Furcsa kiterjesztéssel jött a Vulkan új verziója

Az újítást a Huawei jegyzi, és egy olyan problémára reagál, amelyet a cég már OpenGL-en is megoldott.

A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.3.239-es verzióját, amely egy nagyon érdekes kiterjesztéssel bővült. A VK_HUAWEI_cluster_culling_shader a kapcsolódó, SPIR-V-hez tervezett SPV_HUAWEI_cluster_culling_shader mellett a Huawei fejlesztése, és nagyon hasonlít az OpenGL-en szintén elérhető társára.

Hirdetés

Az újítás lehetővé teszi a PC-s szinten elterjedtnek számító, compute shaderen keresztül végzett, kétlépéses GPU-s kivágási megoldások hatékonyabb alkalmazását. Ezekkel önmagukban nincs semmi gond, de a működésükhöz erőforrás-korlátozásra van szükség a compute és a grafikai futószalag között, ami a robusztus PC-s GPU-kon bőven vállalható tényező, ultramobil szinten azonban nem annyira kedvező ilyen rendszert használni.

A CCS, vagyis a cluster culling shader egy meghívható intrinsics függvénnyel, illetve számos beépített változó által biztosít egy olyan megoldást az adatok IA-be, azaz input assemblerbe való továbbítására, amelyekkel az említett futószalaglépcső vertex shaderből is megadja a lehetőséget a klaszterek csúcspontjainak lekérdezésére. Ezzel a módszerrel tehát nem kell compute shadert használni, amivel ráadásul az erőforrás-korlátozás is elkerülhető.

Ennek az ultramobil GPU-k szintjén nagy haszna lehet, mert az ide szánt architektúrák eléggé szűkre vannak szabva a compute képességek tekintetében, ami miatt a PC-s szinten elterjedt GPU-s kivágási eljárások nem is nagyon terjednek rajtuk. Egyszerűen hiába van bennük egyre nagyobb számítási teljesítmény, nem elég robusztusak a dizájnok, hogy a komplexebb compute shaderekkel hatékonyan megbirkózzanak. A Huawei új kiterjesztésével ugyanakkor erre nincs is szükségük.

Nagy kérdés, hogy ez a fejlesztés hasznos-e annyira, hogy a szabványosítását megfontolja a Vulkan API-t fejlesztő konzorcium, vagy úgy látják, hogy mire ezzel végeznének, addigra az ultramobil GPU-kis fejlődnek annyit, hogy a compute shaderek kevesebb gondot jelentsenek számukra.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés