Új objektumtípust hozott a Vulkan frissítése

A két bejelentett kiterjesztés egyikében sok lehetőség rejlik.

A Khronos Group bejelentette a Vulkan API legújabb, 1.3.246-os verzióját, amely a szokásos fejlesztések mellett két új kiterjesztéssel bővült. Ezek közül az egyik a VK_EXT_shader_tile_image, ami lehetővé teszi a szín-, mélység- és stencilértékeket raszterizálási sorrendben történő kiolvasását a fragment shaderek számára, fontos ugyanakkor, hogy ez csak a VK_KHR_dynamic_rendering kiterjesztés fő képességének alkalmazásával valósítható meg.

Talán komolyabb érdeklődés lehet a másik újítás iránt, ami a VK_EXT_shader_object kiterjesztés, és ez bevezet egy új VkShaderEXT objektumtípust, amely egyetlen lefordított shader futószalag fokozatot reprezentál. Ezzel kiválthatók a VkPipeline objektumok, ráadásul rugalmasabb működést kínál az új módszer, mivel futószalag objektumok nélkül is generálhatóvá és beköthetővé vállnak a shaderek.

A friss kiterjesztéseket várhatóan minden olyan gyártó támogatni fogja, amelynek van kompatibilis hardvere hozzá. Itt viszonylag széles lehet a paletta, mert nehezen teljesíthető követelményei egyik újításnak sincsenek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés