Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz tboldi #12704 üzenetére
Sajnos erre a válaszra számítottam.
Nem baj, épp tegnap gondolkodtunk erősen, hogy nem kéne menni nyaralni a mostani árak mellett... Lehet, hogy addig beiratkozok a jútúb akadémiára, és mire jó idő lesz, és még rá is érek, addigra elméletben profi leszek a gyakorlatból.
Vagy elviszem tényleg szerelőhöz.
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #12706 üzenetére
passz...vannak hőálló, jó kúszóképsségű kenőzsírok/kenőolajak is az iparban
de azok nem szoktak olcsoak lenni
Klüber Paraliq...-t hasznalunk, az pl eleg jo cucc
de tuti jol fog a ceruza is hozza, mert amikor jelezni szoktuk, hogy elfogyott/fogyoban van, akkor a TMK mernokunk igencsak huzza szaja szelet, mert 12-sevel szoktak venni egy kartonnaltöbb drón kell ;P
-
Integrale
veterán
válasz gipsztigris #12708 üzenetére
Csúszkákat is ezzel kenitek?
Megérkeztek az EBC betétek (a tavalyi Zimmermann helyére*) hétvégén megszögelném, aztán kellene valamilyen paszta a csúszkákra, csúszó felületekre.
*Cromának németes a féke, amit én nem szeretek. Azt preferálom, ha egybôl harap, és nem kell taposni a pedált komoly lassuláshoz. Megszokható, de nem sikerült 2 év alatt sem fôleg úgy nem, hogy közben vezetek a digókat is.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
addikt
Úgy jártatok már, hogy a hátsó ablaktörlő kb. félúton megáll és ott marad? Ha rajta hagyom a hátsó törlést, utána kézzel megindítva visszatér a kiinduló pozícióba, de a következő törlésnél ugyanott megáll. Látszik is rajta amúgy ,hogy elég kelletlenül mozog.
Hondás haverom szerint le kell venni a guumiszoknyát, kimosni, aztán WD40-nel megfújkálni, az övé is járt már így. Tényleg csak ennyi lenne? Nem kábel köteg vagy a villanymotor a hibás?
Ja, Fiat Bravo, 2013-as.
-
426os
őstag
válasz HussarF #12712 üzenetére
Nekem anno a 147nél volt gondom a hátsó ablaktörlővel. A tengely körüli tomítés volt rossz és a beszivárgó víz/mocsok szépen korrodálta a tengelyt, illetve a motorba is beszivárgott és egy gusztustalan trutyivá állt össze benne a kenyőanyaggal. Takarítás, kenés, tömítéscsere után nem volt vele több gond.
.
-
addikt
Köszi, akkor teszek a takaríással egy próbát
-
csabulaxi
senior tag
válasz gipsztigris #12708 üzenetére
A Fiat Stilonál a féknyereg csúszkák közül az egyiken van kis gumi. Állítólag zajcsökkentő. Ez meg tud dagadni az átlag zsíroktól és megszorul. Én alig bírtam kitépni mikor elcsesztem a zsírt, szétszakadt a gumi úgy jött csak ki.
A sárga Textart ehhez ajánlott a kép szerint.A fekete Textar való a gumis
csúszkához . Az oldalon írják az EPDM műanyag kompatibilitást."A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
csabulaxi
senior tag
"Sok szerelő még mindig használ többcélú kenőanyagot , amely káros hatással lehet egyes alkatrészekre, például az EPDM gumitömítésekre.
A kőolaj alapú kenőanyagok az EPDM tömítések megduzzadását vagy feloldódását okozzák. A duzzadt tömítések elakadnak a féknyergekben vagy -hengerekben, a dugattyú és a hengerfal között, ami korlátozza ezen elemek mozgását. Előfordulhat, hogy a sérült tömítések nem képesek megbirkózni a fékrendszerben uralkodó nyomással, amely még
200 atmoszféránál is nagyobb . Ekkor a fékfolyadék kifolyhat , és a fékek leállhatnak. Az EPDM gumik védik a fékrendszert a szennyeződéstől és a víztől is. A fékfolyadékban lévő víz csökkenti a folyadék forráspontját, és elősegíti a fékhidraulika korrózióját, ami csökkenti a fékhatékonyságot."[ Szerkesztve ]
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csabulaxi #12720 üzenetére
Amúgy irónikus, a fékfolyadéktól meg a sima gumik mennek szét
Még off-abb:
Egyik gépünkhöz csupa olcsó alkatrészt lehet csak kapni a boltokban, elkezdtem célirányosabban nézni a tömítéseket - illetve azok anyagát. Azóta szimeringből és O-gyűrűből szinte csak Viton(=FPM=FKM) jöhet a házhoz NBR közönséges csapágyboltival nem vagyok elégedett hő-, vegyszer-, és olajállóság tekintetében, sokszor már gyártótól rendeljük (ktt.hu) az ilyesmiket. Nameg próbálom a drágább dolgokat mintául venni - hagyományos nedves perselyes motor, alul itt 2 O-gyűrű választja el a kartert és a vízteret, márkásabb cuccoknál előfordul 3 is, és mindnek más az anyaga: a fagyállóval EPDM találkozik, a karter felé olajálló Viton, stb. A miénkhez meg "gumi" vagy néha még "szilikon" kb a bolti opció, aztán több kérdésed ne legyen, szerencsés esetben nincs mm-es sorja rajta inkább méret alapján keresgélek, azt a minimális felárat megéri, hogy ne kelljen 1-2 év múlva megint órákig/napokig szerelni. -
gipsztigris
addikt
-
csabulaxi
senior tag
válasz gipsztigris #12722 üzenetére
idéztem a marketing szövegből...
"A Világegyetem fényévmilliókkal is mérhetetlen irdatlan nagyságát emberi ésszel lehetetlen fölfogni. A jó hír viszont: nincs is rá semmi szükség, hogy fölfogjuk."
-
Integrale
veterán
válasz gipsztigris #12711 üzenetére
No, megcsináltam körbe mindent, vettem ilyen kencét is. Eddig jó.
A betétek halk zörgésével nem tudok mit kezdeni, bárhogy feszegetem a rugókat, veszek újat, elôbb utóbb megszólalnak. Agyamra megy...."Bad reklám is reklám too"
-
adamvarga013
csendes tag
Sziasztok!
Nemrég lettem 1.4 T-Jet Bravo tulaj. Előtte 1.6 TS Eco 147-esem volt. Ahhoz képest sokkal élhetőbb a mindennapokban, viszont a kanyarokban kicsit hiányzik az Alfa direkt kormányzása és futóműve.
Milyen fordulatszámon érdemes tartani a motort városi közlekedésben? Szegény Alfának elrágta a cica a középdobját, így az elképesztően hangos volt, ezért hozzászoktam a korai elváltogatásokhoz. Most viszont szeretnék leszokni erről, és egészséges tartományban használni a motort.
A belvárosi parkolásban úgy néz ki, hogy egy csavart is sikerült összeszednem. Nem maradt a gumiban, csak az autó alatt találtam meg, ezért nem vagyok benne teljesen biztos, hogy az volt a ludas. Felraktam most a gyári pótkereket, de 2012-es a gumi, így lehetőség szerint csak a szervizig szeretnék vele elgurulni. Esetleg van valakinek 13. kerület környékén bevált gumisa, ahová vihetném defektjavításra?
-
hobizoli
nagyúr
-
426os
őstag
válasz cappa72 #12727 üzenetére
Nem, egyáltalán nem. Nekem 4.ben inkább 1600-1700 körül van a fordulat 50 környékén, én simán gurulok így. Aztán jön a 70es tábla, majd párszáz m után 100, ha ráérősen megyek, nincs mögöttem senki, akkor nagyon finoman 4.ben szoktam gyorsítani, nem is váltok vissza.
.
-
nagyúr
Nem, egyáltalán nem.
ha ráérősen megyek, nincs mögöttem senki, akkor nagyon finoman 4.ben szoktam gyorsítani, nem is váltok vissza.
Ezt próbálom én is elhinteni a családban.
Ha alacsony a fordulat, nem nyomunk tőgázt/nyélgázt. Enyhe gyorsítás oké, 2500 felett már el lehet kezdeni lábat nehezíteni.
Amőgy 5k-nál tovább meg már nem is érdemes, mert ott van a LE/Nm találkozási pontja.
Kezdi megszokni a család eme hülyeségemet.[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #12729 üzenetére
Ha gyorsítást nézzük, legnagyobb teljesítmény körül tartva “ugrik” leghamarabb 🤔 kérdés mennyit ejt váltáskor, de kicsit a max teljesítmény fölé elforgatva lenne legjobb pl egy 0-100 eredmény (grafikonon egy vízszintes vonal felett ahogy kiadja a púp).
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Sziasztok!
Bravo 1.4 T-jet. Ha nem jó a termosztát (tehát reggel, 12 fokban is alig akarja elérni a 90 fokot a mutató), akkor arról MES-sel meg lehet valahogy bizonyosodni? Van valami aktuátor, amit mozgatni tud és visszajelzi a MES, hogy sikerült vagy nem?
A szerviz ahova hordom, azt mondta, hogy nincs olyan műszerük, amivel tudnák ezt ellenőrizni (nem Fiat-osok), de lassan viszem szervizre és nekem nagyon gyanús, hoy nem jó a termosztát. Így cseréltetném, de azért szeretnék megbizonyosodni róla, hogy tényleg szükséges-e.
-
addikt
válasz Integrale #12736 üzenetére
Köszi. Megpróbálom akkor így ellenőrizni. Egyébként milyen kárt okozhat a nem megfelelően működő termosztát? Gondolom, hűvösebb vizet keringtet át a motoron, ami jobb hőelvonás viszont nagyobb hőfeszültséget jelent pl. a hengerfejben. Hengerfejes lehet hosszabb távon?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz HussarF #12735 üzenetére
Mechanikus alkatrész, kívülről tudod ellenőrizni pl infrás hőmérővel, hogy előtte-utána milyen a hőmérséklet, hideg marad-e a hűtő amíg be nem melegszik, stb. Hideg üzemben henger környéke kophat talán jelentősebben, meg fogyasztás magasabb (plusz benzin és kisebb hőmérséklet miatt lehet a kenés is érintett és a katalizátor sem vidám valószínűleg), ilyesmik. Pár ezer km nem a világ vége azért.
-
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék egy alfa mito-t vásárolni, és jelenleg még csak nézelődök. Abszolút nem vagyok jártas az autók világában.
Motorral kapcsolatos kérdésem lenne.
Milyen motorral ajánlottak a Mito-k ? 1.3 JTD ről olvasok sok negatívat magyar oldalról, külföldön pedig pozitívat.
Mi a különbség a sima JTD ls JTD-m között ?Opcióim 1.3 JTD, 1.4 multi air (elvileg ezt kerülni kell mert rohadt trága a air unit) vagy 1.4 junior progression bezin es motor.
Legfőbb szempont a fenntarthatóság/fogyasztás, nem hajtanám ki az autót sose, így ha a 77 lovas benzines motor a leg jobb opcióm, boldogan viszem azt
-
tboldi
nagyúr
válasz Xerath404 #12739 üzenetére
Nekem 155 pacis 1.4 T-Jet van, tehát az a legjobb.
Komolyra fordítva tényleg jó, szintén MultiAir nélküli még, és a 120-assal ellentétben már a javított leömlő van rajta, ami nem hajlamos repedni. Viszont a hozzákapcsolt M32-es váltó előbb vagy utóbb csapágyassá válik, hasonló költség, mint a MultiAir, de csak egyszer kell túlesni rajta.
És ha esetleg csak városban járnál vele, akkor 9+ literes fogyira számíts.A még 90 pónis 1.3 JTD is jó szerintem, anyumnak egy Lancia Ypsilonja volt ezzel a motorral. Van pár dolog annál is, amire érdemes odafigyelni (vezlánc, olajnyomás szabályzó), de szerethető karakter.
Ha a legolcsóbban fenntarthatót keresed, akkor a 77 lovas 1.4 8V szopóbenzin a legjobb választás talán, a C510-es váltó is stabil.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Xerath404 #12739 üzenetére
Köbcentit és lóerőt nézd, a duma az már felszereltség lesz.
Dízel fronton olcsó fenntartás szempontjából a 90 lóerős, de még fontosabb, hogy euro 4-es, részecskeszűrő nélküli változatot keresném, ami csak 2009-ben készült. (Meg kell nézzem, valóban így volt-e, mármint DPF nélkül, tévedés joga fenntartva összes többiben biztosan van.)
Benzines: szinten minél egyszerűbb, annál jobb, kb bonyodalmak szerinti növekvő sorrend: 1.4 8V (69-79 LE), 1.4 16V (79-95 LE), 1.4 TB (120 vagy 155 LE). Többit kihagynám.
Váltó megint más kérdés, azok között is volt akna.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz hobizoli #12740 üzenetére
Az 1.4-es multiair-nél a szűrő még viszonylag egyszerűen cserélhető és, ha az is rendesen cserélve volt, akkor elvileg nagy baj nem kellene, hogy legyen. Én ezt hallottam. Persze, honnan lehet tudni, hogy a multiair szűrőt is rendesen cserélték-e? Ha az eladót megkérdezve, azt sem tudja mi az, akkor biztos nem volt
-
hroberto
veterán
válasz molnarpeter #12745 üzenetére
Az enyém is 90 lovas EURO 4-es volt (2009-es), de már benne volt a részecskeszűrő.
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hobizoli
nagyúr
válasz HussarF #12746 üzenetére
nem csak az a baj azzal, hanem hogy elegge buzi-e vagy modon van kialakitva a helye is
egy zsakfuratba megy bele es ha tulhuzzak, akkor elobb-utobb elreped a menet mellett az alu hengerfej
pont ezert nem annyira szeretik a szerelok cserelni
szerencsesebb lenne, ha a feje feltamaszkodna a hengerfejre és egy Viton O gyuruvel letomitve, es akkor nem kell/lehet annyira meghuzni, hogy a menetbe szorulva tomitsen
mert pont ezert reped meg a menet mellett az aluminium egy ido mulva
multiair_filter_crack:
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs