2016. augusztus 27., szombat

Analóg gombokkal ellátott mechanikus billentyűzeten dolgozik a Wooting

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Persze nem ez a cég találta fel a meleg vizet, hiszen korábban is voltak már hasonló próbálkozások más gyártók részéről.

Hirdetés

A névről nem túl ismerős Wooting egy egészen érdekes, numerikus részt nélkülöző billentyűzettel kívánja a beviteli eszközök piacát megcélozni a jövőben. A még fejlesztés alatt álló Wooting One különlegessége elvben, hogy alapját mechanikus kapcsolók adnák, de a játékoknál legsűrűbben használt billentyűk (QWER, ASDF, Ctrl, Alt, Capslock, space, négy darab kurzor) nem csak a megszokott on-off rendszernek megfelelően, hanem a kontrollerek karjaihoz, vagy a joystickhoz hasonlóan, analóg módon is működnének.


[+]

Ezzel elérhető lenne a precíz irányítás billentyűzeten is, azaz a szimulátoroknál nem csak padlógáz és padlófék, valamint teljesen kitérített kormányszög létezne, hanem köztes állapotok is. Ugyanígy profitálhatnának a kalandjátékosok is a fejlesztésből, hiszen analóg módszerrel a séta és futás közt is lehetne átmenet, és még sorolhatnánk. Extra funkcióként sorolják fel még, hogy nem csak a lenyomás mértékét, hanem a sebességét is képes lesz kiolvasni, és ezt az adatot felhasználni, ami további extra irányítási opciókat jelenthet.

Arról egyelőre nem esik szó, hogy pontosan milyen technikát használva próbálják mindezt megvalósítani, de annyi biztos, hogy RGB LED háttérvilágítású Cherry MX Redhez nagyon hasonló kapcsolók adják az alapot, mi több a keycapek, azaz a billentyűzetkupakok (sapkák) csereszabatosak vele, a többi hozzávalót pedig a Wooting adja hozzá. Mindazonáltal kihangsúlyozták, hogy a klaviatúra hagyományos módban is képes lesz üzemelni, illetve az analóg funkció minden játék esetében testre szabható lesz, ezeket a beállításokat pedig a belső memóriájában is képes lesz eltárolni.


[+]

Ezek mellett olyan extrákkal készülnek, mint a cserélhető fedlap és a lecsatlakoztatható USB kábel. Természetesen azt még vizsgálják, hogy mi a maximális analóg gombszám, amit a játékok még támogatnak, noha a cég tisztában van vele, hogy egy olyan megoldás lenne optimális, ahol minden gomb képes ebben a rendszerben működni, de a költségekre is gondolniuk kell. Ám arról, hogy mindez mennyibe is fog kerülni, azt egyelőre titokban tartják, de annyit elárultak, hogy "a piacon lévő mechanikus billentyűzetek árszintjében gondolkodnak", a megjelenést pedig még idén szeretnék megejteni.

Hirdetés

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.