Hirdetés

Bemutatkozott az OpenGL ES 3.1

A Khronos Group korábbi ígéretéhez híven bemutatta az OpenGL ES 3.1 API-t, mely a jóval korábban leleplezett OpenGL ES 3.0 kiegészítésének tekinthető, de az újítások szempontjából igen értékesnek számít az ultramobil termékek szemszögéből.

Hirdetés

Az OpenGL ES 3.1 legfontosabb fejlesztése a compute shader támogatása és az atomi számláló bevezetése. Ennek segítségével a fejlesztők lényegesen gyorsabban oldhatnak meg különböző effekteket, ami végtére is nagy előny lesz a felhasználók számára, sőt a modern ultramobil IGP-k compute képességeit kihasználva egészen újszerű effektek implementálására is lehetőség adódik. Mindemellett nagyon fontos előrelépés még a Gather4 támogatás bevezetése is, aminek használatával egy textúrázó csatorna négy mintával térhet vissza egyetlen mintavételi ciklus alatt. Ez a PC-s játékokból kiindulva átlagosan 15-25%-kal is képesek gyorsítani a teljes leképzés sebességét. A mobil megoldások esetében persze lehet, hogy eltérő adatokat kapunk, de gyorsulás biztosan lesz.

Fejlődik még a GLSL, elérhetők lesznek a szeparált shader objektumok, illetve az indirekt rajzolási parancsok. Utóbbi lényeges segítség az ultramobil hardvereknek, mivel csökkenthető a processzormagokra rótt terhelés, ami igencsak jól jöhet ebben a szegmensben.

Esetlegesen hiányozhat a tesszellálás és a geometry shader támogatása, de a Khronos Group szerint ezek az ultramobil IGP-k szempontjából nem olyan kritikus fontosságú funkciók, mint a fentiek. Ezzel egyébként egyet is lehet érteni.

Az OpenGL ES 3.1 specifikációi már véglegesek. A gyártók közül az Imagination már bejelentette, hogy a PowerVR G6000 és GX6000 sorozat támogatja az új API-t. A többiek még erre vonatkozóan nem tettek hivatalos állásfoglalást, de a technikai képességekből kiindulva sejteni lehet, hogy az ARM Mali-T600 és -T700, az NVIDIA Tegra K1 IGP-je és a Qualcomm Adreno 400 sorozat is megfelelhet a követelményeknek.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények