KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz Triathlete #12289 üzenetére
[kép] Lancia delta vezetőoldalán a jobb lábnál van egy takaróelem, de két füle is eltörött és állandóan kiesik. Mi ennek a neve a "bizbasz", "mikkentyű", "izé" szakzsargonon kívül? Vagy hogyan kéne rákeresnem? Nekem jó ha használtan is találok, csak legyen...
-
veterán
válasz focvis #11822 üzenetére
Úgy néz ki hogy jó 5 hónappal a motor szétdurranása után talán elkészült az 1.4 multiair T. (kopp-kopp-kopp) 5 évesen, 60 ezer km-rel adta fel a küzdelmet. Az alkatrészek beszerzése / beszerezhetetlensége miatt húzódott eddig a javítás.
Főbb tételek (mind új gyári alkarész, más nincs is hozzá):
- 4 dugattyú
- csapágysor
- turbó
- hengerfej
Márkaszervizben került sor a műtétre (nem akarom tudni az árát), a kereskedés érdeklődésére, miszerint user error okozta-e a totálkárt, az volt a válasz, hogy nem, ezek ilyenek. Hurrá. -
hobizoli
nagyúr
válasz focvis #12291 üzenetére
hm, pedig van hozza kovicucc
es nem is biztos, hogy dragabbabb
a PuntoGT-hez is olcsobb volt a Wössner kovacsolt dugattyu, mint a gyari
megneztem a benzines 147-hez mennyi az annyi, 48-70k egy dugo per darab
525EUR a Wössner kit hozza gyurukkel meg a csapszegekkel, ami 216k perpill
....de markaszerviz ilyennel nem fog foglalkoznitöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Triathlete #12289 üzenetére
Munkahenger is lehet szerintem, ha nem emel ki rendesen.
-
veterán
válasz z0d1@Ku$ #12292 üzenetére
Szép autó, k.jó hangja van a monza kidörrentővel, a sperrdiffivel simán megy keresztbe - ezek vonzóvá teszik a hüjegyerek énem számára. A mérleg másik serpenyőjében a motorral szembeni bizalomvesztés áll.
Hó- és latyakmentes időben használni tervezem, aztán majd kiderül mennyire épül fel a bizalom. Eleinte hosszú évekre terveztem vele, a történtek után már nem tartom jó ötletnek hosszútávra. -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz molnarpeter #12295 üzenetére
Mást is vennem kell. Pl a kilincsek körüli "króm" fólia jön fel mindkét oldalon. De lehet azt is inkább lefóliázom, bár nem tudom az a külön elem mennyire jön ki egyszerűen az ajtóburkolatból. Illetve még kellene egy szellőzőrács betét is a középkonzol felső részénél levő szellőzőhöz, mert a telefontartó szétcseszte az egészet
focvis: hát...ha úgy vesszük most van egy garis motor benne (nem tudom ilyenkor mennyi garanciát adnak rá talán fél év? ) Ha tényleg ilyen pöpec élményautó, akkor simán megtartanám..
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #12294 üzenetére
Nem szeretnék osztozkodni.
Megítélésem szerint a széttört dugó vitt magával mindent.(Egyelőre további részleteket nem lenne szerencsés megosztani, majd pár hónap múlva...)
hobizoli:
2 hónap után mondtam nekik, hogy felőlem azt tesznek bele amit csak akarnak, amennyiben az jó minőségű. Külön hangsúlyoztam, hogy nyugodtan tegyenek bele tuning dugókat. Vagy akár a 140 lovas motor dugóit, vagy komplett 140 lovas motort bontottan, még inkább egy Mazda motort ha le lehet papírozni - nem lehet egyiket se. Semmi sincs hozzá, gyári alkatrész is csak nagy nehezen, a digóktól közvetlenül sincs.
Amikor eddig jutottak, akkor vitték márkaszervizbe.
(A következő lépés a fogyasztóvédelem lett volna részemről.)[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz focvis #12299 üzenetére
A következő lépés a fogyasztóvédelem lett volna részemről.
Azzal pont semmire nem mentél volna. Nekem volt már hasonló ügyem, mint a tied. Elküldtem a fogyasztó védelemnek a panaszom, aztán egy hónap múlva visszaküldtek valami sablon levelet, amiben nagy általánosságban leírták, hogy majd a polgári perrendtartás szerint a bíróságon rendezhetem az ügyem vagy fordulhatok a békéltető testülethez. Még valami olyan szövegrész is benne maradt, amiből tisztán látszott, hogy valaki másnak elküldött levél lett átírva, mert benne maradtak olyanok dolgok, amiknek semmi köze nem volt az ügyemhez.
A jogi útra terelés meg nagyon drága dolog. Az sem úgy megy ám, hogy "na most akkor én ügyvédhez fordulok és végetek". Tegyük fel, hogy el akarsz küldeni egy felszólító levelet. Először beleteszed az időt és energiát, hogy keress egy ügyvédet. Jó esetben nagy nehezen találsz is valakit, aki legalább bizalmat kelt benned. Mire átbeszélitek a dolgok, átküldöd neki az anyagokat, megszületik a levél tervezet, meg aláírjátok a megbízási szerződést és a felhatalmazást, addigra kifizettél simán több mint 100e forintot, eltelt egy hónap és még nem történt semmi. Ennyi egy felszólító levél ára, az meg még csak annyi, hogy ha majd perre kerül a sor, majd tudod mutogatni, hogy te már akkor jelezted a dolgokat az alperes felé.
Arra egyik opció sem alkalmas, hogy a gyorsabban kész legyen a munka, amivel megbíztad a szerelőt. Ezek csak arra jók, hogy ha károd keletkezett, akkor rengeteg pénz elköltése után, pár év múlva majd talán megítélik az igazadat és megfizetik a károdat.
Én ezért is kötöttem utána szerződést a DAS-szal, hogy ha bármikor ilyen lesz legközelebb, akkor átadom nekik az ügyet, aztán csinálják. Szerencsére azóta nem volt ilyen.
De a legjobb, ha már előre úgy szervezed a dolgokat, hogy minél kisebb esélye legyen annak, hogy ilyen lépésekre legyen szükség, találsz egy normális szerelőt, aki konstruktív és igyekeztek megoldást keresni a problémákra, mert ha baj van, akkor semmi sem fog segíteni, a fogyasztóvédelem meg az ügyvéd az eső után köpönyeg.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest