Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Klímás kérdés: jól sejtem, hogy a kompresszor (és vele együtt a venti) azért nem kapcsol, mert nincs nyomás alatt és tök üres a rendszer? Vagy nem számít, és ilyenkor is kéne neki?
Holnap viszem javításra, egyelőre csak egy csőről tudok, hogy el van repedve a préselem rajta, legalábbis egyetlen egy nyomáspróba alkalmával ennyire derülét fény. Nagyon remélem, hogy a kompresszornak nincs baja.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #12952 üzenetére
Sejtettem.
-
csongi
veterán
Sziasztok!
Grande punto 1,4 8V 2012-hez keresek robbantott ábrás alkatrészes oldalt.
A motor és váltó tartó bakoknál kellene egy kis infó.
Előre is köszi! -
TheProb
veterán
Sziasztok!
Bravo-hoz maradtak cuccaim (motorolaj, szűrők, cápa antenna), T-Jethez biztos jók. Akit esetleg érdekelne baráti áron, íron pm-ben.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok,
Egy Delta (T-jet Multiair) újdonsült tulajdonosaként lenne pár kérdésem:
1. Mekkora fordulatszámnál javasolt magasabb sebességbe váltani? Egy 1.6-os Focus 2 után (ami 2000-nél váltva volt a legsimább, 2500-3000 rpm körül meg már zavaró hangja volt) elég fura, hogy ki kell pörgetni, hogy legyen ereje a motornak.
2. 2-es fokozat teljesen erőtlennek érződik alacsonyabb fordulaton, szinte esélytelen nem teljesen sík terepen elindulni vele még csúsztatott kuplunggal is, ami elég fura az előző autómhoz képest (ahol a városi nagyobb forgalom megoldható volt ebben a fokozatban váltogatás nélkül). Normális ez?
3. Majdnem automata váltóhoz hasonlóan változik a nyomaték konstans gáz esetén, nagyon nem lineáris, ez a turbo miatt van?
4. Lehet-e valahogy állítani az index hangerejét? Klíma és zene mellett nem hallható rendesen. (A parkolóradar viszont baromi hangos, azt halkítanám.)
5. Melyik a leginkább ajánlott olaj bele? A gyári Seleniára sokan azt mondják, hogy rosszabb minőségű lett, valamelyik sokak által ajánlott Motulból pedig többet eszik az autó, mint az eredeti gyáriból. Mi most az ajánlott ehhez a motorhoz?
6. A kipufogódobon van egy borítás, (ami durván korrodált). Ennek mi a szerepe, érdemes-e cserélni?
7. Be lehet-e állítani, hogy automatikusan csukja be a tükröket a távirányítóról való záráskor?
8. A motorborítás levétele után motorblokk tetején az autó eleje felé eső részén van 3 db. menetes lyuk, amiben nincs csavar. Ezeknek mi a szerepe? -
gipsztigris
addikt
válasz KilgoreTrout #12962 üzenetére
Szia!
Kicsi az esély rá, de megkérdezem. Véletlenül nem Debrecenben vetted a gépet, most hétvégén?
1, Picit jobban kell pörgetni ezeket a motorokat. Szerintem 2,5 felett.
2, Kicsi motor, a turbó adja az erejét. Amíg nem épül fel a turbónyomás, addig nem lesz kraft!
3, Igen
4, Nem
5, Gyári előírás a SAE 5W-40 FIAT 9.55535-S2 olaj, viszont a multiair motorokba az Alfáknál facelift után már a SAE 0W-30FIAT 9.55535-GS1 az ajánlás.
Mi Motul 8100 X-CLEAN 5W40 C3-at teszünk bele.
6, Ha azt a borítást eltávolítod, még pár évig nem fog tönremenni a hátsó dob.
7, Igen, csak kell egy kiegészítő modul bele. Egy képzett villamossági szakember megcsinálja. Keresd a facsén Budavári Csabát.
8, Nem tudom melyikre gondolsz."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
csongi
veterán
válasz KilgoreTrout #12962 üzenetére
Pontosabban, melyik motor ez?
Masodik fokozat nem elindulasra valo. Benzines olasznal meg foleg.
Ezek az olasz motorok fordulaton elnek.
Igen valtozik a hangjuk.
Ha hullamzik a nyomatek, erdemes pardra, komputerre kotni.
Indexet nem tudom, de sztem allitani nem lehet.
A legjobb olaj, ami neked bejon.1.4 8szelepes elvan a Mannol olajjal, a selena semmivel tobbet nem adott. Dragabb az biztos. Ki kell tapasztalni, par olajcsere es megvan.
A fiat ajanlasa legyen meg az olajnak, akkor kozel jarsz a megfelelohoz.Kipufogo csere. Ha olcsobban csinalnak egy palastot akkor azt.
Bar ketlem, hogy olcsobb lenne.
Csere utan valtozik az auto, foleg ha kifuj. Nem mindegy milyet teszel fel, a rendszerre kihatassal van.Tukrot nem tudom.
A boritasrol csinalhatsz fotot honnan is hianyzik.
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12964 üzenetére
"A legjobb olaj, ami neked bejon."
Ilyet csak akkor mondj, ha túl vagy már egy multiair modul cserén! Ugyanis a nem megfelelő olajjal nagyon hamar stabil oldalfekvésbe lehet küldeni a mair modult. Nem drága. 3-4 killó plusz az apró."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
csongi
veterán
válasz gipsztigris #12965 üzenetére
Mint irtam, fiat minositese legyen meg.
Keves olajgyarto fog megfelelni ennek. Ha megvan a minositese es bizonyithatoan olaj miatt ment tonkre, akkor meg jogot kell ervenyesiteni.
De egy tobb szazezres ismeeretlen eloeletu motornal a selena sem lesz mindenhato. Ehhez hozza tartozik a megfelelo periodusu olajcsere.
Es a selena olajjal haza lehet vagni egy motort.
Az eloirt 30 ezres markaszervizben cserelt selena olajjal is megkopott a vezermu tengely 65ezer km alatt.Igazolt Hazai kereskedesbol szarmazo jarmum. Pedig nem Urtechnika. 1.4 8V. A fapad
Szoval sztem nem a markan fog mulni. Lehet csipegeti a masik glolajat, de attol meg nem lesz rossz. Minden motornal megvan mennyi lehet a max olajfogyasztas.A nulla fogyasztast belso egesu motornal nem lehet garantalni.
De mindennel fontosabb a lelki nyugalom, Es olyat tegyen bele, amitol nyugodtan hasznalja.
Ez csak az en velemenyem. Nem kovetendo. -
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12966 üzenetére
Elbeszéltünk egymás mellett, vagy félreértettelek. Ha meg van a gyári spec. , akkor tulajdonképpen mindegy melyik olaj.
Az 1.4 8V valóban nem űrtechnika, viszont hozzá képest (és még jónéhány egyébhez képest is) a MultiAir bizony az! És ha valami érzékeny az olaj minőségére akkor az a multiair."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
Remiel
őstag
válasz gipsztigris #12963 üzenetére
Én is a debrecenit terveztem megvenni, de másképp alakult sajna, marad az eredeti elképzelés, egy Bravo
"Never stop dreaming" - Freddy Krueger
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz Remiel #12968 üzenetére
Sajnálom, sajnos elég sürgős volt a vétel, de amúgy van egy másik is Debrecenben a lancias FB csoportból, igaz csúnya felnikkel, de valószínűleg jó állapotban. Plusz Tiszafüreden egy szép, ami hirdetés szerint felújított, de most épp kuplungcsere miatt szerelőnél van, és telefonon elég fura volt a tulaj. Szóval akad a környéken még, ha arrafelé keresel.
[ Szerkesztve ]
-
Remiel
őstag
Budapesten vagyok. Szóval nekem nem a környék volt a lényeg, tetszett a kocsi, csak nem jutottam oda időben. Nem gond majd lesz más.
[ Szerkesztve ]
"Never stop dreaming" - Freddy Krueger
-
Remiel
őstag
válasz KilgoreTrout #12971 üzenetére
3 már túl van a kereten, illetve amit most szánok rá, de ha jobb állapotúról beszélsz lehet nem ugyan arról a kocsiról van szó. Amit én néztem egy Gold volt Multiar és elég fullos 2.5 ért.
[ Szerkesztve ]
"Never stop dreaming" - Freddy Krueger
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz Remiel #12972 üzenetére
Az volt, amit néztél. Amúgy csak megnyugtatásul: megtekintes és proba után vagy két órát tanakodtunk meg konzultaltunk másokkal, mert azért kicsit kell vele foglalkozni.
Külső-belső nagyon szép, de azért van pár (remélhetőleg) apróbb műszaki nyűgje.
A 3-ert kínáltról az volt a benyomásom, hogy jobb műszakilag is, mert posztjai alapján hozzáértőbb a tulaj, meg folyamatosan javítgatta és fejlesztette is.
-
Remiel
őstag
Mondjuk én nem 2.5 ért hoztam volna el. Nem tudom milyen nyűgjei vannak azt tudom a multiair cserélve lett, de végül is mindegy. Sajna a Punto meghalt, motorcserés lett volna annyit nem volt értelme ráköltenem, de most terven felül hirtelen kell kocsi. 1.6 és 2.2 között nézek valamit, most így hirtelen nincs rá több. Giulietta 1.4 mjet is lenne 2.5 ért, de akkor semmi tartalékom nem marad ha kell még valami.
De most ránéztem nem látok 3 ért, legalábbis a hasznaltauto.hu - n
[ Szerkesztve ]
"Never stop dreaming" - Freddy Krueger
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz Remiel #12974 üzenetére
Nekünk is pont ilyen okokból kellett gyorsan. Fb-n a csoportban volt egy autó kereső poszt, of az egyik válaszolora írtam rá (talán eladnám v vmi ilyesmi volt a szöveg), az övé volt 3ert, hasonló felszereltség, chiptunning meg cserélt rajta csomó minden apró dolgot is, ami zavarta. A másik, amit néztem volna egy győri (pár hetes poszt, apja kocsija, - amit ő adott el neki - eladó lesz, 1.6), az is megvan még, szerintem nincs hirdetve sehol.
-
csongi
veterán
válasz gipsztigris #12967 üzenetére
A lényeg, hogy helyre kerültek a dolgok.
Remiel:
Nem biztos, hogy a Baravoval rosszabbul járnál.
A Lancia alapja barvo, az autó jelentős része bravo. A külső és a beltér meg feláras a Lancia embléma miatt. -
Remiel
őstag
nekem a Bravo jobban bejön egyébként, de nem könnyű jót találni, most van 2 amit megnézek, de jó messze vannak és lehet azok is elkelnek mire odaérnék
"Never stop dreaming" - Freddy Krueger
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12976 üzenetére
"A Lancia alapja barvo, az autó jelentős része bravo. A külső és a beltér meg feláras a Lancia embléma miatt. "
Nekünk van mindkettő, plusz nagyrészt Bravot és Deltát javítunk. A Delta (most tekintsünk el attól, hogy kinek melyik tetszik jobban) azoknak lehet jobb választás, akik variálható csomagteret, álítható hátsó ülés támlákat, és hátul nagyobb lábteret akarnak. Mert az a cca. 12 cm -amennyivel hosszabb a Delta-, mind a hátsó részben található, és ezért kategóriájának egyik legnagyobb lábterével rendelkezik a Delta. Amúgy szög egyforma alap technika, plusz egy pár parasztvakítós extra, mint pl. a Magic Parking és nagyobb motorválaszték. Létezik belőle 1,75 Tbi benzin (200 LE) illetve 1.9 twinturbo dízel (190 LE) mindkettő reaktív futóművel, szóval, van némi különbség.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
csongi
veterán
válasz gipsztigris #12978 üzenetére
Tesómank Deltája van, szereti.
De hogy miért benzineset vett, mikor pályán közlekedik 50% és afelett, nemtudjuk,
szerelmes lett
Nekünk Punyesz. Mindig Német, japán autókat szerettem, de elmúlt
Jó, egy kicsit vékonyabb a lemez, spórolósabb a festék. De az alkatész szotyi pénz.
konfort kiváló. Megjelenés érzelmes.Jó beleülni, nem egy fejszével faragott tervezés.
Most a musákat nézegetjük, a punyesz méretbe egy jó előre lépés lett az Ideához képest.
Most bevadulunk, és 95Le motor lesz. Alig lehet értelmes használtat találni.
A kereskedésbe megnéztem egyet. 1,4M. azt mondja a faszi, hogy ebből már nem nagyon enged. Ok mondom, akkor legyen 950ezer. Annál többet ér, mondja.
Hát ha be akarok zárni a kereskedést, akkor hajrá
Ott helyben 500ezet számoltam, amit költeni kell rá. Ha nem akarsz magadnak bajt barátom, akkor vidd el szervizbe, mert ez zárt ajtós műszakin volt. Nem adta. Örülök.Még a 77Le motor is elég lenne, ha 12szelepes verzió lenne.
Mondjuk azt a motort a WW jól eltalálta. Ezek a fiat motorok is jó konstrukciók.
Sajnos ezekhez kevesebb a hozzáértő déli régiókban.Elvittem szerelőhöz, gyengusnak éreztem. Azt mondta ezek ilyenek.
Hmmm, nah jó van, a 77Le nem rakéta, de nah.
Addig xarakodtam vele, míg végre elmegy kategóriába ért.
Túl spanolt szíj, rosszkor cserélt olaj. 10 éves gyertya.
Még a S&S is életre kelt.[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz csongi #12979 üzenetére
Feleségemnek egy 1.4 8V Musa-ja van. Nagyon szereti, igazából én is szeretem. Mármint a Musa-t! ...meg az asszonyt is.
Munkába járásra használja elővárosból a reptérre. Tökéletes kényelem, fenntartása kabátgombokból meg van (kivéve a kasztnit). Most cseréltünk kuplungot rajta, LUK szett 20 eFt (csapágy, szerkezet, tárcsa) . Ha találsz egyet egészséges kasztnival, még a facelift előttieket is nyugodtan megveheted.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12978 üzenetére
Ez az üléstologatás nekem is tetszett a 843-as Ypsilonban.
Illetve van egy Honda Jazz is a háznál, abban is szeretem a Magic Seatet.
...............................Mindeközben a MiTo 155 pónijából 179,8 lett, a 230 nyúlmókusból pedig 288,4.
-
Remiel
őstag
Itt is megkérdezem, van valaki pécsi?
Láttam egy kocsit, de nem tudom megbízható e a kereskedés és a Multiair elég lutri, ahogy hallom. Képek alapján rendben van, legalábbis az utastér szépnek tűnik, mondjuk a felnire figyelhettek volna jobban. A kora is jó, a km is, szóval tudja a fene, minden esetre, csak leugrani megnézni nekem messze van Budapestről
De hátha van itt valaki aki legalább magát a kereskedést ismeri
"Never stop dreaming" - Freddy Krueger
-
csongi
veterán
válasz Remiel #12982 üzenetére
Erdemes egy valto csapagy cserevel is kalkulalni, barmikor jelenkezhet.
Nem veszes a dolog, csak eleg melos.
Sajnos alol lett meretezve de egy jo cspaggyal megoldva a gond kb vegleg.
Ismet a nem megfelelo olaj cserek okozhatjak a gondot sztem.
Erdemes hiba kod olvasot vinni, probakor utan olvasni.
Festek vastagsag merot sem art .
Sajnos ez ilyen, menni kell ha valamit meg akar nezni az ember.
Pl hiaba nezne meg barki, neked kell latni es donteni.
Tavszemle akkor mukodik, ha olyan nezi meg aki objektiven elbtudja momdani mit lat, es akkor lehet erdemben donteni. .
Egyebkent cumi lesz, ez a tapasztalatom. -
z0d1@Ku$
senior tag
válasz tboldi #12981 üzenetére
Én is imádom a Deltában. Még egyszer sem ültem hátul, de párom azt mondta, hogy még úgy is kényelmesebb volt egy hidrós C5-nél, hogy a Deltában hazafele középen gyerekülés volt és hárman ültek hátul. Az meg mégjobb, hogy az üléstámla is tetszőlegesen dönthető, így még az is elaludt a kocsiban, aki soha nem tud autóban aludni
Szép értékek, biztos jól mozgassa azt a kis bódét...én is elgondolkozom néha egy csatacsippen, de aztán leteszek róla
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #12981 üzenetére
Fiam Bravoja is lassan a végéhez ér. Kicsi pénzből ezt lehetett kihozni.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz z0d1@Ku$ #12984 üzenetére
Volt egy kis anomália a méréssel, még módosítatlan állapotában csak 146 pacit sikerült összeszámolni, aztán kiderült közben, hogy mivel a hátsó kerekek le voltak kötözve, bevágta az ABS/ESP/ASR hibát, emiatt nem is engedte magát dynamic-ba tenni, a valamivel visszafogottabb normál módban jött ki ennyi. Tehát valójában akár tudhatta is a 155-öt (de lehet, hogy még egy picivel többet is), csak nem engedte rá az autó.
A remap után váltottak egy Insoric nevű kütyüre, azzal mérve már nem volt gebasz. Quadrifoglio Verde szint MultiAir nélkül.
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12985 üzenetére
👍
Milyen módosítások vannak még rajta, ha vannak?
Nálam kimerül annyiban, hogy a gyári kati után sportkipu középdob nélkül (szerencsére NKH engedéllyel ), illetve egy gyári házba tehető K&N légszűrő.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz gipsztigris #12985 üzenetére
A fék is erősítve lett?
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #12989 üzenetére
Sejtettem.
-
KilgoreTrout
senior tag
Delta navigációs blu&me fejegységhez van olyan a2dp adapter, aminél működik a kormányról való szám leptetés? Spotifyhoz kellene. Egyelőre simán jack-kel rádugtam a telefont, sajnos a kormányról való vezérelhetőség hiánya mellett a hangminőség is sokkal gyengébb, mint a rádióé.
-
426os
őstag
válasz KilgoreTrout #12991 üzenetére
Elvileg igen (kérdés, hogy ezzel a fejegységgel működik-e). Bravo FB csoportban szoktak árulni 5-6e Ft-ért, szerintem ki is tudod próbálni, így nem kell potyára megvenni. De Aliexpress-ről is meg tudod rendelni ugyanezt.
Többieknek gratula az extrakraft-hoz Néha én is elgondolkodom, hogy jól jönne egy kis plusz a gyári helyett, de igazából elég szokott lenni, amit tud gyári állapotában a 120 lovas T-jet.
.
-
Integrale
veterán
válasz KilgoreTrout #12991 üzenetére
Melyik Blu&Me-s fej? Blue&Me Nav, Instant nav? Utóbbival nem mûködik semmilyen utólagos modul.
Bravoban van a fenti kettô mellett Connect Nav is, azzal megy sokféle."Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz KilgoreTrout #12996 üzenetére
Blue&Me Nav az nem színes, csak az óracsoportba rak instrukciókat.
Az Instant Nav az színes, alul 5 gombos, Deltában csak ez a kettô van.
Bravoban van Connect Nav, szerintem a legjobb opció mai szemmel, ha a gyári fej szempont, de a BT/USB/AUX modul is kell.
"Bad reklám is reklám too"
-
Sanyi.mTs
addikt
tudnátok olyan yt videót mutatni, ahol fiat tipo (2019) sedan autónál a csomagtartó eső elvezető részénél leszedik a lámpa melletti takaró műanyagot? megnézném mennyire dugult el az évek alatt a belehullott levelektől.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Jövedelem
- 5G-s változatban is választható a Redmi Pad Pro
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen