- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Milyen monitort vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Androidos tablet topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ACAB95
tag
Sziasztok,
Jelenleg egy Nissan Altima 2.5 benzinest hajtok. Tervezem lecserélni egy megbízható keveset fogyasztó dízelre. Keretem 2m, szerintetek melyik a megbízhatóbb egy Bravo 1.6 vagy 1.9 Multijet vagy egy 159es 1.9 JTD vagy 2.0 Multijet? Illetve mik a főbb különbségek és az esetleges konstrukciós hibák ezeknél?[ Szerkesztve ]
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
Patrick
addikt
válasz hobizoli #12498 üzenetére
Oké, most mondtam a sok közül pár terméket. Oké, drágább is. Feltételezem, ott nem feltétlen probléma mindenkinek megvenni, mert 2-3-szor többet keresnek, mint idehaza.
Még is jönnek ide át állandóan... a szolgáltatások még mindig olcsóbbak itt, mint ott. És akkor már gondol egyet és csütörtökön előttem áll sorban a pénztárnál, mert akkor ő már bemegy vásárolni, nem hallottam magyar hangokat az ósanban vazeg.
Még a Peugeot 406-osból indultam ki, 2001-es évjárat volt, abban volt benzinszűrő... tudom, lemaradtam vagy 19 évet... Kis Juliskát nem bántam meg, hatalmas vétel volt 6.5-ért. Megy mint a golyó, tényleg sprint. Kell valami faéket raknom a gázpedál alá... Ma szembe jött velem egy csávó, ugyan olyannal, csak fekete kivitelben, hehh, király volt.De a numero uno az a Giulia. Muszáj szereznem egyet.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
hobizoli
nagyúr
válasz Patrick #12503 üzenetére
svajci hatar ugyanez az osztrakoknak a svajciakkal
minden szolgaltatas a svajciakhoz idomul arakban
hugi elment egy vallig ero haj + festes
285EUR
ez akkor volt 95k kb
azert ennyi, mert a svajci meg 50-60kmrol is siman atjar ezert oda
kepzeld akkor naluk mennyi lehet, ha a 100-120km furikazassal egyutt is megeri neki
meg all elottunk 2-vel a penztarnal a muki, vegez a kasszas a termekekkel, erre felmutatja a svajci utlevelet, penztaros nyom egy gomot gepet, az osszes ar netto-ra valt es azt fizeti csak ki, mikozben meg az osztrakokhoz kepest is 2-3x annyit keres ~15%-l olcsobban vasarol be, es siman ott is lakik, csak dolgozni jar at naponta a hataron "haza"
ezek utan go ndolhatod a lakasberelti arakat is a kornyeken
meg 1000m2-s epitesi telek 800k EUR +MWSTtöbb drón kell ;P
-
426os
őstag
válasz Patrick #12505 üzenetére
Azért ezek az árak (a fodrász biztosan, a többi nagyjából valid) erősen kiragadott példák, a valóság egy kicsit árnyaltabb és átlagemberként még mindig jobban kijössz a pénzedből Ausztriában, mint MOn. Az tény, hogy kevesebb lehetőség van okosba' olcsón megoldani a dolgokat, de nem is feltétlenül van rá szükség. Ettől függetlenül az osztrák elég spúr népség, szeretnek spórolni. A különbség, hogy ezt ők többnyire nem kényszerből teszik. Álatlában olyan dolgokért fizetnek plusz biztosításokat, amiről MOn csak az interneten olvashatunk
.
-
z0d1@Ku$
senior tag
1.3 JTD Puntoknak van valami nagyobb típushibája? Vagy inkább úgy kérdezem mik a típushibái
Tesóm nézett ki egyet, de nem igazán ismerem sem a típust, sem a motort. -
426os
őstag
válasz ACAB95 #12514 üzenetére
Ezek közül a Bravo 1.6 dízellel várhatod a legkevesebb problémát és bőven 2m alatt találsz belőle jó állapotút, marad zsebben egy csomó pénz szervizre is. Az alfa is megbízható alapvetően, de mivel bonyolultabb, drágább lehet a javítása, ha valami megkotlik benne. Cserébe persze többet is (komfort, vezetési élmény stb).
Ha dinamikára elég az 1.6 120 ló, azt venném (az fog a legkevesebbet is fogyasztani), de a többi motor sem rossz. 2.0 JTDm-nél talán az EGR hűtő, ami típushiba, érdemes lehet preventív jelleggel foglalkozni vele..
-
molnarpeter
nagyúr
válasz z0d1@Ku$ #12508 üzenetére
Melyik generáció/év? EGR, elektromos szervo főleg amik gyakori, lánc az random, enyémben 180e km körül gyári még. Flottában meg volt, amelyiknek garanciában lett cseréltetve… Olajcsere befolyásolhatja természetesen, meg lehet kapni összeválogatott újabb fajta tartósabb láncot régi motor sallangjaival akár.
Motor hibáiról összefoglaló egyik [link] és másik [link] (van átfedés a két videó között, de nem ugyanaz )
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #12519 üzenetére
azert azt a tizeneves tomitest kicserelni egy viton-ra, nem egy fuha muvelet
több drón kell ;P
-
gooool
őstag
Sziasztok,
egy kedves ismeros nemreg vett egy Mito-t, 1,4-es 105 lovas kivitel (2014-es Twinair).
Azt mondja hogy alacsony es magasabb fordulaton is tapasztalhato remeges/razas, ennek oromere cserelt a szerelo gyertyakat es bakokat is, de persze eredmenytelenul. Erzesre picit gyengebbnek is erzi.
Van otletetek, hogy mi okozhatja es merre induljon el, hogy a problema megoldodjon?Nagyon koszi a segitseget a neveben is!
Üdv, Balázs
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz molnarpeter #12518 üzenetére
Köszi szépen az infókat, továbbítom neki
gooool: Ha gyorsítás hatására kezd remegni, és gázelvételnél megzűnik, akkor inkább féltengely probléma lesz, illetve nálam remegést okozott a féltengelycsukló is.
Ha a bakok miatt remegne, az inkább állóhelyzetben okozna remegést főleg. -
ht42
senior tag
Sziasztok!
Van egy benzines 1.8 turbós Deltám. Nemrégiben egy hosszabb autópályázás után másnap reggel olajfoltot találtam alatta, a váltó teteje is csupa olaj volt. A szervízben azt javasolták mosassam le a motort és járjak vele néhány napig, utána könnyebben meg tudják állapítani honnan jön a lé. OK megtettem. Kiderítették, hogy a turbó lövi be az olajat a szívócsőbe, annak a tömítése kinyiffant, ezért jött az olaj. Leszedték a turbót, a tengelye lötyögött... A turbót elküldték egy specialista céghez, akik kicserélték a turbóközepet. +olajcsere, tömítések, csövek átmosása, az összeget inkább nem írnám le 2 hete kaptam vissza az autót. Most megint autópálya után újabb olajfolt. Az intercoolerből kijövő vastag légcső toldásánál (ahol bal elöl felkanyarodik a blokk felé) csepeg. Az a cső legalacsonyabb pontja.
Honnan kerül oda olaj? A szervízben azt mondják a turbóból nem, az abból kijövő cső száraz. Szerintük a kartergáz olajos és az be van vezetve a légcsőbe. A toldás tömítése rossz, azért csepeg a kicsapódott olaj. Most állítólag tömítést keresnek...
Mi a szakik véleménye erről az elméletről?[ Szerkesztve ]
-
ht42
senior tag
válasz molnarpeter #12535 üzenetére
Azt mondják ez megtörtént.
-
ht42
senior tag
válasz molnarpeter #12537 üzenetére
Az a membrán hol van?
-
Integrale
veterán
Az a kartárgáz lecsapatását végzi. Egy gumi membrán van benne, aminek az egyik oldalára a motorban levő kartergáz és annak a nyomása hat, illetve a szívócső irányából a vákuum. Ha megemelkedik a nyomás a motorban, akkor egy rugó ellenében nyit a membrán (amit az előbb leírt vákuum zár le).
Ha a membrán szakadt, akkor a vákuum nem zárja a membránt, pontosabban nem tudja zárni, és a szakadáson keresztül olajat tud szívni a motor.
Szerintem ennél is ellenőrizhető egyébként az állapot, azon a fekete bigyón (szakszerűen), 4 óránál látsz egy lyukat, azon ha folyamatos a légmozgás, akkor szakadt a membrán.
De szerintem ez most nem áll fent, gyengébb lenne az autó, enné az olajat stb
"Bad reklám is reklám too"
-
hobizoli
nagyúr
attol nem csokken a toltonyomas
az olaj csapagyazasnal van kozepen
inkabb pont az a baj, ha kijon az olaj onnan vhogy
turbos autoknal a levegoszurot illik gyakrabban cserelgetni az eloirtnal, mert szivasi fojtast okoz es a "kért" tolonyomast a turbo csak magasabb fordulaton tudja prezentalni, ha retkes a legszuro
itt azt kell tudni, hogy 0.1-0.2bar nyomasra is mar tobb tizezerrel(!) tobbet forog a turboban a tengely percenkent
magasabb rpm-n romlik a hatasfoka a csiganak istöbb drón kell ;P
-
nagyúr
Sziasztok!
Beköszönnék ide, mivel tegnap a várakozással ellentétben vettünk egy Giuliettát (képekkel).
1.4TB, 105LE (940B1000), 2013.03. havi, sötétszürke.Anyataxi lesz, agglomerációs közlekedéssel.
Még nem nagyon merjük használni, mert az az eladó mondta, hogy 90k-nál cseréltek benne vezérlést utoljára, most meg 190k van benne - azonnal cseréért kiált.Reméljük azért jópár évig barátságban leszünk.
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest