Hirdetés

Renderscript

Hirdetés

A Renderscript egy Google által kifejlesztett felület, mely gyártófüggetlen szabványnak tekinthető, és az Androidhoz készült újabb lapkák támogatják. A koncepció célja az adatpárhuzamos végrehajtásra tervezett, illetve a heterogén módon programozható processzorok képességeinek minél jobb kiaknázása az Android operációs rendszeren. Ezzel gyorsítható a feldolgozás, valamint a rendelkezésre álló erőforrások energiahatékony felhasználása is lehetséges.

A Honeycomb kódnevű Androidban bemutatkozó Renderscript sok szempontból hasonlít az OpenCL-re. A fejlesztők viszonylag alacsony hozzáférésű API-t kapnak a hardverhez, így rendkívül gyors lehet a Renderscript kód, de ugyanakkor hosszabb és bonyolultabb is, viszont ha szükség van a sebességre és a jobb energiahatékonyságra, akkor megérheti kamatoztatni a felület tudását.

Az API egyébként 3D-s grafikához is felhasználható, illetve létezik egy Filterscript kiegészítése is, aminek hála a képszerkesztő szoftverek egyszerűen használhatják ki az integrált grafikus processzorok számítási kapacitását.

A GPGPU sajnos az Androidon nem olyan fejlett, mint a PC-n, ami azzal is magyarázható, hogy az ultramobil lapkák fejlesztésénél nem ez az elsődleges szempont. Ettől függetlenül már számos integrálható grafikus vezérlő támogatja a Renderscriptet, melyeket az alábbi felsorolásban gyűjtöttük össze:

  • ARM Mali-T600 sorozat (Midgard)
  • Imagination Technologies PowerVR G6000 sorozat (Rogue), illetve SGX 500 sorozat
  • Qualcomm Adreno 200/205/220/225, illetve 300 sorozat
  • Vivante GC800/GC1000/GC2000/GC4000/GC5000/GC6000 sorozat
  • Intel (Creative) ZiiLabs sorozat

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.