Autókba szánt rendszerchippel erősít a Samsung

Az Exynos Auto V9 SoC az Audi in-vehicle infotainment (IVI) rendszerének alapja lesz.

A Samsung bejelentette az Exynos Auto V9 jelölésű rendszerchipet, amely egy kifejezetten autókba szánt fejlesztés. Ez a vállalat első olyan lapkája, amely teljesen megfelel az ASIL-B (Automotive Safety Integrity Level) követelményeknek, és az Audi már biztos megrendelő, ugyanis a gyártó in-vehicle infotainment (IVI) rendszerének alapja lesz az említett SoC, méghozzá 2021-től.

Az Exynos Auto V9-es rendszerchip a Samsung 8 nm-es LPP node-ján készül, benne pedig nyolc darab ARM Cortex-A76-os mag lesz. Ezek 2,1 GHz-en üzemelnek, de arról nincs adat, hogy itt a direkt autókba szánt Cortex-A76AE verzióra kell-e gondolni. Valószínűleg igen, csak a Samsung nem emelte ki.

Az integrált grafikus vezérlő némileg bonyolult, konkrétan három darab Mali-G76 került a lapkába. Erre azért van szükség, hogy ezek a rendszerek egymástól teljesen függetlenül működhessenek, azaz a meghajtott kijelzőkre tényleg legyen dedikált erőforrás. Gondoljunk bele, hogy egy autóban nem megengedhető a fő kijelző működésének leállása, hiszen ez a vezetőt megfosztja az információktól, vagyis minden szempontból redundánsra kell tervezni a működést, ami leginkább több részegység beépítésével érhető el.

Az új SoC LPDDR4 vagy LPDDR5 szabványú rendszermemóriával működhet, továbbá kap egy NPU-t, azaz neuronháló gyorsítót, amivel a gépi tanulás dedukció szakasza gyorsítható, így különböző AI feladatokra is alkalmas a fejlesztés. Mindezeket kiegészíti négy darab Tensilica HiFi 4-es DSP.

A Samsung szerint az Exynos Auto V9 összesen 6 darab kijelzők, valamint 12 darab kamerát kezel, ez technikailag elég az autópilóta funkciókhoz is, de erről a megrendelőnek kell gondoskodnia. A vállalat várja a további érdeklődőket, mivel a lapka mintáit idén, a végtermékeket pedig jövőre tudják szállítani.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés