Újszerű játékélményt kínálhat a Havok FX

A Havok hivatalosan is bejelentette a régóta fejlesztett Havok FX-et, amely egy újszerű csomag a fizikai alapokra épülő részecskerendszerek és ütközésdetektálások megvalósítására. A Havok FX működik önállóan, vagy a Havok fizikai motorral társítva, de más fizikai motorhoz is hozzáigazítható. Erről a forráskód teljes elérhetősége gondoskodik, amely a Havok szerint ma kritikus fontosságú a middleware-ek hatékony integrációja szempontjából.

A Havok FX strukturálisan egy teljesen új iránynak számít. A vállalat a GPU-s gyorsításra vonatkozó terveit elvetette és a CPU-s megvalósítás irányába nézelődött. A koncepció egy olyan nagy komplexitású rendszer kidolgozása volt a fizikai alapokra épülő részecskerendszerek és ütközésdetektálások megvalósítására, amely kidolgozottságban a mai megoldásoknál lényegesen jobb, de eközben az erőforrásigénye legyen az aktuális technológiák töredéke. Ezt a Havok számos teljesen újszerű algoritmus bevetésével érte el, illetve a vállalat szerint az alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API-k érkezésével a többmagos processzorok hatékonyabban használhatók ki, ami megadja a megfelelő alapot az újszerű algoritmusok bevetéséhez.

A Havok FX tehát nagyrészt szoftveres reform, amely a korábbi megoldásoknál nagyságrendekkel hatékonyabban végzi a munkáját. Az alapot az iparág leggyorsabb ütközésdetektálásra vonatkozó rendszere adja, amely nélkül a Havok FX koncepciója nem működne.

A Havok FX másik sarkalatos pontja, hogy a fejlesztése során alapjaiban úgy alakították ki, hogy mindent a játékokba történő implementálásnak rendeltek alá. Ez azért fontos, mert Havok FX-hez hasonló rendszerek már ma is léteznek, de nem kerülnek be a játékokba, mivel az implementálásuk egyszerűen vállalhatatlanul körülményes. A Havok FX implementálását számos eszköz segíti, így nagyon egyszerűen beépíthető szinte bármilyen meglévő részecskerendszerbe, és a tartalomkészítést sem bonyolítja elfogadhatatlan mértékben. A Havok szerint a koncepciójukkal nagyon egyszerű játékosokra és környezetre ható, interaktív repesz, por, ragacs, törmelék és füst szimulációkat létrehozni, amelyek megnövelik komplexitást újszerű játékélményt kínálva.

A Havok FX már licencelhető a játékfejlesztőknek. A csomag jelenleg PC-n, illetve Xbox One és PlayStation 4 konzolon működik. Az első játék, amely használja majd a Tom Clancy’s Rainbow Six Siege lesz, amelyből fentebb látható egy demonstráció.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Havok

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés