Nem akármilyen konzolt kap a kínai piac

A Zhongshan Subor rendszere alapvetően egy PC lesz, egyedi AMD SoC APU-val, illetve operációs rendszerrel.

A kínai konzolpiac hatalmas, így a Microsoft, a Sony és a Nintendo régóta üldözi, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A világ legnagyobb konzolgyártói nem igazán tudják megvetni a lábukat ezen a nagy országon belül, amit nehéz megérteni, ugyanis az ottani emberek alapvetően vevők erre az irányra. Ez már csak azért is igaz, mert több tucat, hazai megoldás létezik az igények lefedésére, ami egyrészt a választék szempontjából jó, másrészt rossz is, mert iszonyatosan nagy a fragmentáció. Utóbbi az oka annak, amiért Kínában még mindig a PC a biztos pont, ha játékról van szó.

A konzolbiznisz tehát lényegében működik Kínában, de az eszméletlenül sok alternatíva miatt egy játékra kialakított PC mellé veszik a gépeket az emberek, nem pedig a helyére. A Zhongshan Subor azonban most húzott egy váratlant, és a ChinaJoy rendezvényen bejelentették a legújabb gépüket, amely konzolként és PC-ként is megjelenik. A koncepció egyértelmű, lefedni mindkét piacot egyetlen géppel.

A Zhongshan Subor elképzelése szerint az alaphardver elkészülne olyan formában, ami gyakorlatilag PC-ként vásárolható meg. Erre aztán bármit lehet telepíteni, de elvileg lesznek opcionálisan választható operációs rendszerek, ez végeredményben szoftveres kérdés. Ez a csomag még augusztusban debütál. A másik fejlesztés az év végén érkező, SUBOR játékkonzol, ami hardveresen pontosan ugyanaz, mint az említett PC, csak éppen egyedi operációs rendszerrel lesz előtelepítve, amihez nyilván majd a gyártó biztosítja a szükséges tartalomkínálatot is. Információink szerint lesz átjárhatóság, vagyis a SUBOR játékkonzol PC-ként is használható majd, és fordítva, ilyenkor viszont a vásárló külön szerezheti majd be az igényelt operációs rendszert, ami esetlegesen extra költségekkel járhat.


[+]

A gép lelke egyébként egy egyedi tervezésű AMD SoC APU, amiben négy darab, összesen nyolc hardveres szál futtatására képes Zen mag található, az IGP pedig egy Vega architektúrára épülő, 24 multiprocesszorból álló megoldás lesz. A processzorrész 3, míg az integrált grafikus vezérlő 1,3 GHz-en fog üzemelni, míg a megosztott, GDDR5-ös szabványú rendszermemória 8 GB-os kapacitású.

A SUBOR konzol egyébként ezzel a hardverrel gyakorlatilag előlép az eddigi legjobb opcióvá, mivel az architektúra szempontjából, mind a CPU, mind pedig az IGP több generációval modernebbet alapot használ a Sony és a Microsoft konzoljainál. Ennek persze a gyakorlatban nincs különösebb jelentősége, mivel az elterjedt konzolplatformokra célirányosan optimalizálnak a fejlesztők, vagyis az érintett piacon sosem a nyers képességek számítottak, de kétségtelen, hogy ezúttal Kína örülhet, mivel aktuálisan mindenből ők kapják a csúcsot. Sajnos arra nincs sok esély, hogy a gép a célzott Ázsiai régión kívül megjelenjen.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés