A tabletpiacon az év végéig átrendeződhetnek az erőviszonyok

A DigiTimes elemzője, James Wong az elhúzódó válság miatt némileg módosítani kényszerült tabletes előrejelzéseit, ezek alapján 2012 második felében „csak” 49,18 millió értékesített példányra számít, így ismerve az első két negyedév adatait azt lehet mondani, hogy 2012-ben összesen 88,69 millió táblagép találhat gazdára. Ezek a számok lehet, hogy alulmúlják a várakozásokat, de ahhoz képest, hogy 1-2 évvel ezelőtt még sokan temették a koncepciót, azért nem olyan rosszak.


(forrás: DigiTimes)

Sokkal érdekesebb azonban a nyers adatoknál, hogy a piaci elemző szerint 2012 második felében komolyabban átrendeződhetnek az erőviszonyok. A hardveres hasonlóság miatt kezdetben természetesen az okostelefont gyártó cégek domborítottak a szegmensben, azonban egyes operációs rendszerek és szolgáltatáshoz kötött eszközök fenekestül felfordították a piacot, helyesbítve ez a forgatás jelen pillanatban is folyamatban van. Az Apple helyzetével nem is nagyon érdemes foglalkozni, az iPad-ek pozícióját nem sok minden veszélyezteti, ráadásul a jelenlegi variánsok mellé a hírek szerint érkezik egy kisebb, 7,87 hüvelykes modell és egy 9,7”-es IGZO paneles iPad, ezzel az elemző szerény 59%-os részesedést jósol az almás tábláknak.

Az Amazon a Kindle Fire szemtelenül alacsony árcédulájával hamar komoly sikereket ért el, ráadásul meg nem erősített információk szerint készül egy még olcsóbb, 7”-es, 1024x600 pixeles felbontású változat, valamint egy az elődhöz hasonlóan szintén 199 dolláros, 1280x800 pixeles, ugyancsak 7”-es modell is. A közelmúltban a hivatalosan is bejelentett Nexus 7, a Google első tabletje borzolta a kedélyeket, hiszen vételárából és a benne lapuló komponensekből arra lehet következtetni, hogy az eladások érdekében értékesítésük szinte veszteséges. Persze utóbbi óriásokat nem kell félteni, hiszen a hardverhez kapcsolt szolgáltatásokon keresztül tisztességes haszonra tehetnek szert. A Windows 8 érkezésével felbukkanhat még egy potens versenyző a Microsoft személyében, és az ősszel megjelenő Surface táblagépek iránt máris komoly érdeklődés mutatkozik.

Tehát az év hátralévő részének tabletpiacát 77%-ban az imént említett gyártók (Apple, Amazon, Google, Microsoft) uralhatják, még a maradék 23%-on az összes többi szereplő osztozik, olyan nagyobb neveket is beleértve, mint a Samsung vagy az ASUS.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés