Az UHD tv piac trónján csücsül a Sony

Rég volt már, mikor a Sony bármilyen tévés szegmensben a globális piacvezető dicsőséges pozíciójában sütkérezhetett. De most megint eljött ez az idő, hiszen 2014 utolsó negyedévében, legalábbis a Display Search felmérései szerint, a japán konszern modelljeiből adták el a legtöbbet, legalábbis ami az Ultra High Definition szegmenst illeti.


[+]

És ez már az az időszak volt, amikor minden gyártó szépen bepörgette a 4K üzletágat, szóval még azt sem lehet mondani, hogy az eredmény nem reális, mert az egyik-másik rivális még nem lépett színre termékeivel. A számok nyelvén ez egészen pontosan 18,2 százalékos piaci részesedést jelent világszinten, a második helyen erősen zárkózik fel a Samsung 14,9 százalékkal. Majd némi meglepetésre jönnek a kínai óriások, tehát a Skyworth (13,9 %), a Changhong (11,4 %) és a Hisense (10,5 %). Csak utánuk következik az LG 6,9 százalékkal, bár az igaz, hogy a dél-koreai konszern paneljei rengeteg más márka televízióiba is bekerülnek. Mérhető eredményt ért el még a Sharp (2,9 %) és a Panasonic is (1,7 %), bár az igaz, hogy e cégek kínálata tavaly ősszel még nem volt olyan nagy, mint a vetélytársaké. A Sonynak tehát a jelek szerint bejöttek a tervei, tehát tényleg megéri az energiák jó részét a 4K piacra koncentrálni.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés