Megnyugtatta a Netflix a befektetőket, a vámoktól sem tartanak

Újfent biztató előrejelzésekkel nyugtatták a befektetők idegeit. Egyesek szerint a Netflix a befektetők egyik megmentője a vámőrületben.

Ismét megerősítette a Netflix, hogy az éves árbevételére vonatkozó előrejelzései helyesek. Ezzel meg kívánták nyugtatni a befektetőiket, hogy képesek ellenállni a gazdasági lejtőnek akkor, amikor mindenki a vámokról szóló gazdasági környezettől retteg. Minderről egyszer már beszéltek pár napja.

Most Greg Peters társvezérigazgató megemlítette, hogy a szórakoztatóipar és különösen a Netflix, mindig is ellenálló volt a korábbi lejtőknél.

Hozzátette, hogy nem látnak különösebb változást az ügyfelek viselkedésében, és még mindig több száz millió lehetséges előfizető iratkozhat fel a szolgáltatásaikra.

A befektetők attól tartanak, hogy Donald Trump amerikai elnök vámpolitikája recesszióhoz vezet, és kényszeríti a fogyasztókat, hogy fékezzék be a költekezéseiket, a streamingszolgáltatásokra való kiadásokat is beleértve.

Elemzők szerint a Netflix még egy globális recesszió esetén is ellenálló lenne, mivel ár-érték arányban a szolgáltatása nagyon vonzó. Arra számítanak, hogy a reklámos üzletáguk bármilyen feltételek mellett erős növekedést produkálhat.

A Netflix 2025-ben 43,5-44,5 milliárd dollár közötti árbevételre számít, és az első negyedévben is felülmúlta üzletileg az elemzők várakozásait. Az utóbbi napokban több cég is hasonló beszámolót és előrejelzést közölt, a vámfélelmek ellenére is.

A Netflix szerint ahol az olcsóbb, reklámmal támogatott csomagjuk elérhető, ott ez vitte az új feliratkozások 55 százalékát.

A Morgan Stanley elemzői szerint 2025 nagy lépcső lesz a hirdetési monetizációban, mivel most már nem külső felekre, hanem saját hirdetési termékekre támaszkodik majd a Netflix. Így az egy előfizetőre vetített átlagos árbevétel növekedésére és a reklámos ágazat terjeszkedésére számítanak.

Azóta történt

Előzmények