Hirdetés

Picit változik az Atari VCS specifikációja

Erősebb SoC APU és több memória kerül majd a végleges rendszerbe.

Hirdetés

Az Atari VCS titkai még május végén derültek ki, legalábbis a legtöbb titok, mivel a konzolban található AMD SoC APU specifikációjára pár extra napot várni kellett. Az utóbbi időben azonban a fejlesztők több helyen is azt nyilatkozták, hogy a megjelenésig erősítenek, így már egy olyan Bristol Ridge kódnevű lapka van tervben, amiben nem hat, hanem nyolc darab multiprocesszor aktív, vagyis az IGP teljes értékűnek tekinthető.

Rob Wyatt, az Atari VCS projekt rendszertervezője, a Medium számára adott interjúban azt is elmagyarázta, hogy miért nem Ryzent, azaz Raven Ridge SoC APU-t választottak. Állítása szerint a tervezett fogyasztási kereten belül csak marginális mértékben lenne jobb a felhasznált Bristol Ridge SoC APU-nál. Ez a kijelentés meglepő, hiszen a PC-s piacra kiadott Ryzen 7 2700U nagyságrendekkel jobb hatékonysággal rendelkezik, mint a hasonlóan 15 wattos TDP kerettel rendelkező FX-9800P, de nem tudni, hogy az Atari konzolon belül milyen paraméterezést használ a Bristol Ridge. Elképzelhető olyan egyedi konfiguráció, ahol a fenti eshetőség fennállhat, és az AMD tud olyan lapkákat biztosítani a partnere számára, amelyeket mondjuk általános környezetbe nem. Itt fontos tényező, hogy az Atari VCS kialakítása ismert, teljesen megjósolható a terhelés minden formája, amit le lehet adni az AMD mérnökeinek. A PC-knél viszont a gyártók igen eltérő környezetben használhatják majd fel az egyes modelleket, és ezekre egyszerűen nem éri meg rendkívül specifikus konfigurációkat biztosítani. Fogalmazzunk úgy, hogy az adott gyártópartner nem fizeti meg az egyedi igények kiszolgálásának extra költségeit.

Persze ugyanezt meg lehetne tenni a Raven Ridge SoC APU-val is, és akkor előállna a specifikus környezetben is nagyjából ugyanaz a hatékonyságbeli előny, amit általánosan lehet látni a mobil gépekben, de valószínűleg ez már túl drága az Atari számára. Rob Wyatt konkrétan megjegyezte, hogy inkább több memóriára költenek, illetve ennek optimális elrendezésére a memória-sávszélesség maximalizálása érdekében. Ez jelen esetben konkrétan azt is jelenti, hogy 4 GB helyett 8 GB-nyi megosztott rendszermemóriával érkezik majd a konzol, ami a tervezett megjelenési időt vizsgálva eléggé hasznos változás.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés