Titkokat oszt meg két független stúdió

A játékfejlesztés különösen az AAA címek esetében igen nehézkes és költséges. A legtöbb stúdió ennek következtében nagyon is védi titkait, hiszen a vásárlókért komoly harc folyik. A költségek azonban egyre inkább elszabadulnak, amit egy nagy kiadóval a háttérben könnyen át lehet vészelni, de a független fejlesztők élete egyre nehezebb. A legtöbb gond általában az, hogy a fejlesztésre szánt összeg korlátozott, így hiába van rengeteg érdekes ötlet egy-egy technológia megvalósítására, mindre egyszerűen nincs erőforrás.

Hirdetés

Az elmúlt napokban azonban történt egy olyan dolog, ami igen érdekes kezdeményezésnek tűnhet minden résztvevő számára. A Star Citizen című játékot fejlesztő Cloud Imperium Games felfigyelt a Kingdom Come: Deliverance című, szintén készülő alkotásra, melyet a Warhorse készít. Chris Roberts fejlesztő elmondása szerint leginkább az utóbbi játék karakterei keltették fel a figyelmét, és bár a Star Citizennek nem ez lesz a legfontosabb eleme, de egy nagy univerzumhoz nem árt egy igen skálázható karakterkészítő rendszer, így a Cloud Imperium Games megkérdezte az úgymond konkurens fejlesztőket, hogy hogyan csinálják.


Kingdom Come: Deliverance

Chris Roberts elmondta, hogy a Warhorse megosztotta a Kingdom Come: Deliverance című alkotás titkait. Ezt nem lesz túl nehéz felhasználni, mivel a szóban forgó két játék a CryEngine videojáték-motorra épül, tehát az alapok lényegében közösek. Ebből kifolyólag a főbb titkokat megoszthatják egymással, és egy nem hivatalos megállapodás értelmében ezt meg is teszik. Ez alapvetően kedvező lehet két független stúdiónak, hiszen a kutatások egy részét megosztva végezhetik el, amivel időt és pénzt spórolnak. Azt nem tudni, hogy a Cloud Imperium Games mit kínál majd a karakterkészítő rendszerért cserébe, de a Star Citizen fő fejlesztései a hardverek hatékony kihasználását célozzák meg. Többek között rengeteg compute effektet fejlesztenek a legmodernebb DirectX API-ra, illetve gyártókhoz kapcsolódó technológiákat is támogatnak ideértve az AMD TrueAudio és Mantle API-ját, illetve az NVIDIA PhysX-et a GPU-val gyorsított füstszimulációra. Az előbbi fejlesztéseket akár meg is oszthatják a Warhorse fejlesztőivel.


Star Citizen

A Cloud Imperium Games és a Warhorse nem hivatalos együttműködése egyébként kedvező lehet a játékosoknak. Bár az előbbi stúdiónak biztos nincsenek anyagi gondjai, de magát a koncepciót más független stúdiók is átvehetik, így osztva meg egymás között a munkát, hogy csökkentség a fejlesztések költségeit. Ezzel a nagy kiadók direkt támogatását nem élvező csapatok is tarthatják a lépést a gazdag stúdiókkal az egyre több pénzt felemésztő AAA címek piacán.

Előzmények

Hirdetés