Xbox One X lett a Microsoft Scorpio projektjéből

Az új konzol pont az ünnepek előtt lesz elérhető, de megkérik az árát a teljesítménynek.

Már tavasz óta lehet tudni, hogy nagyjából mi is lesz a Microsoft új Xbox konzolja, amely a Scorpio projekt néven futott egészen mostanáig. A végleges név ugyanis Xbox One X lesz, ami egyébként illeszkedik is az aktuálisan elérhető, de gyengébb teljesítményű Xbox One S konzolhoz.

A specifikációkat tekintve nincs változás, így a korábban nyilvánossá vált adatok élnek továbbra is, amelyről írtunk is egy hírt, és ez alapján kijelenthető, hogy az eddigi legerősebb konzol lesz. Sőt, nemrég az is kiderült, hogy a fejlesztők több memóriát kapnak az eredetileg tervezettnél.

Vannak azonban érdekes extra információk is. Az IGP-t sokan az AMD Polaris családba sorolják be, amely a PlayStation 4 Pro esetében is egy tipikus hiba volt, hiszen nem erről van szó. Valójában az Xbox One X is egy egyedi GCN verziót kap, tehát olyat, ami a PC-n nem érhető el. Ez egyrészt tartalmazza a GCN2 összes utasítását és lényegében ez az alap lett kiegészítve pont úgy, ahogy a PlayStation 4 Pro esetében.

A Sony és a Microsoft azonban teljesen más irányból közelítette meg a kérdést, így más igényekkel fordultak az AMD felé. Mint ismeretes a Sony elsődlegesen a packed math képességre helyezte a hangsúlyt, így a PlayStation 4 Pro képes különböző csomagolási technikákra, ezen belül is a tömbök struktúrája stratégiával az elméleti számítási teljesítmény, felezett pontosság esetén a szimpla pontosság melletti érték kétszerese lesz. Emellett képes egy speciális pufferbe menteni a virtuális világ objektumainak azonosítóját, illetve a koordinátákat is, ami számos egyedi effektre használható majd fel. Ezzel szemben a Microsoft az Xbox One X fejlesztésénél a GCN IGP dizájnjára vonatkozóan kisebb horderejű változásokat kért, tehát például a felezett pontosság esetén a számítási teljesítmény megegyezik a szimpla pontosságra vonatkozó értékkel, és különböző trükkös képességek beépítésével sem foglalkoztak a redmondi óriáscég mérnökei.

Microsoft Xbox One X
Microsoft Xbox One X [+]

Az Xbox One X-nél a fő fejlesztési szempont a grafikus vezérlő parancsprocesszorának kiterjesztése volt, így ez kvázi hardveresen gyorsítja a rajzolási parancsok feldolgozását. Ez nemcsak rengeteg terhet vesz le a processzor válláról, hanem növeli kiadható rajzolási parancsok számát is. Erről a megoldásról még kevés a konkrét adat, de a Microsoft nem gondolkodik rosszul, hiszen ilyen formában jelentősnek mondható előnyük lesz a PlayStation 4 Pro konzollal szemben a felhasználható processzoridő tekintetében.

Végeredményben tehát vannak a Sony és a Microsoft legerősebb konzoljainak is egyedi képességei. Az elméleti számítási teljesítmény persze a packed math képesség miatt csalóka lehet, ugyanis az Xbox One X 6 TFLOPS-os értékét a PlayStation 4 Pro bizonyos kódoknál felül tudja múlni a maga 8,4 TFLOPS-jával, de csomagolási technika alkalmazása nélkül ebből csak 4,2 TFLOPS érhető el. Más szempontból azonban mindenhol az Xbox One X felé billen a mérleg nyelve, tehát a konzoltrón ezúttal a Microsoft lesz, persze pusztán a technikai képességeket figyelembe véve. Ennek azonban az árát meg kell fizetni, ami egészen pontosan 499 dollárt jelent, ami 100 dollárral több a konkurens PlayStation 4 Pro árcédulájánál.

Microsoft Xbox One X és S
Microsoft Xbox One X és S [+]

Az Xbox One X egyébként magasságban kisebb, míg mélységben és szélességben nagyobb az Xbox One S-nél, de alapvetően igen csekély az eltérés, ugyanakkor az új gép többet fogyaszt, amit jelez a 245 wattos beépített tápegység is. A kisebbik Xboxban csupán 120 wattos van, tehát a nagyobb teljesítménynek az energiaigény tekintetében is komoly ára van. A Microsoft Xbox One X november 7-én lesz elérhető.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés