- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HDD probléma (nem adatmentés)
- 3D nyomtatás
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
sagesz93
addikt
válasz molnarpeter #11751 üzenetére
-
veterán
válasz hobizoli #11744 üzenetére
Tegyük félre a vak fanatizmust.
Pár hét múlva remélem már be tudok számolni, hogy mennyire hullott szét 61 ezer km-nél az 1.4 Multiair turbó az autómban. (olaj max. 10 ezrenként cserélve volt, szervizkönyv, minden karbantartást / extra simogatást megkapott)
[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
Szerintem is nyugodtan el kéne hagyni ezt a fanatikus őrületet. Van olasz és japán sőt francia (2is) autó is a családban. Egyiknek sincs semmi baja a kötelező körökön kívül. Minden attól függ, hogy autónak gazdája vagy tulajdonosa van-e. Olajcserére vittem múltkor a deltát, a szerelőnél 4 159-es volt, ebből kettő turbócserére várt, egy pedig motorgenerál elején volt (már akkor 200k-nál járt a javítási költség..)
focvisnak meg ha jól tudom egy pöpec vag csoportos szekere van.. -
Integrale
veterán
válasz z0d1@Ku$ #11754 üzenetére
Nálunk a családban aztán van minden, olasz dominancia egyértelmû, de 2 Ford, 2 Toyota, egy Seat es egy Skoda mellett ki merem jelenteni, hogy egyik sem különb a másiknál.
4 éves Toyotában generátor csere, Fordban a kormánygép állt meg, Skoda 1.2 TSi, többet nem is írok róla...
Bravonak repedt a leömlôje és szól a remek M32, Cromaban a fasza GM váltóból már beszereztem még egyet, mert nem bízom benne.Egykutya mind.
Hobizoli csak arra mutat rá, hogy ha egy olaszban szar egy filléres tétel, akkor azért, mert olasz. Bezzeg ha a Skodában már a második motor van, az csak egy legyintés. Hallgatom ezt eleget a családban.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
gipsztigris
addikt
válasz Integrale #11755 üzenetére
Tőlem szokták kérdezni ügyfelek, hogy milyen autót vegyenek, milyen autót ajánlok?
Mindenkinek azt tanácsolom, hogy olyan kocsit vegyen ami tetszik, amiben jól érzi magát, amire a parkolóban jólesően tud visszanézni!.....mert a technika mind egy rakat fosch! Sok különbség nincsen!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
hobizoli
nagyúr
válasz z0d1@Ku$ #11754 üzenetére
tavaj hugomek ket PNV-je volt pesten egy ezekre specializalodott maszek szervizben, egyik egy 118i benzines 1.6T 170lo, masik egy dizel 335XD 3 sor6 biturbo 313lojj
bent allt egy ikszöt (azt nem tudom milyen motorral), a munkafelvevovel beszelgetett az egyik szerelo, hogy most mit mondjanak a tulajnak, mert 5 millional jar a koltseg, es ugyanugy bedobta a hibat, pedig gyari uj nagynyomasu szivattyu is van mar benne, meg minden...
ket PNV-n a sosincssemmibaja lanc csereje + aprosagok ugy volt 1,218 megaforint, hogy kp-ban volt kifizetve némi áfa tortenet meggondolasa miatt (en fizettem ki szemelyesen) ...amugy 1,550 lett volna
es nem a munkadij volt a sok igazabol, mert arra ket autonal osszesen szamoltak fel vmi 350k-t, pedig a 35XD-bol a lanccsere = motor ki, a tobbi volt az alkatreszek araes ez nem egy csilivili uvegpalota szerviz, egy volt gyartelepen van vhol a nyoccker-ben a Keleti PU kozeleben
200k-s motorfelujitas? ne viccelj mar
mint amikor a speedzone-s Porsche 911-nel 2-3 percig soroljak a tipikus tipushibakat egy ujonnan 50+ millios autonal, amiben futas km igazabol meg alig van
meg 65k km-nel mar le van kopva PDK karrol a borfestek, pedig automata, ugyhogy nem nagyon kell buzizni vezetes kozben, meg ugyanugy torott az ablakemelo kapcsoloja, mint egy 147-é is
mondjuk 65k km nel 147-ben meg nem torott el altalaban az a gomb... meg 50 milliobol tiz 147 is kijott ujan[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Integrale #11755 üzenetére
pontosan errol van szo
mint a 1.3JTD-knel is az injektorcsere...baze, annyi van belole bontoban torott autokbol, mint a szemet
hasonlitsd mar ossze egy 1.33-s Toyota olajzabalos motor felujitasaval, mennyibol is all meg az, 5-6-700k?
mindketto egy "motorhiba", csak a javitas nem egeszen hasonlo koltsegtöbb drón kell ;P
-
Directors
senior tag
válasz hobizoli #11761 üzenetére
Csak egy apró szösszenet, kérdésem lenne.
Az 1.3JTD motorokban sűrűn tönkremegy az injektor ?
Az opel C corsákat is szerelték ilyen motorokkal, jól tudom ?A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Directors #11764 üzenetére
nem gyakori egyatlan
ritkan cserelt gazolajszuro meg ha surun megy alacsony tankszinttel, akkor lehet, hogy felkap vmi retket onnan, amitol eldugul vagy bekopik a csucs
en telitanktol telitankig megyek, sosem 5000-ert tankolok, es minden evben az olajcserenel gazolaszurocsere is van a 147 dizelentöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Directors #11764 üzenetére
Ha nem alsó polcos/sosem cserélt szűrővel megy, akkor 300-at is elmegy javítás nélkül. Olcsobb/egyszerűbb mágnesszelepes fajta, nem piezo kristályos, ami egyik pillanatról a másikra megállhat, és legalább drága is Illetve a porlasztó is legalább felújítható, bontott is van akár 20k körül. Bosch CP1 szivattyú nem darálja le magát, max adsz neki egy tömítés szettet ha szivárog aztán annyi. Egyik legolcsóbban fenntartható CR rendszer szvsz. Corsa 1.3 dízel is ez
-
-
veterán
válasz hobizoli #11768 üzenetére
Meg fogom írni a konkrét hibát amint rendeződik az ügy és azt is hogy mennyibe került. Sok-sok százezer Ft lesz nevetségesen kevés futott km után.
Nem a multiair modul romlott el, az többet kibír az eredeti szűrőjével. Megfelelő olajat raktunk bele, tudja a Fiat 9.55535-GH2 / S2 szabványt.Őszinten azért nem Caymant vettem, mert nem akartam beláthatatlan szerviz számlákba futni, itt gyorsan sikerült.
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #11767 üzenetére
digok amugy brutalban tunneroljak ezeket
bonattalan gyari blokk, R110-s CR pumpa, tunner CR csucsok, meg a turbo is, nagy front interkula... 6800rpm revlimit, 3-3.2bar toltonyomas.... 320lo, nitroval 400
....eees takk szeria a motor bele ehhez
a hengerfejet le sem veszik hozza, csak a motor levego es uzemanyag ellatasat fejlesztik fel
nincs 4340-s CrMo profilos hajtokar, meg keramiazott kovidugo, meg semmi...több drón kell ;P
-
Directors
senior tag
Köszönöm az infòkat mindenkinek! :)
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
addikt
válasz hobizoli #11708 üzenetére
Ez nem egészen így van. Ha egy nem Q-ba beleteszed a DNAR kapcsolót, akkor az 4 helyett gyakorlatban kétállású lesz, N és R.
Ebben a blogbejegyzésben írta le a srác a tapasztalatait, aki az elsők között csinálta ezt az átszerelést Mo.-on. Sok kérdés érkezik ezzel kapcsolatban az Alfás FB csoportba is. Többen visszaalakították már, miután kipróbálták.
-
TheProb
veterán
Napellenzőre használ valaki valami kulturáltat? Mert a közismert "redőnyöset" nagyon nem kamázom. Igazából eléggé meg vagyok lőve, mert úgy gondolnám, hogy azok érnek igazán valamit, amit kívülről teszel fel, de ott meg félek, hogy összeb@ssza a fényezést és/vagy macera felrakni (ajtót rácsukós megoldás). Belülről felrakósoknál ahogy nézem, most az esernyőre hajazó mechanikás a divat. Ilyet próbált valaki? Ott meg attól félek, hogy a bőr műszerfalat fogja szétbarmolni.
Egyébként a napokban eszméletlen ereje volt a napnak, még úgy is rendesen fűtött a volán mögött, hogy ment a klíma. Ráadásul elvileg hővisszaverős szélvédő van a kocsiban! (Bár már nem a gyárból kijött üveg van bent, hanem egy cserélt pilkington. Nemtom azt ki tudom-e deríteni, hogy az új is hővédős-e.)
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
apatyas
Korrektor
Hali.
Egy 147-es hirdetésébe bele van írva, hogy a szívósor örvénylapátjai ledugózva. Az én olvasatomban akkor az EGR van kiiktatva. Ismerős szerint a következő műszakin az emissziókkal, vagy úgy egyáltalán ha belenéznek megbukhat, mi lehet az igazság?[ Szerkesztve ]
pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)
-
kcsa
veterán
válasz apatyas #11776 üzenetére
a szívósor örvénylapát dugózást Fordokról ismerem: a szívósorban vannak vákuummal vezérelt lapocskák, amik a levegőt pördítik meg fordulatszámtól függő állásban a tökéletesebb üzemanyag-levegő keveredés érdekében. A Fordos probléma abban állt, hogy hajlamos volt letörni a lapka és a motor elfogyasztja, drága károkat okozva. Le lehet dugózni, semmi változást nem érzékeltem.
Biztosan nem EGR.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
gipsztigris
addikt
válasz apatyas #11776 üzenetére
Sem az EGR, sem pedig az örvénylapátok offolása nem fog gondot okozni a műszaki vizsgán! Ha az EGR-t nem csak blindelték, hanem ki is írták az ecuból akkor a műszakin nem fogják észrevenni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
sagesz93
addikt
sziasztok, formáljatok nekem véleményt erről a giuliettáról [link]
Ebben még a rettegett M32 van? Vagy 2012-ben már módosult(ahogy a FL bravonál tán?) Mitől kéne tartanom ennél a konkrét darabnál? A digitklíma mechanizmust tudom, hogy drága.
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
addikt
válasz sagesz93 #11781 üzenetére
Így képek alapján nagyon jól néz ki.
Viszont a csomagtartó kábelkötege tutira javítós lesz, ha még nem javították, cserélték.
Klímaterelő motorok is cserések lesznek. Plusz a bluetooth modul is k.b. mindegyikben megdöglik.
Váltó már nem M32 szerencsére.
Viszont a féltengely itt is megkotlik, plusz a kormánymű is sokaknál előjön, szintén apró remegés formájában. -
gipsztigris
addikt
válasz alázógyík #11784 üzenetére
Igazából a motoroknak nincs baja. Azok olyan erősek mint egy bivaly. A motorban lévő pozíció érzékelő potméter viszont egy hitvány öt forintos darab. Az megy tönkre. Lengyel fórumokon néhányan már cserélgetik a potikat külön. Ebay-en egy tucat poti kerül 5 dollárba.
Na meg persze a műanyag közdarab szokott eltörni, ami szintén filléres cucc."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gipsztigris #11786 üzenetére
Jut eszembe, műanyag fogaskerék törésre láttam Opel vonalon azt a megoldást, hogy betesznek pluszban egy ellenállást, hogy kisebb nyomatékkal terhelje... Bivalyerőt mérséklendő
-
sagesz93
addikt
válasz alázógyík #11782 üzenetére
Az autó elkelt kettő nap hirdetés után, méghogy eladhatatlan az olasz autó manapság mindennek hamar lába kél. Sajnos még nem alakult ki bennem konkrét vásárlási terv, csak ez a hirdetett darab épp megtetszett, úgy látszik nem csak én voltam így vele.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #11787 üzenetére
Opeloknál jellemző, hogy még végállásban is tekeri kicsit, ezért raknak elenállást (izzóval láttam).
"Bad reklám is reklám too"
-
alázógyík
addikt
válasz gipsztigris #11786 üzenetére
Ezt mond annak, akinek csontig kell bontani a műszerfalat.
Akkor is b@szott szar tervezésű, és brutál idegesítő, hogy 15-20 évig használták, és a hibák ellenére nem váltottak.
Integrale: Elég volt a Lancia Delta másolat. Ott k.b. minden ugyanaz.
Alfára is alkalmazva az lett volna az igazi spórolás.sagesz93: Sajnálom, majd lesz másik.
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz alázógyík #11790 üzenetére
Nem mondom, mert én (pontosabban mi) bontjuk le a műszerfalat.
Csak azért mondtam, hogy akinek van erre affinitása, az elvileg meg tudja oldani kicsipénzből is. Nem lenne fontos a 14-17 eFt-os motorokat mindet kicserélni. De én sem csinálnám meg fizetős ügyfélnek, mert ha valami gebasz lesz, akkor garanciába eléggé fájdalmas dolog félnapos munkát ingyen végezni.
Igen idegesítő, pláne annak tudatában, hogy milyen filléres dolgok miatt kell százezres nagyságrendű javítást végezni."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
juvegamer
tag
Üdv!
1.4 Tjet Delta. Elöl a turbó és a kipufogó leömlő környékén főleg hidegen sziszegő hang. Gondolom kifúj valahol, bár melegen nem annyira hallani. Mire gyanakodjak? Hol lesz a hiba?
Amúgy milyenek ezek az 1.4 Tjet motorok? Megbízhatóak?
Előre is kösz. -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz juvegamer #11794 üzenetére
Nekem a tömítés volt a leömlőnél. Ha melegen kevésbé hallani azért van, mert a tömítés úgy tágul ahogy melegszik a motor.
De ahogy Integrale írta, lehet repedés is.
Jó motorok egyébként. turbóra kell odafigyelni, meg ha m32-es váltód van, akkor arra is. Illetve rugótörés előfordulhat, de az nem a motor része. -
juvegamer
tag
válasz z0d1@Ku$ #11796 üzenetére
Köszi a választ neked is és Integrale-nak is.
Még annyi gondom lenne, hogy a kiegyenlítő tartályból mintha apránként fogyna a víz. Amikor megvettem már akkor is minimumon volt és amikor hazaértem vele (igaz pont a múlt héten a kánikulában kb, 120km alatt) már minimum alatt volt. Feltöltöttem de valahogy az az érzésem mintha fogyogatna. Pedig átnéztük, külső folyás nincs, motor könnyen indul, jól megy, olaj tiszta, víz tiszta, még a kiegyenlítő tartályba tett eszközzel megmértek valamit a szervízben de az is rendben volt.
Nem értem. -
gipsztigris
addikt
válasz juvegamer #11797 üzenetére
A vízmpumpa szivárgást elég nehéz észrevenni,. Egyrészt mert a meleg motorra ráfolyva inkább elpárolog a hűtőfolyadék mint csöpögős foltot hagyna, másrészt meg a vezérmű burkolat takarja.
"a kiegyenlítő tartályba tett eszközzel megmértek valamit a szervízben de az is rendben volt."
Azt vizsgálták, hogy nincs-e égéstermék nyoma a hűtőrendszerben. Jó hír, hogy nem hengerfejes a verda![ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
juvegamer
tag
válasz gipsztigris #11798 üzenetére
Matrica szerint 2020-ban cseréltek vezérlést és vele együtt vízpumpát is. Benézve a motortérbe látszik is a vízpumpa tiszta újszerű háza. Azóta kb. 30 ezret futott a kocsi. Persze ettől még ereszthet.
Tényleg azt nézték, hogy nem hengerfejes? Valami cső/tartály volt asszem zöld folyadékkal amit a kiegyenlítő tartályra tettek, azt mondták ha elszíneződne a folyadék ( talán kékre) akkor lenne gond.
Köszi a választ.
Még annyi kérdésem lenne, hogy elöl a krómozott hűtőmaszkot ki lehet cserélni? Macerás?
Mert ez törött és egy bontóst felhívtam és azt mondta, hogy leszedni nem lehet az első spojlerről mert eltörnek a fülek, szóval csak újat lehetne feltenni. Ez igaz?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nintendo Switch
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Formula-1
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Hogwarts Legacy teszt
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest